Motorové oleje

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.07.02  10:33

    « Re: Syntetika za minerál

    Jasně, že by mě to zajímalo. Může(š?)te to dát někam na web? Pokud ten rychlý rozbor dělá někdo v Praze za 50,-, klidně to za to ze zvědavosti dám, dokonce z víc aut.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.07.02  10:20

    « Re: Syntetika za minerál

    To jsou celkem pekne informace.Vlastnim provozni vysledky jednotlivych beznych i drahych oleju,provozovanych na sirokem spektru automobilu.
    Analyza vzorku oleje nejcasteji zahrnuje stanoveni kinematicke viskozity při 40°C, cisla kyselosti, obsahu vody, celkovych necistot na membranovem filtru nebo kodu cistoty (ISO 4406,CSN 65 6206). Casto je tento zakladni rozbor doplnen stanovenim obsahu prisad pomoci infra spektrometrie nebo stanovenim nektereho z aditivnich prvku pomoci atomove absorpcni spektrometrie (AAS), emisni spektrometrie s indukci vazanou plazmou (ICP) nebo rentgenove fluorescencni spektrometrie (XRF). Pomocí IC porovnanim s novym olejem se take stanovuji produkty oxidacniho a tepelneho namahani oleje. Opotrebeni prvku hydraulicke soustavy se sleduje pomoci stanoveni obsahu oterovych kovu v oleji. Nejcasteji zelezo, med a hlinik, a to pomoci AAS nebo ICP. Dulezite je rovnez stanoveni obsahu Silicia(kremiku)-pro posouzeni filtrace vzduchu do motoru.
    Pokud by Vas to zajimalo,muzu to bud tady nebo na Webu vystavit,opravdu je poznat olej klasifikace VW 50600 s 50.000 km probehem na TDI motoru,od beznych mineralnich oleju tridy 15W-40.
    Rychla diagnostika tribotechnikou Vas nebude stat vice nez 50 Kc,komplexni chemicka analyza je festovna vec,ale pro pro vyzkum ;-).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.07.02  14:47

    « Re: Syntetika za minerál

    Residents: já ten proplachovák nepoužívám, zatím to nikdy nebylo potřeba. Ale pokud ho použiju, má ho třeba www.kmoch.cz, tuším cca 40,-/litr. Jinak, včera jsem koukal na měrku, no je to sice černý, ale zas taková extra hrůza to není, tak to tam nějakou chvíli nechám. Příště tam stejně asi půjde ten minerál, polosyntetika už mi došla.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.07.02  14:39

    « Re: Syntetika za minerál

    To Oddie: v Praze nevím, ale mě ten rozbor dělá tchýně v laboratoři. Na webu jsem viděl na nějakou pražskou laboratoř stránku. Kolikrát je to dost zajímavý. Teď mi po necelých 9 tisících na 5W40 Esso (orig. Škoda) řekla, že je dost zaneřáděný, alkalická rezerva nulová a má větší stopy otěru, takže přecházím na 10w40 a častější výměny. Jindy byl stejný výsledek po 11 tkm. Jaký používáš ten proplachovací olej a kolik to příjde?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.07.02  09:58

    « Re: Syntetika za minerál

    rbaron: Copak nevíš, že měděné podložky se nemají znovu používat. Jak to jednou slisuješ, tak už to prd těsní.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.07.02  10:48

    « Re: Syntetika za minerál

    to vlami: Hlavně Honda ani do nových motorů nedoporučuje plnou syntetiku a do starších motorů všech bez výjimky minerál. Já jsem do svýho postaršího šestkovýho bavoráka nalil taky polosyntetiku Mobil1 10W40 a jsem opravdu zvědav, co to udělá. Jinak s výpušťákem je to zajímavý. Když jsem měnil olej a dal jsem ho zpátky, měděný kroužek si asi dobře nesednul a teklo to. Víte, co stačilo? Šestkrát ho jemně povolit a zase utáhnout, žádná velká síla, jenom to šestkrát udělat a už ani nekápl :o)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.07.02  17:25

    « Re: Syntetika za minerál

    Ydev: Aha, tak to mas asi Hondu CRX, no s tolika najetyma km... se moc nedivim. No mas pravdu, tyhle vysokootackovy pily chteji menit olej casteji...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.07.02  15:51

    « Re: Syntetika za minerál

    Samozrejme nejenom olej, ale i cetnost vymeny. Kdyz mi auto po koupi udelal mechanik, napsal mi vymenu oleje podle novych aut, takze po 30000 nebo tak nejak, jak si matne pamatuji. Jenze uz zapomel, ze prave ty rozpustene sracky se smisi s olejem a vytvori se postupne bezva brusna hmota. Takze jsem udelal chybu, ze jsem ho hned po 2000 nevylil a nedal novy. Navic moje auto ma psano vymenu po 5000-10000. Ono je to vysokoot. benzin, u ktereho je max. vykonu posazeno do 6500 a nedela mu problem to tocit.
    Dalsi rana do vazu byla i pozdejsi vymena oleje, kdy jsem tomu pomohl vyplachovakem a v tu dobu se zaclo ozyvat tukani z motoru.
    Nakonec ten motor mel odhadem 300000, mozna i vice, takze se to dalo cekat :(
    Ale ted s dalsim motorem to udelam nasledovne - mineral, vymena kazdych 10000, kdyz to budu casto tocit, tak drive, radeji co 5000. Zadne zazracne pripravky do oleje ci benzinu. A samozrejme slusne zachazeni se studenym motorem a musim dat doporadku chladici soustavu, ktera posledni dobou mela tendenci se prehrivat - nevarila, ale hrala se k horni hranici.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.07.02  13:38

    « Re: Syntetika za minerál

    Ydev: Lekas mne, ale asi to tak bude. U starych lidi a motoru se nemaji menit zvyklosti. :-) Tohle ale nebylo u vznetoveho motoru, ze? Ja mel najeto 100 000 km u 1.9D, kdyz jsem prechazel na polosyntetiku. Je pravda, ze se mi motor taky zacal rosit u hlavy a na tech spuntech, co drzej horni poklop. Nechal jsem to dotahnout v servisu a je to OK. Tvuj pripad je ale dost alarmujici, opravdu ale myslis, ze za vse mohl ten olej?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.07.02  13:34

    « Re: Syntetika za minerál

    Oddie: To je myslim v pohode, ta cerna barva oleje, to jeste nemusi o nicem spatnem svedcit. V tvem pripade prilis cerna barva oleje je zpusobena prave tim zvysenym karbonem [asi]. Pokud jsi to uz takhle udelal, tak na tvem miste bych pokracoval v polosyntetice M-Optimal, protoze si motor krasne proplachnul polosyntetikou :-)
    Mnozstvi karbonu je jen jedno z meznich hledisek vymeny oleje, druhym znakem je mnozstvi oterovych castic a tretim mnozstvi aktivnich aditiv. Ty posledne 2 jmenovane znaky jsi jiste mel v poradku. Ja na tvem miste bych tam znova nalil ten cerny Mogul Optimal a pokud se ti to opravdu hodne nelibilo, tak bych ho po 1000 km vymenil za novy Mogul Optimal. Ale ver, ze jsem pri prechodu na polosyntetiku najel na 1. vymene 7000 km a bylo to dle rozboru akorat [mezni bylo mnozstvi karbonu], takze mas velkou rezervu, zadny strach.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.07.02  12:40

    « Re: Syntetika za minerál

    to Vlami: no temer od prvni vymeny se zacalo zvysovat foukani kolem vicka na krytu ventilu. Tak do pul roku to zaclo jeste poklepavat a tect na nekolika mistech. A hlavne, v zaveru jsem prisel o motor, nebot se neco urvalo na klice a z motoru jdou pri zvysovani a snizovani otacek rany, jak tam neco klepe. Doufam, ze se mi dnes z Prahy povede dojet 80km na chalupu, kde uz na mne ceka druhy motor.
    A navic, vetsina automechaniku mi potvrdila, ze do stareho vybehaneho motoru tj. 150000 a vice, nelit nic jineho, nez tam puvodne bylo. Zvlaste u polo a plne synt. hrozi vymyti karbonu a zvetseni vuli.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.07.02  10:26

    « Re: Syntetika za minerál

    residents: ale jo, černá vždycky poměrně brzo, ale tentokrát mi to přišlo až moc. Na rozbor se můžu..., to mě vyjde levnějc ten proplach a novej olej, ne? Nebo co stojí ten rozbor, a kdo jej dělá, v Praze a okolí?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.07.02  10:07

    « Re: Syntetika za minerál

    Ten olej mám černy taky brzo po výměně. Myslím, že u dieslů je to běžná věc. Spíš bych nechal udělat rozbor co je v tom za bordel.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.07.02  09:56

    « Re: Syntetika za minerál

    ještě Vlami (246): dík za pochvalu :)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.07.02  09:38

    « Re: Syntetika za minerál

    Vlami: pokud dobře vidím, Asimov psal po pár stovkách... Já mám teď taky problémek, po výměně oleje. U 1,9D čerstvý dovoz z Německa, najeto celkem důvěryhodných 180tis, původní olej kdovíco, téměř tutově minerál. Při výměně jsem tam lupnul polosynte Mogul Optimal, co mi doma zrovna ležel. Jenže, netěsnil mi dobře výpušťák na vaně, a asi po 100km jsem to musel vypustit a přetěsnit. No, a ten olej po 100km vypadal skoro jak ten předchozí, je černej jak bota... Tak nevím, asi to vyleju, dám do toho výplachový olej, a pak do toho přijde minerál Mogul Diesel, ta polosynte už mi stejně došla.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.07.02  09:31

    « Re: Syntetika za minerál

    Ted jsem si precetl vice prispevku dozadu. Oddie, ty jsi muj clovek! Nemam co psat :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.07.02  09:29

    « Re: Syntetika za minerál

    Ydev, Asimov: Ve vasich prispevcich chybi ta nejzavaznejsi informace. Po kolika kilometrech od vymeny se zacaly objevovat problemy?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.07.02  15:39

    « Re: Syntetika za minerál

    Vyměnil sem na suchým motoru minerál za polosyntetiku a už to neudělám. Po pár stovkách kilometrů se to spustilo na hydraulickým napínáku rozv. řemene a hned nato na čidle tlaku oleje. Motor celej od oleje a úbytek ohromnej.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.07.02  13:20

    « Re: Syntetika za minerál

    pred cca. 50000 tis. kilometry jsem presel z mineralu na polosyntetiku. Motor mel v te dobe dle tachometru 155000, ale odhad je 250000. Dnes je tomu dva dny, kdy odesel do vecnych lovist diky pridrene klice. A to mel vzdy dostatek oleje.
    Po vymene za polosyntetiku zacal postupne ztracet olej, funet z pod vicka a postupem doby i neidentifikovatelne klepat.
    Patrne se nakonec nekde pricpal kanalek na mazani a postupne se to vydrelo.
    Uz mam pripraveny dalsi motor, ale uz tam byl mineral, takze tam pujde zas.
    A motor je Honda Civic CRX 1.5i 12V (EW3)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.07.02  10:37

    « Re: Syntetika za minerál

    Tak, a já nedoporučuju žádný čističe motoru ani jiný "zázračný" přípravky, leda tak při výměně výplachový olej. A plnou syntetiku bych do tohodle motoru necpal. A teď si vyber, co člověk, to názor...
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…