Motorové oleje
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Zahřívání motoru
to prof> toz ja jenom prodavam, jak jsem nakoupil. Nejsem strojar, ale presto jsem presvedcen, ze na volnobeh je tlak oleje (mas-li v aute zubove olejove cerpadlo) tak nejak nizsi. A predpokladam (selsky rozum - common sense :-)))), ze je celkem fuk, bude-li to pri nizsi nebo vyssi teplote motoru. Ta bude ovlivnovat (myslim) toliko absolutni hodnotu tlaku, ale ne samotnou logickou slutecnost vyssiho/nizsiho tlaku. -
« Re: No jasne
Děkuji za pozvání do diskuze. Probral jsem problém s prof a ostatními profíky motoráři na našem setkání a abych pravdu řekl, tak naše společná diskuze v podstatě proběhla ve stejném duchu v jakém se děje i diskuze zde. Někteří jsou zastánci okamžitého vyjetí, jiní zase spíše jsou pro čekání.
Záleží na okolní teplotě a typu oleje. Mám zato, že okamžité osolení motoru s minerálním olejem při nízké teplotě v podstatě způsobí to, že dojde k "trhání" olejového filmu ve všech kluzných ložiscích.Měli bychom si uvědomit, že největší opotřebení vzniká právě v takových případech. Samozřejmě plně syntetický olej film drží lépe .Myslím si a jsem o tom přesvědčen, že pár minut po nastartování využijeme spíše pro pohodlné usazení a pár nezbytných operací, které obvykle před jízdou provádíme. Pak v klidu vyjedeme s lehkou nohou.
-
"-- skrytý --" 29.10.01 10:15
« Re: zahrievanie /Pir
Pir: Ano. Ale zkus taky svuj prispevek upravit na naftove motory. :-) Ja to vidim tak, ze 5-10 sekund pockam, az se synteticky motorovy olej dostane i na vahadla a pak vyjedu volnobeznymi otackami (coz mi na volnobeh jede i na dvojku-trojku) a pomalu pridavam, az po cca minute citim jiz z topeni teplejsi vzduch, tak uz zatezuji motor kolem 2000-2200 otacek. Na tom se neda nic zkazit. Rozhodne co nejdrive je nutno ten motor a prevodovku prohrat, to u vznetoveho motoru plati dvojnasob. -
« Re: zahrievanie
Zahrivat v zimne by se mnelo tak, ze po nastartovani motoru pockat par vterin nez se motor promaze (zalezi na teplote okoli a na kvalite oleje ,zhruba 10W-40 pri -25C 30s )a cim nejrychleji vyjet srozumem,motor drzet ve vyzsich otackach a na nizsim prevodovem stupni nez pri teplem motoru, a proc,proto ze u studeneho motoru je bohata smes, a ta redidi olej na stenach valcu, proto se musi motor zahrat cim nejrychleji pokud neni jeste olej zreden benzinem, a proc vyzsi otacky, proto ze je pri vyzsich otackach snizena bohatost smesi pri studenem motoru oproti volnobehu.Ono neni problem jako taky ze je motor studeny, ten se opotrebovava prave nejvice pri startovani motoru at v zime nebo vlete(nemaze se vubec).Nej horsi je zahrivat na volnobeh !!!, palivova smes je tak bohata ze se srazi a velmi redi olej(cim nizsi teplota tak dele) na stenach valcu az se pistni krouzky pak drou o valec(klesa viskozita oleje na valcich).Benzin casem s oleje vyprcha. Zajimave je i to ze olej treba 15W-40 lepe chrani motor za studena(ma vyzsi vyskozitu a tim lepe odaluje dily od sebe) nez treba 10W-40, ale ma tu nevyhodu ze brzdi pohyby prave pres svoji velkou viskozitu,a tim i zveda spotrebu. -
« Re: zahrievanie
prof: u BMW byly problémové hlavy i u benz. dvoulitrů. Osobně motor ohřívám velmi opatrně (ostatně musím, neb bydlím v údolí, a jízda do kopce se studeným motorem je brutalita), přesto mi u BMW řekla hlava DOST! při jízdě po dálnici. Možná proto, že jsem měl trochu (trochu víc) přiloženo pod kotlem. Pokud bych bydlel u Kolína, tak bych po nastartování asi opatrně vyjel, jinak jsem ale zastáncem trochu ohřát motor před jízdou. Mám na mysli pár minut, podle situace. -
« Re: zahrievanie
Pravda bude asi fakt někde mezi. Když mám led na sklech, taky trošku prohřeju motor a pustím foukání, jinak se ho nezbavím. Ale pořád se přitom nemůžu zbavit pocitu, že se to na ten volnoběh trošku víc ničí. Neříkám moc a netroufám si tvrdit, jakej je rozdíl po X letech mezi autem, co se prohřívá na volnoběh a autem, co se prohřívá až jízdou.
Já se vozím v BMW 325 TD Automatu. -
« zahrievanie
Myslím si, že motory aj celé autá sú konštruované tak, že pri bežnom zaobchádzaní by im nemalo nijako ublížiť zahrievanie na voľnobeh, či okamžitá opatrná jazda. Ja naštartujem, vystúpim, poutieram si zrkadlá, bočné sklá, prípadne reflektory a spätné svetlá, potom vyjdem, pozatváram brány a pomaly si to bafkám. Nemyslím si, že huntujem auto. Extrémy sú škodlivé, keď to niekto naštartuje hodinu pred jazdou alebo sa na jedničke pohýňa štartérom a ženie to na max. kvíliacimi gumami. Ak je kvalitný olej, nemalo by autu normálne zaobchádzanie vadiť. Čo to máte za autá? -
« Re: No jasne
Tak se nehádejte. Já osobně si myslím, že kdyby d.aemon usoudil, že ta chvilka volnoběhu motoru prospěje, tak to bude dělat s tím, že má zájem se svým, autem šetrně zacházet bez ohledu, na nějakejch pár deci na 100 km. Požádal jsem BORIGINALA, aby sem zavítal a řekl nám svůj názor. Koneckonců s ním zítra budu mluvit, takže pokud se sem nedostane dřív, tak ho o to požádám a tento problém s ním proberu osobně. Samozřejmě že se olej v převodovce začne mixovat a prohřívat otáčením předlohové hřídele. Ono na spojku se při startu nešlape jen kvůli tomu, jestli jste tam náhodou nezapoměli kvalt. Takovej start v pořádným mrazu s nesešlápnutou spojkou dá starteru i baterce pořádnej pohlavek. -
« Re: No jasne
trona: Nejsou tady "chudáci" co šetří litr paliva, ale motoristi, co se snaží přijít na to, co je pro jejich auto nejšetrnější. Tak si hlídej pusu. Stejně jsme se v diskuzi rozešli s plichtou, protože všichni máme svoje argumenty, a nejsme automechanici, tak si to po ránu dělej jak chceš, my si to zase budeme dělat po svým. Třeba se někdy sejdeme a třeba jeden z nás bude mít zhuntovanej motor kvůli tomu, jak každý ráno v zimě zahřívá. A jestli to budu já, nebo ty, to ponech času. -
« Re: No jasne
BTW ked je spojka v zabere, zahrieva sa na volnobeh aj olej v prevodovke, nie? Aspon mam ten pocit z mojho stareho R21, ktory pri -25 okamzite zdochol, pokial som pustil spojku po nastartovani. Najprv som musel asi minutu podrzat spojku, aby motor mal dost sily roztocit aj kusok prevodovky. -
« Re: No jasne
To prof:Jo profe,stejne s tebou souhlasim.Me nikdo nepresvedci,ze je lepsi vyrazit s karou,ktera ma vsechno stuhly.Tim zahrivanim pred jizdou sleduju i to,ze se mi alespon malo zahrejou ostatni soucasti,jako je napr.prevodovka,remeny atd.Nerikam ale,ze se prevodovka a olej v ni ohreje na naprosto idealni provozni teplotu.Jen si myslim,ze motor pri tomto pro me setrnem zpusobu zahrivani vyzaruje dost tepla na to,aby se ohralo alespon minimalne vse,co je v jeho okoli.At si nekdo nemysli,ze piskajici remen u altiku je zpusobenej jenom tim,ze neni napnutej.Kdyz je ta guma ztvrdla jak kamen,nema proste potrebnou prilnavost.Ale kdo si mysli,ze je lepsi po 30 vterinach vyrazit,at si to klidne dela.Mozna je to chudak,kterymu je lito toho litru az dvou paliva na sto km vic.Protoze ta spotreba vyssi bude 100%.Trona -
« Re: No jasne
d.aemon: Naprosto přesně by nám to mohli říci jedině zkušený motoráři, který se zabývají prováděním GO motorů. Tyhle lidi denně rozebírají motory a zjišťují stupeň jejich opotřebení. Dokážou tak s naprostou jistotou určit způsob, jakým se s konkrétním agregátem zacházelo. Svý by nám mohl říci i BORIGINAL.