Toyota Corolla
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Toyota
-
Saab 15.12.00 09:24
« Málem jsem zadřel motor
Asi tak v září nebo říjnu jsem na Corolle měnil olej, filtry a svíčky. Včera jsem zkontroloval stav oleje a měrka byla téměř suchá !!!!! Na její špičce bylo trochu oleje. Okamžitě jsem dolil zbytek co mi zůstal z výměny (cca 0,5 litru) a opět jsem to zkontroloval. Stav oleje byl cca 2-3 mm pod minimem. Sednul jsem do SAABa a jel na benzinku koupit olej, koupil jsem rovnou 4 litry. Pak jsem dolil cca 0,25-0,5 litru a zkoušel to zkontrolovat, bohužel byla už tma (cca 19:00), takže jsem nemohl určit jestli tam není nic nebo jestli je olej tak čistý. Teď jsem to šel zkontrolovat a je tam cca 3mm nad minimem. Ten zmetek sežral cca 2 litry oleje na cca 2 tisíce km !!! Kdybych ten olej nezkontroloval, tak jsem mohl motor totálně zadřít. -
Saab 14.12.00 15:46
« Re: Havarijní pojištění
Souhlasím, s těmato cenama se můžou jít bodnout. Zatím mám najeto sice jen něco málo přes 50.000 km a zatím bez nehody, pokud nepočítám uloveného bažanta s Felicií (oprava=lepidlo na přilepení znaku Škoda). Doufám, že čisté konto udržím. Pro mě jsou největším rizikem auta, která mi vjíždí z vedlejší (to kryje povinné ručení) a cyklisti (ti by zase neměli udělat velkou škodu :-). Cyklisti jsou horší (obzvláště v létě je jich moc), protože jezdím většinou za tmy a ti blbci nepoužívají světla (cca 70% těch co potkám). No a právě tady je ta diskriminace řidičů, protože když sejmu neosvětleného cyklistu, tak za to stejně můžu já, protože jsem nepřizpůsobil rychlost okolí (viditelnosti). -
« Re: Havarijní pojištění
já bych do toho asi nešel, jsou to pořádný pálky.
a jestli to někde bouchnu, záleží kolik bude stát oprava, když to vezmu podle ceny pojistky, ušetřil jsem dejme tomu za dva roky 30.000,-, kdybych to teď někde opřel a oprava byla dražší, bylo by to blbý. -
Saab 14.12.00 09:34
« Havarijní pojištění
Takže už mám základní materiály k tomu havarijnímu pojištění od České podnikatelské:
Česká podnikatelská pojišťovna, a.s., jako první v ČR přišla s pojištěním, kde podkladem pro výpočet pojistného je skutečná hodnota vozu, za kterou jej dnes můžete pořídit např. v autobazaru.
Pojištění zahrnuje:
- pojištění pro případ poškození, nebo zničení vozidla při havárii, nebo jiné škodní události
- pojištění pro případ odcizení vozidla
- pojištění rizika živelné škody
- úrazové pojištění přepravovaných osob na pojistné částky 200 tisíc Kč (pojištění sedadel)
- asistenční službu VZP ČR na území ČR a základní právní poradenství
- pojištění na území ČR
Připojištění:
- připojištění pro území celé Evropy včetně česky mluvící asistenční služby AXA Assistance zajišťuje opravu, odtažení vozidla, návrat osob a základní právní poradenství
- připojištění zvláštní výbavy
- zvýšení částky úrazového pojištění osob na 400t Kč
Bonus:
Přiznán již po prvním roce bezeškodního průběhu až do 50%
Spoluúčast:
Tuzemské vozy a RVHP: 5.000,- kč (havárie, živel), 5% - min. 5.000,- kč (odcizení cellého vozu)
Zahraniční vozy: 10.000,- kč (havárie, živel), 10% - min. 10.000,- kč (odcizení)
Plnění:
V případě částečné škody pojistné vychází z nových cen ND. V případě totální škody nebo odcizení celého vozu se poskytuje plnění, které vychází z tzv. obecné ceny, která odpovídá jeho tržní hodnotě v době a místě vzniku pojistné události.
Jenom pojistné není těch 3,6% :-( Je tam vzorový výpočet na Escorta za 150.000,- kč a tam to vychází na 5,7% pro ČR a 6,27% pro Evropu při 10% spoluúčasti. Kdyby ta moje Corolla stála 220.000,- kč, tak bych dal 12.540,- za ČR nebo 13.794,- kč pro Evropu, s povinným ručením na vyšší limit je to 9.656,- kč. U Allianzu vychází havárka+živel při 10% spoluúčasti na 15.108,- kč (při ceně nového 502.000,- kč = sedan 1.6 dle testu AMS). Při stejném krytí, tedy + odcizení a pojištění sedadel bych dal Allianzu 19.273,- kč. U ČP budu mít díky slevě 30% povinné ručení grátis :-) -
Saab 13.12.00 10:27
« Re: to saab:
Tak to bude moje Corolla využitá stejně jako tvoje, tj. denně 8km do práce a 8km z práce + 2x-3x měsíčně delší vzdálenosti 160-250km (tam i zpět). O té havarijní vím zatím jen tohle (je to z jejich webu www.cpp.cz): cena pojistky je z ceny ojetého vozu (ne nového jako u ostatních) a její hodnota je 3,6% z této ceny, pak tam ještě přičetli 500,- kč za územní platnost (asi platnost pro Evropu - na to jsem při mém výpočtu zapoměl) a pak už dostaneš jen bonus 10% nebo 30% dle typu povinného ručení. Mělo by to být pro celou Evropu se spoluúčastí 5.000,- kč. Je tam uveden jen vzorový příklad pro Formana za 100.000,- kč, takže je to vše odhad, jinak tam o tom není ani slovo. Už jsem zaúkoloval kolegyni, která tam tento týden půjde, takže mi vezme všechny informace, které tam budou mít. -
« Re: to saab:
ta pojistka, co jsi psal, není drahá, to radši ještě zjisti, co to obnáší, abys třeba neměl vysokou spoluúčast a tak.
nižší spotřebu má moje žena, která jezdí denně cca 15 km do práce a potom to samý zpátky. já jetdím většinou delší trasy.
teď pojedem na vánoce ven, cca 2500 km, tak jsem zvědavej, co to na zimních gumách při maximálce (otestováno dle tach. 185) v německu bude dělat. -
Saab 13.12.00 09:13
« Re: to saab:
Taky bych nejraději sedan 1.6, ale i liftback 1.4 by mi stačil, lidi s výškou nad 185cm vozím vzadu jen občas, z 80% ji budu používat sám. Té finty z obsahem u 1.4 jsem si také všimnul. Havarijní bych chtěl, ale zatím mám nabídku Allianzu cca 20.000,- (all risk) a cca 16.000,- (jen havárka a živel) a Kooperativa nabídla cca 19.000,- (all risk), což je dost. Zatím mě zaujala nabídka České podnikatelské kde by to mělo vyjít na 7.920,- (při ceně auta 220.000,-) a pokud bych tam uzavřel i povinné ručení na vyšší limit, tak bych dostal 30% slevu, což by znamenalo 5.544,- kč za havarijní pojistku, což je super cena. Jen si musím zjistit co za to nabízí, abych nesplakal na vydělkem. Z havárky mám totiž obavu, v dnešní době může vždy za všechno řidič auta a poslední dobou jsem měl i několikrát namále (vždy mi nějaký blbec nedal přednost z vedlejší). Tu spotřebu máš na krátké vzdálenosti ? -
« to saab:
mám ji od freye, byla z půjčovny, když jsem ji kupoval, byla přesně půl roku stará a měla najeto asi 15.000 km. v techničáku je jako první majitel GMAC, a.s. (general motors automobile company), takže jsem měl trochu obavy, ale zatím jezdí skvěle. tím, že jsem ji bral od prodejce, pokračuje dál záruka atd. z toho všeho vyplývá, že jsem si moc vybírat nemohl, všechno to byly liftbacky, 1.4, takže vybrat šla jen barva. osobně bych dal přednost 1.6, sedan, protože liftback má vzadu málo místa (pro hlavu), pokud měříš víc než 185, ale pak jsem si řekl, že vzadu stejně sedět nebudu. je tam navíc finta v tom, že obsah je vlastně přesně 1332, takže je nižší povinné ručení, než kdyby to byla skutečná 1.4. havarijní pojistku nemám, toyoty se moc nekradou (a tenhle typ už vůbec ne, taky ji nemám nijak extra vyfintěnou, mně stačí, když auto pořádně jede) a když se někde zbourám, bude to holt smůla. bere si v průměru 5,8 když s tím jezdí moje žena, a cca 6,8, když to dostanu do ruky já (protože rozumnější akcelerace začíná někde u 4000 ot/min. a tahle celá legrace mě stála 275,000,- Kč (bylo to i s rádiem sony). a za ty dva roky jsem musel jen posunout stěrač o pár zubů, protože při největší rychlosti klepal o rám okna a vyměnit olej. teď bych chtěl vyměnit filtr za ten bavlněný, četl jsem někde, že má o dost lepší vlastnosti, než papírový, takže jestli máte někdo zkušenosti, podělte se o ně. -
Saab 12.12.00 06:43
« Re: Olej
to cliff: jakou máš karoserii a motor ? Já se rozhoduji mezi liftbackem a sedanem s motorem 1.6, protože má dle výrobce kombinovanou spotřebu vyšší jen o litr proti 1.4ce, ale i ten slabší by stačil. Máš ji havarijně pojištěnou ? Když už budu mít ten úvěr, tak si ji raději i pojistím, abych pak nesplácel jenom vrak. Zatím mám zjištěnu cenu jen u Allianzu, tam to vychází kolem 18.000,- kč, což je moc. -
Saab 10.12.00 10:23
« Re: Olej
Mluvil jsem se známým, který tomu trochu rozumí a on mi řekl, že to startování bude asi překříženými kladívky a to cukání bude nějakou chybou v sytiči, který nedodává potřebné množství paliva. Když jezdím delší vzdálenosti a motor je zahřátý, tak to auto šlape jako hodinky. Nesnáší jen studené starty a jízdy se studeným motorem. Už mám i řešení, které by mi mělo vydržet do konce zimy. Musím jen najít nějakou topnou spirálku na 220V. Vždycky ji dám přes noc do chladiče, aby mi ohřála motor a pak by měla jezdit OK. Potřebuji aby mi vydržela do léta. Do té doby našetřím nějakých 60.000 a auto dám do bazaru (za výkup dostanu tak 40-50.000,- kč) a vezmu 100.000 na úvěr a koupím si tu z kulatými světli (předposlední model) a budu mít absolutní klid. Důležité je jen aby se mi ta moje do té doby nerozpadla. -
« Re: Olej ? - vymenit auto
Clovece, Ty mas smolu s tym autom. Je to asi tak, jak som uz dakedy pocul co plati o japoncoch. Bud to ide, minimalne zavady, alebo sa to zacne babrat a je to v kybli. Tak ta myslienka predat to zavcasu je dobra... A ked sa zase rozhodnes pre Japoncika prajem Ti stastnu ruku, nech Ti to je vynahradene (ta dovera). Ja sam som spokojny majitel Corolly a nehodlam zatial menit za ine... -
Saab 07.12.00 09:38
« Re: Olej
to cliff: díky za tip, kouknu se tam
Dneska se možná konečně dostanu k důkladnější kontrole stavu mé Corolle. Ale i tak je pro mě stále záhadou, proč při rozjezdu na jedničku nejde motor normálně vytočit a natvrdo se na určitých otáčkách blokne a při akceleraci na dalších stupních to cuká. Poslední měření spotřeby vykázalo hodnotu 8,33 litru (letní pneu + celkem teplo, 10 stupňů). Teď mám zimní gumy a začalo mrznout ještě víc a prozatimní odhad je 8,5-9,5 litru :-( Takže spotřeba je téměř stejná jako loni (úspora cca 0 - 0,5 litru) když byl špatně seřízen karbec (příliš bohatá směs) a prohlý blok motoru atd. :-( -
Saab 06.12.00 07:03
« Re: Olej
Já tam měl minulou zimu polosyntetiku Shell a taky jezdila OK. Ale poslední dobou ten motor jede nějak divně (má tvrdý zvuk), asi jde pomalu ale jistě pod kytičky :-( Auto začíná mírně cukat i při jízdě, nezrychluje jako dřív atd. Je to čím dál horší. Dokonce když se rozjedu, tak to vypadá jako kdybych měl omezovač někde na 2.500 otáčkách, protože když tam hodím jedničku a rozjedu se, tak to přibrzdí (u dalších rychlostí je to OK). Zkusím všechno ještě překontrolovat a pohrát se z předstihem. Nevíte někdo o Corolle 1.6 liftback v dobrém stavu z roku 1990 - 1993 (třeba bych v lednu změnil auto - pokud nezačne fungovat, tak jak má)?