Toyota Corolla
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Toyota
-
« otacky nad 5000
neviete mi niekto povedat, co to moze znamenat - ked vytacam motor na 5000 tak pri okolo tych 5000 sa ku klasickemu zvuku motora prida este jeden, ktroy akokeby kopiroval ten bezny zvuk motora. v prvom momente ma napadlo, ze nejake vibracie... ale robi to iba za jazdy, pokial to urobim na volnobeh tak ten zvuk nepocut. robit pri 2ke, 3ke .. 4ku 5ku som nemal moznost odskusat. mimochodom, je to 1.4 VVTi -
« Spotreba
Takze som si robil prve meranie spotreby po prezuti na rozmer 185/60 R14 (Dunlop SP 2000 Sport) a po servisnej prehliadke a oprave brzd. Spotreba v prevaznej miere mimo mesta pri rychlosti casto okolo 110 km/h. bola 5,9l/100 km. Tak som zasa vysmiaty. Siel som plne nalozeny + stresny box na streche auta. Takze tymi sirsimi pneumatikami to nie je az take zle :-). -
« otacky
caute. viete mi objasnit, ako je to s otackami u toyotackych motorov? konkretne mam 1.4 VVTi ..
v servise mi typek hovoril, aby som ju nesetril, ze to auto priam potrebuje vysoke otacky, ze 2000-3000 je malo. ze kludne ju drzat od 3000 vyssie. je fakt ze ju ani nepodtacam, vacsinou tocim do 4500 .. ked mam dobru naladu tak do 5000 . vidno ze je to vysokootackovy motor, pri 5000 taha ako vino. len co sa tyka zivotnosti motora, nie je na skodu caste vytacanie? mam na mysli 5000-6000 otacok... -
"-- skrytý --" 28.06.04 21:00
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Spotreba
Dekuji ti za srozumitelne vysvetleni. Jsem zase o neco chytrejsi :-) Ale nezda se mi ze by ted auto nejak hure jelo, motor taky krasne prede. jen ta spotreba opravdu stoupla. Zatim to tak necham. A zkusim to jeste prokonzultovat se servisem toyoty. -
"-- skrytý --" 28.06.04 19:56
« Re: Re: Re: Re: Re: Spotreba
Vzato odzadu:
- Spotřeba je věc natolik individuální, že na tuhle otázku neznám odpověď. Ale změna spotřeby v případě jízdy stejným vozidlem a u stejného řidiče při uplatňování stejného stylu jízdy již samozřejmě něco naznačuje.
- Co se týče svíček, tak pro jejich správnou práci je třeba správné teploty elektrod. Té je dosaženo určitým stupněm odvodu tepla ze svíčky do hlavy motoru, kde je svíčka zašroubovaná: "teplá" svíčka odvádí méně tepla (svíčka, resp. elektrody zůstávají teplejší), "studená" svíčka naopak odvádí více tepla (elektrody se lépe ochlazují). Pro dosažení optimální teploty na elektrodách jsou pak rozhodující teplotní poměry ve spalovacím prostoru, styl jízdy, používané palivo apod.: např. čím má motor vyšší kompresní poměr, tím vyšších teplot (obvykle) je dosahováno ve spalovacím prostoru a tím musí být použitá svíčka studenější atd. atd.
- Nejlepších výkonových a tím i "spotřebových" parametrů se pak dosahuje správnou volbou tepelné hodnoty svíčky ve vztahu k danému motoru: jestliže je motor již vyběhaný, má nižší stupeň komprese, proto je pro něj vhodnější teplejší svíčka, která dokáže udržet potřebnou teplotu na elektrodách a tím i optimální zapalovací schopnost. -
"-- skrytý --" 27.06.04 22:35
« Re: Re: Re: Spotreba
Purolator dělá dobré věci, takže vliv filtru bych vyloučil. Zato pokud jde o svíčky, tak ty, co tam byly původně, byly tzv. "teplejší" než ty, které jsi tam namontoval a které jsou zřejmě i předepsány výrobcem (pochybuji, že pro GTI motor by někdo předepisoval "pětky" od NGK, když to je v podstatě to nejteplejší, co se do běžných motorů dává, zatímco "šestka" je běžný standard a "sedmička" trochu studenější svíčka pro nadupanější motory. Výměna předepsaných svíček za o stupeň teplejší je známý fígl, kterým se reaguje na "vyběhanost" motoru. Vrať se tedy k "pětkám" od NGK a uvidíš. Jsem si téměř jistý, že problém je právě tady. -
"-- skrytý --" 26.06.04 09:55
« Re: Re: Spotreba
Takze svicky tam mam urcite ty co tam maji byt a to NGK BCPRE6Y-11, ty co tam byly jsou. BCPR5EY. Vzduchovy filtr jsem tam dal Purolator - PremiumPLUS A24601. a olejovy filtr od te same firmy. bylo mi to doporučeno v prodejne! Ted jsem vyjezdil nadrz a nabral jsem za 200,- 7,3 litru benzinu. A uvidim jestli naejdu 100Km. Pak zkusim vymenit ten vzduchac. Pri montazi svicek se snad nic neposkodilo. delal mi to kamos mechanik. Zatim dik !! -
"-- skrytý --" 25.06.04 18:41
« Re: Spotreba
Chybu hledej především v tom vzduch. filtru. Zkus si od někoho na čas půjčit nějaký jiný (od jiného výrobce) a uvidíš.
Pokud jde o svíčky, mají opravdu označení, jaké předepisuje výrobce vozu právě pro daný typ vozidla? A jaké svíčky tam vlastně byly původně? Jestli se Ti "náhodou" podařilo vyměnit např. sice jeté, ale naprosto špičkové svíčky Denso Iridium Power, za zcela obyčejné NGK, tak se nediv...! Vyloučit nelze ani to, že při výměně svíček došlo k poškození některé "fajfky" nebo vysokonapěťového kabelu, což je běžný problém obzvláště u starších aut, když se ke svíčkám tzv. "nikdy nelezlo".