Motorové oleje
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: (super) olej pre Ford Focus 1,6 automat
Myslis,lepsi olej pro zvyseny vykon? Ne snad lepsim olejem vyssi vykon? Focusy snad uz pouzivaji plnou syntetiku standartne,tam uz moc prostoru pro ruzne volby nezbyva,tak jen 0/40,nebo 10/60,to bude vsechno podle mne.Kolik koniku chces navic,jaky budes delat upravy? -
« Re: MOTOROVE OLEJE
Dřív jsem si do svého TDI-čka a Laguny dTi nechával dávat olej v servisu, jaký tam zrovna měli (obvykle to byl CASTROL nebo Elf), teď si ale rád vozím vlastní: Shell HELIX Diesel Ultra (syntetika 5W40). Vozím ho z Francie, v káždém supermarketu značky Carefour ho mají v přepočtu kolem 1150Kč za pět (5!) litrů. Zdá se mi, že auta jedou mnohem tišeji a plynuleji.
Jo a filtry mám rád značky Purflux. -
« Re: MOTOROVE OLEJE
toz ja si tam nechavam lit nejakou sracku Castrol TXT Softec+ 5W-40 za sestre 1600Kc/4l (* v servisu to maji predrazeny o cca 40%!) a rozbory si delat nenechavam :-))) Menim to co 15tkm dle servisni knizky a zatim si nemuzu nijak stezovat. Asi nedelam nejlip, ale snad taky ne nejhur ;-))))) -
"-- skrytý --" 31.10.01 15:26
« MOTOROVE OLEJE
Zpatky k olejum. Asi se to tady uz psalo, ale sdelte, ktery olej pouzivate a za kolik ho kupujete? Ja pouzivam Sunoko 10W-40 a 5 litru mi prijde na 570-630 Kc. Jsem s nim nadmiru spokojen, s timto olejem (polosyntetika) menim az po 10 tis. km (mam 1,9D) a jeste mam rezervy - tzn., podle rozboru oleje bych to mohl natahnout na 13-15 tis.km. -
« Re: Zahřívání motoru
fija: Však já ti nemám nic za zlý :-) Pir: No tak jak popisuješ to omývání, tak to zas nebude tak drastický. Možná sis to spletl se sprchováním :-) Je pravda, že směs pro chod motoru za studena musí být podstatně bohatší, ale válec není žádná vana, ve který šplouchá benzín jak voda,:-) navíc jsme uvažovali již modernější techniku, než je mechanický sytič. Jak již jsem tady zmínil, nedej bože, jestli si tady někdo vezme k srdci tu informaci o vhodnosti vyšších otáček při zahřívání studeného motoru. Chtěl bych pak upozornit na to, že ne každýmu zážehovýmu motoru se nic nestane, když to už zuby na rozvodovým řemenu přestane bavit ! Rob 2: Přesně tak to na mě z toho článku taky zapůsobilo. Když to řeknu jednoduše a trochu nekultivovaně, tak to bylo ve smyslu: Na houby jsou nám motory, se kterými se šetrně zachází, když není co dejchat ! Musíme si přiznat, že v tom něco je, na druhou stranu je třeba si položit otázku, zda by se opravdu životní prostředí nějak viditelně zlepšilo, kdyby všichni po startu začali okamžitě vyrážet ? Já rozpačitě krčím rameny ... -
"-- skrytý --" 30.10.01 08:49
« Re: Olej 10W-60
Neexistuje mineral s takym rozsahom :-) RS bol navrhnuty pre motorsport, ma neuveritelnu schopnost odolat extremne vysokym teplotam a otackam. V podobe, ako si ho napisal s nim Castrol uz konci, nahradzuje ho novy 0w-40, vyvinuty s Toyotou a pre starsie typy vozov bude vyrabany pod inym nazvom v specif. 10w60. -
« Dovětek
prof: Také jsem článek o vhodnosti po nastartování ihned vyjet kdysi kdesi četl. A důvod takového jednání byl skutečně přístup k prostředí, kde žijeme. Těžko si dnes může nějaká firma dovolit napsat, že na prostředí kašle, a že její motory jsou choulostivé. To by asi dlouho nevyráběla. -
« Re: zahrievanie
Pir: Dovolím si oponovat. Tvůj příspěvek byl vztažen na benzinové motory. Zkus držet ve vyšších otáčkách mrazem ztuhlý motor LIAZu (naftový motor obecně). Líbit se mu to rozhodně nebude. Smývání olejového filmu bohatou směsí je záležitost benzinového motoru. Navíc tlak oleje při volnoběhu není u studeného oleje tak nízký, jako u oleje zahřátého na 100 a víc stupňů. Pokud máš na palubní desce "budík", tak se o tom lehce přesvědčíš. Předpokladem je ovšem dobré čerpadlo. A další nikoliv nepodstatnou věcí je pružnost a pevnost materiálu, která je za mrazu výrazně nižší. Aby nevznikl mylný dojem, že nestartuji a půl hodiny čekám. Nikoliv. Ale pár minut motoru dopřeji. Mám Sierru DOHC, a ta je na hlavu choulostivá. Ale jak se říká: Sto lidí, sto názorů... -
« Zahřívání motoru-diesel/benzin
Mal som Uno 1.3 Diesiel. V prirucke bolo pisane, ze ak je teplota pod bodom mrazu, je dobre nechat motor aspon minutu zohriat pred jazdenim. Pri urcitej teplote(uz si nepamatam presne-asi pri -20) to mali byt uz 3 minuty. Teraz mam Corollu a tam je v prirucke pisane ze sa nema cakat ale hned ist. Obidve prirucky su oroginal od vyrobcu dodane s autom, takze ked si to zhrniem, tak nie na kazdy motor plati rovnaky meter.