Toyota Corolla
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Toyota
-
"-- skrytý --" 30.01.02 20:50
« Re: Nová Corolla
U té Corolly je to stoprocentně ve 4800 max. toč. mom. a v 6000 výkon - Toyota snad nikdy u benzínů nedělala maximum toč. momentu pod 4 tis. - taky k tomu mají vždycky naprosto výborně odstupňovanou převodovku, že při přeřazení v max. výkonu spadnou otáčky akorát na max. toč. moment. Ale je fakt, že čtyřka tam je tak nějak navíc snad všude (taky jí minimálně používám :o)) -
Saab 30.01.02 19:25
« TS
Tak jsem konečně viděl průběh výkonu a točivého momentu u té 1.8 VVTLi a ten "kopanec" přichází v cca 5.800 otáčkách kdy prudce vyletí výkon i točák během cca 500 otáček (tedy v rozmezí 5800-6300 ot.) - je to odhad z grafu, takže to berte orientačně. Točivý moment dokonce před tímto "kopancem" mírně klesne. -
Saab 30.01.02 19:20
« Re: Nová Corolla
to Lubos1: i u Toyoty je zmatek, např. na oficiálních stránkách Toyota Europe a www.corolla.cz je uveden točák u 1.6ky při 3.800 otáčkách a v ceníku Toyoty Hukr Brno a tady na Auto.CZ zase 4.800 otáček :-)
Já osobně zatím nemůžu objektivně oba motory posoudit, protože jsem ani v jednom zatím nejel, ale už se těším na již zmiňovanou akci kde si to vynahradím. -
Saab 30.01.02 19:14
« Re: Nová Corolla
to xyzz: tak to je asi Almera cenově nejvýhodnější auto nižší střední třídy. Já si zkusil sestavit Octavii 1.6 a výsledná cena byla necelých 540.000,- kč a to jí do Toyoty ještě něco chybí (karbonová palubka, kožený volant a řadící páka + ovládání audia na volantu apod.) -
Lubos.1 30.01.02 12:42
« Re: Nová Corolla
to Saab:
OK, mas pravdu, na slov. strankach Peugeotu maju chybu. Ale nevadi. V podstate tie motory su priblizne rovnake a velku ulohu tam zohrava hmotnost, ci uz pri spotrebe alebo pri zrychleni. Je ale fakt, ze 307 je pohodlnejsia a väcsia. Nova Corolla je super, dokonca aj design-ovo, predosly model vyzeral priserne, ale cena je privysoka na to, co to auto ponuka. -
Saab 30.01.02 11:41
« Re: Nová Corolla
to xyzz: je o nějaký ten desetitisíc dražší, ale např. Civic 1.6 za 550.000,- kč má menší výbavu, ale i tak to stále nevyrovná ten cenový rozdíl :-( Přesvědčit může jen kvalitou a jízdními vlastnostmi.
3d a 5d verze má kufr o objemu 289 litrů, sedan 437 litrů, kombi 402 litrů a Verso 417 litrů. -
Saab 30.01.02 11:35
« Re: Nová Corolla
to Lubos1: podle oficiálních stránek má Peugeot 307 1.6 "jenom" 147Nm při 4.000 otáčkách. Corolla má o 0.4s lepší zrychlení z 0 na 100km/h a nižší spotřebu. Otázkou zůstává pružnost, ale pokud ten motor má stejné parametry jako v minulé generaci, tak by měla mít 90% točivého momentu k dispozici od 2.000 do 6.000 otáček (díky VVTi), takže bys neměl tak moc podřazovat jako u té tvé bývalé :-)
Škoda jen té vysoké ceny, odradí to hodně lidí. -
Lubos.1 29.01.02 21:34
« Re: Nová Corolla
To našrot: Mne prave trochu vadilo, ze som musel na Corolle pri predbiehani stale podradovat, dokonca niekedy z 5. az na 3. stupen, lebo stvorka bola strasne pomala. Ja som v 1,6 Corolle jazdil, je pravda, ze je to zivsie ako 3007, ale je to dane aj hmotnostou auta. Ale s porovnavanim 1,4 od Toyoty a 1,6 od Peugeotu si to trosku prehnal. Je to smiesne.
Nejake tie udaje pre upresnenie:
Toyota Corolla 1,6 16V VVTi:
vykon: 81/6000
toc.moment: 150/6000
Peugeot 307 1,6 16V:
vykon: 80/5800
toc.moment: 150/4500
Neviem, ale z udajov mi vyplyva, ze kvoli rovnakemu toc. momentu, ale vo vyssich otackach by mala 307 zaberat lepsie, alebo sa mylim? Vykon je priblizne na rovnakej urovni a podobne aj otacky. -
"-- skrytý --" 28.01.02 20:42
« Re: Nová Corolla
Lubos1: právě že jsem v tom jel a (ve srovnání s dnešními VW motory) to ve vyšších otáčkách taky táhne, ale ve srovnání i se starými 1,6tkami od Toyoty je to ve vyšších otáčkách prostě na můj vkus líné - celkově "výkon" považuji za srovnatelný s dnešní 1,4kou Corollou...
Tak pokud nelže aktuální kurs Kč/SKK, tak máte u vás Corolly ještě levnější, než tady (totéž i P307čka) - v přepočtu 1,6tka Corolla s největší výbavou (ale bez jakékoliv jiné) by vyšla u vás na cca 800tis.
A k té chvále motory - bohužel do evropy se od Toyoty nedostává to, co si nechávají potvory pro sebe do Japonska. V modelech od 92r. dál si pro sebe dělali 20V 1,6tku s VVTL-i (tedy ten systém, co je v TSku) nebo taky přeplňovanou 1,6tku apod. Do těch nových Coroll dávají v JP dle jejich webu akorát ty TSkové 1,8čky a 1500vky (mám pocit taky VVTL-i). Ale to je stejně fuk - v Japonsku se hádají o motory akorát tyhle dvě automobilky a oběma variabilní zdvih dělá Yamaha :o)) -
Lubos.1 28.01.02 18:15
« Re: Nová Corolla
To Paulus: Podarilo sa mi to za 185 000. Nechcel som moc dlho cakat, pretoze nove auto mi pride v marci a potrebujem mat peniaze dopredu. Kupec sa nasiel dobry, spokojnost je na obidvoch stranach.
To Nasrot: Ja som bol s Toyotou spokojny a keby som si mal znova kupit ojazdeny voz, vaham mozno medzi Toyotou a Hondou. Mal som Corollu '96 s 1,3 l motorom. Bolo to slabe, pomerne hlucne, skoro bez vybavy atd. Samozrejme: spolahlive. Ja som bol spokojny skoro uplne.
Rozhodol som sa vsak, ze potrebujem auto v plnej vybave, aspon 1,6 l, s vacsim kufrom a hlavne tiche. Ako na prve som sa obzeral po japonskych vozoch. Almera - male auto este aj hlucne, Civic - pomerne slaba vybava + biedny interier a dost makka. Corolla - okrem toho, ze ma maly kufor, je to fajn, az na tu cenu. V SKK by ma vysla cez 750 000, Peugeot 307 na 650 000 s lepsou vybavou.
Co sa tyka toho, ci auto ide v takych otackach alebo v inych, rad sa spytam, ci si sa v tom vozil. Ja ano, a musim povedat, ze to tahalo aj dole a slusne aj hore, nemal som problem.
Verim tomu, ze nova Corolla bude mat dobre jazdne vlastnosti napr. aj kvoli nezavislemu zaveseniu zadnych kolies, ale s cenou to proste prehnali. Okrem toho sa stale chvalia VVTi motormi, ktore su uz prekonane napr. Hondou ( VTEC II -variabilne casovanie ventilov + ich variabilny zdvih) a 1,4 a 1,6 motor je rovnaky ako v predoslom modeli.
Co sa tyka imobilizeru, je fakt, ze som ho v P307 nevidel uvedeny, ale pochybujem, ze tam nie je. je to proste standard. -
"-- skrytý --" 27.01.02 12:47
« Re: Nová Corolla
Ono záleží na tom, jak je člověk zvyklý a já osobně strašně rád řadím a když někam spěchám, tak rozhodně motor netočím jen do 3tisíc otáček :o) Takže mě nízkootáčkové motory moc nelákají - na běžnou klidnou jízdu mi tah v nižších otáčkách u Toyot stačí a rychlejší holt točím a spotřeba ale narozdíl od evropanů moc nevzroste, jelikož dávka paliva je v okolí max. Mk nejmenší, takže když v nízkých otáčkách jedu třeba za 8 (po městě), tak ve vysokých cca za 10, jenže např. i přeplňovaná 1,8čka oktávka žere ve vyšších otáčkách lehce pod 20... -
"-- skrytý --" 26.01.02 23:27
« Re: Nová Corolla
Variabilní posilovač řízení dělá Toyota už od 90tých let... Automatická světla+stěrače by třeba mě osobně akorát štvaly a chodím na to na www.peugeot.cz A co je to REF a EVA (to k tomu dávají nějakou ženskou či co? :o)) Superzamykání tam píšou taky za příplatek atp. A to že 1,6tka nejede jsem sebral tam, že jsem s tím jel a fakt mi to nevyhovovalo - jede sice docela pěkně v nižších otáčkách, ale ve vyšších se s tím jet nedá (a mám pocit, že když člověk předjíždí, tak snad podřadí a ne přeřadí výš... ale do VW to má ještě pořád dost daleko). Ale když to porovnám s tou jejich slabou 1,4kou, tak to byl úplný průser, to je fakt. Dále - motory klidně můžou být udávanými čísly stejné, ale charakteristiku mají rozhodně jinou a hlavně všechno stejně závisí na převodovce a o těch ti dají informace snad akorát v Hondě. Jo a na závěr - mám příbuzného a u něj ve firmě mají služební Peugeoty (od 106tky po 607čku) a říká, že horší auta ještě neviděl, pokud jde o spolehlivost a výdrž. Tak nevím. Já jezdil jen Toyotama, on jen Saabama.