Motorové oleje

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • 00 Reagovat !

    foto

    29.10.01  13:03

    « Re: Zahřívání motoru

    to prof> toz ja jenom prodavam, jak jsem nakoupil. Nejsem strojar, ale presto jsem presvedcen, ze na volnobeh je tlak oleje (mas-li v aute zubove olejove cerpadlo) tak nejak nizsi. A predpokladam (selsky rozum - common sense :-)))), ze je celkem fuk, bude-li to pri nizsi nebo vyssi teplote motoru. Ta bude ovlivnovat (myslim) toliko absolutni hodnotu tlaku, ale ne samotnou logickou slutecnost vyssiho/nizsiho tlaku.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.10.01  11:43

    « Re: No jasne

    Děkuji za pozvání do diskuze. Probral jsem problém s prof a ostatními profíky motoráři na našem setkání a abych pravdu řekl, tak naše společná diskuze v podstatě proběhla ve stejném duchu v jakém se děje i diskuze zde. Někteří jsou zastánci okamžitého vyjetí, jiní zase spíše jsou pro čekání.
    Záleží na okolní teplotě a typu oleje. Mám zato, že okamžité osolení motoru s minerálním olejem při nízké teplotě v podstatě způsobí to, že dojde k "trhání" olejového filmu ve všech kluzných ložiscích.Měli bychom si uvědomit, že největší opotřebení vzniká právě v takových případech. Samozřejmě plně syntetický olej film drží lépe .Myslím si a jsem o tom přesvědčen, že pár minut po nastartování využijeme spíše pro pohodlné usazení a pár nezbytných operací, které obvykle před jízdou provádíme. Pak v klidu vyjedeme s lehkou nohou.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.10.01  10:15

    « Re: zahrievanie /Pir

    Pir: Ano. Ale zkus taky svuj prispevek upravit na naftove motory. :-) Ja to vidim tak, ze 5-10 sekund pockam, az se synteticky motorovy olej dostane i na vahadla a pak vyjedu volnobeznymi otackami (coz mi na volnobeh jede i na dvojku-trojku) a pomalu pridavam, az po cca minute citim jiz z topeni teplejsi vzduch, tak uz zatezuji motor kolem 2000-2200 otacek. Na tom se neda nic zkazit. Rozhodne co nejdrive je nutno ten motor a prevodovku prohrat, to u vznetoveho motoru plati dvojnasob.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.10.01  18:29

    « Re: zahrievanie

    Zahrivat v zimne by se mnelo tak, ze po nastartovani motoru pockat par vterin nez se motor promaze (zalezi na teplote okoli a na kvalite oleje ,zhruba 10W-40 pri -25C 30s )a cim nejrychleji vyjet srozumem,motor drzet ve vyzsich otackach a na nizsim prevodovem stupni nez pri teplem motoru, a proc,proto ze u studeneho motoru je bohata smes, a ta redidi olej na stenach valcu, proto se musi motor zahrat cim nejrychleji pokud neni jeste olej zreden benzinem, a proc vyzsi otacky, proto ze je pri vyzsich otackach snizena bohatost smesi pri studenem motoru oproti volnobehu.Ono neni problem jako taky ze je motor studeny, ten se opotrebovava prave nejvice pri startovani motoru at v zime nebo vlete(nemaze se vubec).Nej horsi je zahrivat na volnobeh !!!, palivova smes je tak bohata ze se srazi a velmi redi olej(cim nizsi teplota tak dele) na stenach valcu az se pistni krouzky pak drou o valec(klesa viskozita oleje na valcich).Benzin casem s oleje vyprcha. Zajimave je i to ze olej treba 15W-40 lepe chrani motor za studena(ma vyzsi vyskozitu a tim lepe odaluje dily od sebe) nez treba 10W-40, ale ma tu nevyhodu ze brzdi pohyby prave pres svoji velkou viskozitu,a tim i zveda spotrebu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.10.01  18:04

    « Re: zahrievanie

    rob: Jo, jo, tohle mě na tý značce moc mrzí.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.10.01  18:30

    « Re: zahrievanie

    prof: u BMW byly problémové hlavy i u benz. dvoulitrů. Osobně motor ohřívám velmi opatrně (ostatně musím, neb bydlím v údolí, a jízda do kopce se studeným motorem je brutalita), přesto mi u BMW řekla hlava DOST! při jízdě po dálnici. Možná proto, že jsem měl trochu (trochu víc) přiloženo pod kotlem. Pokud bych bydlel u Kolína, tak bych po nastartování asi opatrně vyjel, jinak jsem ale zastáncem trochu ohřát motor před jízdou. Mám na mysli pár minut, podle situace.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.10.01  19:19

    « Re: zahrievanie

    d.aemon: Tak právě u tohoto dieselu bych ten volnoběh maximálně doporučil. Ty bavorácký hlavy, s těma se musí opravdu jak v bavlnce, doslova něžně, polehoučku a s citem.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.10.01  17:15

    « Re: zahrievanie

    Tak to mas taky rad automaty?Ja si ho nemuzu vynachvalit.Predtim sem mel vzdycky manual a rikal sem si,jak muze s automatem nekdo jezdit.Ale fakt je to s nim pohodlnejsi,hlavne kdyz clovek jede daleko.Tempomat a uz to frci.Peknej vikend.Trona
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.10.01  16:53

    « Re: zahrievanie

    Pravda bude asi fakt někde mezi. Když mám led na sklech, taky trošku prohřeju motor a pustím foukání, jinak se ho nezbavím. Ale pořád se přitom nemůžu zbavit pocitu, že se to na ten volnoběh trošku víc ničí. Neříkám moc a netroufám si tvrdit, jakej je rozdíl po X letech mezi autem, co se prohřívá na volnoběh a autem, co se prohřívá až jízdou.
    Já se vozím v BMW 325 TD Automatu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.10.01  16:00

    « Re: zahrievanie

    Diky ti.Konecne rozumna rec.Takze nejlepsi je proste kompromis.Nastartovat,chvili ohrat,utrit okna atd. a pak v klidu vyrazit.Ale v klidu.Jinak mam H Accorda.Trona
  • 00 Reagovat !

    foto

    26.10.01  15:56

    « zahrievanie

    Myslím si, že motory aj celé autá sú konštruované tak, že pri bežnom zaobchádzaní by im nemalo nijako ublížiť zahrievanie na voľnobeh, či okamžitá opatrná jazda. Ja naštartujem, vystúpim, poutieram si zrkadlá, bočné sklá, prípadne reflektory a spätné svetlá, potom vyjdem, pozatváram brány a pomaly si to bafkám. Nemyslím si, že huntujem auto. Extrémy sú škodlivé, keď to niekto naštartuje hodinu pred jazdou alebo sa na jedničke pohýňa štartérom a ženie to na max. kvíliacimi gumami. Ak je kvalitný olej, nemalo by autu normálne zaobchádzanie vadiť. Čo to máte za autá?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.10.01  18:32

    « Re: No jasne

    Tak se nehádejte. Já osobně si myslím, že kdyby d.aemon usoudil, že ta chvilka volnoběhu motoru prospěje, tak to bude dělat s tím, že má zájem se svým, autem šetrně zacházet bez ohledu, na nějakejch pár deci na 100 km. Požádal jsem BORIGINALA, aby sem zavítal a řekl nám svůj názor. Koneckonců s ním zítra budu mluvit, takže pokud se sem nedostane dřív, tak ho o to požádám a tento problém s ním proberu osobně.

    Samozřejmě že se olej v převodovce začne mixovat a prohřívat otáčením předlohové hřídele. Ono na spojku se při startu nešlape jen kvůli tomu, jestli jste tam náhodou nezapoměli kvalt. Takovej start v pořádným mrazu s nesešlápnutou spojkou dá starteru i baterce pořádnej pohlavek.

  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.10.01  11:09

    « Re: No jasne

    To d.aemon: Neber si to osobne,nechtel sem se nikoho dotknout.Ale me to tak pripada.Pro nekoho je litr az dva na sto km vic docela dost.Takze Sorry,nebylo to tak mysleny.Asi si to ale stejne budu delat po svym.Mej se.Trona
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.10.01  11:01

    « Re: No jasne

    trona: Nejsou tady "chudáci" co šetří litr paliva, ale motoristi, co se snaží přijít na to, co je pro jejich auto nejšetrnější. Tak si hlídej pusu. Stejně jsme se v diskuzi rozešli s plichtou, protože všichni máme svoje argumenty, a nejsme automechanici, tak si to po ránu dělej jak chceš, my si to zase budeme dělat po svým. Třeba se někdy sejdeme a třeba jeden z nás bude mít zhuntovanej motor kvůli tomu, jak každý ráno v zimě zahřívá. A jestli to budu já, nebo ty, to ponech času.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.10.01  10:57

    « Re: No jasne

    BTW ked je spojka v zabere, zahrieva sa na volnobeh aj olej v prevodovke, nie? Aspon mam ten pocit z mojho stareho R21, ktory pri -25 okamzite zdochol, pokial som pustil spojku po nastartovani. Najprv som musel asi minutu podrzat spojku, aby motor mal dost sily roztocit aj kusok prevodovky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.10.01  10:28

    « Re: No jasne

    Pomaha to na chvilu (cca. 2000km), ale este ucinnejsie je ten remen vymenit a nasponovat ho presne tak, ako ma byt. Potom piskanie prestane navzdy.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.10.01  10:27

    « Re: No jasne

    Jo,to s tim mydlem funguje.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.10.01  10:10

    « Re: No jasne

    Mě sice u auto nikdy žádný řemen nepískal, ale někdo mi říkal že je docel dobré používat normální toaletní mýdlo a potřít tím řemen. Máte s tím někdo zkušenosti ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.10.01  09:41

    « Re: No jasne

    To prof:Jo profe,stejne s tebou souhlasim.Me nikdo nepresvedci,ze je lepsi vyrazit s karou,ktera ma vsechno stuhly.Tim zahrivanim pred jizdou sleduju i to,ze se mi alespon malo zahrejou ostatni soucasti,jako je napr.prevodovka,remeny atd.Nerikam ale,ze se prevodovka a olej v ni ohreje na naprosto idealni provozni teplotu.Jen si myslim,ze motor pri tomto pro me setrnem zpusobu zahrivani vyzaruje dost tepla na to,aby se ohralo alespon minimalne vse,co je v jeho okoli.At si nekdo nemysli,ze piskajici remen u altiku je zpusobenej jenom tim,ze neni napnutej.Kdyz je ta guma ztvrdla jak kamen,nema proste potrebnou prilnavost.Ale kdo si mysli,ze je lepsi po 30 vterinach vyrazit,at si to klidne dela.Mozna je to chudak,kterymu je lito toho litru az dvou paliva na sto km vic.Protoze ta spotreba vyssi bude 100%.Trona
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.10.01  06:46

    « Re: No jasne

    d.aemon: Naprosto přesně by nám to mohli říci jedině zkušený motoráři, který se zabývají prováděním GO motorů. Tyhle lidi denně rozebírají motory a zjišťují stupeň jejich opotřebení. Dokážou tak s naprostou jistotou určit způsob, jakým se s konkrétním agregátem zacházelo. Svý by nám mohl říci i BORIGINAL.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…