Toyota Corolla
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Toyota
-
« Re: Dlhsie styfty
Stačí když ti závit z matice ani nekouká.U běžných šroubových spojů platí délka závitu X průměr šroubu(takže šroub pr.10 stačí zašroubovat 10mm hluboko,aby bylo dosaženo požadovane pevnosti)Ty vinty navíc jsou kvůli povolení-aby ti matice hned neupadla. -
« Re: Dlhsie styfty
nasrot> No, lenze sirka tych diskov je 7.5", keby boli uzsie tak je to asi v pohode. Tie nove pneu maju zosileny bok, preto su take siroke, ze beru o tlmice. Tie styfty nutme potrebujem, aby som tam mohol dat podlozku o hrubke do 4mm. Myslis, ze by sa mohlo nieco stat, tym ze budu tie styfty dlhsie-budu o moc viac namahane? A este otazka-na prednych teda menit nebudem, ak mi napises, ze 5-6 zavitov staci na udrzanie kolesa v pohode. Pol roka som tak jazdil a pohoda, ale pre klud chcem aj dopredu ich dat dlhsie. Co ty na to? Diky za odpoved. -
"-- skrytý --" 01.02.02 14:02
« Re: Dlhsie styfty
Stejně všechnu sílu drží max. první 3 až 4 závity. Ale skoro bych řekl, že máš ALU disky se špatným ET, protože pneu 195/50-15 jsou na tenhle model přímo dělané (nepočítám-li menší rozměry). Jde spíš o to, že přidáním podložky a "prodloužením" šroubů budou ty šrouby víc ohýbané, což by mohlo vadit - ty alu disky sice třeba lezou více ven, ale sedlo šroubů mají jako původní plechové - kvůli namáhání. -
"-- skrytý --" 01.02.02 13:57
« Re: Nová Corolla
mracek: teoreticky je místo maxima momentu dáno, kromě jiného, převážně typem vačky - čím výš, tím "placatější vačka". VVTi, VTEC apod. pracuje tak, že je vačka "řízená" - je možné nastavit čas otevření i zavření ventilu, tedy vlastně tu vačku tímto nastavováním "placatou vačku" dělají ostřejší, čímž dostávají vyšší Mk i v nižších otáčkách. Variabilní časování ventilů nemá žádný smysl, pokud se motor udělá "nízkootáčkový" - zase to bude jednorežimový motor. -
« Re: Nová Corolla
To lubos1: vdaka za info. K tym parametrom starej Corolly (1,3 z predminulej generacie): mne osobne dost dlho trvalo, kym som si zvykol na vytacanie motora do otacok. Ale teraz viem, ze ked tam dam pri cca 90-tke trojku, tak auto ide jak raketa dopredu... Aspon mne sa tak zda. A pravdou je, ze ta stvorka tam je taka pofiderna, ja ju potom radim tak na cca 3 sekundy (beriem to ako medziplyn :-)). Mozno trosku prehanam, ale v podstate ma Nasrot pravdu. Ani pri sviznej jazde nie je spotreba ovela vyssia, ako pri tzv. "uspornej" jazde. Aj ked najnizsiu spotrebu spravila manzelka pri jazde mimo mesta - 5,4 l. Inac cesta na dovolenku - Chorvatsko vysla v priemere za 5,8 l/100km. Ale ked potrebujem rychlo prebiehat, viem, ze sa mozem spolahnut na vyssie otacky - tie nesklamu... -
« Re: Nová Corolla
Saab, jel jsem strejdovou Corollou 1,4 VVTI a ze by to bylo nejak moc znat, to se rict neda. Figl bude totiz asi tam, ze kdyz se chce z motoru dostat co nejvyssi vykon, tak se dostane ve vysokych otackach, ale v tom pripade auto ztrati spodek. Toyota to vyresila tak, ze udelala VVTI(Honda podobne). Proto Toyota jede dobre nahore, ale diky VVTI ziskala o neco lepsi spodek. Co naopak francouzum se podarilo vyrobit motory, ktery toho vykonu dosahuji drive nez Toyota a tim padem maji silny i spodek, faktem zase je, ze tam kde se z Toyoty dostava to nejlepsi, tam uz francouzsky auta ztraceji, na druhou stranu maji francouzsky auta velkou rezervu v budoucim zvysovani vykonu, kde pri stejnych maximech toyoty by dosähly vyssiho vykonum, ale pravdepodobne by ztratily spodek(ale nejsem si jisty, protoze neznam presne fr. motory a tak nevim, jestli maji casovani ventilu, jediny o kterym to vim jiste je 2,0 16V od Renaultu, ten je ma s casovanim)! -
« Dlhsie styfty
Zdravim vas tu!
Kupil som nove pneu 195/50R15. Su sirsie nez stare co som mal a vzadu mi suchaju o tlmice. Potreboval by som nejaku podlozku asi 3-4mm hrubu.Ale uz teraz mi alu disky drzia tak na 5-6 otacok matice. Neviete z ktoreho auta by som mohol dat dlhsie styfty /Carina,Previa/Avensis/??
Este by ma zaujimalo ci je nejaky problem to vymenit, ja nie som mechanik, tak do toho moc nevidim. Pripadne mi napiste kolko by za to odo mna mali pytat. Diky moc. Michal -
"-- skrytý --" 31.01.02 12:15
« Re: Nová Corolla
Tak jsem vytáhl všechny možné prospekty od roku asi 92 až doteď a je v tom zatracený bordel, poněvadž na papírech s výbavou, mají většinou úplně něco jiného, než v prospektu, ale Saab to tedy nakonec asi zjistil dobře - no, ale ještě kromě těch již nalezených otáček maxima Mk (3800, 4800) jsem ještě pro motor 3ZZ-FE (tedy 1,6 VVTi) našel 4200... - tam teoreticky byl v poslední verzi 4A-FE. -
Saab 31.01.02 07:18
« Re: TS
Ten obrázek jsem získal z šetřiče obrazovky :-)
Na [odkaz] si z úvodní stránky stáhni šetřič TSka ("Download the T Sport screensaver" - má cca 1.6MB) a pak si jej spusti a až se ti zobrazí stránka s tím grafem, tak jen stiskni "Print Screen" a pak si ho ze schránky vlož třeba do Wordu (Ctrl+V). Nebo ti jej můžu poslat na mail. -
"-- skrytý --" 30.01.02 20:55
« Re: TS
Máš ten graf někde na obrázku? Já jsem si psal o prospekt (jak mají na www.corolla.cz), ale ti trubci mi žádný neposlali. Jinak dle papírů má mít Mkmax v 6800 (180Nm) a Pmax v 7800 (141 kW). Ten kopanec je tam proto, protože se zvětší zdvih ventilů a tedy i průtok vzduchu (ten není plynule měnitelný, ale jednorázově).