Motorové oleje
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 24.07.02 10:20
« Re: Syntetika za minerál
To jsou celkem pekne informace.Vlastnim provozni vysledky jednotlivych beznych i drahych oleju,provozovanych na sirokem spektru automobilu.
Analyza vzorku oleje nejcasteji zahrnuje stanoveni kinematicke viskozity při 40°C, cisla kyselosti, obsahu vody, celkovych necistot na membranovem filtru nebo kodu cistoty (ISO 4406,CSN 65 6206). Casto je tento zakladni rozbor doplnen stanovenim obsahu prisad pomoci infra spektrometrie nebo stanovenim nektereho z aditivnich prvku pomoci atomove absorpcni spektrometrie (AAS), emisni spektrometrie s indukci vazanou plazmou (ICP) nebo rentgenove fluorescencni spektrometrie (XRF). Pomocí IC porovnanim s novym olejem se take stanovuji produkty oxidacniho a tepelneho namahani oleje. Opotrebeni prvku hydraulicke soustavy se sleduje pomoci stanoveni obsahu oterovych kovu v oleji. Nejcasteji zelezo, med a hlinik, a to pomoci AAS nebo ICP. Dulezite je rovnez stanoveni obsahu Silicia(kremiku)-pro posouzeni filtrace vzduchu do motoru.
Pokud by Vas to zajimalo,muzu to bud tady nebo na Webu vystavit,opravdu je poznat olej klasifikace VW 50600 s 50.000 km probehem na TDI motoru,od beznych mineralnich oleju tridy 15W-40.
Rychla diagnostika tribotechnikou Vas nebude stat vice nez 50 Kc,komplexni chemicka analyza je festovna vec,ale pro pro vyzkum ;-). -
"-- skrytý --" 23.07.02 14:47
« Re: Syntetika za minerál
Residents: já ten proplachovák nepoužívám, zatím to nikdy nebylo potřeba. Ale pokud ho použiju, má ho třeba www.kmoch.cz, tuším cca 40,-/litr. Jinak, včera jsem koukal na měrku, no je to sice černý, ale zas taková extra hrůza to není, tak to tam nějakou chvíli nechám. Příště tam stejně asi půjde ten minerál, polosyntetika už mi došla. -
« Re: Syntetika za minerál
To Oddie: v Praze nevím, ale mě ten rozbor dělá tchýně v laboratoři. Na webu jsem viděl na nějakou pražskou laboratoř stránku. Kolikrát je to dost zajímavý. Teď mi po necelých 9 tisících na 5W40 Esso (orig. Škoda) řekla, že je dost zaneřáděný, alkalická rezerva nulová a má větší stopy otěru, takže přecházím na 10w40 a častější výměny. Jindy byl stejný výsledek po 11 tkm. Jaký používáš ten proplachovací olej a kolik to příjde? -
« Re: Syntetika za minerál
to vlami: Hlavně Honda ani do nových motorů nedoporučuje plnou syntetiku a do starších motorů všech bez výjimky minerál. Já jsem do svýho postaršího šestkovýho bavoráka nalil taky polosyntetiku Mobil1 10W40 a jsem opravdu zvědav, co to udělá. Jinak s výpušťákem je to zajímavý. Když jsem měnil olej a dal jsem ho zpátky, měděný kroužek si asi dobře nesednul a teklo to. Víte, co stačilo? Šestkrát ho jemně povolit a zase utáhnout, žádná velká síla, jenom to šestkrát udělat a už ani nekápl :o) -
« Re: Syntetika za minerál
Samozrejme nejenom olej, ale i cetnost vymeny. Kdyz mi auto po koupi udelal mechanik, napsal mi vymenu oleje podle novych aut, takze po 30000 nebo tak nejak, jak si matne pamatuji. Jenze uz zapomel, ze prave ty rozpustene sracky se smisi s olejem a vytvori se postupne bezva brusna hmota. Takze jsem udelal chybu, ze jsem ho hned po 2000 nevylil a nedal novy. Navic moje auto ma psano vymenu po 5000-10000. Ono je to vysokoot. benzin, u ktereho je max. vykonu posazeno do 6500 a nedela mu problem to tocit.
Dalsi rana do vazu byla i pozdejsi vymena oleje, kdy jsem tomu pomohl vyplachovakem a v tu dobu se zaclo ozyvat tukani z motoru.
Nakonec ten motor mel odhadem 300000, mozna i vice, takze se to dalo cekat :(
Ale ted s dalsim motorem to udelam nasledovne - mineral, vymena kazdych 10000, kdyz to budu casto tocit, tak drive, radeji co 5000. Zadne zazracne pripravky do oleje ci benzinu. A samozrejme slusne zachazeni se studenym motorem a musim dat doporadku chladici soustavu, ktera posledni dobou mela tendenci se prehrivat - nevarila, ale hrala se k horni hranici. -
"-- skrytý --" 19.07.02 13:38
« Re: Syntetika za minerál
Ydev: Lekas mne, ale asi to tak bude. U starych lidi a motoru se nemaji menit zvyklosti. :-) Tohle ale nebylo u vznetoveho motoru, ze? Ja mel najeto 100 000 km u 1.9D, kdyz jsem prechazel na polosyntetiku. Je pravda, ze se mi motor taky zacal rosit u hlavy a na tech spuntech, co drzej horni poklop. Nechal jsem to dotahnout v servisu a je to OK. Tvuj pripad je ale dost alarmujici, opravdu ale myslis, ze za vse mohl ten olej? -
"-- skrytý --" 19.07.02 13:34
« Re: Syntetika za minerál
Oddie: To je myslim v pohode, ta cerna barva oleje, to jeste nemusi o nicem spatnem svedcit. V tvem pripade prilis cerna barva oleje je zpusobena prave tim zvysenym karbonem [asi]. Pokud jsi to uz takhle udelal, tak na tvem miste bych pokracoval v polosyntetice M-Optimal, protoze si motor krasne proplachnul polosyntetikou :-)
Mnozstvi karbonu je jen jedno z meznich hledisek vymeny oleje, druhym znakem je mnozstvi oterovych castic a tretim mnozstvi aktivnich aditiv. Ty posledne 2 jmenovane znaky jsi jiste mel v poradku. Ja na tvem miste bych tam znova nalil ten cerny Mogul Optimal a pokud se ti to opravdu hodne nelibilo, tak bych ho po 1000 km vymenil za novy Mogul Optimal. Ale ver, ze jsem pri prechodu na polosyntetiku najel na 1. vymene 7000 km a bylo to dle rozboru akorat [mezni bylo mnozstvi karbonu], takze mas velkou rezervu, zadny strach. -
« Re: Syntetika za minerál
to Vlami: no temer od prvni vymeny se zacalo zvysovat foukani kolem vicka na krytu ventilu. Tak do pul roku to zaclo jeste poklepavat a tect na nekolika mistech. A hlavne, v zaveru jsem prisel o motor, nebot se neco urvalo na klice a z motoru jdou pri zvysovani a snizovani otacek rany, jak tam neco klepe. Doufam, ze se mi dnes z Prahy povede dojet 80km na chalupu, kde uz na mne ceka druhy motor.
A navic, vetsina automechaniku mi potvrdila, ze do stareho vybehaneho motoru tj. 150000 a vice, nelit nic jineho, nez tam puvodne bylo. Zvlaste u polo a plne synt. hrozi vymyti karbonu a zvetseni vuli. -
"-- skrytý --" 19.07.02 09:38
« Re: Syntetika za minerál
Vlami: pokud dobře vidím, Asimov psal po pár stovkách... Já mám teď taky problémek, po výměně oleje. U 1,9D čerstvý dovoz z Německa, najeto celkem důvěryhodných 180tis, původní olej kdovíco, téměř tutově minerál. Při výměně jsem tam lupnul polosynte Mogul Optimal, co mi doma zrovna ležel. Jenže, netěsnil mi dobře výpušťák na vaně, a asi po 100km jsem to musel vypustit a přetěsnit. No, a ten olej po 100km vypadal skoro jak ten předchozí, je černej jak bota... Tak nevím, asi to vyleju, dám do toho výplachový olej, a pak do toho přijde minerál Mogul Diesel, ta polosynte už mi stejně došla. -
« Re: Syntetika za minerál
pred cca. 50000 tis. kilometry jsem presel z mineralu na polosyntetiku. Motor mel v te dobe dle tachometru 155000, ale odhad je 250000. Dnes je tomu dva dny, kdy odesel do vecnych lovist diky pridrene klice. A to mel vzdy dostatek oleje.
Po vymene za polosyntetiku zacal postupne ztracet olej, funet z pod vicka a postupem doby i neidentifikovatelne klepat.
Patrne se nakonec nekde pricpal kanalek na mazani a postupne se to vydrelo.
Uz mam pripraveny dalsi motor, ale uz tam byl mineral, takze tam pujde zas.
A motor je Honda Civic CRX 1.5i 12V (EW3)