Toyota Corolla
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Toyota
-
"-- skrytý --" 19.07.05 21:02
« nosič kol na Corollu?
chtěl jsem se zeptat kolegů, zda-li se nedá pořídit za nějaký rozumný peníz nosič na kola (asi na střechu - tažný zařízení nemám)? nemusí být značkový od Toyoty, ale zase no-name sráčku bych taky nechtěl... >:D
můžete mi poradit, nejlépe osobní zkušenost, děkuji >:D
P.S. je to poslední model Corolly, dík :D -
"-- skrytý --" 18.07.05 22:32
« kvalita
Brzdí mi to také skvěle, ale ty rýhy mi prostě vadí a nemají tam být. Tiché, nepíská. Tloušťka kotoučů je bohatě v normě, žádné házení (pozná se při brždění= vibrace ve volantu-když háže). Holt auta jsou složitější, šetřit chtějí všichni,globálně se potká vše možné a nemožné, souhlas s tím, že to asi všichni trošku šidí(?), protože na čem vydělají? Servis. Marže díky konkurenci staženy...asi záleží na štěstí, kus od kusu. Ty údaje TUV mají svoji vypovídací hodnotu.
Pokračuji v testování nafty z ČSAD a jede to dost divoce. No, než se něco vysype. Ale jede to skvěle. ;-)
66kW na 1,4 ropák není zase tak moc vyhoněné, toho bych se nebál, málo to není, co si budeme povídat, ale přepočteno na litrový výkon to odpovídá té mé Laguně: já volil 1,9 a 88kW, snad kompromis, spíš slabý průměr(dnes), ještě 100 kW se mi zdá optimální....Ale v Paříži byl Avensis 2,2 l HDI a nějakých 180k/400Nm. To byl nářez, do toho bych nešel. To je moc. :!: :?: Podle mne moc. -
"-- skrytý --" 18.07.05 21:40
« re: spolehlivost
to se Simirem mě mrzí ;-) byl to takovej zuřivej trpajzlík
ad brzdy: oni už asi i soudruzi v Japonsku pochopili, že jsou sami proti sobě a pokud budou auta jezdit jako dřív i 500.000km, tak jich tolik neprodaj >:D
taky si myslím, že koupit dneska slušný auto kolem 500.000,-Kč je složitý, každej bych chtěl nesmrtelný auto s nejvyšší výbavou a soudruzi co to vyráběj a prodávaj chtěj zase co nejvyšší zisky, on je to začarovanej kruh 8-s třeba jen tak koumám, že motor 1.4 D4D s 66kW bude možná časem problém, že je to dost nahoněný a aby mi to moc brzo nezdechlo...? ale necháme se překvapit >:D
k těm brzdám, brzdí to normálně (tedy super), ale zvukové projevy (slyšet jenom při staženejch okýnkách) mi připadaj, jak když brzdí tramvaj a sype si tam písek... :shock:
zajímavej a zasvěcenej článek ohledně dost tristních poměrech u VW je k přečtení tady (doporučuji)
[odkaz] -
"-- skrytý --" 18.07.05 21:20
« spolehlivost
Simír je OUT. Zatím nebo provždy, nevím, to sleduje dcera. Já tak zlehka.
Brzdy: To také nechápu. Nicméně, na platformě, na níž byla např. O1, Golf4 atd. zcela nepravidelně a nahodile odcházely přední kotouče.Někomu vydržely 120 tis, jiné 15 tis i méně, mně 40 tis-ještě dali grátis nové a kluci potvrdili, že někdy až 3. sada je OK. Tvrdili, že špatné tep.zprac.
Kámoška na předchozí Corolle-na povrchu kotoučů vyloženě pitting-malé jamky-vydroleniny(ale bohatě) a následné rýhy. 45 tis km-neuznali vadu. Už ji nemá.
Mně se na Laguně sjíždí přední kot. zevnitř, asi tvrdé desky, Renault se tváří, že vše OK, prdnu tam novou sadu od Bosche a bude.
Auta nám jezdí stále rychleji, vyšší nároky na brždění, možná v dnešním provozu víc mezních stavů+ABS k tomu, fakt nevím. U mne je problém v materiálu desek, ale nechtějí ani slyšet.
Měl jem velkou slevu, tak umáznu pár Bedřichů a stále to bude asi 150 tis. se znaménkem "+". Ale naštve to.
:(
Především ta jejich zdůvodnění: nejdříve, že pístky zevnitř(plovoucí třmen) a vyšší síla(prý!!!), pak uznali že jsou síly stejné, proto nová teorie, že se tam dostaly nečistoty. Nevím, jak jsem to dokázal jenom na 2 plochy z 8...záhada. Dojdeme k servisu a fór je, že jsem skrz servis v HOD nekoupil Toyotu a šel do Renaulta-skrz servis. A to je výsledek. Život je pestrý. Tak příště. Začal jsem Swiftem. Ať nekupuji Yarise z Francie... >:D -
"-- skrytý --" 18.07.05 20:56
« Re: spolehlivost
2 IT: proč by to měla bejt provokace? souhlasím s tebou, u tý elektroniky to naprosto chápu, je jí v autě čím dál tím víc a složitější - jen jsem nepochopil jak to souvisí s brzdovejma destičkama :?:
ty by snad měli bejt už vychytaný ;-)
P.S. pozdravuj Simíra (jestli v tom ještě hraje?) :D -
"-- skrytý --" 18.07.05 20:16
« spolehlivost
to Sedmispáč: Nechci, aby to vyznělo jako provokace(Brázdič se mne třeba zastane, fakt nechci někoho naštvat):
Takže, seč nejsem zrovna příznivce, resp. mám na TÜV svůj názor, tak opíši jejich poznatek(obecné zjištění-srovnání) počtu závad.
Rok 1997 a 2004:zjištěné poruchy
3,2 -a 6,5% pro stará 2-3 roky- zde je růst o zhruba 100% !!!
5,8 -a 11,3% pro 4-5 let
8,7 -a 17,0% pro 6-7 let
12,8-a22,4% pro 8-9 let
19,0-a27,7% pro 10-11 let
Názor TUV:
Příčiny- přílišná složitost, zejména elektronika(Toyota se zde drží při zdi a třeba i proto vede?)
Dále :poruchy brzd, netěsnosti motoru či převodovky, koroze výfuků, chyba geometrie(otázka, co silnice +tempo+přetížení...?)
Konečně-není informace o míře péče o vozidlo majitelem.
Nicméně trend k růstu poruch je patrný a jdu za dceraou na Kobru 11.
Čauky. -
"-- skrytý --" 14.07.05 20:31
« RE: Brzdové destičky
hmm, taky něco takového očekávám, mám Corollu výroba 2005, za tři měsíce najeto asi 7500km a zdá se mi hlučné brzdění, jako dost slyšitelné šoupání :shock: a to i např. při slaboučkém brždění na parkovišti... 8-s
jsem zvědavej, jestli se nějak moc neojíždějí brzdové destičky...? Ta kvalita asi klesá už i u Toyoty? -
« Brzdové destičky
Dnes jsem byl na prohlídce 45.000 km a k mému překvapení mi servis nahlásil, že mám již ojety brzdící segmenty na předních kolech.
Mám Corollu rok výroby 2002 u staré roku výroby 1996 se mi to nestalo a syn ujel již 110.000 km a má originální segmenty.
Má s tím někdo taky zkušenost, že se mu tak brzy ojeli (upozorňuji, že se strou jsem ujel 90.000 a teď ji má syn-jezdím ekonomicky, málo brzdím, hlavně motorem) -
« Re: Re: Re: Re: Corolla - počítač, ložisko
to milos sk: větrání - pokud je to na stupni 1 - ta intenzita větrání je minimální.
Mám to u kooperativy - prodejce mě sám upozornil že alianz je dražší, ale neřekl o kolik. Každopádně žádné bonusy nemám, ale mám to k leasingu takže možná proto ( každopádně leasing je skutečně bez navýšení - takže platím měsíčně pojištění1502,50), pořizovací cena byla přesně 560.898,-. -
"-- skrytý --" 11.07.05 10:49
« pojisteni
1. u Generali: cca 11.200 havarijni (5% nebo 5.000) + povinny ručeni (ted nevim kolik to je na 1,4) ... myslim, ze drazsi nez na jina auta by to nemelo byt
2. zkusenosti se spotrebou: ted jsem byl tyden v Italii a hybalo se to od 4,5 do 8,5 (1,4D4D, 3 lidi, 4 kola na strese, a naspapanej kufr, ze jsem to tahl malem po zemi), podle typu silnice, zpusobu jizdy, napr.:
dalnice (stabilne kopec nekopec 110km/h) - 6,0
dalnice (stabilne kopec nekopec 130 - 140km/h) - 8,5
silnice, skrceni na minimum - 4,5
kopce (za 1, za 2 max., serpentyny) - 6,5
udaje jsou mozna zkresleny malym poctem celkovych ujetych km, ted 3400.
3. problemy: vrze konstrukce sedacky spolujezdce, ale jen podemnou, mam 95kg :-), jinak zatim nic. Az to pujde na prohlidku, tak na to upozornim.
4. obecne: ta nostnost je fakt asi trochu mensi, je sice pravda, ze to bylo nalozeny po strechu, ale zas zadny cihly, proste takovy ty normalni veci co clovek potrebuje na tyden v kempu a na kola a hodne to sedelo. Uz jsem tu zminoval jednu z svych proporci, navic merim 195cm, ale za volant si sednu pohodlne a dokonce si i dam o 2 - 3 zuby sedacku dopredu!!! coz je rekl bych nevidana vec. -
"-- skrytý --" 11.07.05 08:48
« Re: Re: Re: Corolla - počítač, ložisko
Klimatizaci mám Auto - samozřejmě mohu přepínat mody, ale pak to automaticky nehlídá nastavenou teplotu. Měl jsem na mysli nasměrování "foukování" mimo osobu (do strany na okno, do stropu). Je možné to řešit uzavřením na některých místech, ale když to udělá spolujezdec, mě to málem odfoukne, protože o to více se to snaží dohnat teplotu zbylými průduchy.
U jaké pojišťovny? Mně u Allianzu počítali původní pořizovací cenu (600) a při 5% / 5.000 s povinným (nic navíc, žádná skla, sedadla, ...) mi to napočítali na 32 tisíc. Byl jsem tam následně "protestovat", že je to nové auto, tak mi na to dali 10% slevu - také jsem prodal Felicii a mohl uplatnit bonus za předešlé havarijní (asi také 10%). Na druhý rok mi přišla složenka na 25 tisíc. Zjišťoval jsem si cenu i u ČP a bylo to stejné. Nemáš náhodou z dřívější doby větší bonus? -
« Re: Re: Re: Re: Corolla - počítač, ložisko
Těch 15 litrů máš ověřených nebo je to info ze servisu? Já si skoro myslím že je tam víc, protože když jsme se vraceli z Chorvatska tak v Grazu mi začala svítit rezerva a já pořád si říkal že je toho tam ještě dost a pak jsem nějak nemohl natrefit na pumpu - projel jsem alpy a vlastně až 50 km před lincem tankoval a nebylo to ani 50 litrů a to jsem na svítící rezervu najel takřka 200 kiláků - i když fakt že extra úsporně s obavou jestli na nějakou pumpu vůbec dojedeme. -
« Re: Re: Corolla - počítač, ložisko
k tomu větrání - nevím jak je to u manuálu, ale já mohu nastavit "foukání" jen na čelní sklo - a to je pro mne asi nejoptimálnější. Sice se s tím hned sepne auto klima, ale to jedním zmáčknutím vypnu a stále to fouká jen na čelní sklo.
Jinak pořizovací cena 560.000 a nějaké drobné a pojistka včetně všech skel s 5% spoluúčastí a zákonou pojistkou - vše 18.031,- Kč - to mi přijde slušný.
K tý barvě na ledově modrý to asi tak vidět nebude ( osobně mám špatné zkušenosti s tmavými laky u všech aut), ale při otvírání dveří na trajektu už mám malinko sloupnutou barvu na ochrné liště dveří.
To Miro: s tou naftou u corsy je to fakt, ale pravda je že u corolly je rezerva asi hodně velká, protože při přebírání auta ležela ručička bez pohybu a mne ubezbečovali že tam přelili 5 litrů z kanystru a že v poho dojedu - nakonec jsem s tím jel domů - 30km a pak ještě asi 25 na benzínku takže nekecali. -
"-- skrytý --" 08.07.05 11:16
« Re: Corolla - počítač, ložisko
Mám také Corollu Combi 1,6 VVT (rv 2003, koupená jako předváděčka 1/2004 na 3,5 tisících km). Po S120 a Felicii Combi 1,3 je to naše třetí auto, tentokrát se dá říci že nové. V té době se prodávala nová za 600, já měl za těch 3,5 tisíce km slevu, takže 530 tisíc (půl roku na to udělali facelift a cena šla na 570), s pár doplňky jsem stejně dal 552. Přidám pár postřehů:
1. Pokud jedu co nejvíce úsporně, dostanu se s průměrnou spotřebou na 7,0 l/100 km, pokud to manželka honí, vyleze to k 8,0 l/100 km - po 1/3 Pha, obyč, dálnice. Počítač nuluju při tankování a od pasu vždy dle natankovaných litrů zkontroluji, jestli to nežere nějak moc. Jo, momentálně je najeto okolo 36 tisíc km.
2. Červená metalíza je šíleně náchylná na poškrábání - okolo všech kliček to vypadá, že to někdo pravidelně objíždí klíčem (u Felicie po 5 letech bez problémů) - na parkovišti jsem kontroloval jednu modrou a bylo to úplně stejné. Mometálně mám uloupnutou barvu na předním sloupku u okna (že by od kamínku?). Jezdíme s tím do myčky a i to se na povrchu podepisuje - auto mám na ježdění, ne na leštění, ale z trvalnivosti barvy a laku jsem dost zklamaný.
3. Mám 186 cm a dost problém najít rozumný posez, manželka však spokojená, což je důležité (při výměně řidiče stále pumpuju). Nejvíc mě ale štve, že se nedají nastavit "krytky" na ventilaci tak, aby to nešlo na člověka - vždy to fouká buď na nohy, ruku nebo obličej - možná japončíkům to fouká nad hlavu.
4. Užitečná hmotnost pouze něco okolo 400 kg, což pro 5 osob a náklad není moc. Na druhou stranu to chápu, protože tlumiče jsou měkčí a dost si auto sedá se zátěží - člověk musí hlídat výšku obrubníků, dokonce i při couvání jsem již párkrát škrtl okem na lano (ještě že přesahuje výfuk). Na druhou stranu jízda na českých silnicích je příjemnější - služební Fabie je proti tomu žebřiňák.
5. Docela drahá pojistka oproti "českým" autům - dle mého cena náhradních dílů již není tolik odlišná.
6. A co se mi líbí? Zpětná zrcátka - kdo někdy přesedl z Fabie do Corolly, pochopí. Výhled zadním oknem - opět při zatížené Fabii vidíte v Německu na dálnici tak max. 8 metrů za sebe. Nenápadnost - již zde bylo zmíněno. Minimum elektroniky - občas si odskočím do diskuse o Meganu, který se mi líbil a byl jedním z favoritů (Octávka vypadla nejen kvůli manželce, protože se ji nelíbila, ale díky pořizovací ceně).
7. Zatím v servise v záruce vyměněno rádio (přestalo to přehrávat CD - prý jsem první, ale moc se nevzpírali), upadlá plastová krytka od pumpování u řidiče (vzpírali se více, jednou ji tam jen nastrčili, ale padala dále, tak dali novou), stížnost na klepání v palubce (při zkušební jízdě se samozřejmě nic neozývalo, takže nic). Doufám, že to tak ještě chvíli vydrží, i když máme prodlouženou záruku na 4 roky, takže jsme ještě krytí.