Toyota Corolla
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Toyota
-
"-- skrytý --" 25.01.07 09:07
« Re: LEDky
2 fahrman tak doufám, že nehody nebudou >:D zatím musím zaťukat... ;-) můžu se tě zeptat na ty PIAA žárovky? na kolik to přijde? kde to kupuješ? co jsem viděl, vycházejí strašně draho a životnost bude asi velmi nízká... obzvlášť při denním svícení :shock:
--
ad stěrače> napiš a nafoť jak jsi s tím dopadl - já nakonec vyměkl a koupil klasický stěrače Valeo, sadu na Lagunu ve verzi Compact, ramínko není jako od Bosche, ale je velmi kompaktní a vypadá o trochu líp než původní :-) cena byla pak asi 560,- za sadu.
--
na ICQ kouknu, aspoň pokecáme >:D
2 Saab> me ale začíná VIN písmeny JTD ;-) fakt made in japan -
"-- skrytý --" 24.01.07 16:02
« LEDky
omlouvam se, nejak to zlobilo, proto to tu vidim 2x ...
k tem nehomologovanym soucastkam - taky si myslim, ze by to neresili ... sam mam na aute tonovane folie s nepovolenym zatmavenim vepredu a zatim to nikdy nikdo neresil ...
Spis bych se obaval napr pri nehode, kdyz reknou, zes nesvitil apod ... no a ejhle, znalec mrkne na zarovku a kdyz nebude homologovana, tak prd zmuzes ...
Ja na to jen upozornil, sam si asi do parkovacek LED dam, protoze chci do hlavnich svetel zarovky PIAA a pak by mi to barevne neladilo ;)
Stejne tak potrebuju vymenit sterace a asi tam frknu ty stiraci listy z RAVu ... prip lehce poupravim at to funguje jak ma 8)
No a nemuzu vam tady rict vsechno, co hodlam delat, at se neopicite, ja chci byt poznat >:D -
"-- skrytý --" 24.01.07 15:54
« calouneni
sedmispac: myslim, ze tohle ti odpovi dostatecne ;)
[odkaz]
o airbag jsem taky bal, ale ujistil me, ze mu jeste nikdy zadny nebouchnul...
Cenu uz ti presne nereknu ... me toho delal vic - vc. spraveni zniceneho plastu v ramci vozickarskych uprav a vc. te slozite paky brzdy pod volantem ...
Ceny tipuju a radsi nasnesene:
volant 3500
loketni operka 1800
saltrpaka 1000
rucni brzda 700?
Z Prahy to mas kousek - dilnu ma v Přezleticích
A kontakt ti vypadne jako prvni, kdyz napises "Roudnicky" do google ;)
Casova narocnost je pomerne velika ... me to trvalo dva dny, protoze jsem s tim musel odjet ...
Jeste drobnost - je hodne casove vytizeny (alespon v lete byl), takze pocitej, ze si te objedna mozna az na jaro ...
Pouzivas kdyztak ICQ? Tam jsem po ruce nejcasteji ;) -
Saab 24.01.07 14:41
« Re:
Sedmispáč:
mám Corollu made in japan
Asi tě zklamu, ale pokud vím, tak máš 5dv. hatcback a ten se vyrábí v Anglii.
Výroba Toyoty v Evropě vypadá takhle:
Anglie:
Avensis, Corolla hatchback (3dv. i 5dv.)
Francie:
Yaris
Turecko:
Corolla kombi, sedan a Verso
[odkaz]
Ostatně koukni se do techničáku na VIN, pokud začíná písmenem S, tak je made in England, pokud je made in Japan, tak musí VIN začínat písmeny JT. V Japonsku se myslím vyráběla zpočátku Corolla kombi a Verso, ale pak se výroba přesunula do Turecka.
na Corolle r.v. 2005 jsem nikde nenašel upozornění na servisní interval
To mají většinou auta s proměnným servisním intervalem, tedy např. Škodovka. Toyota nechce riskovat zbytečné poškození motorů, tak má krátké pevné výměnné servisní intervaly, takže tu kontrolku nemá. -
"-- skrytý --" 24.01.07 10:53
« Bez nadpisu
2 fahrman> to je prostě náááádhera! to chci, chci a chci! tu područku jsem chtěl taky samozřejmě zvednout, jsem byl na vyšší zvyklej z Avensisu :shock: paráda! nemohl by jsi mi, prosím tě, poslat kontakt na toho pána? soukromě samozřejmě, aby se u něj hned nevytvořila fronta... >:D a ten volat zvládne udělat na autě nebo se musí sundat? bál bych se aby mi nevystřelily airbagy 8-s područka je nádherná! a šaltpáka taky (tu dělal ten pán taky? - na kolik to všechno přišlo? ale půjdu do toho taky!), to máš tu robotizovanou převodovku MMT? jak to jezdí? asi pohodlíčko, viď?! a jak hodnotíš kožené doplňky po 1/2 roce používání? ;-) dík
ad LED> si myslím, že pokud bych dal do zadních světel, osvětlení SPZ klasický LED a do potkávaček POWER LED, tak při svícení ve dne nepoznáš rozdíl, ještě jsem neviděl aby cajti při kontrole zjišťovali jaký mám žárovky pod plastama vzadu a vepředu, jestli svítí v parabole ta "velká" žárovka H7 nebo ta menší pod ní (pokud to bude svítit subjektivně o trochu víc než klasický "bludičky" parkovačky) ;-)
ad diagnostika> co se má provádět za úkony na střední problídce po 15.000km a na velký po 30.000km mám v servisce (výměny čeho a kontroly čeho), ale o připojení na diagnostiku se tam nic nepíše a je mi to teď divný!? 8-s ža by to byly tak dobrý auta, který diagnostiku nepotřebujou? nebo tak dobrý technici, že závadu na motoru "slyší"? mno nevím... asi zavolám do jinejch servisů a optám se ;-)
2 Saab> mám Corollu made in japan, tak bych jí samozřejmě chtěl dopřávat vše nejlepší! protože kvalita je až na prvním místě! ;-)
budu na to shánět Denso díly a nějaký FRAM apod. bych samozřejmě nekupoval! to je jasný!
2 Saab> na Corolle r.v. 2005 jsem nikde nenašel upozornění na servisní interval - která kontrolka to je? ješte kouknu i do manuálu, ale tam toho moc není (spíš jak sedět v autě za jízdy a kterým oknem se dívá dopředu řidič! ;-) )
2 Petr T.> se přiznám, že nevěřím, že bych použitím Nipparts dílů (druhovýroba) odrovnal common rail! opravdu ne... 8-s poškodit možná jo, horší filtrace, apod. ale to spíš mluvíme o filtrech s "azbukou" a tuningových dílech s vietnamský tržnice - ale to tady nikdo nekupuje ;-) narazil jsem dokonce při hledání nějakých dílů na stránky maníka s Hondou a ten jen tak pro zábavu rozřezával olejový filtry a prozkoumával a fotil - originál nebyl kupodivu nejlepší... (kvalita a filtrovatelnost) - oni si některé značky mohou dovolit toleranci (třeba "kultovní" olej Castrol :-( ), o kterých se jiným ani nezdá - prosazují se spíš kvalitou a cenou, ne nálepkami z výroby (mimochodem výrobce neleje do auta jako prvotní náplň to nejlepší, ale to nejlevnější = zisk).
uh, to jsem se rozepsal, ale aspoň se ná tu rozproudila pěkně diskuze a dozvím se od vás zase něco nového - rozšířím si obzory ;-) -
"-- skrytý --" 24.01.07 09:47
« Re: Re:
To SAAB:
Pravda, pravda, Denso vyrábí common rail v Maďarsku a Thajsku, Toyota pak tento common rail montuje do motorů v Polsku, auta pak kompletuje např. v Turecku, Jižní Africe (LandCruiser 120 Prado) a Thajsku (Hilux). Tyto vozy jsou pak expotrovány do Evropy.
Nikdy nebyly s produkcí z těchto zemí žádné potíže. Je to o tom, jak si tu kvalitu ohlídat.
Druhovýrobu nebrat, nižší cena bohužel vychází z nižších nákladů = nižší kvality. Používáním druhovýrobků s jednoznačně snižije životnost dílů motoru o 20 až 50%. V kritickém případě použitím druhovýroby - palivového filtru odrovnáš vstřikovací systém common rail za bratru i 100000 Kč. Stojí to za to? Já říkám NE. -
Saab 24.01.07 09:36
« Re:
Sedmispáč:
tak to jste mě tedy docela dostali, to jsem netušil, že by se mělo vždy auto připojit na diagnostiku
To by mělo být v autorizovaném servisu samozřejmostí, na mé Corolle to nedělali, protože pravidelnou údržbu si dělám sám (tedy mimo rozvodů, to mi dělá garážník). Ale když jsem byl v servisu se Saabem, tak diagnostiku dělali a to to byla ojetina z roku 1992. Navíc u moderních aut se po načtení chyb v řídící jednotce resetuje upozornění na servisní interval, což má např. i Fabia. -
Saab 24.01.07 09:29
« Re:
to Sedmispáč: to že se vyrábí v Malajsii apod je hold globalizace a úspora nákladů. Pro mě je důležitější kvalita a tu si Denso drží výborně.
Jinak s takovým přístupem by sis nemohl Corollu vůbec koupit ;-) , protože motory a převodovky jsou v Corolle Made in Poland, některé karosářské verze (sedan a kombi ???) se vyrábí v Turecku, airbagy a kolenní airbagy se pro Toyotu vyrábí v ČR ([odkaz] atd. Prostě globalizace.
Navíc Nipparts vyrábí své díly taky snad všude včetně Evropy a spoustu dílů Nipparts vyrábí nějaká firma, která tam pak jen nalepí štítek Nipparts, takže to máš šuma fuk. Důležitá je vždy kvalita. -
"-- skrytý --" 24.01.07 03:54
« ...
Sedmicpac: byl jsem liny se prihlasovat, ale posledni tvuj dotaz me prinutil :)
Vezmu to poporade
- LED svetla, denni svetla apod:
Bohuzel, pokud to chce clovek legalne, nejde resit denni sviceni zadnymi uspornymi zarovkami v hlavnich svetlech ... LED zarovky by musely mit zase urcite nejaky atest (8SD?)
Ja denni sviceni resil a mam na aute v zaslepkach pro mlhovky kulata denni svetla od Helly (nejsou ale nejlevnejsi :-/ )... pri jejich pouziti (daji se sehnat i jinak tvarovane, levnejsi Helly a z polska WESTRA, WESAM? tak nejak to zni) nejenze nemusi, ale nesmi svitit ani koncova svetla ...
- co se servisu tyka:
Dobrou zkusenost mam s Brozovskym v Sokolove a Trendcarem v Olomouci. Zkus si Brozovskemu zavolat a schvalne se zeptej, jak a ktere ukony jsou pri prohlidce pod 45tis provadeny... Jsou na hranicich s Nemeckem, maji vetsinu klientely z Nemecka, takze myslim, ze jsou celkem vycepovani ;-)
V Olomouci byval u nahradnich dilu skvely pan ... nesmirne ochotny, hledal mi nahradni dily a prislusenstvi i z Jizni Ameriky a moznost ho dovezt do CR apod ... fakt max. spokojenost ... jen jsem si vsiml, ze nebyl prilis zdatny pri praci s PC, potazmo internetem ... Nyni tam delaji dva kluci, oslovujici se "dejve, majkle" apod (jak jsem mlady, tak jsem na to alergicky :-D) - ochota pouze ve vyzadovanych mezich (neni to spatne, ale bylo to lepsi) - ted od nich mnohem casteji slysim "to nejde" ... drive to byvalo "zjistime" ...
- ad calouneni: absolvoval jsem ho ted v srpnu :-) pan Roudnicky (od Prahy) mel skvele reference a nezklamal jsem se - mohu ho dal doporucit... Ne ze si nechas udelat uplne stejny!!! :-D Loketni operku jsem si nechal rovnou zvednout, protoze clovek by musel lezet aby ji byval vyuzil... Tady ovsem pan Roudnicky nadaval, neb mu ten plastovy vylisek nedava prilis moznosti pekne zakoncit kuzi, cili je vevnitr jen vlepena (ovsem jak casto kouka clovek na viko zespodu? :-!
Cenove je to nadprumerny calounik, ale specialista na auta a opravdu bych nezkousel stesti jinde ... klidne se na me odvolej, bude mit radost - vozickaru s Corollou tam tolik urcite nemel :)
Volant (kvuli pouziti dvou kuzi a vybrani na palce) stal nejakych 3-3,5 tis
VOLANT PO
[odkaz]
VOLANT PRED
[odkaz]
LOKETNI OPERKA
[odkaz] -
"-- skrytý --" 23.01.07 21:45
« Bez nadpisu
2 shi> nevím, ale "originálním dílů" made in thailand, malaysia, china apod. taky moc nevěřím -> holt jde všechno do prd.ele 8-s
ad.diagnostika> tak to jste mě tedy docela dostali, to jsem netušil, že by se mělo vždy auto připojit na diagnostiku :!: jsem si pořád říkal, na co je mi rádoby "autorizovanej" servis, když nenajde ani kámen v tlumiči a všechno opravuje dost amatérsky :shock: stejně jakobych si to dělal sám... sice vědí, kde hledat šroubky a jak co povolit, ale vyměńovat olej a filtry dokážu sám a levněji 8-s zrovna jsem si říkal, že by ta diagnostika asi řekla o autě/motoru spíš něco použitelného :idea:
dotaz na všechny: nechce se mi kupovat origo. koženej volant za cca 30.000,- (tolik chtěj v Průhonicích), napadlo mě, že by šel určitě očalounit sedlářem, taky bych potřeboval očalounit područku, šaltpáku bych koupil nějakou asi sám.... nemáte někdo nějakej tip? (Praha a okolí) dík :D -
"-- skrytý --" 23.01.07 19:32
« Bez nadpisu
Originální/neoriginální díly:
Rozhodně nechci tímto hanit nipparts nebo obhajovat přemrštěnou cenu originálních dílů, ale:
Nachomýtl jsem se do jedné výroby filtrů a tam mi říkali, že různí odběratelé mají různé požadavky ohledně provedení jinak mechanicky stejných filtrů. Takže ačkoliv jsou pro různé značky a odběratele filtry občas mechanicky zaměnitelné, tak se mnohdy navzájem liší množstvím (a nejspíš i materiálem) filtračního papíru. Takže zdánlivě stejný filtr fyzicky vyráběný ve stejné fabrice a nesoucí dvě různé značky může být kvalitativně dost jiný - filtrační plocha i kvalita filtrace může být dost odlišná.
To že ti při prohlídce nikdo nic na diagnostiku nepřipojoval se mi jeví jako extrémní šlendrián. Zkus se poohlédnout po značkovém servisu na nějakém malém městě, tam bývá přístup a ochota mnohem lepší než ve "velkoměstech". -
"-- skrytý --" 23.01.07 18:07
« Re: servis @ 45.000km
2 Saab:pokud ti jen za práci naúčtovali těch 3.300,- Kč, tak tě asi okradli
ne ne to nebylo jen za práci, bylo tam 1.610,- za materiál (olej a vzduch. filtr a ty blbinky - spreje a doliti tekutin) a 1.710,- za práci (btw: ona se už nedaní práce s 5% DPH? aspoň dřív to tak přece bylo... :?: ), ale rozhodně není pravda to co je napsané v těch tabulkách - protože pokud bych si nepřinesl palivovej filtr (>500,-) a vlastní olej (prodávaj Castrol za cca 500,-/litr) tak bych se nevlezl ani do 5.000,-!
ad diagnostika> byl jsem tam už po třetí, a 2x předtím jsem stál přímo u auta a NIKDO NIC na diagnostiku nepřipojoval! vše pouze pohledem, poslechem - leda, že by měli bezdrátovej přenos, nebo by měl technik snímače v prstech ;-) o tom ale dost pochybuju...tobě snad ve tvým servisu auto na diagnostiku na serviskách připojujou? :shock: to je síla...
napříště budu zase o kus chytřejší a nakoupím potřebné díly předem (úspora cca 3000,- Kč :!: ) cenové rozdíly co popisuješ ty jsou ještě hodně dobré, ale např. u mýho olej. filtru je rozdíl mezi cenou "originálu" z malajsije a "neoriginálu" Nipparts - cca 200,-! u pylovýho je to asi 400,-! a to jsou sakra rozdíly >:-[] při výměně více věci najednou už se pohybujeme v tisících a když si přinesu i vlastní (a lepší olej), šetřím už v řádech několika tisíc! a to už mě zajímá!
na spotrebitele napíšu a poreferuju vám ;-)
ad. garážník> mám jednoho, co zvládnul na počkání vyměnit rozvoďák u Avensise D4D, dělal to poprvý, spíše odhadoval a trvalo mu to asi 45 minut a řekl si o 500,-Kč (Praha) >:D šikovnej chlápek! -
Saab 23.01.07 17:05
« Re: Re: servis @ 45.000km
to Sedmispáč:
pokud ti jen za práci naúčtovali těch 3.300,- Kč, tak tě asi okradli.
Nipparts je většinou výborná volba v druhovýrobě. V prvovýrobě jsou díly od Densa, Aisin apod., nicméně jak už jsem psal, tak nejdražší je ta krabička. Svíčky Denso na mou Corollu stojí v Toyotě cca 130,- Kč a bez krabičky v "normálním" obchodě stojí tatáž svíčka Denso cca 92,- Kč.
Zkus poslat dotaz na www.spotrebitele.info jestli je nutné pořád jezdit do autorizovaných servisů kvůli záruce a pokud ne, tak si najdi nějakého garážníka a jezdi k němu. Originál díly od Densa seženeš např. tady:
[odkaz] dále pak i na www.mjauto.cz apod., no a olej použiješ Q8 a je to v pohodě.
ad. diagnostika: oni nenapojili řídící jednotku na počítač, aby vyčetli chyby z jednotky ? :shock:
ad. normohodiny: ty jsou vždy nadhodnocené a to u všech automobilek :( -
"-- skrytý --" 23.01.07 11:00
« Re: servis @ 45.000km
2 Saab>Zkus to co ti naúčtovali srovnat s jejich oficiální cenou
- cena by souhlasila, vzhledem k tomu, že jsem si přinesl skoro všechno svoje, jsem platil stejně jako když bych koupil od nich? nebo je to cena jenom za "práci" - tedy 3.300,- jen za 1,5 hodiny? to jdu dělat! to je job! berou víc než IT specialisti! (a nepotřebuju na to vysokou!):shock:
-
Tady je zase co by měli udělat
teda to nevím, na co koukal, ale musím se smát koncepci takových kontrol, když se nekontroluje diagnostika, ale motor "poslechem" je dost k smíchu, kontrolu filtrů si dělám sám (a měnit do budoucna budu taky sám), dolití ostřikovačů vyžaduje asi taky vysokou technickou odbornost! ;-)
-
k dílům Nipparts - nevím jestli je o tolik horší díl Nipparts než díl v krabičce "Genuie Toyota Parts" s nápisem Made In Malaysia 8-s
-
ad normohodiny: neviděl jsem ještě žádného odborníka, kterému by trvalo vyměnit olej 2,5 hodiny (při odtékaní oleje může snad dolévat ty ostřikovače, ne?)
- ad "dárky": jednou jsem kdysi dostal škrabku na led s nápisem Toyota - hmm, fakt super! pak mi nabízeli "autoatlas" v kosmickém rozlišení (aka Autoatlas ČR na krabičce od sirek) - to jsem řekl, ať podarujou jinýho hejla, včera mi darovali pár deci Glacidetu (?) v cenně cca 5-10,-Kč - do směsi za 150,-Kč! opravdu dárky, cítím se za blbce! tím můžou ohromovat někoho jinýho - jak slyším, že je něco "zadarmo" instinktivně si držím šrajtofli, očekávám útok ;-)
--------
když to tak shrnu, nevím na co je vlastně originální servis dobrý, snad jen na tahání vysokých částek z kapes zákazníků, předražené díly a předražená práce, "originální" díly made in Malaysia a poslechy motorů 8-s mám docela chuť se jim na to * (slušně řečeno) >:-[] -
Saab 23.01.07 07:14
« Re: servis @ 45.000km
Zkus to co ti naúčtovali srovnat s jejich oficiální cenou:
[odkaz]
Tady je zase co by měli udělat:
[odkaz]
Jinak Nipparts je přeci jen levnější značka než Denso zabalené do krabičky Toyota ;-) (nejdražší je ta krabička).
Ty hodiny nejsou špatně účtovány, autorizované servisy při takových akcích používají tzv. normo hodiny, tedy dle norem ta práce trvá 2 hodiny, tak ti naúčtují 2 hodiny bez ohledu na to jak dlouho to ve skutečnosti trvalo. Třeba když jsem byl se Saabem v autorizovaném servisu, tak se tam s diagnostikou patlali cca 3 hodiny, což při sazbě 600,- Kč za hodinu vypadalo, že si budu muset vzít úvěr >:D , ale konečná cena diagnostiky byla 300,- Kč, protože dle tabulek tento servisní úkon trvá 30 minut.
Já mám celkem dobrou zkušenost s C&K v Brně, když mi pískali přední brzdy, tak jsem v domění, že jsou sjeté destičky (je tam plíšek, který pískáním na sjetí upozorní) objednal u nich destičky a pak jsem jim tam dal auto. Když jsem si ho šel vyzvednout, tak mi řekli, že ty moje destičky jsou na 90% (ty mrchy nejdou sjet >:D ), tak mi je zbytečně neměnili a jen mi ty brzdy vyčistili a promazali. Pískání způsoboval bordel na brzdách.
A co se přístupu k autu týče, tak před cca 5 lety tam člověk byl po celou dobu s autem, tedy technik tě přivedl k autu a pěkně ti vysvětloval co dělá atd., takže jsi všechno viděl z blízka. Když ses ho na něco zeptal tak ti to ukázal a řekl co by to mohlo dělat atd, prostě dokonalé. Nicméně když jsem tam byl před 2 roky, tak už mě k autu nepustili :'-( Asi je to kvůli bezpečnosti a pojistce na škody.
Nebo když jsem sháněl pro bráchu manuál ke CariněE (v Toyotě v Praze na tak staré auto nevedou), tak přijímací technik zavolal jednoho technika, že ten prý CarinuE měl, takže třeba manuál má, bohužel neměl :'-( Takže přístup super.
Jednou mi tam dali i dárek, stříbrný přívešek na klíče se zlatým logem Toyoty, který funguje místo mincí do košíků u supermarketů. Kravinka, ale potěší 8) -
matuS 22.01.07 21:50
« Re: Re: servis 45.000km
ad razítko: někde jsem zaslechl, že snad začala platit nějaká právní úprava, že se už nemusí pouze do znač. servisů
no je to tak nejako, ze ked ten servis pouzije predpisane dielce, tak zaruka musi platit.
ale v tomto kocurkove ked sa autorizak potom pri nejakom probleme (reklamacii) zatne, tak skus sa s nimi sudit... -
"-- skrytý --" 22.01.07 21:18
« Re: servis 45.000km
2 matuS:a nerobili na tom ciastocne dvaja ludia?
mno nevím, koukal jsem přes tmavé sklo, bylo to cca 10 - 15m a koukal jsem na auto ze zadu, přes haubnu není nic vidět, dělal tam jeden člověk, občas mu někdo přinesl nějakou krabičku (filtr), ale co by tam dělali dva lidi? jeden by vypouštěl olej a druhej na něj koukal? ...ale možný je dneska asi všechno 8-s ach jo, dřív jsem tam byl dvakrát, mohl jsem být přímo na place a stát bokem a koukat, projít si stav auta ze spodu a odpovídat na dotazy technika (ne, děkuji nechci dolít...toho oleje stačí opravdu 4l apod.), taky jsem při tý příležitosti zjistil např. na minulý prohlídce, že mám v jednom tlumiči zaraženej kámen, což technik v rámci kontroly přehlédl (menší zklamání).
taky mám z minula (Avensis) špatnou zkušenost z výměny pylového filtru, nejprve domluva z technikem, že požaduji před novým filtrem určitě vyluxovat bordel pod filtrem, technik odkýval, že prej se můžu dívat - technik na dílně se na mě přes sklo usmál a vrazil tam filtr za 1.000,-Kč bez vyluxování! po zapnutí klimy byl filtr de fakto okamžitě plnej bordelu :shock: samozřejmě jsem začal na technika ječet, tem mi klidně odvětil, že prý to vyhodnotil ten odborník tak, že to není třeba luxovat, že je to v pořádku! já mu říkal, že jsem trval na vyluxování, protože jsem předtím sám sahal do prostoru filtru a vytahoval jsem bordel (mrtvý mouchy, prach, popel..) on, že to není třeba = nakonec hádka, říkal mi, že pokud se mi to tak nelíbí, mám jít jinam. já blbec nešel! když jsem tam pak kupoval auto, nechal jsem se ukecat i na servis, nejdřív celkem spokojenost, teď zklamání :-(
asi si příště nechám vyměnit pouze olej, olej i filtr si přinesu svůj, všechno ostatní (filtry) si vyměním sám v garáži. ale proč pak platit 1500 - 2000 za skoro nic? za razítko?! teda by mě zajímalo, jestli by si takový přístup dovolil někdo na západ od Aše...
taky mi přijde velká slabota, že nikdo nic neví a ani nejeví žádnou snahu to někde zjišťovat 8-s jako, že by se třeba nabídl, že to zjistí a pošle mi to emailem... ale to je problém i na dovozci Toyoty...
ad razítko: někde jsem zaslechl, že snad začala platit nějaká právní úprava, že se už nemusí pouze do znač. servisů - nevím na co je mi záruka, když stejně za všechno platím (materiál i práce) a oboje je několikrát předražené :x (ceny co jsem uváděl např. u filtru, jsou pro maloobchod, velkoodběratel bude mít podstatně nižší, v servisu tedy bude odhadem min. 4x předraženo) chápu, že musí z něčeho žít, ale když platím práci, proč díly nemohou být jen mírně dražší než normálně? nehodlám jim přispívat na paláce a mercedesy >:-[] -
matuS 22.01.07 20:26
« Re: servis 45.000km @ Tsusho Průhonice
samotný servis @ 45.000km -> 1702,-Kč (na faktuře 2,20 nevím co, asi jako 2 hodiny 20 minut = byl jsem tam cca 1,5 hodiny i s 15min mytím auta!)
a nerobili na tom ciastocne dvaja ludia?
celkový dojem? převeliká slabota, viděli mě tam naposledy! špatně vypuštěný olej z auta, nově nalitý je po ujetí 50km špinavý (zřejmě zbylo cca 0,5 litru v autě, protože není třeba dolít tabulkovou hodnotu, stačí ho míň)
mne ked menia na moto, tak stojim pri nich a vidim, ze nechaju olej vytiect, aj kvapka dost dlho. Potom ked daju novy, tak chvilku je aj cisty, ale hned ako nastartujem je tmavy...mam tam okienko, takze je to stale vidiet. takze tu by som problem nevidel.
Okrem toho, ak olej necucaju cez vrch, tak si neviem predstavit ako by to odmerali, ze "teraz uz staci, zavriem to" ked z auta tecie horuci olej do odpadovej vane...ten prud nieje silny, ale proste, neviem si to predstavit, total spinava robota a pol litra oleja stoji 100kc...
Som nachylny verit tomu, ze nevytiahli vsetko ak tahali cez vrch ale ked to vypustali cez srob, tak neverim ze nevytieklo vsetko. Mozno nenechal vsetko vykvapkat, ale to nevadi, to su mililitre.
už nelze jít na plac za mechanikem
zevraj ta nemozu nechat byt pri aute, z bezpecnostnych dovodov. Moze byt, ale okno by tam mali mat. Ked nemaju, nepaci sa mi to.
jaké máte skušenosti se "značkovými" servisy vy? kam chodíte? jste spokojeni? nosíte si vlastní dily? jak jinak si zachovat záruku, ale nepodporovat šlendrián?! kdo musí razítkovat servisku, aby trvala záruka?
zacnem motorkou - servisujem ju v sali, lebo som na ne dostal dobre referencie. Dovolia mi stat pri motorke, su tam ochotni chalani, vzdy pokecame. Vsetky dielce mi davaju oni, urcite by som si vedel tie filtre a pod zohnat o par korun lacnejsie, ale kaslem na to, proste som s nimi spokojny a patri to k tomu. Takze sto bodov, maximalna spokojnost.
co sa tyka citroen - zo zaciatku som chodil do jedneho maleho autorizovaneho servisu, dobri boli, ochotni, porobili co sa dalo. Lenze rastol im pocet zakaznikov, tak postavili novy servis. Veduci servisu bol stale ten isty, ale jednoducho uz to bolo velke a cim mas viacej ludi, tym tazsie to ustrazis a kvalita aj isla dole vodou. Takze nakoniec sklamanie. Vrchol bol, ked som si nechal vymenit olej v automate a odvtedy automat nesiel spravne, obcas blbol. Ani som tam uz nesiel naspat, lebo asi viem co by mi povedali - no viete, to uz nieje nove, treba spravit hento a tamto a to bude za xxx tisic... takze nechal som to tak. Potom som uz dal spravit auto kadekomu, kolegininmu frajerovi a pod, proste dosiel som do stadia, ze mam v , ajtak ma vsade odrbu ked budu chciet.
co sa tyka lexusu - zatial som bol iba raz, na montaz automatickych svetiel, manik povedal, ze to bude stat okolo 6tisic, stalo to 5800 tusim, takze ok. auto vyluxovali aj umyli zvonka. takze spokojnost. uvidime co bude dalej. na vyber velmi nemam, kedze v sr je na lexus iba jeden servis...
je to tazke dneska. Najradsej by som si vsetko urobil sam, lenze viem iba vymenit olej a tym to konci. a dneska auto potrebuje vacsiu starostlivost. Na jednej strane su dobri garazovi mechanici, lebo snaha je, ale zasa ked je nejaky problem, tak on nema vykresy, schemy, nema diagnostiku - proste nema sa kde odrazit. Takze radsej budem udrzovat priatelske vztahy v autorizovanom servise.
Tak to koukám, máš pravdu je to japonec.
Kdys říkal, že tu Corollu budeš prodávat ? >:D Podle mne by ses jí měl co nejrychleji zbavit a koupit třeba větší Avensis. A abys neřekl, že nejsem kámoš, tak já ji od tebe ze solidarity koupím >:D >:D >:D
Některé verze Corolly tu kontrolku oleje mají taky, na [odkaz] je napsáno "vozidla vybavená Systémem řízení držby oleje - výměna oleje řízena kontrolkou ( min. však každých 30 000 km / 2 roky )".