Motorové oleje

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.11.01  17:41

    « malá připomínka

    Pokud se nemýlím, tak nulovou dodávku paliva při deceleraci uměli i obyčejný řadovky s odstředivým rgulátorem.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.11.01  07:22

    « Re: zahrievanie motoru

    presne tak. Pri brzdeni motorem ma TDI spotrebu 0.0 l/100km.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.11.01  00:00

    « Re: zahrievanie motoru

    HonzaP (213): Diky za upresneni. Priznam se, ze tohle jsem nevedel. I proto, ze nemam naftovy motor s elektronickym vstrikovanim (Felda 1,9D).
    PS: Ma tady nekdo elektronicky vstrikovani a palubni pocitac? Pri brzdeni motorem by mela byt spotreba 0 litru, podobne jako u zazehovych MPI?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.11.01  19:13

    « Re: zahrievanie motoru

    ace: No to se ví, že ten doraz není zrovna to pravé, jelikož člověk musí někde z tý křižovatky odpálit, teplota, neteplota. Ideální to je, ale jen vůči zacházení s motorem, což je zase něco jinýho, než ježdění s autem v běžným provozu.
  • 00 Reagovat !

    foto

    11.11.01  12:18

    « zahrievanie motoru

    Inteligetně a přitom jednoduše to má udělaný BMW, tak jsou na otáčkoměru diody kam se smí motor vytáčet a podle toho jak zhasínají tak se ví kam se může točit. Vůle plynu je zajímavá věc, ale z bezpečnostního hlediska asi ne moc dobré. Ty diody jsou primitivně jednoduché a maximálně učelné. Nevím jestli to je spojeno s omezovačem otáček, nebo jestli to je čistě informativní záležitost.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.11.01  07:35

    « Re: zahrievanie motoru

    luf: Nechci se nijak hádat ani někomu nutit, aby ohříval motor, jako já, nebo jak je to nejlepší, ale napíšu sem pro lufa svůj názor, jak bych to dělal, kdybych bydlel tam, kde on. Po natočení bych vyčkal obvyklých pár minut a pak bych vyrazil na jedničku, na kterou bych bezpodmínečně vyjížděl ten opravdu prudkej kopec, o kterým se zmiňuje. Otáčky by měly být po celou tu dobu rozumné, zpočátku opravdu jen mírně zvýšené. Jakmile začne jít z výdechů vlažný vzduch na okna, dá se dát dvojka. Na tom 1 km dlouhém kopci to už bude na pracovní teplotě.

    Ještě k těm otáčkám. Ideální by pro režim zahřívání byl jakýsi doraz pedálu plynu, který by během rozjezdu nedovolil řidičovi šlapat víc, než na 1/5 dráhy plynového pedálu. Po ujetí pár desítek metrů by to povolilo už 1/4 té dráhy, kde by to mohlo vydržet i do 50 - 60 st. chladicí kapaliny. S dalším prohřátím by ten doraz pomalu dovoloval stále větší možnost přidání, až by zalezl úplně celej do podlahy. Z toho je vidět, na jaký kvalty by se mělo zpočátku jet, jelikož moc aut, který vám po natočení jedou na něco jinýho, než na jedničku, se sešlápnutým pedálem plynu do 1/5 jeho dráhy, asi moc nebude (znám i takový, kterým by se na tu 1/5 plynu nepodařilo ani udržet motor v chodu). I kdyby vám tu dvojku hned z kraje braly, tak při menším kopečku by tam bylo nutno tu jedničku stejně vracet, jelikož ten doraz by vás dál s plynem prostě nepustil. O tom to celý je. Studenej motor na 1/5 plynu na prázdno sice dokáže vyletět do nevhodně vysokejch otáček hned, ale na pravidle, že studenej motor se tůrováním do otáček na prázdno nezahřívá, se snad shodnem všichni.

    Na závěr jen abysme měli představu o tom, co je opravdu šetrné. U letadla se před startem, kdy je motor nucen pracovat na téměř, nebo skutečně maximální výkon s plynovou přípustí otevřenou opravdu na doraz, vyčkává zásadně tak dlouho, dokud teplota oleje nedosáhně 50 st. C a to i při použití plný syntetiky! (Komu z nás se cestou do práce na tuto teplotu olej vůbec ohřeje?) V návodu k použtí pro Rotax 912 UL, který se svým charakterem velmi podobá motoru automobilu, se doslova píše:

    Startování potoru:

    sytič vytažen, plynová páka (pro nás pedál plynu) v poloze volnoběhu,

    Zahřívání:

    Nechat 2 min běžet na 2000 ot., potom zahřívat při 2500 ot dokud teplota oleje nedosáhne 50 st C.

    Je třeba si uvědomit, že v 2500 je motor jen mírně zatěžován odporem vrtule, což by odpovídalo té naší jízdě po rovině na jedničku. Možná by se někomu mohly tyto otáčky pro zahřívání zdát poměrně vysoké, avšak tento motor je svým uspořádáním boxer OHV, kde nehrozí žádná destrukce ozubeného řemene a jeho volnoběžné otáčky jsou cca 1400 ot/min. Tedy platí zde podobně, jako je vhodné u automobilu, točit po startu max o 1000 otáček víc, než je běžná hodnota otáček volnoběhu. Při max. startovním výkonu pak motor točí 5800, tedy obvyklou hodnotu, jakou známe z většiny OA.

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.11.01  12:58

    « Re: zahrievanie motoru

    bob_: to jsou taková věčná témata: vyjet hned po nastartování x počkat, z kopce vyřazovat x nevyřazovat, je lepší škodovka x jiné auto..., prostě vždycky se najde dost zuřivých obhájců jedné či druhé strany a tak to bude vždycky. Jinak by to byla nuda...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.11.01  12:17

    « Re: zahrievanie motoru

    No hlavne ze se shodnem -- pri jizde z kopce se
    pri zarazene rychlosti motor ohriva trenim a
    stlacovanim vzduchu. Ovsem muze se stat, ze
    bude mit vysoke otacky (aby nekdo usetril na
    brzdovych destickach, vrazi tam 2) -- spatne.
    Nebo lze jet dolu bez rychlosti, ale to se zase opotrebovavaji brzdy a prevodovka bude dele studena.
    Takze je to jedno...
    Ted mne napadlo, ze vzhledem k tomu, ze ZAHRIVAME motor, tak mozna bude i snih, tak je lepsi radeji jet s tou rychlosti :-)

    Nejlepsi je ho zahrat tak, aby motor tocil
    maximalne tech 2000-2500 (u nafty mene) a hlavne
    aby se pri tom nenamahal -- do prudkeho kopce
    (to radeji pockejte v klidu na tech cca 60
    stupnu a az pak vyrazte). Urcite ale pred tim pockejte tak tu pul minutku na "alesponnejake" promazani...

    Uz toho nechame, jo?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.11.01  08:39

    « Re: zahrievanie motoru

    to Vlami> pri vsi ucte neni pravda,ze nafta tece do motoru i pri jizde s kopce a noze na brzde.Nafta je opravdu na nule a motor dela cisty pracovni cyklus jen se vzduchem.
    Proto taky mimo jine je na spojce temer vsech diesel vozu(s elektronikou) spinac,ktery pri vypnuti spojky okamzite zarazuje normalni volnobeh.Jinak by se diesel na kluzkem povrchu velmi rychle dostal do smyku (nektere vozy to maji i jako ASR,nedovoli prudke sepnuti spojky a skubnuti na diferu).Ten spinac je,uprimne receno,i na brzde,prave z opacneho duvodu.Taky se da diky tomu jen tezko jezdit VW nebo Skodovkama s levou nohou na brzde a pod plynem. :-).(S Bavorem a Citroenem to jde).
    Vetsinou se lze o tomto presvedcit i palubnim pocitacem(okamzita spotreba).V opacnem pripade by to hlasilo nesmysly,pokud sviti pri sjezdu 0,00 l.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.11.01  07:38

    « Re: zahrievanie motoru

    Rob2> tak trochu se mýlíš. Při nuceném volnoběhu (brzdění motorem) se na teplo mění především energie spotřebovaná na stlačení vzduchu ve válcích. Takže i nuceným volnoběhem se motor zahřívá, i když samozřejmě podstatně míň než při normálním běhu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.11.01  01:07

    « Re: zahrievanie motoru

    Rob2: Ano, pro "benziny" to asi plati, ale ne pro diesely. Ja to delam v podstate stejne jako DieselPower. A kdyz jedu ze studenym hned z kopce, samozrejme ze jedu na kvalt a pribrzduji. Diesel ma volnobeh 1000 otacek nez se trochu ohreje a nafta mu do valce "tece" stale i na volnobeh na rozdil od benzinoveho vstriku.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.11.01  19:50

    « Re: zahrievanie motoru

    luf: Mám to podobné, akorát vzdálenosti jiné, napřed 200m do prudkého kopce a potom 1,5 km z kopečka. Moje taktika s dieselem je: Dvakrát nažhavit, nastartovat, počkat, než se otáčky ustálí u volnoběhu (max. 15 sekund) a potom vyjedu. Dokud se motor nedostane alespoň na 70 stupňu, točím max. do dvou tisíc otáček, potom max. do třech tisíc. Až když už je teplota normální (90 stupňů) déle jak pět minut, jedu přes tři tisíce. Dělám to tak každý den, v létě i v zimě. Zastávám názor, že dieselový motor s elektronicky řízeným vstřikováním je lépe zahřát v nižších otáčkach. Tím, že více sešlapáváte plyn na vyšší stupeň, elektronika vstřikuje více nafty, ale přitom ztuhlý motor nezatěžujete vysokými otáčkami a nenamáháte studené části.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.11.01  19:46

    « Re: zahrievanie motoru

    Malá poznámka pro zastánce ohřívání motoru jízdou: Je sice pravda, že se motor dříve ohřeje, také ovšem vykoná více pracovních cyklů (pokud nejedeme na volnoběh), než při ohřívání na místě. Při jízdě z kopce ihned po nastartování bych asi jel bez zařazené rychlosti. Jinak bych asi motor moc neohřál, protože by ve válcích nic nehořelo (nucený volnoběh). V teplo by se měnilo jenom tření v motoru. Pokud se mýlím, tak mě někdo opravte.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.11.01  19:03

    « Re: zahrievanie motoru

    Ako dobre, ze byvam tak, ako byvam - v zime stoji auto vonku na mraze -30 pri potoku, pri odchode to mam asi 1 km do kopca, z toho asi 400m poriadne prudkeho a potom 8km dolu kopcom. A teraz budte mudri :-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.11.01  18:43

    « Re: zahrievanie motoru

    Tak já bych dělal přesnej opačně, co říká Roman. Řekl bych, že bydlet na kopci je pro auto to nejšetrnější. Ono autu neuškodí tak moc, když motor běží "studený", ale je nebezpečný, když ho studený hned zatížíš.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.11.01  14:42

    « Re: zahrievanie motoru

    Asi by bylo lepší jet na neutrál, než brzdit motorem. Točit motor jízdou z kopce bez kapky paliva (teda úplně studenej) by asi nebylo zrovna nejšetrnější. Ovšem musíš obětovat destičky a kotouče :o)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.11.01  14:34

    « Re: zahrievanie motoru

    A co se ti na jizde dolu nelibi? Autu skodi
    zatezovani, kdyz je motor studeny, chod bez oleje,
    nebo toceni do otacek, kdyz je olej studeny
    a trha se. Co budes mit za problem kdyz pojedes
    dolu? Zatezovat motor nebudes, tocit ho nemusis...
    Pouze ho na tu pul az minutku nastartuj a jed.

    Ty co vyjizdeji do kopce to maj horsi -- maj
    ho vytacet? Spatne... Maj ho podtacet? Zase spatne.
    Radeji pockat (nebo najit nejaky kompromis).
  • 00 Reagovat !

    foto

    08.11.01  08:31

    « zahrievanie motoru

    Vzhľadom na blížiacu sa lyžiarsku sezónu by som rád načal ešte raz túto tému. Už tu bolo napísané ako to robíme na rovine, niekto to tu má z domu rovno do kopca a mňa by zaujímala situácia keď človek sadne do studeného auta a musí ísť kilometre so studeným motorom dole z kopca. Niekto možno takto býva a rieši to denne. Ako by ste to auto zahrievali vy?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.11.01  16:13

    « Re: MOTOROVE OLEJE

    Kdo maze, ten jede...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.11.01  11:26

    « Re: MOTOROVE OLEJE

    Ja budu ted davat do R19 1,8 16V Castrol Magnatec 10w-40, velkoobchodne za 244/1L. Na leto tam dam Castrol Formula RS 10w-60 za 308/1L.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…