Toyota Corolla
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Toyota
-
"-- skrytý --" 22.10.06 14:24
« Re: Re:
Čímž se stále a dokola vracíme k tomu(pomiňme lidi s odporem k technice),že je zoufale nízká úroveň Autoškol, vše jsou to rychlokurzy, rychle, rychle a pak to tak dopadá. Na silnicích při řízení i technická stránka.
Že lidé přeceňují elektronické systémy v autě. Kdyby je alespoň někdo učil a vysvětlil slovo adheze a co to v praxi znamená...
Starší dcera studuje humanitní obor, jezdí autem řádově 1500 km/měs,ale byla "cepována" od počátku, než začala jezdit sama,občas jen něco lehce připomenu,seč má 5 let praxe a naštěstí bez sebemenšího škrábanečku.
Teď je doma,přála si zimní pneu,neb se vrátí zase až za 3 týdny a jeden neví,jaké bude počasí(byla to její iniciativa), udělala se roční prohlídka, neb olej v motoru by na zimu měl být nový atd.Důvody známe.
Poděkovala,já zaplatil.Benzín si koupí za své.
Vím,že souč.mladou generaci ani nezajímá,kde se kontr.olej,z technické stránky absolutně nic,jenom, kolik to jede, seč jsou i výjimky...Výsledky známe... -
"-- skrytý --" 22.10.06 14:02
« Re:
Přesně tak, žádný systém totiž není blbuvzdorný! Přijel pro mne kamarád, ptám se ho, co že mu to svítí na přístrojovce za kontrolku: říká, že mu kontrolka ruční brzdy zůstala nějak viset. Divím se tomu a ptám se, "zda mohu". Zjišťuji, že pedál provozní brzdy jde až na podlahu a říkám mu to: on odpovídá, že si toho už také všiml, ale jinak že to slále brzdí normálně, tak to prostě neřeší... No nic, mám ho sice rád, ale jako řidič je typicky průměrný...tupec. -
"-- skrytý --" 22.10.06 13:09
« Bez nadpisu
shi: Teď nějak nechápu,co řešíš. Osobně nevyužiji žádný princip,ať je jaký chce, protože normální uživatel při údržbě zjistí,že obložení končí a včas vymění. Beru podle sebe. Když nic,tak se mění letní-zimní pneu a vidím,ne? Mně vydrží obložení kolem 50-60 tis,protože nejezdím brzda-plyn.
Věta o sypání popele je už z kategorie poněkud zbytečných. Nebo nediskutujme a je.
Nejspolehlivější u obložení je podívat se,protože nejde o nic jiného než o brzdy,je můj laický názor. Třeba se mýlím.
Hezkou neděli. -
"-- skrytý --" 22.10.06 11:13
« Bez nadpisu
Aha, tak to si sypu popel na hlavu a omlouvám se ITmu - já bych přísahal, že jsem někde viděl konstrukci kterou jsem popisoval já a myslel jsem si, že tak je to prostě normální.
Tedy až se destička obrzdí, tak dojde k přebroušení vodiče který elektricky spojuje levou a pravou půlku brzdové destičky.
Tato konstrukce měla zajišťovat to, že:
1. Při dostatečném sjetí to hlásí problém
2. Při jakékoliv poruše vodivého spojení to hlásí problém
3. Při poruše přívodních kabelů (zlomený drát) to hlásí problém
4. Při poruše konektoru (špatné spojení) to hlásí problém.
Takže problém to nehlásí pouze pokud je všechno v pořádku.
Přiznám, se že mi tato konstrukce připadala rozumná, protože je přesně v duchu filozofie funkční bezpečnosti. Myslel jsem si, že je tak řešena každá elektronická signalizace opotřebení brzdové destičky.
Spoléhání na elektrický kontakt plíšku a rotujícího ukostřeného kotouče je dle mého laického názoru konstrukčně naprosto debilní a konstruktér, který tohle vymyslel, by se k brzdovému systému vůbec neměl přiblížovat.
---
Dodatek: Našel jsem na webu návod pro výměnu brzdových destiček u Porche a tam mnou popisovaný systém skutečně aplikován byl:
[odkaz]
"The way the system works is that the brake pad wear warning light comes on whenever the electric circuit through any of the wear sensors is interrupted. Fooling the system is therefore easy: you take the wear sensor, cut the wire near the plug, strip the ends of the two wire strands, and you twist them together. " -
"-- skrytý --" 22.10.06 10:53
« Re: Re:
Opravdu zajímavé: včera večer jsem sem vložil příspěvek a dnes tu není. 8-s
K té signalizaci kontrolkou: je tam opravdu vodič, který, když se probrousí až na kotouč, spojí se vlastně na kostru a sepne kontrolku. OK, jenže jde o krajně nespolehlivé zařízení (vlastní zkušenost).
Japonci opravdu používají jen ten ocelový plíšek na vnitřní destičce, který začně řvát, když se to opotřebuje až na jeho úroveň. Mechanicky naprosto spolehlivé, "lidsky" ovšem rovněž selhává, neboť průměrný (=tupý) řidič to prostě stejně ignoruje... -
« Pískání brzd
Nedávno jsem takové jemné pískání brzd řešil u svého korejce. Nakonec se zjistilo, že ze strany brzdových destiček je takový plíšek, který se při jejich opotřebování začíná dotýkat kotoučů a vydává jemné pískání. Upozorňuje tak úmyslně na konec životnosti destiček. -
"-- skrytý --" 09.10.06 12:07
« 6ti kvalt
Ta převodovka se dávala pouze do modelu G6, který měl i trochu jinou výbavu, 6 byla hlavně pro dálniční provoz a udržení nízké hlučnosti a tím i nižších otáček motoru a tím samozřejmě i nižší spotřeby paliva, v případě předjetí bylo nutno řadit 4 nebo i trojku pro rychlé a bezpečné předjetí jinak mohu spíš doporučit 1,6 v provedení G6 myslím že ano 1,30 v G6 k nám nebyly dováženy, ale to nevím jistě -
"-- skrytý --" 27.09.06 20:45
« brzdy
Vďaka za reakcie. Pri ceste z práce som zistil, že tie brzdy pri dobŕžďaní stále jemne pískajú. TakŽe to prečistenie som si mohol myslieť že problém neodstráni. Do 20 000 km nebol žiaden problém..Za celý ten čas boli brzdy pekné tichúčke.
Skúsim sa zariadiť Vašimi radami... -
"-- skrytý --" 27.09.06 16:32
« Re: Brzdy
Pískání brzd je povětšinou způsobeno vibracemi destiček v jejich uložení.
Aby se tomu zabránilo, používá řada výrobců speciálních "obkladových" plíšků, jejichž účelem je vymezit vůle, které tam prostě za účelem zachování alespoň minimální pohyblivosti být musejí. Kromě toho je třeba všechny plochy styku pohyblivých dílů (samozřejmě kromě činných třecích/brzdných ploch) pravidelně mazat (nejlépe měděným tukem), což zajistí potřebnou hladkost pohybu, ochranu proti korozi a prodloužení životnosti třecích elementů.
Vyčištění brzd řeší potíže obvykle jenom na krátkou dobu, a to ještě jenom u téměř nových brzd s dosud nezkorodovanými některými elementy.
Shrnuto a podtrženo: Brzdy rozhodně nejsou "zcela nezúdržbové" a pravidelná péče o ně se v dlouhodobém horizontu rozhodně vyplatí, nemluvě o bezpečnosti! -
"-- skrytý --" 27.09.06 15:59
« Brzdy
Zdravím. Nabehali sme teraz na dovolenke po Európe asi 4300 km. Spolu ich máme asi 22000. Počas dovolenky som si všimol jemné pískanie bŕzd pri brzdení. To ako ubiehali kilometre bolo stále silnejšie. V Innsbrucku, kde bola zápcha sme zapadli v tunely, kde to pískanie sa ozývalo už aj pri posúvaní v kolóne bez toho žeby som sa dotkol brzdy. Viete si predstaviť aký zvuk sa tým tunelom niesol. Pri jemnom stlačení pedálu brzdy sa ten zvuk jemne zmenil. Bol som s tým dnes v servise, kde mi povedali že všetko je OK, že tam niečo prečistili. Iba som tam nechal 1000 SK.
Ešte poddotaz. Pri prechádzaní nerovností a súčasnom brzdení vychádza od predných kolies určité búchanie a všetko cítim aj na pedále brzdy. Je to normálne??? Brzdný účinok je OK.
Možno ste sa s tým niekto stretol. Vďaka za každú radu, lebo keď to začne pískať opäť, tak ma asi trafí! -
pavelsvoboda 21.09.06 20:35
« corolla 1.3i 6 rychlosti
Docela vazne se zajimam o koupi tohoto auto z roku 98.Dost me prekvapila 6-ti rychlosti prevofovka u 1.3i.Zajimalo by me, jestli je 6ty rych.stupen nejak prospesny(napr.spotreba atd.), nebo jestli je tam jen na "ozdobu".Jake mate zkusenosti?
Diky za odpoved -
"-- skrytý --" 16.09.06 20:25
« Re: Re: návod na Corollu E11
ja vim, díky za info, ale byl jsem tam ale sehnal jsem jenom navod na modely s VVT-i motory a tam nejsou trovna info, které bych potřeboval. ted by se mi hlavne hodil seznam ukonů, které jsou potřeba při prohlídce v 50tis. km. Nebudu to davat do Toyoty abych to mel levnejsi. -
LikeableBoy 13.09.06 11:29
« Re: návod na Corollu E11
honzacb: je to trochu od věci, ale možná by nebylo špatný zajít si do Toyoty...já jsem si tam návod pro svou corollku koupil za á 300,-. A alespoň pro můj model je to skoro 300 stránek A5, což je na kopírování dost. Ale to je jen názor :idea:
Pravděpodobnost nebezpečného selhání takového systému je potom mnohdy srovnatelná s tím, že tě při sledování televize trefí meteorit.
Vzhledem k tomu, že cokoliv co souvisí s brzdama, považuji za systém s vazbou na bezpečnost, tak je pro mě níže zmíněný způsob indikace dost nepochopitelný, třeba i proto, že slušný inženýr i zcela obyčejné systémy navrhuje s ohledem na to, aby jejich selhání vedlo k minimálnímu ohrožení.
No nic, zase je jedna iluze pryč ...