Zahraničí - jak se vám tam jezdilo?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re:
No, pro kolare to asi takovy raj neni. Vzhledem k absenci krajnic, a sirce silnic to je asi nic moc. Protoze krajnice mnohde neni ani namalovana, tak se jezdi podle prostredni cary a to az nebezpecne blizko, coz by mohlo byt pro kolare plus. Polsti ridici zasadne neblikaji pri predjizdeni cyklistu. Ono to neni moc zvykem ani u nas, ale obcas se to vidi. Typickou pasti na kolare jsou zeleznicni prejezdy, ktere skutecne stoji za *. A pokud je to nejaka zrusena nepouzivana trat, tak neni ani oznacena znackou, to je potom asi bajo. Takove pasti, jako popisujes, jsem ale nikde nepotkal. Na druhou stranu polsti cyklisti jsou stejny hovada jako cesti, takze jizda 2-3 vedle sebe, v protismeru, bez osvetleni, prostredkem pruhu neni jim necini zadne problemy. Ale cyklisti se tam nevyskytujou na silnicich v takovem mnozstvi jako u nas. -
« Bez nadpisu
Zni to jak pohadka. Ja mam naprosto opacne zkusenosti z polskymi ridici, cestami. Jedina silnice, ktera za neco stoji je silnice dalnicniho typu Polskeho Tesina do Krakowa, jinak to je na masli. Znam v Polsku asi 200 km cest v okoli Chalupek, Jastrzembie, Polskeho Tesina, Bielsko Bialej a o zadne nemuzu ani s poradnou nadsazkou rict to co ty. Kdyz tam obcas jedu na kole, zda se mi ze mne kazdy polak v aute chce zabit. I kdyz jedu 10 cm od krajnice, troubi zejmena ridici maluchu. Pokud bychom u nas meli takove silnice plne der jako v Polsku co znam ja, nebyl bych proti povinnym prilbam. Na bile lajny oznacujici krajinice a stredovou caru Polaci na druhe strane reky Olzy proste nemaji. Kdyz se autem blizim k nejakemu mostku pres nejakou ricku, vzdy zpomalim na 30 km/h, protoze po par zkusenostech nechci byt autem katapultovan do vzduchu. Neni tam treba dira, ale je tam takova neviditelna vlna, proste ten mostek je treba o 30 cm vys nez vozovka. Zadne dopravni znaceni, klidne to je neoznaceno na silnici s limitem 90 km/h. S timto jsem se u nas nesetkal. -
« Polsko
Silnice I. a II. třídy mají ve slušném stavu. Málokde se setkáte se záplatováním a pokud už tam je, tak záplatováno do roviny s okolní silnicí a přejezd přes inkriminované místo není znát. Na většině silnic jsou odrazky ve střední čáře. Na všech silnicích jsou čáry zřetelně vidět. Žádné slinty, ze kterých není poznat, co tím malíř myslel. Na druhou stranu mnohde chybí krajnice, někde je jen štěrkový posyp, jinde chybí úplně.
Silnice nižších tříd většinou děs a hrůza, pokud si myslíte, že objedete nějaké město po okresce a nebo si výrazně zkrátíte cestu, tak maximálně odrovnáte pneumatiky a tlumiče a ještě vám to bude trvat dýl, než, kdybyste "zkratku" nepoužili.
Co se týká dopravního značení, měli by se naši zodpovědní podívat, jak se to dělá. Pokud je na silnici zatáčka, kde je třeba snížit rychlost, tak je tam značka, ale pokud se ta zatáčka dá projet 70kou tak je tam sedmdesátka a ne třicítka jako u nás.
Co se týče orientace, tak před křižovatkou jsou cedule, k určitému referenčnímu městu a na další křižovatce jsou cedule k témuž městu. (U nás je na jedné křižovace odbočka na Českou Třebovou, na další křižovace vás ujistí, že opravdu jedete správně na Brno a o pár kilometrů dál vám sdělí, že do Ústí nad Orlicí to máte jen 20 km.) To vše i ve městech. Před kruhákem cedule s naznačenými výjezdy, na kruháku označený odbočky. U nás si musíte občas neznámý okruh třikrát objet a poté vylosovat správnou odbočku až spolujezdec najde v mapě přibližný směr.
Řidiči. Dodržují bezpečnou vzdálenost, nelepí se vám na nárazník. Pokud je někde 80ka a jedete 80, nesnaží se vás za každou cenu předjet, netroubí, neblikají negestikulují, jako že jim strašlivě překážíte. Pokud už se na vás někdo bude lepit, tak bu mít pravděpodobně náchodskou nebo pražskou značku. Ve městech se jezdí 60, tedy ne, že tam platí 60ka, ale ona se i dodržuje. Potom není problém se před křižovatkou zařadit do správného pruhu, protože nemusíte nejdřív pustit všechny ty, co jedou rychleji nebo se před ně ještě rychleji cpát. Pokud je někde plná čara, tak se nepřejíždí, maximálně při předjíždění nějakého toho traktoru nebo cyklisty. V koloně za náklaďákem máte smůlu. Nikdo za ním nevlaje zleva doprava a nesnaží se ho předjet. Nikdo nepředjíždí celou kolonu a necpe se do ní, když jede něco v protisměru. Všichni jedou v slušných rozestupech a až to jde, tak ten náklaďák v klidu předjedou.
Co se týká té tolik diskutované přednosti chodců, nevím, jestli v Polsku mají přednost chodci danou zákonem, ale faktem je, že chodec v klidu vstoupí do vozovky, když je auto dost daleko, neskáče nikomu pod kola, auto v klidu zpomalí nebo zastaví a nechá chodce přejít.
Na víc si teď nevzpomenu.
-
« Re: Dnes jsem se podruhé narodil ...
Tie strieborne octavie to maju asi v rodokmeni. Obdobny "zazitok" som mal pri Zarnovici - cesta okolo Hrona uzka aklukata, vacsinou neprehladne zakruty a octavia predbiehala kolonu do opacnej zakruty, no tak sme isli chvilu potrave s ocakavabim, co sa s nami stane... v aute sme boli styria, oni tiez, a tiez to bol voz z BA. Ale najvacsi ko.oti su aj tak SPZ z vychodu, to uz maju asi v krvi, tu divokost vychodu!!! -
« Bez nadpisu
Zajimavy tema!
Jezdim hodne po Nemecku posledni 3 roky, tady je par postrehu:
1. Pumpy na dalnicich - uz to tady nekdo zminoval - strasne daleko od sebe, tak 60km v prumeru.To neni jako v Cechach, ze do 10 km narazis na pumpu.Po Nemecku jenom s kanystrem a brat benzin na dalnicich radsi driv nez pozdej.Napr. kdyz jedete Frankfurt - Plzen - Praha, posledni pumpa na dalnici je kolem Norimberka, pak az Rozvadov za carou. Hanba jim. Uchylna zeme.
2. Dalnice - cim dal tim horsi a jeste horsi nez tady
3. Neomezena rychlost na dalnicich - da se dobre smazit jen hlavnich tazich, jak vjedete na regionalni dalnice, tak bacha. Jezdi tam stejny * jak u nas po okreskach. Do zrcatek necumej.
4. Lidi jsou tam na sebe snad jeste agresivnejsi nez v Cechach. Je to docela paradox, kdyz vjedete do Nemecka z Holandska nebo treba Francie, kde se jezdi celkem pohodove. Uz jsem byl 2x svedkem toho, jak si Nemci davali na ulici do drzky kvuli tomu, co u nas vyridi zatroubeni a "parohac".
4. Policajti - totalni gestapo. sami Nemci se jich bojej, rikaj ze maj prilis velky pravomoce a dost toho zneuzivaj.Takovou buzeraci co tam predvadej, to by tady asi nikdo nezkous.Cizinci jsou samozrejme snadnej cil.Jedna rada- kdyz vas zastavej, pokud neumite PERFEKTNE nemecky, zasadne se s nima nebavte tou jejich hatmatilkou, prevalcujou vas.Idealne je umet perfektne anglicky a prat to do nich od zacatku.Zadnej z nich si samozrejme neprizna, ze krome der-die-das uz neumi kvaknout, takze chvili neco blabolej v DEUNGLISH a pak vetsinou mavnou rukou a vyberou si nejakyho Polaka.Jak rikam, bejt korektni, trvat na svej pravech, English only a i gestapak vymekne.Pokud neumite ani nemecky, ani anglicky, vemte si sebou hodne maren.
5. Kdyz uvidite na dalnici nejakou sracku s vocouzenym zadkem, celou nakrivo a spinavou, bude to Cech, Polak nebo Turek. Jo, autaky tam maji lepsi nez tady!
Jaky mate zazitky vy? -
« Re: pokuty v zahraničí
Nijak, prostě mě policajt zastavil plácačkou, já stáhnul okno a on mi řekl: "Daj 10 marky i mozes jet!". Protože jsem tušil co by bylo kdybych nedal, tak jsem radši dal. Nemyslím si, že bych byl nějakej měkkej, ale v tu chvíli nevíš co si na tebe ten idiot vymyslí a jak dlouho tě bude zdržovat. Dnes tam lítám (služebně samozřejmě) a jezdím tam firemním autem. -
« Bulgaria
2Karelz: no, s Bulharskom mam celkom slusne skusenosti. Presiel som ho v juli krizom-krazom, a policajti ma zastavovali iba na vyjazdoch z vacsich miest. Oni tam maju porobene take stanice, kde zastavuju vsetky auta so zahranicnou SPZ, a to z toho dovodu, aby zachytili auta ukradnute turistom. Ukazes technicak a tu ich bumazku, ze auto patri k tebe a je vymalovane. Minuta zdrzania raz za dva dni, ziadny problem. Nekasirovali nikoho ani raz, isli sme tri auta a zdaleka sme nedodrzovali vsetky rychlosti. A jazdilo sa tam velmi podobne ako u nas, az na rozbite cesty... -
« Re: pokuty v zahraničí
To nic není proti rumunským a bulharským policistům. Ti, když vidí jakékoliv auto se zahraniční SPZ, tak Vás automaticky stopnou. A musíte solit - nejlépe Marky nebo Dolary. Znám to z vlastní zkušenosti: v 99tém roce jsem byl takhle asi na 15km trase v Bulharsku 6x(!!!) zastaven a každý si řekl o 10 DM. Asi si mě předávali vysílačkou. -
« Re: pokuty v zahraničí
Narazil si na zajimavou vec, mne se zda, ze by nasi policajti meli byt proti zahranicnim ridicum prisnejsi. Je to sice zakona akce a reakce, nic z toho nebudeme mit, ale vite o nejakych nasich policajtech, kteri si slupnou na zahranicnich ridicich stejne jak zahranicni policajti na ceskych ridicich ? Loni jsem 2. listopadu jel do Polska na benzin a zastavila mne hlidka. Nesvitil jsem ( oni v Polsku nemaji jak na normalnich hranicich nejakou tabuli, kde by obrazem upozornili na odlisnosti ... ) a nemel jsem v aute hasici pristroj !!! Pritom lekarnicka u nich neni povinna. Chteli po mne 1000 Kc nebo 100 Zl. Sami mi nabidli moznost, ze dam kazdemu z nich 200 Kc ( byli 2 ). Bydlim 500 m od hranic a casto u nas stoji policajti, kteri obcas zastavi i polske auto. NIKDY jsem je nevidel, ze by Polakovi kontrolovali lekarnicku. Mam kolegu dopravaka ( jezdi obcas s autem s radarem ) a dokonce rika, ze kdyz polak nebo slovak jede u nas 60 km/h, tak ho zastavi, upozorni, ale pokutu mu vetsinou nedaji. -
oleowr1 08.08.00 10:30
« Re: pokuty v zahraničí
Pokud nemáš třeba v Rakousku prachy na pokutu, vezmou Ti proti podpisu policajti třeba tatranku k autorádiuz, mobil, foťák apod. Až seženeš prachy, můžeš si své věci bez problémů vyzvednout. Pokud se Ti to nebude líbit, je jejich oblíbeným žertem rozpůlení SPZ-ky a to pak nemůžeš s autem pokračovat v jízdě vůbec, leda na odtahovce. Je fakt, že v zahraničí se nedá s policajtama moc diskutovat o pokutách. -
« pokuty v zahraničí
Zdravíčko všem , mám jednu otázku - jak je to např. s placením pokut v Rakousku , pokud řeknu , že jsem insolventní ? To mi zabaví auto či co ? Kontrolují se tam ve zvýšené míře pneumatiky ? Chystám se totiž se svou šrot-Calibrou za humna země české a nerad bych hned za hranicemi skončil na nejbližší fízlárně...