Motorové oleje
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 30.10.02 16:53
« Re: převodové oleje
Jo převodové oleje, to je věda. Místo předepsané viskozity 75W-90 v kvalitativní třídě GL4 (obvykle minerál) jsem tam nalil 80W-90 (ten předepsaný řidší jsem nesehnal) a snažil jsem se to dohnat vyšší kvalitou (polosyntetika GL-5). Ale ouha! Začalo to blbě řadit a celá anabáze skončila výměnou za pěkně drahý 75W-90 v GL-5. Stejně to už ovšem nikdy neřadilo tak, jako na původní náplň z výroby. Takže hoši, pozor na experimenty. PS: Jestliže do motoru lze nalít téměř cokoli, do převodovky bych si to po vlastních zkušenostech hodně rozmyslel. Než tam dát něco, co tam nepatří, to tam reději nechám navždy to, co tam už je (hovořím o mechanice, nikoli o automatu)... -
« Re: převodové oleje
Teda co to mas za exota. Olej do automatu je takova ta ridka cervena sragora,tu mam do serva. Nejak mi nejde do hlavy moznost volby mezi 80 a timhle,takova kombinace by me snad nenapadla ani v divokym snu. I kdyz jsou prevodovky,do kterych se dava motorovej,takze ono jde asi skoro vsechno. Jeden z ty 80 nebo 90 je hustsi,spis na leto,druhej ridsi,ale ted zaboha nevim presne kterej,nechci te mast.Ale jestli mas predepsanej ten automatovej olej,asi bych ho tam dal,uz jen pro sichr. Litr 80/90 mas u pumpy tak kolem 80,- Kc,to jsou skoro vsechny tyhle specifikace,litr automatu bude asi o dost drazsi,ale ta napln tam nemuze bejt snad vic jak 3l. Na tomhle bych asi nesetril.Pokud jsem se dozvedel,tak ty prevodaky nemaji tolik teplotnich rozsahu,kdyz radis slusne,dokud je to studeny,klidne nase zimni podminky zvladne i to hustsi provedeni.Ja tam ted dal 80/90,i kdyz mam predepsanou 80 GL4.Kouknu jeste doma do chytrejch knizek,ale k prevodovejm je toho fakt malo. -
« Re: převodové oleje
Futura: konkrétně, konkrétně... to kdybych věděl. :-)) Ale né. Chci vyměnit olej v převodovce, ta, ač manuál má předepsanej ATF do automatu (zajímavé, že tento olej mají předepsanej jenom některé typy stejného modelu). Teď tam mám asi PP80, nebo 90ku. Dověděl jsem se, že pokud to na tento olej řadilo, netřeba dávat ATF, ale zůstat u standardu, lépe však již zmiňovaný 80W90 apod. Mně by jen zajímal nějaký přehled teplotní použitelnosti těchto tříd, jako je u motorových na www.maziva.cz. -
« Re: převodové oleje
Ta 80/90 by mela splnovat GL4,nektery 80 dokonce splnujou i GL 5,jinak tu vetsinou splnuje plna syntetika. 80 a 90 se lisi teplotou pouzitelnosti,80/90 pokrejva obe viskozity,syntetak bejva pokud vim oznacenej 70/90 a pokud nejni predepsanej od vyrobce auta,tak bych jeho nalejvani do na nej nekonstruovanejch typu prevodovek pokladal za hazeni perel svinim. Drahy a mozna vic skody,nez uzitku. Koukni na www.renovak.cz,u Repsolu tam neco k olejum obecne je. Jinak k prevodovym toho nikde moc neni,na rozdil od motorovejch. No asi tim,ze dneska uz je vetsinou vsude trvala napln. Mozna,ze mam doma jeste neco psanyho,ale musel bych mrknout. Co potrebujes konkretne. -
« Re: SAE normy
VW 503.01 by mel byt ten nejlepsi olej (schvaleny pro Audi TT 1.8 snad až do 162kW) a současně pro LongLife (max.30000km), jenze takovy jsem nasel zatim jen SAE 0W30 a ten OMW pry ma do 40.
To je zajimave, a kolik na tom teplomeru je maximum? Letos padaly rekordy. -
« Re: SAE normy
-25 st nebude? Aby ses nedivil... Mam na okne
teplomer s pameti pro min a max a minulou zimu jsem mel
asi minimalni teplotu 24,7 stupne... A to prosim
ve 4. patre a ve meste (Plzen). Jaka byla teplota
ten pul metr nad zemi? No urcite jeste o nejaky ten
stupen nizsi... Jaky tam das olej, je tvoje vec :-)
Jestli ho za zimu "vyjedes" (do intervalu) a auto
startujes rano a mas ho venku, asi bych se za 5W
nestydel :-)
K tomu OMW -- VW nemam, je mi to jedno a ani jejich normy
mne nezajimaji (nevim, co je konkretne obsahem VW 503.0x). -
« Re: SAE normy
No hele... 0W30 je do mrazu a na mensi tepelne namahani (ne na dlouhe streky po dalnici), 10W60 drive
"tuhne", takze se za mrazu trha a nemaze, ale vydrzi vetsi teploty.
Tak si vyber... Ja mam auto v garazi, takze startovat pri -25 casto nehrozi,
takze kupuji 10W a protoze sice nejezdim na dlouhe trasy
pod vykonem, ale presto chci mit rezervu pred prepalenim oleje,
tak kupuju 10W40. To v pohode zvladne polosyntetika,
takze kupuji ji. Pak obcas kouknu i na API znacku (Sx/Cx)...
Syntetika se da udelat ridsi, takze povetsinou jsou 5W a 0W full synth.
Maji pak ale problemy s teplotni odolnosti (0W30), nebo jsou
pak hoodne drahe (xW50, xW60).
Jo a jeste nezapomen na to, ze bys nemel menit
full za polo ci dokonce mineral -- kvuli usazeninam
z mineralnich oleju. Nevim, cos tam mel (asi full synth), takze v ni radeji pokracuj, v pripade
prechodu na polo zkrat prvni interval. -
« Re: SAE normy
A jak jezdim, normalne rekl bych, jestli to nekdy seslapnu na podlahu, tak jen pri predjeti, no vsichni jancili, ze se tam --nema-- davat 0W/30 a tak jsem si koupil 10W/60. No myslim, ze priste tam klidne 0W30 a na kratke trate, zadny 100% vykon po dobu 20 minut, klidne dat mohu. A, je to jen auto, jedno z mnoha a ja se vlastne pletu do byznysu servisakum, jsem to ale ... To se mi prece nemuze vyplatit :-) -
« Re: SAE normy
Co tam bylo predtim = prvonapln a davaji tam 0W/30, vic asi nejde zjistit, najeto tam je asi tak 9000 km. Ceny jsem psal nize= Castrol je o chup drazsi. Normy SAE/API jsou trochu volne a nebyl jsem si jist, zda je opravdu mozno dat mineral, kdyz motor ma asi predepsano synth. Ale jsi mi to vysvetlil. Jsem to zkusil kdekoliv se zeptat, tak se maximalne podivali do mazaciho planu, ale aby neco inteligentniho rekli, to ne. Jeste jsem vahal, zda to vymenit nyni na zimu (a z 0W tam dat 10W), preci jen to jezdi na kratsi trate, co myslite, pze mi byl doporucovan za 12000, tak ted mam obavu, zda nebude v zime prilis husto a nemazavo :-) (tyhle motory maji ohrivac/chladic oleje - jeho efektivitu budu moci posoudit, az se dostanu na cidlo teploty oleje pres OBD). -
« Re: SAE normy
Stale nechapu, o co ti jde. Mam v 10W60 dva oleje, jeden
je synt, druhy polo. Predpokladam, ze 10W60
jsem si vybral podle toho, jak jezdim (normalni zima,
docela hodne teplotne zatizeny motor/olej).
Pak se tedy jeste podivam na specifikaci podle API (Sx/Cy), jestli je to
vhodne pro muj motor ([odkaz]
Tohle ovlivnuje to, zda co tam vyrobce dal za prisady.
No a ze je jedno synt a druhy ne? To znamena
pouze to, ze jeden vyrobce dosahl parametru podle API/SAE
pomocí synt a prisad, druhý pomocí polosynt a jinych prisad. Jaky z nich pouzit?
Jestlize maji oba dva opravdu stejne API, tak
pak zvazit to, zda to, co nam prinese syntetika
(ze je ridsi) je pro nas lepsi. Nekdy je potreba
mit hustsi olej (polo), napriklad pro hydrostely.
Dale je nutno uvazit predchozi pouzity olej, ale jiste vis.
IMHO ma syntetika lepsi parametry, ale i polo se da dobre
udelat dodanim dalsich sracek. Jestli ale maji dva vysledne oleje stejne API a SAE,
pak mezi nimi nesmi byt rozdil. Samozrejme jeden
muze byt lepsi nad ramec API/SAE, ale to muze byt
jak polosynt, tak i full (ale to by ho predsi vyrobce presunul do vyssi tridy :-))
Nerikam ti, aby ses nechal masirovat reklamou, ale co resis?
Mam motor a dva oleje. Znam pozadavky motoru (vetsinou API a SAE a jsou dany) a
vyberu si dva oleje. Jeden je polo, druhy full. Jestlize maji opravdu stejne API a SAE, tak nemam jine objektivni parametry,
jak rozhodnout, ktery olej je lepsi. Pak se rozhodnu podle ceny, pripadne podle toho, ze budu verit, ze full synt asi bude (ale nutne nemusi) mit o malo lepsi parametry (byla-li by o hodne lepsi, byla by ve vyssi tride).
Take zvazim, co tam bylo pred tim a kolik ma motor najeto. U stareho motoru bych dal asi hustsi olej (to byva vetsinou polo), aby v pripade zvetseni vuli tolik oleje nezral. -
« Re: SAE normy
Pokud se jeden výrobek shodných parametrů -10W60 odlišuje v tom hlavním, ve složení, tak to spatřuji zajímavým, ale tys to ani krapet neobjasnil, protže tomu asi nerozumíš? Asi by mě to mělo být jedno, viď? Nechat se masýrovat reklamou, bez znalosti problému, stejně prodává obal a ne výrobek, jedna ovečka, druhá, ....