Toyota Corolla
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Toyota
-
"-- skrytý --" 14.04.05 11:32
« Re: Re: Re: Toyota u tsusho
to Mitsi: no bylo to tak, že to začalo tak nějak jako rachotit při rozjezdu a klepat v motoru (pod motorem), odvezl jsem to k jistemu obskurnimu blbovi (doporučen známým, že je šikovnej a dělal u Toyoty a Volkswagenu) - ten diagnostikoval, že je "v *" spojka - tak jsem sehnal celou sadu "Opti-Fit" a vyměnila se celá sada - vypadalo to, že to bude OK, ale začalo to dělat zase - zvuky jsou skoro stejný jako předtím - někdy už když to startuje tak děsnej rachot, někdy celkem potichu, ale dost to drnčí a rachtá. když se rozjíždíš pomalejc a taháš to otáčkama nahoru (popojíždění v kolonách) :'-( při vyšších rychlost to celkem jde, ale když nastartuješ studenej motor, tak se auto klepe jako pes kdyz je mu zima 8-s
tak jsem se na toho původního "opraváře" vyprdl, poněvadž to spojkou samotnou být nemohlo a zašel k Dubovi -ten říkal jednoznačně setrvačník (resp. odchází tlumení mezi setrvačníkama) = výměna.
tak asi tak
P.S. jo a výběr tý Opti-Fit spojkový sady (lamela, přítlačák a ložisko) jsem tenkrát konzultoval s technikem v Toyota CZ a vybíralo se podle VIN auta, tak tam by snad problém bejt neměl. asi se objednám k tomu Dolákovi a nechám to vyměnit komplet, tak jak navrhujou, sice děsná palba, ale nevím o nikom, kdo by to udělal levnějc a ve slušný kvalitě :) -
"-- skrytý --" 14.04.05 09:15
« Re: Re: Re: Toyota u tsusho
Nevidím v tom problém! V čem ale problém vidím, to je dynamické vyvážení kompletu setrvák/přítlačák. Tohle ale bude problém vždy, když začneš s těmito díly "hýbat"...
PS: Jestli právě tohle není prapůvodní příčinou Tvých problémů (poté, co jsi mi sdělil, že se měnil přítlačák)?! -
"-- skrytý --" 14.04.05 08:55
« Re: Re: Toyota u tsusho
to Mitsi: jéé, hele Mitsi, a když teda vyměním setrvák za neodpruženej, ale bude odpružená lamela, nedal by se použít přítlačák ze "starý" spojky? je tam vyměněná totiž asi jenom měsíc, sice to byl Opti-Fit (repasovaná spojka přímo od Toyoty s plnou zárukou), ale jinak mi zbyde a co s ní budu dělat? snad, že bych se zeptal v tom servisu, jestli by mi za ní něco neodečetli nebo aspoň za ní nedali nějaký jiný díly...chjo, do háje, zase vyhozený peníze :? -
"-- skrytý --" 14.04.05 08:49
« Re: Re: Re: Re: Toyota u tsusho
Přesně tak! Na některé části by mělo být "odpružení" (tedy správně "tlumič torzních kmitů"). Ale nezbytné to není - nemusí být totiž vůbec nikde: je to spíše o uživatelském pohodlí než o funkčnosti v technickém slova smyslu. Zato v žádném případě nemůže být "odpružení" na více, než pouze jedné součásti spojkového ústrojí!!!
PS: Tady se neguje pravidlo "vice prouzek, vice Adidos" (Somy atd.)... -
"-- skrytý --" 13.04.05 23:14
« Re: Re: Re: Toyota u tsusho
to Mitsi: tak to moc nechápu, tady je buď dvouhmotový s odpružením nebo dvouhmotový bez odpružení (aspoň tak mi to bylo řečeno) - myslím, že to maj vykoumaný tak, že místo Avensis spojky a setrváku tam dají Corolla setrvák a spojku s tím, že vlastně Toyota dávala stejný motor D4D/81 kW (1 CD FTV) v té době jak do Avensise, tak i do Coroll. ;-)
ale samozřejmě pravdu budeš mít zřejmě i ty, protože když nebude odpruženej setrvačník, tak musí bejt tlumič na spojce :shock:
je to tak? -
"-- skrytý --" 13.04.05 21:03
« Re: Re: Toyota u tsusho
to Saab : tak jsem vyzkoušel AutoBenex, AutoŠtangl, Elit a prakticky asi všechny Toyoty v Praze a středočeském kraji - jediný použitelný se mi zdá - Toyota Dolák v Příbrami (nebo tak nějak se jmenuje) - kde jde prý udělat úprava "TAXI" (určené prý pro časté rozjezdy a kratší cesty po městě) - kdy se vymění dvouhmotový setrvačník s odpružením za dvouhmotový bez odpružení a k tomu určenou spojkou (celý komplet cca 26.000 s daní) - vyjde to nejlevněji a mají to tam prý už odzkoušené, že to funguje :-)
někdo je tu snad kdysi doporučoval - že tam byl spokojenější než v Praze - tak si to ještě promyslím a asi se tam objednám (nenapadá mě nic jinýho - díl z vrakoviště se mi moc nechce, chci s autem jěště jezdit a ne se zabít)
má někdo lepší nápad? zkoušel už někdo výše popsané? jinak orig.cca 36.000,- bez spojky - hodně drahé! :x -
"-- skrytý --" 13.04.05 18:13
« Globalizace
mitsi: jo, globalizace se nezastaví a mám pocit, že zákazníkům je to docela jedno, z čeho jsou auta poskládána, kdo a kde je vyrábí, mně tedy určitě. Mne zajímá, jestli se mi auto trochu líbí, nejaká akt.+pas.bezp., jestli jezdí nebo nejezdí, pohodlí pro osádku(např. sedadla a vnitřní hlučnost), kufr stačí kolem 400 l, kolik stojí atd., protože je to spotřební zboží, nic víc, seč beru, že jsou i auta jen tak pro radost, že nemusí být moc účelná, ale jsou zase krásná, mají image....svět musí být pestrý a rozmanitý -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: RE: NEW Corolla
Honda donedavna pouzivala od Isuzu 1.7 diesel, ale 2.2 i-CTDi je uz vlastna vyroba. Od buduceho roku by sa vsak aj ten mal vyrabat v UK, takze to mozno s kvalitou dopadne rovnako ako s ostatnymi komponentmi, ktore si nevyrobila doma (v JP). -
Saab 13.04.05 08:52
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: RE: NEW Corolla
to Mitsi: to je hold úděl globalizace, např. Honda používá diesely od Isuzu vyráběné v Polsku a tytéž motory dodává Isuzu i Opelu :-)
Tak to vypadá, že se globalizace vyhla snad už jen Toyotě, ikdyž ani tady člověk nemá jistotu. Vlastně příchodem modelu Aygo určitě nemá, viz diesel od PSA :o -
Saab 13.04.05 08:44
« Re: Re: Toyota u tsusho
to Sedmispáč: zkus Elit nebo jestli znáš někoho kdo jezdí často do Rakouska, tak mu řekni ať se zeptá v Toyotě v Rakousku, tam jsou náhradní díly na Toyotu mnohdy podstatně levnější než u nás. Takhle to s náhradními díly řeší např. Toyota Hukr Brno kdy se jim vyplatí do Rakouska zajet, přihodí si k tomu marži a ještě jsou levnější než "česká" Toyota v Praze :o
Ne všechno tam ale vyjde levněji. -
« Re: Re: Toyota u tsusho
To Sedmispáč: Mě se zase stará maska Coroly před faceliftem moc líbí, ale nelíbí se mi ta nová. Dokonce až tak moc, že když jsem před měsícem vybíral nové auto pro manželku, tak jsem váhal i nad novou Corolou, poněvadž ojetá nestojí o moc méně než nová. V každém případě jsem ale zvažoval, že jestli koupím novou, tak na ní seženu starší černou přední masku a prohodím to. Je vidět že každý má jiný vkus. -
"-- skrytý --" 12.04.05 22:12
« Re: Toyota u tsusho
to Saab: nezdála se bouraná, i když jsem jí moc neprohlížel ;-) jak mi o ní vyprávěl, tak jsem se hned otočil a vočumoval další :P Jinak se taky přiznám, že se mi nelíbí maska týhle Coroly "před faceliftem" vypadá to jako dvířka od kamen, taková tmavá díra jak na uhlí... :shock:
btw: nemáte někdo nějakej kontakt na druhovýrobce součástek pro Toyotu? zdá se, že mám trochu smůlu, v mým Avensisu mě jaksi "opouští" dvouhmotnostní setrvačník (změkčování) a v originále stojí bratru 30.000,- (nepotěšilo..)? :x -
"-- skrytý --" 12.04.05 09:23
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: RE: NEW Corolla
Když blíže juknete do útrob Mazdy 6, tak tam najdete možství čidel, ECUs atd. se znakem Mitsubishi. Žádné Dendo či Mazda, ale Mitsubishi! Svět se zbláznil! Nebo že by opravdu "globalizace", kdy dva konkurenční výrobci si vlastně konkurují jen naoko, ale ve skutečnosti skvěle spolupracují...? -
Saab 12.04.05 06:32
« Re: Re: Re: Re: Re: RE: NEW Corolla
to Lubos1 & Mitsi: máte pravdu, Mazda6 se dělá pro Evropu v Japonsku, ani nevím kde jsem k tomu přišel.
Jinak když jsem se kouknul na továrny Mazdy, tak Mazdu6 pro Čínu vyrábí čínská automobilka FAW, která má v plánu dodávat do Evropy to autíčko za 120.000,- kč. Nevíte jestli má nějaké díly od Mazdy když pro ni vyrábí ? -
modus ponens 11.04.05 22:29
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: RE: NEW Corolla
to megac:
Uplne s Tebou suhlasim, najma co sa Tatier tyka. Myslim, ze ta kalamita prisla v spravny cas. A skoda kazdej darovanej koruny na ich obnovu. Zastavam totiz nazor, ze o vlastnymi rukami vybudovany "podnik" sa majitel inak stara a inak si aj vazi tych, co mu don nosia peniaze. Takto sa len obnovi povodny stav so vsetkym, co k nemu patrilo. 8-s
Ale u aut je to ine. Tam su rozhodujuce normy, kontroly a predaje. A ak mas mat plne automatizovanu linku s dostatocnou vystupnou kontrolou, je z hladiska kvality jedno, ci je v Polsku, Turecku alebo na hore Fuji. ;-) -
Lubos.1 11.04.05 21:41
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: RE: NEW Coro
Samozrejme su tam zastupeni aj slovenski subdodavatelia. Cital som, ze napr. taky Touareg je slovensky vyrobok zo 61%.
Ale kazdy subdodavatel musi splnat normy kvality, ktore su urcene nemcami a pochybujem, ze tam ma miesto nejaka korupcia. To nie je statny urad.
S tym VW by ale suhlasil, tie od nich nic mat nemusim a Skodu uz vobec nie :D