Zahraničí - jak se vám tam jezdilo?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Správně, zpátky k tématu
Tak tak, takže vstoupím k tématu - zatím jsem venku jezdil víc jenom v Německu, a to jak ve východní části, tak západní. Na bývalé východní části považuju za geniální vpravo ukazující zelené šipky, umístěné na křižovatkách vedle semaforů. Pro ty, kdo nevědí: znamená to, že i když máte červenou, a odbočujete vpravo, a nikoho ani neomezíte, natož neohrozíte, smíte odbočovat. Báječně to urychlí provoz, předpokládá to ale, že řidiči jsou zodpovědní. V západní části mě fascinoval zlozvyk Němců jezdit na dálnici v levém pruhu a neuhnout a neuhnout. Nicméně to mě nevyvádělo z míry, já se vlevo vyskytuju jen při předjíždění. Úplně geniální je pak smysl německých řidičů pro vytváření zácp. Modelovou situací budiž v minulém příspěvku zmiňovaná cesta do Mannheimu, po dálnici přes Norimberk. V tomto místě je dálnice rozšířena na x pruhů, přičemž ten nejlevější je jen pro přímou jízdu, tj. ne pro ty, kteří odbočují do Norimberka. Pochopitelně je před tímto exitem zácpa jako hrom, protože odbočující zaplní všechny pruhy. Mimo dálnice se jezdí v Německu jako s hnojem, a ve městech se dbá velmi pečlivě padesátky. O to více to pak kontrastuje s chováním německých řidičů tady, kde jezdí jako utržení z řetězu.
Co se týče kvality silnic, nelze naprosto nic vytknout, ale, můžeme zde nadávat jak chceme na naše silničáře, pokud napadne sníh, jsou na tom Němci daleko, daleko hůř než my... Měl jsem tu smůlu či štestí, že jsem jezdil do Walldorfu převážně v zimě, a jízda tam po okreskách byla záležitost pro silné nervy.
Poslední připomínka k Německu - možná, že to je můj subjektivní dojem, ale na dálnicích mi připadají čerpací stanice od sebe dost daleko, zato i v malých městečkách narazíte na několik pump. -
« Vraťme se prosím k tématu
Díky všem, kteří přečkali nesmyslnou debatu v minulých dnech, kterou bohužel Kamil otočil z diskuse o "bezohledné" jízdě na pouhé urážky a výpady, na které jsem musel reagovat.
Prosím vás vraťme se už k tématu, protože zakladatel rubriky Čára od ní asi čekal něco úplně jiného. Situaci s Kamilem jsme si vyjasnili, jsou dva názory proti sobě, to je normální, škoda jen že se přeme o věci, kde jde o život a ne o hov-o.
-
« Re: Pro jednoho vola s černou oktávkou
Hele Kamile, to máš své první auto, nebo jsi v dobách dřívějších jezdil v něčem pro homo...? Taková stará škodovka ta je totiž větší jen vnějšími rozměry. Pochlub se taky, ať si sám plivneš do ksichtu. Majitelům zmíněných aut se omlouvám, je to myšleno jen a jen pro Kamila jako reakce na jeho nesmyslný názor. -
« Pro jednoho vola s černou oktávkou
Kamile, už jsem nechtěl reagovat, myslím že si většina z nás udělala o Tobě obrázek sama. Diskuse byla o tom, jestli 200km/h denně po D1 je bezohlednost nebo ne. Asi jsi uznal že ano, a tak aspoň kopeš kolem sebe. To že si myslíš že každý majitel malého auta je homosexuál, tak že jsi tak moc blbý jsem nečekal. Asi jich je potom v republice a ve světě ne 4 ale 25-30 procent. Došli Ti prostě argumenty. Jak jsem předpokládal, šlo Ti o to srovnávat naše auta a zjistit že máš víc. Mě to nevadí, hlavně že mám šťastný rodinný život, narozdíl od Tebe (předpokládám, jinak si Tě nedovedu vysvětlit). Mimochodem, ten můj prcek stačí nenaložený na většinu Fe, Fa a jim podobných. Na dálnici Ti samozřejmě uhnu, nikoho neblokuju, jen jestli to před Tebou stihnu, když jezdíš jak prase. No a by jsi mě i přejel, no comment. Dement za volantem. -
« Re: Pro Haficka
To Autokomplexcz: Stačí mi, když si to přečtu jen jednou. Své první káčko jsem si objednával v roce 1997 ještě před tím, než bylo oficiálně představeno - prostě se mi to auto velmi líbilo, právě proto, že je malé, má odvážný design. Jaké má skvělé jízdní vlastnosti, jsem zjistil až potom - skvělý rejd, neuvěřitelně sedí v zatáčkách, výborně zvládá (díky velkému rozvoru) nerovnosti na vozovce a je dostatečně živé. Ve městě, konkrétně tady v Praze (kde jezdím nejčastěji) jsou malá auta vynikající - já nemám potíže s parkováním, vždycky se někam vejdu. Další Ka jsem si kupoval v roce 1999, už s klimatizací a posilovači - s těmi je to teprve ta správná zábava. Na střední cesty i delší cesty to autíčko kupodivu není k zahození - jeho podvozek odfiltruje hrboly a drncání velmi efektivně, společně se sedadly. Moje drahá polovice má služební Octavii, TDI 81 kW, a nemohu si pomoci, to auto je méně pohodlné než moje Ka - každé drncnutí je cítit, sedačky jsou na mě moc tvrdé (to je ale čistě subjektivní) a jízda třeba po okreskách je spíše únavná. Absolvoval jsem s ním (rozuměj Káčkem) i hodně cest do Walldorfu (NSR, poblíž Mannheimu)na školení, a neměl jsem pocit, že bych patřil mezi zdržovače provozu. Ač se to obdivovatelům velkých aut nezdá, je to prostě dospělé auto, i když je malé.
Co jsem tím chtěl říci: Ka je auto podle mého názoru adekvátní účelům, pro které ho mám já a spousta dalších lidí (a jak tak sleduji ony spřízněné řidiče či řidičky, pohlavím je to asi tak půl na půl). Nad tím, jestli je adekvátní pro muže nebo pro ženu, nad tím jsem zatím nijak hlouběji neuvažoval, přiznám se, že v tom nenacházím smysl, já mám to autíčko na ježdění a nikoliv jako sekundární pohlavní znak. V duchu této podivné logiky adekvátní - neadekvátní by se potom dalo tvrdit, že např. Tranzit není adekvátní auto pro muže - měli by jezdit jenom s kamiónem, nebo bys taky mohl tvrdit, že Mondeo nebo Passat není auto adekvátní pro ženu. Mondeem. -
« Re: Pro Haficka
Kamile. zajdi si k psychologovi, možná ještě lépe k psychiatrovi. Ale díky za varování - až uvidím černou Octavii s brněnskou poznávací značkou, dám si pozor. Když jsme u těch narážek na čtyři procenta (nechápu, proč se takový silný muž, za jakého se snažíš vydávat, neodhodlá rovnou napsat homosexuál) - nepatříš do této kategorie také a neléčíš si tady a zejména pak v autě nějaké komplexy?
To Haficek: Ať žijí malá auta, mám malé Káčko, a nevidím důvod si kupovat velkou kisnu, když v něm jezdím jenom já a moje aktovka. Na dálnici svých 160 - 170 zvládnu (ale nedělám to, považuji to za aspiranturu na dárcovství orgánů), na okreskách je potěšení ho řídit a ve městě - kam se hrabou velké obludy (silný a velký neznamená vždycky mrštný). Teď se s ním sice budu loučit (dostanu služebního Focuse i pro soukromé užívání a je zbytečné v tomto případě platit leasing), ale bude se mi poněm sakra stýskat, to vím už teď. -
« Pro Haficka
No vidis Hafane,ze to tebe vylezlo.Nevim jak muzes uz dopredu tusit moje reakce?Naopak me je malý lvicek docela sympaticky.Chapu tvou zast vuci majitelum silnych aut,musi to byt flustrtujici,kdyz te denne predjizdi mnoho aut a to tve proste nejak nejede i kdyz by ridic jiste nekdy chtel.Vid?
Toto auto je urceno predevsim zenam,ktere ho pouzivaji jako nakupni tasku.Nevim co vede muze k nakupu tohoto vozu,ale na druhe strane chapu,ze kazdy jsme nejaky/vsak Vas jsou cela ctyri procenta a bude hur/.
Doufam,ze nejsi zlomyslny,nikoho neblokujes a na dalnici davas pozor a dusledne uhybas!!!
Myslim,ze o zivot strach mit nemusis,ale presto te poprosim, az uvidis ve zpetnem zrcatku cernou octavku s brnenskou SPZ,radeji se rychle zarad,posledni dobou me to nejak hur brzdi. -
« Re:
K těm SPZ, tak na dejvické straně Prahy se říkají ošklivé věci o kladenských řidičích a na opačné straně Prahy zase o benešovských. V Liberci jsou "populární" Semily apod. V každé části republiky je to jinak. Mně osobně se jezdilo všude v západní Evropě dobře - slušní řidiči, dobře označené silnice a odbočky. Třeba Itálie: jezdí tam rychle, ale bezpečně. Naopak Francouzi jsou také rychlí, ale bezohlednější. Ty jejich semafory - z červené rovnou zelená - a všichni na plný plyn, i když po sto metrech je další červená. Nevadí, dupnou přece na brzdy. A neustále se to opakuje. Kupodivu se mi jezdilo dobře i v Řecku, asi jsem si dával i víc pozor. Jinak Balkán je kapitola sama pro sebe. Troubící, kouřící a nesvítící bestie jsou tam skutečně smrtelnou zbraní. Už nikdy víc! -
« Bez nadpisu
Jo,jo,jo. Ono ale s tou znackou to ted neni smerodatne, kdyz se muze nechat puvodni SPZ z jineho okresu. Znam par ostravaku, kteri jezdi s A?. S temi horniky to uz fakt neni pravda. Prekvapilo mne, ze okres Karvina je v poctu lidi na 1 auto nejhorsi, za Karvinou je uz jen Bruntal a Jesenik. Stejne to je i se starim auta. Myslim si, ale ze to bude tim, ze jsme okres s nejvetsi hustotou obyvatelstva (samozrejme po Praze). Kdyz jsme byl nedavno na kole v Krusnych horach,okresy Sokolov, Karl. Vary, Most, Decin, fakt jsem se nestacil divit, kolik tam jezdilo starych wartburgu, trabantu, moskvicu,... Asi to bylo v dobach spojovani Nemecka hodne vyhodne. Nebo rozpadu DDR. Jinak jsem mel ted v nedeli neprijemny zazitek na SLovensku, kde v prudsi levotocive zatacce, huste zarostle po stranach nepruhlednym krovim, mne a dalsi auto prede mnou a za mnou ( jeli jsme 60 ) predjel rozjety Mercedes ( novejsi, ale s rozbitym zadnim naraznikem ). Ja bych v te zatacce nepredjizdel ani traktor jedouci 30 km/h. Neprerusovana stredni delici cara tam nebyla .... -
« KI? nejhorsi?
Ahoj. Tak ja osobne mam KIR, ale spis mam zkusenost takovou, ze me v mistnich obcich, kde jedu svych "povolenych" 55-60 obvykle neskutecne rychle a neskutecnym zpusobem predjizdi znacky uplne jine, hlavne tedy OV? a predevsim A?. Prazaci to tady opravdu melou hlava nehlava. Byvaji to predevsim dodavky a jina sluzebni auta.
Jinak jsem byl v poslednich dvou mesicich v Turecku a Chorvatsku. V Turecku jsem nastesti nebyl autem, tam totiz v realu silnicni pravidla neplati vubec zadna. Kdo driv zatroubi, ten driv jede. O Chorvatsku skoda mluvit, tamni ridici jezdi jako by prave chteli darovat sve organy. Prestoze se ma plna Felicia 1.3 drzela statecne, predjizdet na magistrale na aspon trochu rovnejsim useku dlouhy vlek je opravdu minimalne na zbroceni potem, jestli se proti nekdo z mistnich nevyriti. Wendoul. -
« Re: K věci,
nejhorší jsou KI??? - možná proto, že se asi má tradovat, že jako horníci jsou prachatý a věčně v lihu... No jo, tak to možná platilo před lety. Dovolím si přisadit: nejhorší jsou podle mého soudu: LT. Důvod: značné procento vesnických 'zelinářů', kteří si jezdí od svého domku ke své polnosti a na trh; často v gumákách, klobouku, s vlekem naloženým kedlubnama, karfiólama, erteplema, ředkvičkama, salátama. Nic proti jejich výdělečné činnosti, ale když začnou praktikovat tuhle "polní jízdu" i jinde... je to o život. To mi věřte. Mám nejeden vlastní zážitek.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!