Motorové oleje

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.11.01  13:10

    « Re: MOTOROVE OLEJE

    ODDIE, diky za info. WWW.kmoch.cz je skutecne spickovej obchod. Zkusim ten Mogul. Filtry tam ma taky levneji.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 01.11.01  07:52

    « Re: MOTOROVE OLEJE

    Mogul Optimal 10W-40 (polosynt) 4 litry cca 380,-, kupuju u www.kmoch.cz, měnim dle nálady a bez rozboru
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.11.01  07:47

    « Re: MOTOROVE OLEJE

    toz ja si tam nechavam lit nejakou sracku Castrol TXT Softec+ 5W-40 za sestre 1600Kc/4l (* v servisu to maji predrazeny o cca 40%!) a rozbory si delat nenechavam :-))) Menim to co 15tkm dle servisni knizky a zatim si nemuzu nijak stezovat. Asi nedelam nejlip, ale snad taky ne nejhur ;-)))))
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.10.01  15:26

    « MOTOROVE OLEJE

    Zpatky k olejum. Asi se to tady uz psalo, ale sdelte, ktery olej pouzivate a za kolik ho kupujete? Ja pouzivam Sunoko 10W-40 a 5 litru mi prijde na 570-630 Kc. Jsem s nim nadmiru spokojen, s timto olejem (polosyntetika) menim az po 10 tis. km (mam 1,9D) a jeste mam rezervy - tzn., podle rozboru oleje bych to mohl natahnout na 13-15 tis.km.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    31.10.01  12:37

    « Re: No jasne

    TO FEPA: No,mě to ale na Escortu RS 2000 pomohlo a jak - je fakt - dvakrát jsem musel mazat - ale od té doby klid.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    31.10.01  07:20

    « Re: Zahřívání motoru

    fija: Však já ti nemám nic za zlý :-)

    Pir: No tak jak popisuješ to omývání, tak to zas nebude tak drastický. Možná sis to spletl se sprchováním :-) Je pravda, že směs pro chod motoru za studena musí být podstatně bohatší, ale válec není žádná vana, ve který šplouchá benzín jak voda,:-) navíc jsme uvažovali již modernější techniku, než je mechanický sytič. Jak již jsem tady zmínil, nedej bože, jestli si tady někdo vezme k srdci tu informaci o vhodnosti vyšších otáček při zahřívání studeného motoru. Chtěl bych pak upozornit na to, že ne každýmu zážehovýmu motoru se nic nestane, když to už zuby na rozvodovým řemenu přestane bavit !

    Rob 2: Přesně tak to na mě z toho článku taky zapůsobilo. Když to řeknu jednoduše a trochu nekultivovaně, tak to bylo ve smyslu: Na houby jsou nám motory, se kterými se šetrně zachází, když není co dejchat ! Musíme si přiznat, že v tom něco je, na druhou stranu je třeba si položit otázku, zda by se opravdu životní prostředí nějak viditelně zlepšilo, kdyby všichni po startu začali okamžitě vyrážet ? Já rozpačitě krčím rameny ...

  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.10.01  16:52

    « Re: No jasne

    nastestí mi zadný řemen nikdy nepískal :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.10.01  14:12

    « Re: No jasne

    to ace2: Remeň namazaný mydlom Ti vydrží tak 2-3 dni, potom píska znovu. Môžeš ho znovu namazať a tak to opakovať až kým si nekúpiš nový remeň. To je moja skúsenosť s remeňom na alternátor (Escort D).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 30.10.01  08:49

    « Re: Olej 10W-60

    Neexistuje mineral s takym rozsahom :-) RS bol navrhnuty pre motorsport, ma neuveritelnu schopnost odolat extremne vysokym teplotam a otackam. V podobe, ako si ho napisal s nim Castrol uz konci, nahradzuje ho novy 0w-40, vyvinuty s Toyotou a pre starsie typy vozov bude vyrabany pod inym nazvom v specif. 10w60.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.10.01  08:21

    « Re: Olej 10W-60

    Podle mne je to plna syntetika Castrol RS.Dobrej hlavne na hodne tepelne zatezovany motory.Ale nejsem profik.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.10.01  20:55

    « Dovětek

    prof: Také jsem článek o vhodnosti po nastartování ihned vyjet kdysi kdesi četl. A důvod takového jednání byl skutečně přístup k prostředí, kde žijeme. Těžko si dnes může nějaká firma dovolit napsat, že na prostředí kašle, a že její motory jsou choulostivé. To by asi dlouho nevyráběla.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.10.01  20:39

    « Re: zahrievanie

    Pir: Dovolím si oponovat. Tvůj příspěvek byl vztažen na benzinové motory. Zkus držet ve vyšších otáčkách mrazem ztuhlý motor LIAZu (naftový motor obecně). Líbit se mu to rozhodně nebude. Smývání olejového filmu bohatou směsí je záležitost benzinového motoru. Navíc tlak oleje při volnoběhu není u studeného oleje tak nízký, jako u oleje zahřátého na 100 a víc stupňů. Pokud máš na palubní desce "budík", tak se o tom lehce přesvědčíš. Předpokladem je ovšem dobré čerpadlo. A další nikoliv nepodstatnou věcí je pružnost a pevnost materiálu, která je za mrazu výrazně nižší. Aby nevznikl mylný dojem, že nestartuji a půl hodiny čekám. Nikoliv. Ale pár minut motoru dopřeji. Mám Sierru DOHC, a ta je na hlavu choulostivá. Ale jak se říká: Sto lidí, sto názorů...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.10.01  18:23

    « Olej 10W-60

    Co mi k nemu muzete rict? Poznate, je-li to mineral, polosynt. nebo syntetika? K cemu se pouziva?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.10.01  13:50

    « Re: Zahřívání motoru-diesel/benzin

    Mig: Vyborne, konecne neco konkretniho. V mrazech - taky svyho diesela nechavam minutu zahrat, ono to zelezo je poradne hlucne (zvlast s bionaftou) a ja nemam to srdce hned ho hnat do otacek.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.10.01  13:09

    « Zahřívání motoru-diesel/benzin

    Mal som Uno 1.3 Diesiel. V prirucke bolo pisane, ze ak je teplota pod bodom mrazu, je dobre nechat motor aspon minutu zohriat pred jazdenim. Pri urcitej teplote(uz si nepamatam presne-asi pri -20) to mali byt uz 3 minuty. Teraz mam Corollu a tam je v prirucke pisane ze sa nema cakat ale hned ist. Obidve prirucky su oroginal od vyrobcu dodane s autom, takze ked si to zhrniem, tak nie na kazdy motor plati rovnaky meter.
  • 00 Reagovat !

    foto

    29.10.01  13:03

    « Re: Zahřívání motoru

    to prof> toz ja jenom prodavam, jak jsem nakoupil. Nejsem strojar, ale presto jsem presvedcen, ze na volnobeh je tlak oleje (mas-li v aute zubove olejove cerpadlo) tak nejak nizsi. A predpokladam (selsky rozum - common sense :-)))), ze je celkem fuk, bude-li to pri nizsi nebo vyssi teplote motoru. Ta bude ovlivnovat (myslim) toliko absolutni hodnotu tlaku, ale ne samotnou logickou slutecnost vyssiho/nizsiho tlaku.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.10.01  11:43

    « Re: No jasne

    Děkuji za pozvání do diskuze. Probral jsem problém s prof a ostatními profíky motoráři na našem setkání a abych pravdu řekl, tak naše společná diskuze v podstatě proběhla ve stejném duchu v jakém se děje i diskuze zde. Někteří jsou zastánci okamžitého vyjetí, jiní zase spíše jsou pro čekání.
    Záleží na okolní teplotě a typu oleje. Mám zato, že okamžité osolení motoru s minerálním olejem při nízké teplotě v podstatě způsobí to, že dojde k "trhání" olejového filmu ve všech kluzných ložiscích.Měli bychom si uvědomit, že největší opotřebení vzniká právě v takových případech. Samozřejmě plně syntetický olej film drží lépe .Myslím si a jsem o tom přesvědčen, že pár minut po nastartování využijeme spíše pro pohodlné usazení a pár nezbytných operací, které obvykle před jízdou provádíme. Pak v klidu vyjedeme s lehkou nohou.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 29.10.01  10:15

    « Re: zahrievanie /Pir

    Pir: Ano. Ale zkus taky svuj prispevek upravit na naftove motory. :-) Ja to vidim tak, ze 5-10 sekund pockam, az se synteticky motorovy olej dostane i na vahadla a pak vyjedu volnobeznymi otackami (coz mi na volnobeh jede i na dvojku-trojku) a pomalu pridavam, az po cca minute citim jiz z topeni teplejsi vzduch, tak uz zatezuji motor kolem 2000-2200 otacek. Na tom se neda nic zkazit. Rozhodne co nejdrive je nutno ten motor a prevodovku prohrat, to u vznetoveho motoru plati dvojnasob.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.10.01  18:29

    « Re: zahrievanie

    Zahrivat v zimne by se mnelo tak, ze po nastartovani motoru pockat par vterin nez se motor promaze (zalezi na teplote okoli a na kvalite oleje ,zhruba 10W-40 pri -25C 30s )a cim nejrychleji vyjet srozumem,motor drzet ve vyzsich otackach a na nizsim prevodovem stupni nez pri teplem motoru, a proc,proto ze u studeneho motoru je bohata smes, a ta redidi olej na stenach valcu, proto se musi motor zahrat cim nejrychleji pokud neni jeste olej zreden benzinem, a proc vyzsi otacky, proto ze je pri vyzsich otackach snizena bohatost smesi pri studenem motoru oproti volnobehu.Ono neni problem jako taky ze je motor studeny, ten se opotrebovava prave nejvice pri startovani motoru at v zime nebo vlete(nemaze se vubec).Nej horsi je zahrivat na volnobeh !!!, palivova smes je tak bohata ze se srazi a velmi redi olej(cim nizsi teplota tak dele) na stenach valcu az se pistni krouzky pak drou o valec(klesa viskozita oleje na valcich).Benzin casem s oleje vyprcha. Zajimave je i to ze olej treba 15W-40 lepe chrani motor za studena(ma vyzsi vyskozitu a tim lepe odaluje dily od sebe) nez treba 10W-40, ale ma tu nevyhodu ze brzdi pohyby prave pres svoji velkou viskozitu,a tim i zveda spotrebu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.10.01  18:04

    « Re: zahrievanie

    rob: Jo, jo, tohle mě na tý značce moc mrzí.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…