Pomoc - motor za jízdy vysazuje a občas i zhasne !
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Potřebuji poradit
-
« Re: Forman - Bosch monomotronic CHCÍPÁ
Po výměně snímače otáček je vše OK. Vyměnil jsem též termostat, čímž se odstranilo snížení teploty chladící kapaliny. Nejednalo se tedy o závadu teplotního čidla, jak jsem si původně myslel. Sešly se dvě závady najednou, což dokáže člověka zblbnout. -
« Re: Prispevek-cukani
No na Felde ak odide lambda, alebo ju rucne odpojim tak sa jednotka prepne do zakladneho rezimu a davkuje palivo podla prednastavenych hodnot, takze je to poznat hlavne na spotrebe, ale motoricky ani nie. Tak isto je to aj pri ostatnych cidlach (teploty motora, teploty nasavaneho vzduchu....) jedine bez snimaca polohy klukoveho hriadela nejde ani nastartovat. -
« Re: Prispevek-cukani
No spotreba se zda zatim v pohode.Uvidime,az s tim nalita vic km.Ja se vubec divil,ze mu to bez lambdy jede.Ja sem takhle odpojil lambdu u Peugeota 405 a to auto,jak se zahralo,tak skubalo a skakalo jak koza.Nedalo se s tim vubec rozjet,jenom pod plynem.U toho Opla me to taky pekne prekvapilo,ze to bez ni jede a normalne.Myslel sem si,ze uz toho o vstrikovani a vseho kolem toho vim dost,ale tahle zkusenost me ujistila,ze tomu tak neni. -
« Prispevek-cukani
Muj soused ma Opla Kadetta asi z r.89 a ma tam jednobodovej vstrik.Asi poslednich 14 dnu mu auto nechtelo rano startovat a kdyz jel,tak mu nekdy vysadil motor a chciplo mu to.Pak startoval jak das a nic.Az zase po chvili mu to chytlo.Na Netu sem se docet,ze ma auto taky pocitac a jak si vyvolat kod zavady.Me to pripadalo jako nejaky teplotni cidlo,nebo lambda sonda.Mela se mu na palubce rozsvitit kontrolka signalizujici zavadu.Ale ta mrcha nesvitila.Psal tam nejakej manik,ze se motor pri zjisteni zavady na nejakem cidle prepne do nouzoveho rezimu dojeti a ze to nejak jede.Taky sem se na webu docetl,ze to nekdy muze delat vadna lambda a ze pokud to auto blbne,tak staci odpojit lambdu a auto by se melo srovnat.Udelali jsme to,lambdu odpojili a auto normalne startuje a jede jak z praku.Akorat ty emise budou asi o dost horsi.Tot muj prispevek,vemte si z toho kazdej,co chcete. -
« Re: Forman - Bosch monomotronic CHCÍPÁ
Mám felicii MPI 50 kW, najeto bez problémů 60 tis. km. Asi před 6 týdny mi v servisu vyměnili poškozené těsnění pod výfukovým (a sacím) potrubím. Pak se stalo, že si motor sporadicky (1-2x za den)cukne a opět jede bez problémů dál. V servise na testeru nic nezjistili. Ze zoufalství jsem vyměnil všechen benzin v nádrži, to však nepomohlo. Nyní mi vyměnili snímač otáček, prý by to mohlo být ono, čemuž moc nevěřím(zatím nevyzkoušeno). Jinak s autem žádné problémy nejsou, volnoběh jde jako hodiny a ani spotřeba, kterou pravidelně měřím se nezvýšila. Všiml jsem si však, že ukazatel teploty na přístrojové desce ukazuje při jízdě asi o 5 stupňů méně než dřív. Když jsem to oznamoval ve značkovém servise, nechali tuto informaci bez povšimnutí. Nyní se chystám prověřit zda je čidlo teploty v pořádku a doufám, že se konečně podaří závadu odstranit. Chci totiž jet na dovolenou do zahraničí. Existuje možnost, že značkový servis poškodil čidlo při výměně těsnění a potom něčemu věřte! -
« Re: Golf III VR6
Ale pamět chyb nic nevykazovala. Načíst počítač jsem si nechal, ale tam nic v paměti nebylo. Sice to bylo až po výměně toho čidla, ale mělo by to i tak zůstat v paměti ne? A ta byla prázdná bez chyb. Škubání se neobjevovalo pravidelně, někdy ano někdy ne. -
« Re: zpět k problému - spise dotaz na Andy220 2
Tak ted uz jsem moudrejsi, ale ne moc. Myslel jsem, ze je potreba TDC mit nastaveno presne a ne, ze si ho RJ dohleda.
Jinak CRX 85 rok ma jeste rozdelovac s podtlakovou a odstredivou regulaci. V prirucce je nakres, jak nastavovat predstih pomoci nataceni celeho telesa rozdelovace. Vstriky jsou 4 a jsou elektronicky rizene.
V prirucce se pise, ze pri snimani rozdelovace se ma najit nejdrive HU 1 valce a potom teprve sejmout a netocit klikou.
Jenze, kdyz jsem se koukal, rozdelovac nelze nasadit jinak, protoze je tam zubova spojka s excentricky ulozenými zuby, tj. neotocim o 180.
Pak mi prijde hlidani TDC pri montazi jako zbytecnost.
Diky za nazor. Ondra. -
« Re: zpět k problému - spise dotaz na Andy220
Je to nasledovne.ECU musi vediet kde je uvrat 1.valca (hlavne pri sekvencnom vstreku,t.j. kazda tryska je ovladana koncovym stupnom ECU samostatne)a od toho sa zacina odvijat regulacia,vstrekov,zazihu.Riesi sa to roznymi sposobmi.Napr. okienko na prerusovacej kulise v Hall senzore zodpovedajuce 1. valcu je dlhsie,alebo pri indukcnom snimani je na klukovom hriadeli znacka.Vzdy po startovani motora si to ECU osaha,vyhodnoti a chyti si polohu 1.valca a az potom zacne riadit(vstrekovat,zapalovat).A to asi zle chapes.Pri bezkontaktnom riadenom zapalovani s uplnou charakteristikou sa rozdelovac nijak mechanicky nenataca(je to len pri najma karburatoroch kde je odstrediva a podtlakova regulacia zazihu).V spravnom okamziku ECU vypoctanim na zaklade vstupnych udajov (zo snimacov polohy,zatazenia,teploty,napatia baterie a.i.)bodu a uhol zazihu, prerusi koncovy stupen primarny prud do ind. cievky a na sekndari sa indukuje zapalovacie napatie,ktore je rozdelene kontaktmi,ktore strihaju, v rozdelovaci na prislusny zap. kabel.Tieto kontakty maju urcity presah cize nie je potrebne ho nejak mechanicky natacat.Proste ta iskra sa preskoci tam kde ma, aj pri lietani predstihu aj o 20 stupnov.Akurat pri montazi rozdelovaca sa robi zakladne nastavenie rozdelovaca voci vacke,klukovemu hriadelu. -
« Re: zpět k problému - spise dotaz na Andy220
Kdyz tu sleduju diskusi, zjistuji, ze mi mozna budete umet nekdo odpovedet.
Mam Hondu CRX 1.gen a TDC senzor (h.u. prvniho valce) je uvnitr rozdelovace. A ted jsem z toho pako. Pro rizeni vstriku potrebuji vedet udaj o prvnim valci co nejpresneji, ale rozdelovacem natacim pri serizovani predstihu....a jsem z toho jelen. Bud na TDC az tak nezalezi, coz ale popira servisni manual, nebo je s tim pootocenim pocitano.
Diky za jakykoliv napad.
Ondra -
« Golf III VR6
Musím se taky přidat, že se mi stávalo taky, že motor za jízdy vysazoval, strašný to bylo, najednou nic, jakoby došel benzín, chvíli se to škubalo, po ubrání otáček nebo změně kvaltu se to většinou zase sklidnilo. Po zkušebních výměnách ledasčeho jsme vyměnili čidlo teploty vody a stal se zázrak, už to nedělá. (o: -
« Re: Forman - Bosch monomotronic CHCÍPÁ
Asi bych nejdříve přemostil kontakty imobilizeru.Spínací skřínkou to asi nebude-zhasínaly by i kontrolky(pokud spínačka nemá několik spínacích kontaktů).Pak když to přestane jet,zkusil bych rozpojit palivový okruh a po následném roztlačení bych pozoroval,jestli vytéká palivo a jestli hází motor jiskru.Tak bych se snažil zjistit,jestli je problém v zapalování nebo v přívodu paliva.S Formanem zkušenosti nemám,nejsem ani automechanik,někdo ti poradí určitě lépe. -
« Forman - Bosch monomotronic CHCÍPÁ
Vážení pánoví, mám podobný problém.
Vlastním Škoda Forman Solitaire - se vstřikováním 50 kW - imobilizér Fighter. Během jízdy motor z ničeho nic zhasne, jako když dojde palivo. Kontrolky svítí, zařazený stupeň motor nerozeběhne (ačkoliv před tím pokud si vzpomínám to fungovalo - i když se to u katalizátoru dělat nemá). Pouhé otočení klíčkem tam a zpět,
a motor okamžitě běží. (Na hlavě mám šediny - poprvé to zhaslo při předjíždění kamionu a v protisměru BMW).
Takže fakta:
- Test motoru říká - OK,
- palivový filtr nový,
- snímač otáček nový,
- víčko "rozdělovače" nové,
- kabely a svíčky nové,
- přesný název u stříkačky neznám ale u starých vozů je to cívka - nové,
- do nádrže dotankováno 20 L u OMW aby se možné
náhodné "něco" z Benziny naředilo,
- a ze zoufalství i pul litru velfobinu.
Auto bylo ve značkovém servisu a jejich plán je takový - dále vyměňovat díly ( čerpadlo paliva, elektrickou skříňku, spínací skříňku, vstřikovací jednotku) až to pojede. To už budu mít auto nové :-)), ale za jakou cenu :-((.
Děkuji za radu -
« Re: zpět k problému .
K tomu Halovmu senzoru.Je to klúčový signál pre RJ(spresnujúci polohu kľukového hriadeľa) a hlavne keď maš sekvenčný vstrek.Apropo RJ nepozná presne hornú úvrať piestov,tak má problém s bodom zažihu a vstreku a riadi na núzový režim.A k tej diagnostike.Tí čo ti robili diagnostiku, boli to diletanti.Osciloskopom by som to zistil za chviľu.Každý sa spolieha na tester,ktrorý prečíta chybový register(ktorý je niekedy prázdny a motor náhodne trhá,proste vlastná diagnostika závadu nezachytí),vymaže závady,zobrazí namerané veličiny,test akčných členov atď.Trend v diagnostike prechádza na tzv. pin-diagnostiku na rozdiel horeuvedenej on-board(aj pri vzájomnom skombinovaní je to ešte lepšie).Napr. aj VW autorizovaným servisom to hrklo a vymenili obstarožnú V.A.G za V.A.S.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!