Toyota Corolla
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Toyota
-
"-- skrytý --" 16.03.05 17:50
« Re: Re: Corolla
Je to číslo 5/2005. Nestíhám, poprvé v životě nemoc a celých 14 dní,nějak se to v práci nahromadilo. Ta 1.4 benzín jim jezdila o 0,5 l víc, než píše výrobce=6,7 + 0,5 ...na zimu a testovací styl novinářů mi to přijde jako hodně dobrý.Toho malého ropáka 1,4 chválili za kultivovaný chod, prý jde hezky do otáček a jezdili za 5,5. Nějak to vyznělo jako lepší motor, než je HDI od PSA.Víc nechtěj.OK večer. -
"-- skrytý --" 16.03.05 17:31
« Re: Corolla
To IT: ještě se zeptám, www stránky AutoTipu jsem nenašel, takže doběhnu do trafiky, to je jaký číslo? úplně poslední? abych to pořádně prostudoval :shock:
(nebo pokud by jsi to mohl třeba naskenovat a někde vystavit, myslím, že by to ocenilo hodně lidí v diskuzi) >:D
dík
Sedmispáč >:-[]
P.S. event.meilem na: sedmispac(at)seznam(dot)cz -
"-- skrytý --" 16.03.05 17:23
« Re: Corolla
To IT: díky za informaci, dneska jsem si to odhadem počítal taky, ročně najezdím kolem 20 tis km, zajímaly by mě spíš údaje kolik má jakej motor skutečnou spotřebu, abych si udělal představu kolik to bude žrát až s tím pojedu sám, taky by mě zajímaly jízdní vlastnosti 1.4 VVTi vs. 1.4 D4D, ale to nezbyde než se v tom projet (zkušební jízda u nějakého dealera) ;-)
přijde mi, že např. 1.4 VVTi má sice 71kW, ale až někde na 6000ot. a krouťák taky celkem nic moc, kdežto 1.4 D4D má sice "jenom" o 5kW míň, ale už kolem 1.800ot. (nepamatuju si to přesně) a krouťák jako 1.6 VVTi.... :roll:
kdyby to někdo měl, a byl schopnej napsat o kolik se třeba zvedne spotřeba když to jede po dálnici vyšší rychlostí, v zimě, zajímalo by mě o kolik je dražší servis u D4D (např. Avensis benzín vs. D4D - olejový filtr stojí víc než 2x tolik, v motoru je 6,5 syntetiky apod. ;o( dost drahej špás!)
prostě shromáždit dostatečně informací, aby se mohl člověk rozhodnout, zda-li benzínový 1.4 VVTi (živější, žravější, jak to utáhne poměrně těžkou Corollu vs. 1.4 D4D, třeba drahej servis? poruchový motory?) :shock:
dikes
Sedmispáč >:-[] -
"-- skrytý --" 16.03.05 17:10
« Re: Corolla
To Sedmispáč: V posledním Auto Tipu jich srovnávali 5 vozů(motorů), dost chvály a k těm motorům: vzali ceny základních verzí, povinné ručení, aktuální cenu PHM a naměřenou(ne papírovou) spotřebu a vyšlo:
1.4 VVT-i vs. 1.4 D-4D - 30 tis km/rok
1.6 VVT-i vs. 1.4 D-4D - 11 tis km/tok
1.6 VVT-i vs. 2.0 D-4D - 30 tis km/rok
Nebylo tam započítáno hav. poj., to je % z ceny, takže těch km asi o trochu víc, tipuji. Pro nějakou orientaci stačí,ne? -
"-- skrytý --" 15.03.05 20:30
« Bez nadpisu
to Saab: díky za reakci, mohl by mi někdo kdo má 1.4 VVTi (poslední model Corolly) napsat kolik takovej motor "žere" ve skutečnosti? jestli se tedy vyplatí při stejných cenách nafty vs. benzín (někde dokonce nafta dražší) investovat do dieselu 1.4 D4D? pokud by byla spotřeba skoro stejná, asi bylo ekonomičtější (a lepší svezení) investovat spíš do VVTi? >:D
nemáte ještě někdo "tajné" informace, jestli nebude v průběhu roku probíhat u Toyoty nějaká akce typu "naftový motor za cenu benzínového" nebo nějaké jiné slevové akce? potažmo tipy, kde koupit nejlevněji? díky moc všem :idea:
Sedmispáč >:-[] -
Saab 04.03.05 06:36
« Re: Re: Re: Re: Zimní problém
To je mi jasné, že je to dáno odběrem proudu, proto jsem taky uvedl jaké další "spotřebiče" mi v tu chvíli běží. Jinak jsem to testnul a při teplotě nad nulou kdy stojí celý den na sluníčku to nepípne ani když dám větrák na maximum a "osolím" autorádio, tedy ještě vyšší odběr. Nicméně večer když bylo kolem nuly už to zase pískalo :-( No nic, pro jistotu koupím nový, těch pár stovek mě nezabije. Tím mám zatím mou druhou největší závadu auta vyřešenu :D -
"-- skrytý --" 03.03.05 07:55
« Re: Re: Re: Zimní problém
To není větrákem jako takovým, ale jeho proudovým příkonem, který musí samozřejmě pokrýt alternátor, jehož rotor pak klade větší odpor a hnací řemen na jeho řemenici prokluzuje, jelikož už nedokáže přenést potřebnou sílu. Prostě máš ten řemen málo napnutý anebo starý, opotřebovaný atd.! -
Saab 03.03.05 06:46
« Re: Re: Zimní problém
Mám ho ve studené garáži. Nicméně jsem se zaměřil na ten klíňák a důvod proč píská a našel jsem to. Když mám teď auto mimo garáž, tak musím mít při jízdě větrák puštěn téměř na maximum tedy na 3. stupeň (max. je 4.), zatímco když parkuji v garáži, tak stačí na první stupeň (jinak běží ještě světla, topení, vyhřívání zadního okna a autorádio). Dneska ráno jsem to testnul a je to tak, stačí větrák "utlumit" na první stupeň a rozjezd je bez problému, ale když ho pustím na 3. stupeň, tak píská. Kouknul jsem se i na stav napnutí a vypadá OK. Zkusím ještě odpoledne až se oteplí na teplotu kolem 0 jestli se to při puštění větráku na 3. stupeň projeví.
Díky za radu. -
« Re: Re: Zimní problém
Pořádně napni= ani moc ani málo. Já jsem takhle kdysi přepnutým řemenem oddělal vodní pumpu na Unu (no ale asi to už bylo taky stářím). Jinak
Podle známého, který to "kvičení" slyšel je to prý rozvodový řemen
... rozvodový to nebude, ten zakvičí jen jednou :-O a pak je konec :shock: -
Saab 02.03.05 06:19
« Zimní problém
Tak se u mé Corollky vyskytnul problém. Poslední 3 dny nemám možnost parkovat v garáži, takže je celou noc na těch hnusných mrazech. První den když jsem s ní vyjel, tak to byla pohoda, ale po 6 km když jsem vjížděl do města jsem v 90 vyřadil na neutrál a až zpomalila na 50, tak jsem zařadil 3ku a Corolla začala pískat jako kdyby "drhla" nějaká guma ihned jsem vyřadil na neutrál a přestalo to a po opětovném zařazení už byl klid. Včera ráno se pískání opět objevilo když jsem couval z domu, tak to začalo pískat a nepomohlo ani vyřazení na neutrál, po chvilce když jsem se rozjel to přestalo. Po 6 km když jsem zase zastavil a rozjel jsem se to pískalo zase. Odpoledne v pohodě. Dneska ráno jsem vyjel a pohoda, po 6 km když jsem zastavil a rozjel se, tak to zase začalo pískat a po přeřazení na 2ku to stále pískalo, ale jakmile měl motor 3.000 otáček, tak to přestalo. Jenže na další křižovatce kde jsem musel zastavit to při rozjezdu zase pískalo až do těch 3.000 ot. a dělalo to při každém rozjezdu. Podle známého, který to "kvičení" slyšel je to prý rozvodový řemen (ten je 4 roky starý a má najeto jen cca 40.000km, denní dojíždění do práce a zpět). Znamená to, že se rozvoďák brzo odporoučí a mám ho vyměnit nebo je to jen problém s mrazy, který zmizí s oteplením ? Nebo je to něco jiného (spojka, ...) ? Za každou radu budu vděčný. -
Saab 14.02.05 10:10
« Re: nová Corolla, dojmy zkušenosti, rady?
to Sedmispáč: do Corollky se dává i 2.0 D-4D 85kW. Myslím že v prosinci jsem viděl test této Toyoty Corolla 1.4 D-4D kombi v Autosalonu na Primě a říkali o ní, že je to nejlepší 1.4ka diesel, který je v současnosti na trhu. Vyrovnat se jí prý může jen 1.5ka od Renaultu a VW 1.4 TDI se proti ní může jít zahrabat. Jedinou výtku měli k výbavě, protože k tomuto motoru se nedává klimatizace (což se mohlo změnit nebo při využití nějaké akce může být zdarma). Jinak servisní interval u dieselu je každých 15.000 km a u benzínu každých 30.000 km, ale s tím že po 15.000 km musíš měnit olej. Ceník těchto prohlídek byl kdysi na www.toyota.cz a třeba tam ještě je. -
"-- skrytý --" 11.02.05 19:54
« nová Corolla, dojmy zkušenosti, rady?
zdravím všechny,
mám zatím sice Avensise (postarší kousek), ale uvažuji o něčem měnším, hodně se mi líbí nová Corolla, tak jsem se chtěl zeptat jestli ji tu někdo má, jak benzín VVTi tak i D4D (tuším jí v ČR nabízejí pouze s motorem 1.4 D4D 66kW?)
hodně by mě zajímaly fotky, dojmy z užívání (sám mám v Avensisu 2.0 D4D a tak bych rád porovnal náklady na benzín vs. nafta), jak to jezdí, kolik stojí provoz (objem oleje, jak často se co mění v motoru atd.)... :roll:
taky pokud by někdo měl tip kde koupit za dobrou cenu novou? akce, o kolik to kdo ukecal a kde a tak podobně....
díky předem -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: servis,
To ccc: Já měl drobných problémů mraky, ale bezplatně to řešily dokud to bylo v záruce (v té době to byl rok) a pak už jsem stále jen solil. Navíc se mi spotřeba LPG mimo Prahu pohybovala kolem 11litrů a s benzínem jsem jezdil kolem 7litrů (1,6XLi). Vidím to asi tak, že se na tom někdy dá trochu uspořit, ale je veliké riziko značného prodělku. Tak si vyber. Já jsem to vyřešil Dieslem. Navíc když jsem jel Švédsko a Norsko, tak jsem o Polska nepotkal jedinou čerpačku LPG a tak jsem musel stejně cálovat za benál, jenže jsem měl díky bombě malý kufr a tak jsem na střeše musel vézt rakev, která jeho spotřebu ještě zvedla. Výsledekem bylo vlastně prodražení cesty a to jen díky nainstalovanému LPG. -
"-- skrytý --" 30.01.05 13:05
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: servis, zaru
To vše jsou tvoje názory a já ti je neberu.
Měl jsem několik aut na LPG a tvoje zkušenosti mě táké trochu z počátku ovlivňovaly.Mám ale servis,kde mi auto oraví i s LPG a to dez jakýchkoli problému.Firma ,která mi zástavbu dělala ,dává záruku a to na celou zástavbu.Občas se vyskyktly nějaké drobné problémy a vše vyřešili a vše vždy grátis.J. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: servis, zaruka,
To ccc: Ona je ta cena také závislá na použitém systému, výkonu motoru a velikosti nádrže, ale i kdybych vzal fakt, že jsem koupil dráž, tak jsem za tu dobu musel řešit dost blbé problémy. Když nabouráš auto, tak ti ho některé servisy nevezmou, protože údajně na jejich dílnu nesmí auta s LPG pohonem a když ti ho pak někdo vezme a opraví, tak pak nevědí jak to zpátky zprovoznit a čekáš a čekáš. Je to vlastní zkušenost. Navíc auto v zimě na LPG za studena hulí jako trabant, i když se jedná jen o páru, tak to vypadá dívně. Ubere ti to kus zavazadlového prostoru a auto je línější než dřív. Zvýšená koroze výfukového potrubí, vlivem velkého obsahu vody v LPG a nakonec při prodeji ojetého auta zjistíš, že 80% lidí nechce auto s LPG a tudíž ho prodáš ještě za míň, než kdyby bylo bez LPG. A ještě jedna důležitá věc !!! Když je auto v záruce a něco na něm zlobí, tak to dáš do servisu a oni to musí rozchodit, ale když je auto s LPG, tak LPG firma hází problém na výrobce auta a výrobce to hází na firmu LPG. I když víš že za to může LPG, nebo motor, tak si moc nepomůžeš. Suď se potom několik let.
Toť můj osobní postřeh, i když je pravda, že jsem si LPG první cca rok a půl lehce pochvaloval. Dnes už bych jej nikdy nedal a už vůbec bych nekoupil LPG ojetinu.
Sedmispáč >:-[]