Motorové oleje
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Syntetika za minerál
Myslíte, že je možné bez obáv prejsť u Mondea 1,8 TD 150 tkm z minerálu 15W/40 na polosyntetiku 10W/40 alebo plnú syntetiku 5W/40. Mám na mysli, či nedôjde k uvoľneniu usadenín a potom bude žrať olej ako divý až to skončí v lepšom prípade prekrúžkovaním v horšom generálkou? Má s tým niekto skúsenosti? -
"-- skrytý --" 15.07.02 12:32
« Re: zahrievanie motoru
Trysk nebo Mogul, je fuk, to je podle mě nastejno, je to jen značka. Já do 1,8D od Peugeotu leju Mogul Diesel (minerál 15W40) nebo Mogul Optimal (polosynt. 10W40 API SH/CG-4), podle nálady a podle toho, co mi doma zrovna zbyde. Dřív tam byl nějakej Shell a Castrol GTX3, což je mimochodem stejně jen minerál 15W40, akorát předraženej. Ten motor má odhadem tak 300tis, z toho min 50tis na ty Moguly - bez jakýchkoliv problémů. Plnou syntetiku bych do toho nenalil, ostatně i v "chytré" knize "Jak na to..." je o tom poznámka, že do těhle starších 1,8/1,9D patří hustší oleje... -
« Re: zahrievanie motoru
Oddie já neříkal, že musíš lít do Š120 plnou syntetiku, ale dělají se i pro starší motory lepší oleje jak nějaké M6AD, Super mogul atd. Myslím, že takový Trysk by byl lepší. Do sirky jsem většinou lil jen plnou syntetiku 5W40 v ceně do 230. Za víc jsem jí nikdy nekupoval, spíš míň... Až mi dojdou zásoby, tak přejdu na levnější 10W40 a častější výměny. Přeci už motor má skoro 200 tkm. -
"-- skrytý --" 12.07.02 14:32
« Re: zahrievanie motoru
Kvalitnější přeci neznamená zakázat 20W30, to se na mě nezlob, to je hovadina. A co bys dával třeba do Š120? Full synt? A proč? Protože je to "kvalitnější"??? Pro tyhle a podobný motory přeci bohatě stačí minerál od Mogulu. BTW co leješ do Sierry? -
« Re: zahrievanie motoru
Hezky napsany. Otazkou zustava, jestli ta prehnana laska k motoru nebude mit za nasledek to, ze do prace driv dojdu pesky.
Rekl bych, ze nejdulezitejsi je prvnich par sekund po startu, nez olej chyti tlak a dostane se vsude, kde by mel byt. Mam hydrostely, takze vim, ze doba natlakovani trva tak 3 sekundy u polosyntetiky.
Ale nejvetsi problem je neco jineho. Lidi setri na olejich / aby to nahodou nebylo moc drahy / a lijou tam doslova sracky. Pak nepomuze nic. Pri -10°C mineralni olej s horsi specifikaci prakticky 10-15 sekund vubec nic nedela a motor jede na sucho. Mely by se zakazat prodavat oleje od Mogulu, Slovnaftu, takovy ty sracky 20W30 apod.