Toyota Corolla
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Toyota
-
milan101 04.07.06 21:48
« Bez nadpisu
Sedmispac> Aku si mal spotrebu nafty pred vymenou oleja na dialnici pri rychlosti 130 km/h ?
Ja som bol zatial na dialnici iba raz, ked som mal najazdenych prvych cca 1000 km a spotrebu som mal 6 litrov (motor 1.4 D4D, hatchback). Viem ze to po zabehu klesne, ale necakal som ze az o 0.8 litra.
Nie je mi moc jasne preco by auto malo ist lepsie ked si vymenil olej, ktory bol po technickej stranke rovnaky.
Co sa tyka oleja v mojej starej Corolle som mal kedysi tiez Castrol a ked to videl clovek co mi auto servisoval (nie oficilany servis) tak ho pri najblizsej vymene oleja tiez vymenil za iny. Znacku si uz nepamatam. Ten clovek este vravel, ze ani prvo vyroba nedava Castrol to Toyot. To robia len dealery a ofic. servisy v .cz a .sk. Asi maju nejaku "dobru" dohodu s Castrolom. -
"-- skrytý --" 04.07.06 17:17
« Bez nadpisu
Akurat dnes som vyfasoval novu Corollu Break.Prve kilometre na mna urobili dobry dojem.Sef kupil 5 miestnu akurat ze ju dal prerobit,vyhodili zadne sedacky a dali mi dozadu skrinu do vysky okien zo suflikmi vo vnutri na material.Ani neviem aky tam je motor ale taha vyborne >:D Dalsie poznatky vam napisem neskor. -
"-- skrytý --" 04.07.06 12:48
« Re: Re: Aky olej?
dovolte podělit se o zkušenosti co se týká oleje do Corolly : mám Corollu 1.4 D4D r.v. 2005, teď jsem byl na servisce @ 30.000 km. Donesl jsem vlastní olej - značka Q8 5W40 - především proto, že Castrol vysloveně nesnáším, nechci vyvolávat flame, ale nepovažuji to za olej, který bych ve vlastním autě chtěl a pokud se týká poměr cena/výkon stojí podle mne totálně za *.
Pokud se týká techn.parametrů, tak KAŽDÝ značkový olej MUSÍ splňovat technické parametry (tedy hodnoty viskozity, např. 5W40, 0W30 atd.) a jedno skoro jedno jaký tam koupíte. Ideální je doporučení výrobce, ten ale většinou doporučuje nejnižší kvalitativní třídy (A1, B1 apod. a za ceny obdobné je lepší použít A3, B3 apod. - pro lepší orientaci doporučuji proběhnout stránky typu www.oleje.cz ) ;-)
zpět k servisce, výměna vlastního oleje a filtrů, vč pylového (850 + DPH) stála s prací pouze 2.900 - což považuji za slušné. Za olej Q8 5W40 (5 litrů, plná syntetika, made by Kuwait Petroleum jsem dal 760,-Kč v Praze) - po servisce najeto na tento olej zatím asi 2.500 km a jsem doslova nadšen!
Auto jelo do Chorvatska a zpět, teploty kolem +40C a zatíženo 3 osobami a kufr plný věcí, jízda většinou po dálnicích a 1.třídách silnic = snažil jsem se jet max.povolenou rychlostí tedy cca 130 - 140km/h a průměrná spotřeba je 5,2 litrů nafty/100 km! jsem maximálně spokojen.
auto je s novým olejem podstatně živější než s původním Castrolem TXT 5W40 a jezdí bez problémů kolem 170 - 180 km/h.
uvidím, jak to bude vypadat na 45.000 km, tedy po nájezdu kilometráže 15.000 a další výměně. :D -
"-- skrytý --" 03.07.06 18:03
« Re: Re: Aky olej?
Dnes som bol s kolegom kupovat olej do jeho Focusa, kupil Castrol 5W30 ( myslim ze do Corolly ide iny, nemam tu poruke papiere ), kolega dal za
6 litrov toho oleja 17$. Bol to olej Castrol GTX. Vazne sa v olejoch nevyznam, prosim vas len o radu, ktory odporucate, zase nechcem nasilu usetrit a naliat do svojej Corollky nejaku zbrndu, to potom radsej zaplatim v servise plnu cenu. -
"-- skrytý --" 03.07.06 17:57
« Re: Aky olej?
Jestli takovou možnost máš, tak tak bez obav učiň. Ale hlavně tam nenos "svůj" předražený Castrol (tedy pokud jsi ho musel jinde "za své" koupit), abys nenosil dříví do lesa!
PS: Pokud už Castrol, tak jedině Formula RS - tedy za podmínky, že někomu nezáleží na penězích a má něco, v čem to opravdu využije. -
"-- skrytý --" 03.07.06 17:49
« Aky olej?
Zdravim vas, mohol by mi nekto poradit aky olej je najlepsi do Corolly 1.6, r.v. 2005? Myslim tym znacku oleja, Castrol, ci nejaky iny?
Idem na prehliadku po 45K Km a mam moznost kupit olej vyrazne lacnejsie tak by som si olej do servisu doniesol vlastny. Diky. -
Saab 30.06.06 09:55
« RAPEX
Avensis - vyroben leden 2003 - prosinec 2005
Corolla – vyrobena červenec 2001 - březen 2004
Prius – vyroben červenec 2003 - listopad 2005
Země původu: Japonsko/Velká Británie
Risk of injuries. There is a possibility of an accident due to lose of control of vehicle.
On certain Avensis vehicles with 1.6 and 1.8l petrol engine manufactured in United Kingdom, and Corolla and Prius vehicles manufactured in Japan, which are all equipped with Electric Motor assisted Power Steering [EMPS], there might be a possibility that connections may become lost due to insufficient strength at the intermediate shaft and sliding yoke, which connect the steering wheel to the steering gearbox assembly. This might happen during conditions such as when the steering wheel is turned repeatedly strongly to the full lock position (max. steering angle), right or left, or where the tires repeatedly strongly hit the curb when manoeuvring. -
LikeableBoy 23.06.06 15:49
« Centrální zamykání
Chci se zeptat zda je normální, že mi jde centrálem na klič odemknout auto pouze dveřmi řidiče a spolujezdcovi dveře odemykají jen sami sebe. Je to tak správně nebo je vadný řídící drát motorku? Je to u T Corolly 1,4 VVTi Liftback Terra z 10.2001. Díky za reakce. -
"-- skrytý --" 13.06.06 22:30
« Re: Re:
2 fahrman: právě, že se mi to taky moc líbilo - hezčí sterače a lepší výhled - pokud ale nestírají, je to dost o prdu 8-s škoda, zas abych si vyhlížel jiný... a myslíš, že je to chyba na straně BOSCHe nebo si jen dealer ulehčuje práci a vozí univerzální modely? chmm nějak to musíme vykoumat, dokonce myslím začínají teď u Toyoty dávat na nový RAVky stěrače dost podobný těm aerotwinům... okouknu to, až tam budu na servisce ;o) -
"-- skrytý --" 12.06.06 00:08
« Re:
sedmispac: no jo ... ono to i z pohledu ridice vypadalo v "parkovaci poloze" dost dobre - byl o chlup lepsi vyhled a delalo to takovy uhlazeny dojem ... Myslim, ze problem techto lamel (Aero steracu) tkvi v male pruznosti - vice zaoblene sklo nedokazi pokryt dostatecnym pritlakem v cele delce - narozdil od klasickych slozenych raminek ... -
LikeableBoy 11.06.06 21:40
« Stěrač na zadek
Tak jsem byl o víkendu v salónu Toyota Ústí nad Labem a zavládlo u mě zděšení. Chtěl jsem si koupit zadní stěrač na svojí Corollku a při zjištění ceny jsem byl zdrcen a znechucen! Cena ramínka s gumičkou by mě přišla na 650 Kč. Byl jsem nucen dojet do Toyoty, protože oni tam dávají speciální adaptér (plastovou výlisku), který není obsažen v žádném z univerzálních stěračů (původní se zlomil) a dokonce i když je tam uveden můj model, tak to nepasuje. Nejspíš budu muset koupit nějaké kompatibilní celé rameno a bude to levnější hlavně do budoucna.
na oleji Castrol mi přišlo, že auto nejelo tak lehce a bylo jakoby línější... teď se točí lehounce až do červenýho... uvidíme časem, hlavně za Castrol TXT jsem zaplatil v servisu cca 400Kč /litr bez DPH, stejný nebo spíš lepší olej stál cca 160kč/litr i s dph. ;-) prostě Castrol byl tak nějak jakoby hustší (asi jako 10W40 proti 0W40, když startuješ v zimě)
taky vím de facto prd, co mi tam v servisu nalili, jen na faktuře bylo Castrol TXT 5W40 (ale v sudu mohl bejt klidně i Vegetol) >:D
olej si myslím, že je pro motor skoro klíčovej, protože snižuje energetický ztráty vznikající třením součástí a tím zlepšuje výsledný produkt motoru = tedy výkon+pružnost+atd. samozřejmě se takto získané "vylepšení" pohybuje v řádech procent (snad tak max. 5 - 10%?)
pak má vliv samozřejmě palivo, průchodnost filtrů atd. atd.
pouze moje názory, bez záruky ;o)