Toyota Corolla
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Toyota
-
« Re: zle startovanie -zlepsenie
Saab> Este den po vymene mi rano nechcel ihned naskocit motor, ale teraz zasa ide ako hodinky aj pri startovani. Ako som zakryl chladic, tak aj spotreba zatial vyzera, ze klesa. Vyzera to, akoby boli Corolly samoopravovane :o)..vymenis, chvilku pockas a rano je rana zahojena :o). Ide motor uz aj tichsie ako s tymi sportovymy Briskami. Nechapem len, ze na zaciatku to fakt lepsie tahalo, chytilo to ihned a potom sa to zhorsilo, ale ked som vybral tie sviecky, tak boli uplne v pohode, nevyzerali nejako poskodene alebo namahane. Len na jednej bolo pri zavite viacej oleja. Cez vikend idem dokoncit zapocatu robotu> natieral som brzdy, zavesy a vsetko okolo kolies ciernou farbou, ostalo mi este jedno koleso, tak to pred zimou musim dokoncit. -
« Re: zle startovanie
Startujem stale rovnako. Ked je studeny motor, raz stlacim plyn, pustim a nastartujem. Pokial je velmi zima, stlacim 2-3x. Ked je motor teply plyn pred startovanim nestlacam. Je to tak presne pisane v manuale k autu a funguje to vyborne. Uz mi zasa zacala Corollka startovat ako predtym-ihned. Neviem kde bol problem.
Inac Nasrot- preco si myslis ze vyhriata garaz je moc zla pre auto? Nie ze by sme tam kurili, ale je tam stabilne asi okolo 16-17 stupnov. Podla mna to uskodit nemoze.
Davali ste niekto striekat podvozok? Auto ma uz 10 rokov, tak rozmyslam, ze by mozno bolo nacase trochu osetrit spodok, aj ked aspon co vidim v podbehoch, tak tam je ta ochranna vrstva v pohode. -
« zle startovanie
našrot> No, pravdou je, ze nikdy som nemal taketo problemy. A dnes rano mi nechcel hned naskocit ani po celej noci v teplej garazi. Neviem si to vysvetlit...ked je motor teply, tak naskoci ihned. Aj v najvacsich mrazoch stacilo raz stlacit plyn a nastartovat. Ak to bude trvat, tak to dam do servisu buduci tyzden a poreferujem tu. -
"-- skrytý --" 26.11.01 14:23
« Re: spotreba vs termostat -poradte
Máš karburátor, že? Tak se podívej, jak jdou v zimě startovat ostatní karburátorové motory a není to o nic lepší, než s tím tvým. Mimochodem - po hodně dlouhé době se ti asi i studený motor podaří nastartovat v pohodě co? To totiž už motor stačí zaregistrovat, že je studený a začne při startu pouštět bohatou směs, kdežto když stojíš chvíli, tak to neudělá, protože "má ještě pocit, že je mu poměrně teplo". U karburátorů taky záleží na tom, v jaké fázi motor vypneš - před vypnutím ho musíš nechat pár vteřin běžet na neutrál (ne jako u stříkačky, kde po zastavení můžeš téměř okamžitě vypnout motor), aby se pročistily kanály a trysky od kapek benzínu, které se tam při normální jízdě usazují a v zimě obzvlášť. -
« Re: spotreba vs termostat -poradte
Tak som tam vratil povodne sviecky. Motor sa zda tichsi o nieco. Zakryl som polovicu chladica alobalom, tak teplotu mam na strede alebo tesne pod stredom ukazovatela. Som zvedavy ci sa mi to prejavi na spotrebe. Este pre informaciu- tie sviecky Brisk Premium LGS som tam nedaval, aby som usetril, ale mali znizit spotrebu, skultivovat chod a zvysit vykon, vdaka dlhej povrchovej iskre (vid. brisk.cz)-zo zaciatku to aj fungovalo.
Ale vyvstal novy problem-v piatok som prisiel vecer domov, nechal auto vonku asi 3-4 hodinky a chcel som ist do mesta. Nemohol som ani za nic nastartovat-starter krutil, ale akoby nesiel benzin, alebo nehadzali sviecky iskru. Jeden predavac mi tvrdil, ze to je problem tychto Briskov Premium, ze ked sa auto odstavi, prudko ochladi tak navlhnu a nejde nastartovat. Po 2 minutach sa mi podarilo motor nabehnut. V sobotu som vymenil sviecky za orginal Denso. Bohuzial sa mi vecer zopakovala rovnaka scena. Ked je motor teply, naskoci ihned. Nikdy som ale predtym ani v zime nemal problemy so startovanim. Raz som stupil na plyn, otocil klucikom a vybavene do 3 sekund. Netusim kde moze byt problem..nestretol sa s tym niekto?
>Saab> keby si mi mohol poslat tie fotky sviecok na michal@topmodelka.sk /reklama-www.topmodelka.sk/ tak by som ti bol povdacny. Diky. -
Saab 24.11.01 23:18
« Re: Havárie
On má na ty havárky štěstí, letos v srpnu ho "vyklopil" kamoš v nové Mazdě 323F (půl roku staré) a to byl připoután a seděl v zadu a zlomil si prst. A teď si chudák dlouho šetřil na své první auto a už jej nemá.
Mě k tomu taky moc nechybělo, v létě jsem prováděl "losí test" v 90 km/h když se mi v noci na silnici objevil zajíc, auto to ustálo perfektně. Teď když za mnou v noci něco jede, tak zpomalím na 80 a nechán se předjet a v odstupu se jej pak držím. Má to 2 výhody, první že zvěř nebudu sbírat já a druhá že mě nikdo zezadu neoslňuje. -
Saab 24.11.01 17:38
« Havárie
cca před měsícem nebo dvěma jsem tady psal o kamošovi, který si koupil Corollu 1.3 55kW 1996. Tak už ji nemá. Jel v noci po dálnici a pod kola mu vběhla liška a vyhíbací manévr na namrzlé dálnici při 130 km/h už nezvládl a otočil ji dvakrát přes střechu a vyletěl z dálnice. V pořádku zůstali jen jedny zadní dveře, jinak všechno zničeno, dokonce zlomil i zadní nápravu. Navíc jel nepřipoután, ale naštěstí se mu nic nestalo, měl jen trochu odranou ruku, což je téměř zázrak. Bylo to jeho první auto. -
Saab 24.11.01 17:30
« Re: spotreba vs termostat -poradte
Tak to možná bude svíčkama, ty by totiž měli být za normálních podmínek spíše šedo-hnědé než černé, zkus tedy vyměnit svíčky a uvidíš. Těch 132.000 km na Corollu není moc, to by mělo být v pohodě. Já měl taky karbec a taky z toho měli v Toyotě strach.
Jestli chceš tak ti můžu poslat mailem barevné foto i z vysvětlivkama jak můžou vypadat svíčky a jaký to značí problém. -
"-- skrytý --" 23.11.01 21:11
« Re: spotreba vs termostat -poradte
Na servis se vykašli a dej tam svíčky NGK nebo Nippondenso, uvidíš, že to pojede - mě se to stalo dvakrát, že mi dali jiný svíčky (ne tedy v Toyotě) a auto jezdilo vážně hrozně. Na Toyotách se bohužel nevyplácí šetřit, poněvadž tě to pak přijde dráž. -
« Re: spotreba vs termostat -poradte
Tak som skontroloval tie sviecky...vyzeraju celkom v pohode. Su sice zaciernene, ale nie je na nich nejaka silna vrstva. Su to Brisky Premium LGS..pre "zvysenie vykonu" a neboli najlacnejsie. Ked som ich tam dal isli vyborne, tak neviem ci je to v nich. Vcera som dal cez pol chladica alobal, ako som to mal aj minulu zimu..malo by to trochu pomoct kym pojdem do servisu. Este som si vsimol, ze mi dost zhlucnel motor v poslednych tyzdnoch. Zacinam mat nejake obavy...doteraz chodil ako hodinky, ziadna oprava, okrem spotrebnych veci nic nemenene. Ma 132000 km. Je to na Corollu 1.3 vela? Mam taky pocit, ze keby mi rozobrali v Toyote motor, ze to uz nezlozia naspat. Mali problem nastavit karburator, lebo ostatne maju vstrekovanie a toto bol taky exot z Japonska, aby sa mohol pouzivat olovnaty benzin. -
"-- skrytý --" 22.11.01 17:53
« Re: spotreba vs termostat -poradte
Tak zahřívání motoru máš naprosto v pohodě - takhle se chová každá Toyota, pokud náhodou není 35° nad nulou. Těmi svíčkami by to mohlo být (spíš určitě než ne) - měl jsem tam taky jednou Bosche a auto "skoro nejelo", spotřeba byla o cca 1 litr větší a auto bylo hlučné a taky se to projevilo až cca po 1000 km. Pak jsem tam dal NGK, co tam patří a všechny příznaky zmizely. Ony jsou sice asi třikrát dražší, ale zase tě provoz vyjde levněji. -
Saab 22.11.01 13:33
« Re: spotreba vs termostat -poradte
Jestli máš starý svíčky tak je tam zkus na chvíli dát. Ony se ty svíčky mohli zanést apod a proto se problém mohl projevit po delší době. Já na předešlé Corolle zkusil jednou místo NGK svíčky Bosch (přesně dle katalogu na můj motor) a motor byl hlučnější, měl tvrdší zvuk a horší dynamiku. Zkus ten termostat vydělat a vyzkoušet ho. Brácha ještě když měl Feldu tak zkusil dát na radu autorizovaného servisu svíčky Bosch s více jiskrami a motor mu cukal stoupla mu spotřeba, když tam vrátil originál doporučené výrobcem, tak vše zmizelo. Takže zkus ten termostat a pak pokud máš svíčky, tak je zkus vyměnit nebo se na ně alespoň koukni jak vypadají, jestli nejsou moc opálené apod.