Toyota Corolla
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Toyota
-
"-- skrytý --" 24.11.00 15:41
« Re: Proč jede auto po více ostrých kilometrech lépe?
Víc to bude žrát určitě a trvale by to mohlo jít jen přeprogramováním popř. výměnou ECU, ale asi bych do toho nešel, protože z nich nikdy nedostaneš, jak přesně to mají udělané a když bys to chtěl "zbastlit", tak se to stoprocentně nepovede -
"-- skrytý --" 23.11.00 22:05
« Re: Proč jede auto po více ostrých kilometrech lépe?
k té Lancii: mám takový matný dojem (ale opravdu si tím nejsem dvakrát jistý, snad jsem to někde viděl nebo jsem o tom četl), že u karburátorů to mělo snad každé auto, ale to bylo dělané mechanicky podle polohy plynu a škrtící klapky (rozhodně se tak dělaly některé rally úpravy), takže je to nezávislé na tom, jak dlouho jedeš. -
« Re: Proč jede auto po více ostrých kilometrech lépe?
Tak si trosku dovolim oponovat s tou spotrebou. Zvysenie spotreby som paradoxne nenameral. Pri dlhsej sviznej jazde (Chorvatsko)so mal spotrebu 6,1 litra/100 km. Mne sa zda, ze tie 16 ventily maju radi vyssie otacky a su pritom hospodarne. Nehovorim, ze nie su auta, kt. na uvedeny vykon 55kW nemaju lepsiu spotrebu, ale na to co mi to auto poskytuje som velmi spokojny. Vivat Corolla!
BTW: pred chvilou som bol v rubrike Sptreba, a tam jeden majitel Bravy 1.4 sa stazoval na spotrebu (7,5 litra). No tak to je fakt dost...
-
"-- skrytý --" 23.11.00 10:12
« Re: Proč jede auto po více ostrých kilometrech lépe?
To se mi moc nezdá, protože to mi dělala už Lancia Delta s karbecem...Když sem se krotil a jezdil pomalu, tak se mi to začlo zdát líný a když sem (i během delší jízdy) změnil styl na ostřejší, tak to po pár kilometrech líp táhlo a šlo rychlejc do otáček...Pro rejpaly - i když sem jezdil pomalu, tak motor sem nepodtáčel... -
"-- skrytý --" 22.11.00 23:05
« Proč jede auto po více ostrých kilometrech lépe?
Nedávno tu bylo součástí debaty něco v tom smyslu, že po ujetí určitých kilometrů trochu ostřejší jízdou najednou auto lépe jede a nezjistili jsme proč. Tak já už jsem to zjistil :o) : je to proto, že Toyota (jako zatím jediná automobilka) má ve svých motorech naprogramovanou ECU tak, že neustále vyhodnocuje styl jízdy řidiče (jaký výkon je po autu vyžadován a kdy) a po delším téměř konstantním stylu jízdy změní poměr nasávaného benzínu a vzduchu - konkrétně to vím u 1,6tek těch slabších, co byly do CarinE: tam je standardně 22vzduchu:1benzínu a mění se na 14:1. -
Saab 15.11.00 10:52
« Re: Svíčky
Máš pravdu asi si ji ještě nechám cca 2 roky, protože se prodej nevyplatí a na novější zatím není. Tedy pokud mě něčím novým nenaštve, pak ji prodám a koupím tu samou o rok mladší. Dneska jsem si zpočítal kolik mě už stála a vyšlo mi tohle: při koupi 85.000 + 45.963,- za opravy = 130.963,- kč. Super cena za 11 let staré auto :-) -
Saab 15.11.00 10:47
« Re: Svíčky
Ta spotřeba bude asi tím, že už je zima. Doteď jsem jezdil za 7,9-8,2 běžným způsobem. Teď už ji mám jakžtakž v dobrém stavu. Spotřeba je asi dána kombinací těchto faktorů: karbec, jezdím děnně krátké vzdálenosti 8km (z toho 2 km ve městě) do práce a 8km zpátky, vždy už je motor studený, takže jedu na sytič. Když jsem jel max 90 km/h a co nejvíce jsem dojížděl na neutrál a zrychloval s velmi lehkou nohou, tak spotřeba klesla na 7,5 (můj osobní rekord). Teď jezdím cca 90-100 km/h a trošku sviznější rozjezd na křižovatkách ve městě, takže celkem normální způsob jízdy a hlavní důvod je, že motor není ve 100% stavu (viz. [odkaz] Když mi kamoš řekl, že s Feldou jezdí taky kolem 8 litrů (tutéž trasu), tak to celkem jde, ale zase druhý kamoš s 323F 1.6 (1993) jezdí za 7,5 (v létě). -
Saab 14.11.00 20:33
« Re: Svíčky
Takže problém nalezen, hadičky čidla ekonoměru byly OK, ale byla tam odpojena jiná hadička (a pěkně schovaná). Po zapojení a malé úpravě předstihu to jede líp a dokonce se mi zdá, že zelená svítí i ve chvílích kdy před výměnou už svítila oranžová, takže by teoreticky mohla klesnout spotřeba :-) Dneska jsem natankoval a průměr mi vyšel 8,67 litru :-( (36,10 litru na 416km). Uvidím jak to bude žrát teď. Zítra ještě přezuji na zimní Nokiany. -
Saab 14.11.00 10:52
« Re: Stěrače
Já jsem kupoval na Corollu originál stěrač Toyota a stál mě 650,- kč. Kvalitní jsou i Bosch. Ale pozor na ceny. Na SAABa stáli Bosch v hypermarketech kolem 490,- kč a v SAAB Centru jsme je koupili za cca 270,- kč (zasílají je i vlakovou spěšninou, takže dodávka do dvou dnů). Dej si pozor na Arosa nebo tak nějak, prostě bacha na neznačkové. Kamarád si je koupil na Escorta a strašně mu vrzali, tak je vyhodil a koupil si taky Bosch. -
Saab 14.11.00 10:12
« Re: Svíčky
Volal jsem s mým problémem do servisu Toyota Hukr Brno. Byli velmi ochotní a poradili mi. Dle katalogu jsou pro moji Corollu s motorem 2E (model EE90L) doporučeny podle výrobce svíčky NGK BPR5EY-11. Rozdíl mezi 5 a 6 je v teplotě a ta 11 na konci znamená jiný odtrh a ty svíčky jsou pro vůz s katalyzátorem. Problém s ekonoměrem prý může být v tom, že se mohla uvolnit hadička podtlakového čidla ekonoměru. Je to celkem pravděpodobné, protože při výměně svíček, aby člověk rozdělal půl motoru, takže jsem mohl o nějakou hadičku zavadit (a že jich tam je).
Jaký máte názor na minerální olej Trysk ? Teď když už mrzne a já ráno startuji, tak se motor cca 1 nebo 2x protočí strašně pomalu jako kdyby byl zmrzlej, ale pak hned naskočí (trvá to cca 2 vteřiny). Zkoušel jsem baterku, ale ta byla OK, ale pro jistotu jsem ji zkoušel dobít, ale během chvilky vřela, takže by měla být OK. Proto to typuji na olej.