Zahraničí - jak se vám tam jezdilo?

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.07.00  00:00

    « Tak různě

    Tak tam se mi tedy jezdilo děsně. Hlavně když mají někde nějaké "vykopávky", tak je to skoro neoznačené, hlavně ty nízké betonové provizorní pangejty mají bez odrazek. Další - hákoši jsou zvyklí jezdit akorát po dálnicích, takže na "okreskách", ačkoliv na nich mají stejně pěkný povrch, jezděj jako s hnojem, každý levým kolem u prostřední čáry, takže kolem nich není vidět na předjetí (ale je fakt, že to už si u nás taky spousta lidí zvyklo jezdit levým kolem po středové čáře). Pak na dálnici se při předjíždění každý třetí něčeho neznámého lekne a dupne na brzdu, ačkoliv za ním jedou další auta. Prostě silnice mají pěkný (až na výchoďáky), ale řídit by se měli naučit.
    Pěkně se jezdí třeba v Itálii, tam mají dobrý silnice i řidiče (jezděj sice rychle, ale dobře, jako to bylo ještě nedávno zvykem u nás). Ovšem o některých dálnicích bych pochyboval, že mohly dostat dálniční akreditaci (ostatně podobné pochybnosti jsem měl i v Německu i Francii na některých místech). Pak je taky dobrý, že ve většině ostatních zemích mají při různých pracích na silnici mají širší ty 2metrový pruhy než jsou 2 metry u nás - aspoň už se tam většina lidí nebojí vjet (to mám totiž fakt rád, když jede v normálním pruhu kamión a v tom užším metr za kamiónem nějakej trotl nechce jet dál a tak to všechno brzdí - rád bych tedy tyto upozornil, že pokud má auto (jakože naprostá většina osobních aut má) šířku i se zrcátkama do 1,9 m, tak se tam vejde, a když si stále myslí že ne, tak ať radši jede v pravým.
    Ještě: fakt dobře se jezdí v Americe, akorát je to trochu únavný, protože mají neustále rovný silnice, a pokud je tam náhodou zatáčka, tak tam je něco, co nemohli ani zabagrovat, ani odstřelit. Hlavní taky je, že tam jezděj dost pomalu a po dost širokých silnicích (většinou) a tak jsou ohleduplný. Ještě jednu dobrou věc tam mají a to jsou ty odrazky, co máme mezi pruhama na dálnici, tak oni je mají i na okreskách, takže když ti málo svítěj světla, nebo děsně prší, tak nesjedeš do příkopu, který většinou bohužel nemají nijak označený (jako u nás na silnicích nějaké té x-té třídy).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.07.00  11:29

    « Re: pohoda

    Češi a Slováci na rozdíl od Rakušanů nejezdí podle pravidel ze stejného důvodu, z jakého také třeba nepodnikají podle pravidel, kašlou na zákony a korektní vztahy, .... Divoký východ.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.07.00  11:25

    « Re: pohoda

    Uplny suhlas

    Svoje skusenosti v CR som uz popisal,len dodam, v SR je to zatial lepsie, ale obavam sa ze LEN PRETO, lebo cesty este nie su tak preplnene. Proste ked je niecoho malo, tak ako sa hovori "nepoznas priatela". No a ked je fleka na ceste menej, tak su aj vodici akysi agresivnejsi...... ale fakt nechapem preco Cesi a Slovaci (nie vsetci samozrejme) jazdia jak idioti. Vie mi to niekto vysvetlit ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.07.00  11:19

    « Re: Vysoké Tatry

    Vsetko uz bolo v podstate povedane, ja len doplnim, ze niekedy v osemdesiatych rokoch zaviedli experiment a la Svajciarke alpy, ked do vysokohorskeho pasma nesmelo ziadne auto. Vtedy vybudovali aj tie velkokapacitne parkoviska. Neviem preco to nakoniec zrusili, ale v kazdom pripade si myslim, ze je korektne voci tomu krasnemu prostrediu ak auto nechas dakde dole v Poprade ci Lomnici. OK , ak mas, daky Bavorak a bojis sa (pravom-:)) ze by Ti ho ukradli, tak si ho vytiahni az pred chatu, ale potom je uz najlepsia na dopravu tatranska elektricka (a vlastne nohy -:)).


    A uzi si dovolenku !
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.07.00  22:56

    « Re: Vysoké Tatry

    TO SUBA: Díky!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.07.00  09:15

    « Bez nadpisu

    V zahraničí se mi jezdilo SKVĚLE! Kvalita silnic samozřejmě lepší než u nás, ale to vzal čert. Hlavně ty lidi za volantem jsou tam nějak o dost jiný! V ČR to bylo znát hned od první vesnice. Podstatné zhoršení na dálnici a hlavně: Hrůza byla na úseku Mirošovice-Praha - asi jsme národ idiotů, co neumějí ani spočítat pruhy, musí se držet výfuku auta před sebou, dělat myšky a jiné prasárny, předjet a zpomalit, nesmyslně přejíždět z pruhu do pruhu a jiné naschvály atd. atd. A to ještě tu bylo dost mozků, kteří chtěli zrušit maximálku (...to je ten rozdíl mezi mozkem, který má každý, a rozumem).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.07.00  07:53

    « Re: Vysoké Tatry

    Tých 100-150 Sk platí pre veľké záchytné parkoviská na Štrbskom plese, T. Lomnici a pod. Ak budeš parkovať pri hoteli, resp. priváte, bude to lacnejšie. Ak budeš bývať niekde blízko, doporučujem cestovať električkou. Dosť ťažko sa totiž hľadá neplatené (lacné) parkovisko-čím bližšie k Tatrám, tým drahšie parkovné. Medzinárodný vodičák Ti netreba a 15-dňová diaľničná známka stojí 60 alebo 135 Sk podľa celkovej hmotnosti auta (+1,5t).Dá sa kúpiť na hraniciach aj na pošte.
  • 00 Reagovat !

    foto

    25.07.00  07:23

    « Itálie

    Já jsem byl už několikrát v Itálii a jak v Rakousku, tak v Itálii jsou dálnice v pohodě. Kvalita povrchu, odpočívadla. Ale letos jsem se potřeboval z dovolené vracet přes Prahu, tak jsem jel poprvé (a naposledy!!) jel dálnici Brno Praha. No zhýčkaný ze zahraničních dálnic jsem si připadal jako na vytřásačce.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.07.00  23:42

    « Vysoké Tatry

    TO BOLEK A OSTATNÍ: Chystám se o dovolené zdolávat tatranské velikány, víte někdo něco o parkování a cestování autem v Tatrách? Konkrétně v okolí Štrbského plesa, kde chceme vegetovat, chtějí podle prospektů za parkování 150,-Sk za den. Za čtrnáct dnů - to pak zabolí... Je na Slovensko potřeba mezinár. řidičák? (Doufám, že ne.) Co dálniční známka? Dá se koupit na hranicích nějaká s omezenou platností? Dík předem za odpovědi i za případné rady a nápady.
  • 00 Reagovat !

    foto

    24.07.00  22:15

    « Bez nadpisu

    Podle mají jedny z nejlepších silnic v Evropě v Dánsku,neviděl jsem tam jedinou špatnou silnici,většina křižovatek je tam řešena kruhovými objezdy a i ostatní věci které se týkají silniční dopravy jsou tam na špičkové úrovni snad kromě dánských řidičů kteří jsou podle mě až příliš opatrní.Pravda je ovšem ta že Dánsko je jeden z nejbohatších států v Evropě.V Německu je tragická tzv.hitlerbahn od Berlína na Polsko.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.07.00  18:35

    « Re: K té Francii

    Musim s tebou ovsem souhlasit co se tyce komfortu na francouzskejch dalnicich. To nema chybu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.07.00  18:32

    « Re: K té Francii

    Jenze ja nejezdil jenom po dalnicich - tam je to v pohode. Drsny je to na statovkach a mensich.
    Nemluvim o mestech. Navic se v noci ani neobtezujou prepinat dalkovy svetla na potkavacky. Naproti tomu se jezdi v pohode po Spanelsku nebo Italii.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.07.00  15:50

    « K té Francii

    Nevšiml jsem si, že by automobilisté ve Francii jezdili nějak hůř. Dojem na mě udělala 5-proudá dálnice Paříž - Lyon. Pruh nejvíce vlevo byl vyhrazen pro značky BMW a Mercedes a pod 200 se v něm nejede. Jen motorkáři jezdí asi tak 250 - 300 úplně všude, obvykle ještě vlevo od pruhu nejvíce vlevo předjíždí ty kabriolety, co jedou 250. Mě v prostředním pruhu předjížděli těsně vlevo, vpravo a snad i přes střechu - raději jsem zavřel střešní okno, aby mi tam nějaký motorkář neuvízl předním kolem. Dálnice draze placené, ale asi nejhezčí v Evropě i včetně komfortu odpočívadel a ostatních služeb. Když člověk přejede do Německa, pochopí, že dálnice zadarmo nemusí být jen výhoda. Podél Rýna po německé straně se vůbec jet nedá, měli by se stydět, i kdyby ta dálnice byla prohlášena za polní cestu. Takové mezery mezi panely napříč snad nemůžou myslet vážně, to snad udělal Hitler, aby zpomalil postup spojeneckých tanků za 2. sv. války.
  • 00 Reagovat !

    foto

    24.07.00  14:43

    « Oprava

    Byl jsem sice 4 x v Alpach, ale vzdy to bylo na silnicnim kole.
  • 00 Reagovat !

    foto

    24.07.00  14:40

    « Bez nadpisu

    Byl jsem sice 4 x v Alpach, ale vzdy to bylo na kolech. Jeli jsme italske, svycarske, rakouske prusmyky a musim rict, ze ty cesty byly super. Trochu jsem byl zklaman svycarskem, kde jsem si rikal, ze je to bohata zeme a myslel jsem si, ze tam budou jeste lepsi cesty nez v Rakousku. Opak byl pravdou. Obcas na krajnici dira, velke kameny, vytluceny kanal,... . V Italii to bylo podobne. Jako opacny extrem musim uvest Polsko, u ktereho nechapu, jak muze jit s takovymi cestami do EU. Videl jsem tam doslova znacku, ktera kvuli mekkemu asfaltu zakazuje jizdu vyssi rychlosti za slunka v dobe od 9:18. Ten mekky asfalt je v pohode, tolik der ( hlubokych i 20 cm ) na 1 km nenajdete snad ani v Cecensku.
  • 00 Reagovat !

    foto

    24.07.00  13:51

    « Bez nadpisu

    V zahranici se mi vzdycky jezdilo vyborne. Jedina vyjimka je snad Francie. Takovy hovada nejezdej ani u nas. No a v Nemecku to s tim poustenim pri predjizdeni na dalnici taky nejni nejlepsi, ale furt lepsi nez v Cechach, na Morave a ve Slezsku. Jinak pohoda.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.07.00  02:06

    « Re: ČR - Istrie - ČR

    Cau Tomasi tuhle cestu jsem jel minulej rok. Sice jsem objizdel Tauerntunnel a alespon jsem videl kus Apl. V Rakousku jsem rychlost dodrzoval, protoze kamose tam chytli a prisel o pulku kapesnyho na dovolenku. A to jel "jen" 140 po dalnici. Diky tomu zavrenymu tunelu byla dalnice prosta kamionu a sem tam jelo osobni auto - takze naprosta pohoda. V Italii uz provoz znacne zhoustl, ale tam jsem jel tak mezi 150-170, protoze jsem do Terstu musel chytit kolonu ktera jela jinudy a byla asi 100km pred nama. Italsky cetnici nic. Zadna chytacka, apod. V Chorvatsku jsme jeli po takovy prima ceste, kterou nekdo nasel na mape. Sirka tak 2,5m. Jenom jsem se modlil, aby jsme nekam dojeli a neskoncili nekde v lese, ze cesta dal nevede. No co se tyce kvality cest tak balkan nicmoc. Myslim ze horsi nez u nas.
  • 00 Reagovat !

    foto

    23.07.00  23:24

    « CR-SR-AUT

    Som z Bratislavy, takze i ked jazdim len v blizkom okoli +/- sto-dvesto km uz som za hranicami - ci Cesko-slovenskymi , rakuskymi a madarskymi .. a tak mozem dost dobre porovnavat.


    A najvacsie rozdiely ? - hmmm... tak uplna katastrofa je dialnica Brno-Praha... neviem, ostatne cesty v CR moc nepoznam, ale toto je nieco hrozne. Tolko arogantnosti, drzosti, nedockavosti som nestretol nikde. Na dialnici do Wiedne , ci Budapesti sa Vam nidky nestane, ze sa na Vas nejaky magor nalepi , a nebodaj este v 150-ke aj blika ci gestikuluje. Tiez nie je problem prejst do laveho pruhu, ked ide nakladiak ktory treba predbehnut - pretoze v tychto civilizovanych krajinach jednoducho nechodi vacsina rychlych aut furt v lavom pruhu ... navyse 200 kmh+ , takze clovek fakt nevie ako predbehnut. Na Slovensku mame dialnic dost malo, a tie novo postavene su dost prazdne, takze porovnavanie by nebolo objektivne, pretoze na prazdnych dialniciach clovek stretava auta (aj tie s neohladuplnymi vodicmi) dost malo.

    Takze zaver:

    Slovensko - prazdne dialnice, bez problemov

    Rakusko - plne dialnice, ohladuplny vodici, malokedy iduci viac ako 150

    CR - jazda po dialnici Brno-Praha je neprijemna, stresujuca a podla mna pre neskuseneho vodica aj dost nebezpecna

  • 00 Reagovat !

    foto

    23.07.00  21:42

    « Rakousko - alpy

    Cau, par poznatku z dovolené po Rakousku taky neuškodí. Vydrncanej z našich cest, po přejetí hranic do Rakouska mnohem lepší silnice, dálnice lepší než u nás, ale taky ne perfektní. Po údolích samá 70-ka rychlost, ale neviděl jsem nikoho, kdo by tu rychlost i na široký a rovný cestě porušoval. Prostě slušný řidiči.
  • 00 Reagovat !

    foto

    23.07.00  18:23

    « ČR - Istrie - ČR

    Zkusil jsem méně běžnou trasu přes Udine a Terst - polovina tunel - most - tunel - most - tunel - .... s nádhernou horskou scenérií, 2. polovina kvalitní rychlá dálnice. V Terstu jsem trochu zabloudil, jel jsem pak přes Slovinsko a Istrii po břehu a večerní mořské vlny mi špolouchaly na jedoucí auto a mušle cinkaly o přední sklo - sranda. Za nejhezčí dálnice považuji nadále francouzské, ale některé italské a rakouské úseky také nejsou špatné, rozhodně okolí je hezčí. Nemůžu si stěžovat na žádné řidiče, zvláště se mi líbila slušnost při najíždění na dálnici - nestalo se mi ani jednou, že by mi neudělali místo, člověk to pak samozřejmě oplácí. Jen málokdy se na mě někdo zvláště dotěrně tlačil, to spíš zažiju tady, ani bloudění Terstem mezi Italy nebyl žádný hrůzný zážitek.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…