Motorové oleje
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: SAE normy
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz] manuály pro cca 800 typů aut
Dnes již neplatí, že označení 10W-X rovná se automaticky polosyntetický, a 5W-X syntetický olej. Díky hydrokrakovaným základovým minerálním olejům lze těchto viskozitních tříd dosáhnout i s použitím pouze minerálních olejů.Požadujete-li tedy polosyntetický, či syntetický olej, žádejte od dodavatele potvrzení, že je syntetická složka v oleji obsažena.Označení lehkoběžný olej se používá pro třídy SAE 10W,5W,0W-X a opět nic nevypovídá o obsahu syntetické složky. -
« Re: Preplachovy olej - existuje?
to mitsi: samozrejme po vyplachu, naliati syntetiky a vymene filtra by sa ta cela zmes vratane filtra po nejakych 500km znova vymenila. Je to v oficialnom buletine vydanom firmou mazda ako riesit klepanie vymedzovacov sposobenych znecistenym olejom/motorom. Ja neviem ako u nas, ale v usa je engine flush este aj v dnesnej dobe bezna zalezitost. -
"-- skrytý --" 11.11.02 23:06
« Re: Preplachovy olej - existuje?
Proplachový olej samozřejmě stále existuje, ale rozhodně bych ho dnes nepoužil (je to stejně ve většině případů zbytečné) a už vůbec ne do auta s "hydroštely" a navíc v kombinaci s následnou náplní kvalitní syntetikou. To bych ji tam vůbec nemusel lít, když už bych ji měl předem tímto způsobem znehodnotit! A s těmi "jakoby proplachy" (přísady do oleje) před jeho výměnou bych rovněž experimentoval jen velmi opatrně: sice dobře a rychle rozpouštějí smolovité usazeniny a částečně i karbon, ale podmínkou úspěchu je, že olejový filtr zůstává ještě koncem intervalu pro výměnu oleje stále funkční (to nelze nikdy s určitostí říci). Pokud ano, rozpuštěné usazeniny zřejmě zachytí. Pokud ale už "jede v obtokovém režimu", pak olej většinu rozpuštěných usazenin (někdy i velmi tvrdých) roznese do všech mazaných míst a důsledky si domyslete sami... -
« Re: Preplachovy olej - existuje?
No napriklad v motoroch mazda su tzv. hydraulicke vymedzovace ventilov, ktore su velmi citlive na kvalitu a cistotu oleja. V tychto mototroch sa pouzivanim nespravneho oleja moze narusit ich funkcia (nedostatocny priechod a tym padom tlak oleja vo vymedzovacoch). Na odstranenie problemu v tychto pripadoch vo valnej vacsine staci pred vymenou oleja najprv motor preplachnut a az potom tam naliat kvalitnu plnu syntetiku. -
"-- skrytý --" 11.11.02 10:13
« Re: Preplachovy olej - existuje?
Existuje proplachovací olej. Má jej v nabídce např. www.kmoch.cz. Ale do dnešních aut už dávno není potřeba jej používat, leda bys měl nějakého veterána. Jo, a myslím, že v motoru se saze neusazují... Když už, tak karbon - ale ten, když už se usadí a připeče, stejně proplachovák neodstraní, ten vypláchne jen to, co je tam volně. -
"-- skrytý --" 30.10.02 16:53
« Re: převodové oleje
Jo převodové oleje, to je věda. Místo předepsané viskozity 75W-90 v kvalitativní třídě GL4 (obvykle minerál) jsem tam nalil 80W-90 (ten předepsaný řidší jsem nesehnal) a snažil jsem se to dohnat vyšší kvalitou (polosyntetika GL-5). Ale ouha! Začalo to blbě řadit a celá anabáze skončila výměnou za pěkně drahý 75W-90 v GL-5. Stejně to už ovšem nikdy neřadilo tak, jako na původní náplň z výroby. Takže hoši, pozor na experimenty. PS: Jestliže do motoru lze nalít téměř cokoli, do převodovky bych si to po vlastních zkušenostech hodně rozmyslel. Než tam dát něco, co tam nepatří, to tam reději nechám navždy to, co tam už je (hovořím o mechanice, nikoli o automatu)...