Motorové oleje
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Mineral za Syntetiku ???
Moje řeč, minimálně polosyntetiku. Před týdnem jsem četl ve Světě motorů test Fiatu Tipo a tam bylo přímo psáno, že pokud se jezdí na minerál, tak klesá podstatným způsobem životnost motoru oproti polosyntetice. Ač si to také myslím, tak to bylo poprvé, co jsem to i někde četl. -
« Re: Mineral za Syntetiku ???
Tak to už bych viděl spíš už ze syntetiky na polosyntetiku. Když už máš nějakou hercu co budeš používat jenom jako spotřebák a nezáleží ti na tom jak dlouho bude jezdit. Protože jezdit na minerál když tam má být syntetika..... mi přijde jako ehm netradiční řešení... -
« Hodně kvalitní olej pro benzíny . doporučte
Ahojky motoristi.
Jaký hodně dobrý olej byste doporučili do benzín VW 1.8T 132kW a za kolik a kde se dá takový sehnat?
Existuje vůbec nějaký olej s následujícími vlastnostmi?
API SJ
ACEA A3
SAE 10W-60 (nebo jen 10W-50)
a současně VW 503.00
SAE 10W-50 to chce, protože se olej dostane běžně na 120 stup.C.
VW 503.00 = prodloužená výměna (30000km). -
"-- skrytý --" 24.07.02 10:20
« Re: Syntetika za minerál
To jsou celkem pekne informace.Vlastnim provozni vysledky jednotlivych beznych i drahych oleju,provozovanych na sirokem spektru automobilu.
Analyza vzorku oleje nejcasteji zahrnuje stanoveni kinematicke viskozity při 40°C, cisla kyselosti, obsahu vody, celkovych necistot na membranovem filtru nebo kodu cistoty (ISO 4406,CSN 65 6206). Casto je tento zakladni rozbor doplnen stanovenim obsahu prisad pomoci infra spektrometrie nebo stanovenim nektereho z aditivnich prvku pomoci atomove absorpcni spektrometrie (AAS), emisni spektrometrie s indukci vazanou plazmou (ICP) nebo rentgenove fluorescencni spektrometrie (XRF). Pomocí IC porovnanim s novym olejem se take stanovuji produkty oxidacniho a tepelneho namahani oleje. Opotrebeni prvku hydraulicke soustavy se sleduje pomoci stanoveni obsahu oterovych kovu v oleji. Nejcasteji zelezo, med a hlinik, a to pomoci AAS nebo ICP. Dulezite je rovnez stanoveni obsahu Silicia(kremiku)-pro posouzeni filtrace vzduchu do motoru.
Pokud by Vas to zajimalo,muzu to bud tady nebo na Webu vystavit,opravdu je poznat olej klasifikace VW 50600 s 50.000 km probehem na TDI motoru,od beznych mineralnich oleju tridy 15W-40.
Rychla diagnostika tribotechnikou Vas nebude stat vice nez 50 Kc,komplexni chemicka analyza je festovna vec,ale pro pro vyzkum ;-). -
"-- skrytý --" 23.07.02 14:47
« Re: Syntetika za minerál
Residents: já ten proplachovák nepoužívám, zatím to nikdy nebylo potřeba. Ale pokud ho použiju, má ho třeba www.kmoch.cz, tuším cca 40,-/litr. Jinak, včera jsem koukal na měrku, no je to sice černý, ale zas taková extra hrůza to není, tak to tam nějakou chvíli nechám. Příště tam stejně asi půjde ten minerál, polosyntetika už mi došla. -
« Re: Syntetika za minerál
To Oddie: v Praze nevím, ale mě ten rozbor dělá tchýně v laboratoři. Na webu jsem viděl na nějakou pražskou laboratoř stránku. Kolikrát je to dost zajímavý. Teď mi po necelých 9 tisících na 5W40 Esso (orig. Škoda) řekla, že je dost zaneřáděný, alkalická rezerva nulová a má větší stopy otěru, takže přecházím na 10w40 a častější výměny. Jindy byl stejný výsledek po 11 tkm. Jaký používáš ten proplachovací olej a kolik to příjde?