Toyota Corolla

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Toyota

  • « 00 Reagovat !

    foto Lubos-1

    Lubos.1 23.05.02  13:50

    « Re: oprava...

    Hops, este raz:

    Podla mna sa meria iba prietok paliva + mometalna rychlost v okamziku merania.
  • « 00 Reagovat !

    foto Lubos-1

    Lubos.1 23.05.02  13:44

    « Re: to lubos1

    Ked zastavis auto a nechas bezat motor, tak zmizne aktualne spotreba z PP. Pisal som o sitaucii, ked pri urcitej rychlosti (napr. 50 km/h) vyradis paku do neutralu. Pocitac ukazuje za chvilu konstantnu hodnotu (ked klesnu otacky).

    Podla mna sa meria iba prietok paliva. Rychlost, resp. prejdene kilometre sa beru do uvahy iba pri vypocte priemernej rychlosti.
  • 00 Reagovat !

    foto

    23.05.02  13:28

    « to lubos1

    Zkus někdy zastavit auto na místě a nechat běžet motor. Pak mi řekni kolik ti to žralo na sto. Absurdní.....
  • 00 Reagovat !

    foto

    23.05.02  13:26

    « to lubos1

    Takže když stojíš tak spotřeba je 1-2L na 100km? Vrať se do školky. Jak chceš nulovou rychlostí najet 100km to teda nevím. Teoreticky je neujedeš nikdy. Takže spotřeba je taky nekonečně veliká. Z toho důvodu počítač ukazuje nulu, aby se ti neprotočily panenky. Aspoň u aut, který znám to tak je.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.05.02  09:44

    « Re: TS

    Kdyz jste u toho PP, tak vychytavka ve Felicii(nevim, jestli to maji i ostatni Skodovky) bylo prepnuti ukazatele spotreby pri nizkych rychlostech na l/hodinu. Tudiz to ukazovalo normalne v l/100km, ale pokud clovek jel hodne pomalu nebo stal tak to ukazovalo v litrech za hodinu. Pri stani na neutral byla spotreba 0,8l/h. Jedna z vychytavek Felicie, dalsi neprekonana vychytavka Felicie byl cyklovac steracu!
  • « 00 Reagovat !

    foto Lubos-1

    Lubos.1 23.05.02  09:26

    « Re: TS

    našrot: ved sa uz tolko nerozculuj :-)

    Pokial viem, PP pocita prietok paliva a nezavisi to na aktualnej rychlosti. Ak dam neutral napr. pri 50 km/hod a necham, kym auto samo zastavi, tak PP ukazuje postupne nizsie a nizsie hodnoty aktualnej spotreby az sa zastavi medzi 1-2 l/100 km. Nevidim dovod, aby sa hodnota zvysila bez stlacenia plynoveho pedala.

    Ak hovorime o rozbiehani, pri tej 85 l/100 km spotrebe som mal iba okolo 4000 otacok, takze je to blbost. Ono to totiz nestupalo rovnomerne, ale z nejakych 18 l to skocilo na 85 l.

    Skus sa rozbiehat s nejakym inym autom (1,6) az do 6 000 otacok. Mozno ti to ukaze na PP nieco okolo 30 l/100 km. Asi tolko.


    Ja viem, ze som v rubrike Corolla (sam som ju zalozil), ale nemam rad, ked niekto neprijme kritiku svojho oblubeneho auta. Momentalne som v rubrike Peugeot 307 a ak mam s autom problem, tak to tam napisem a aj si poriadne zanadavam.

    Nova Corolla nie je dokonala (ako ziadne auto). Ale okrem jej prednosti (ktore su zname) som iba upozornil na skutocnosti, ktore mi na nej vadia.


    Okrem toho - cena vadi kazdemu, kufor kritizuju v kazdom teste a pomerne hlucny motor tiez. Ostatne moje pripomienky su subjektivneho charakteru. Ale nikto ma nepresvedci, ze je v poriadku, ze nie je pozdlzne nastavitelny volant. V sucasnosti je to standard. Auto by malo sadnut kazdemu, resp. by malo dat moznost sa mu prisposobit.

    Co sa tyka objemu kufra, ja viem, ze ho mozno vyuzijem 1-2 na ceste na dovolenku, ale ked som mal staru Corollu a cestovali sme styria na dovolenku, kufor vyslovene nestacil. Kufor v novej Corolle je iba o nieco vaecsi.

    Corolla je fajn auto, ale cakal som viac, napr. ked japonci chceli vytvorit europske auto, mali odpozorovat aj vybavu v europskych autach. Iba 4 airbagy v tejto dobe? No neviem...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.05.02  21:26

    « Re: TS

    Pokud si dojížděl na neutrál, tak 37,5 l/100km blbost není (a už vůbec ne totální) - stačí vidět závislost dávky paliva na odebíraném kroutícím momentu - ve chvíli, kdy je na spojce nulový Mk, je dávka teoreticky nekonečná. Vzhledem k tomu, že motor má nějaké mechanické ztráty ještě před spojkou, tak ta spotřeba není nekonečně velká, ale rozhodně největší - proto je například největší hovadina jezdit na neutrál. Palubní počítač, pokud alespoň trochu ukazuje pravdu, tak v okamžité spotřebě nikdy nebude ukazovat ani přibližně hodnoty, které udává výrobce jako průměrnou spotřebu - stačí jedno přiblížení: např. při 4000 otáčkách bude mít motor spotřebu třeba 0,1ml paliva na "vystřídání všech válců", tedy na dvě otáčky. Tudíž za minutu je to 2000*0,1ml = 200 ml. Když pojedu na jedničku při 4000 ot/min 100 km, rychlostí cca 30 km/h, pojedu tu trasu cca 3hod. 20 min. a za tu dobu tím pádem spotřebuju 200(minut)*200 ml benzínu, což je 40 l. Když to samé pojedu na pětku při např. 4000 ot/min. rychlostí 150 km/h, ujedu to samé za 40 min a spotřebuji 40(minut)*200 ml benzínu, tedy 8 l -> z toho plyne, že pokud ukazuje palubní počítač spotřebu v l/100km, pak při rozjezdu nutně musí ukazovat velmi vysoká čísla, protože neví, že nechceš jet těch 100km pořád na stejnou rychlost. Toť k otázce PP. Snad je ti to trochu jasnější.

    A ke kufru: jako rodinné auto používáme CarinuE sedan, která má v kufru cca 547 l volného prostoru. Za 5 let užívání jsme kufr naplnili po okraj asi 2x a ještě jsme tam vezli spoustu zbytečností, k čemuž velký kufr láká. Měli jsme chvíli taky novou RAVku 5D, která má zákl. objem zav. prostoru 400 l - absolvovali jsme s tím stejné cesty jako s Carinou, když jsme jí měli po víko kufru naloženou. RAVka byla sice taky po "víko" naložená, ale místo v kufru bylo dostačující, ačkoli je to o 150 litrů méně. A závěrem, jezdím Corollou sedanem m.r. 1987, která má kufr cca 350 l a která byla dřív také naším rodiným autem a taky absolvovala podobné "zátěžové" cesty, jako Carina a RAVka a taky jsme měli s sebou všechno potřebné. A nakonec vlastně ještě nesmím zapomenout na starou dobrou Š105, která tedy nevím, jak velký má kufr, ale moc to není a taky stačila. Takže skoro 300 l je sice jako základ v porovnání s předchozí a s některou konkurencí málo, ale pro běžné užívání si myslím, že to může stačit.
  • « 00 Reagovat !

    foto Lubos-1

    Lubos.1 22.05.02  09:55

    « Re: TS

    Saab: Ide o subjektivny pocit. Mne to proste nevyhovovalo. Kufor je v kazdom pripade maly, jeden z najmensich v tejto triede, a to medzi hatchbackmi.
  • « 00 Reagovat !

    foto Saab

    Saab 22.05.02  07:15

    « Re: TS

    Mě ten spojkový pedál vyhovoval, nepostřehnul jsem nic zvláštního, pro mě byl ideální. Např. v Yarisu se ten pedál doslova propadne pod nohou, je příliš měkký. Naopak jsem si musel zvyknout na nástup brzd, ale to byla taky chvilka. A k tomu kufru, kdo chce velký kufr tak zvolí sedan, kombi nebo Verso.
  • « 00 Reagovat !

    foto Lubos-1

    Lubos.1 21.05.02  21:30

    « Re: TS

    našrot >

    Nemusim v aute lezat, ale chybalo mi, aby som si mohol volant pritiahnut o kusok blizsie k sebe. Dalej: nepisal som, ze pocitac nieco ukazuje po zastaveni , ale chvilu pred zastavenim. Naskocilo tam 37.5 l/100 km, co je totalna blbost. Takisto niekedy pro rozbiehani tam niekedy nebola spravna hodnota. Spojka mi nevyhovovala hlavne preto, ze bola PRILIS tuha. Odozva musi byt, ale nie az taka silna. Ale to je iba vec zvyku. Na starej Corolle bola dlhsia a maksia.

    Brzdy sa mi zdali OK.

    Argument, ze 500 litrov malokedy takas so sebou neobstoji. Tak by sa dali ospravedlnit hociktore chyby hiciktoreho auta.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.05.02  21:10

    « Re: TS

    Mám 185 cm a sedělo se mi velmi dobře, tak netuším, jak moc musíš v autě ležet :o)) Palubní počítač mění okamžitou spotřebu po 3s (ne kontinuálně, jelikož je to zbytečné), na neutrál při zastavení nic neukazuje, protože by se člověk asi zbláznil, kdyby tam viděl čísla jako 100 l/100km apod. :o) Pokud se alespoň trochu točí kola, tak ukazuje. Chybu dává akorát při průměrné spotřebě (cca +2 l oproti skutečnosti). Ke spojce - krátká + tuhá = ideální - je strašné, jak se např. ve VW, Oplech a dalších EU autech musí se spojkou cestovat po podlaze bez jakékoliv odezvy (podobně jsou na tom i s brzdama).

    Ale - kufr je malý, to je fakt, jenže kolikrát za rok toho s sebou taháš 500 l? A cena je naprosto příšerná - přiblížili se konkurenci: v německu by se například tak neprodávala, protože většina zápaďáků má pocit, že za co hodně nezaplatí, to za nic nestojí (viz MB, BMW apod.). Mimochodem v Japonsku stojí cca o 1/3 méně než v EU, jenže my jsme holt taky Evropa...
  • « 00 Reagovat !

    foto Lubos-1

    Lubos.1 21.05.02  15:38

    « Re: TS

    Paulus:

    Mozno su malicherne, ale s cenou na vrchole nizsej strednej triedy su dost zavazne. Okrem ineho, mne vadili dost a to je pre mna subjektivne podstatne. Ak sa necitim v aute dobre a nieco mi vadi, tak to nezoberiem, aj keby bolo lacnejsie. Ja som presvedceny, ze Corolla kvalitou je a ostane na spici aut. Napriek tomu: LEN proklamovana kvalita auta nepredava. Napr. aj uzitkova hodnota auta je dost mala vzhladom na kufor. Co sa tyka tej ceny: ci je to Mazda 323 1.6, Nissan Almera 1.8 alebo Honda Civic 1.6 v podobnej alebo rovnakej vybave, Corolla je drahsia o okolo 100 000 Sk. Vsetko su jej priami japonski konkurenti.

    Kvalita tychto aut je velmi podobna, tak nerozumiem, kde vzali tu cenu. Na to, co to auto ponuka, je predrazene. Okrem toho vybava, ktoru Corolla 'Sol' ponuka, je pomerne biedna a nezodpoveda europskm standardom. Ale to je typicke pre japoncov.

    Nechcem v ziadnom pripade povedat, ze nova Corolla nie je podareny a dobry voz. Jednu som mal a bol som pomerne spokojny. Ale ak Toyota nezmeni politiku predaja, tak sa jej nepodari prerazit do takej miery, do akej by urcite chceli.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.05.02  14:56

    « Re: TS

    To lubos1: vstetky problemy, ktore si tu popisal mi pripadaju dost malicherne oproti prednostiam, ktore tiez vo svojom prispevku popisujes. Co ma ale velmi mrzi je cena: ta ja fakt neskutocne vysoka, a urcite bude rozhodovat u mnohych ludi pri vybere auta. Uvidime ako sa budu neskor vyvijat ceny (aj jazdenych - ak sa budu neskor predavat). Suhlasim s tym, ze budu musiet s tymi cenami nieco robit, inac im ludia poutekaju ku konkurencii - Honda, Mazda, Nissan...
  • « 00 Reagovat !

    foto Lubos-1

    Lubos.1 21.05.02  09:28

    « Re: TS

    našrot>

    V nedelu som sa bol previezt v ramci tej akcie na Corolle (mam dojem 1,6 Sol). Nasrot spominal, ze nie je potrebne pozdlzne nastavenie volantu. Netvrdil by som. Mam 186 cm, co nie je az tak vela a nenasiel som si za volantom spravne miesto. Sedacku som mal az dole, volant uplne hore a skusal som sa posuvat blizsie a dalej od volantu a nenasiel som si spravnu polohu. Samozrejme, da sa na to zvyknut, ale pozdlzne nastavenie volantu v Corolle chyba (hlavne v tej vybave za tu cenu). Dalsia vec: strasne tuha spojka s kratkym chodom. Dalej uzke sedacky. Na druhej strane dost drzali zboku v zatackach. Nech si hovori kto chce co chce, motor bol hlucnejsi (porovnam napr. s P307). Dalej pomerne malo miesta na kolena vpredu pri dverach. Interier mi pripadal pomerne lacny, ale na druhej strane vobec nevrzgal a bol vynikajuce kvalitne spracovany. Palubny pocitac ukazuje okamzitu spotrebu, az ked sa zmeni o 1-2 litre. Okrem toho mierne blbol, ked ukazoval okamzitu spotrebu. Napr. pri neutrale, ked sme skoro zastavili na krizovatke, sa tam na chvilu ukazala hodnota 37.5 l/100 km. Pri rozbiehani naskocila hodnota az 85 l/100 km. A nemal som viac ako 3000 otacok. Proste niekde blbol software.

    Aby som iba nekritizoval, je pravda, ze tam bola vynikajuca prevodovka (hold Toyota), vynikajuce riadenie a skvele jazdne vlastnosti. Podvozok pomerne tvrdy, co mi vyhovuke. Dost miesta na zadnych sedaldlach, ale na druhej strane: maly batozinovy priestor.

    Osobne si myslim, ze cena je vysoko prehnana a aj ta najvyssia vybava je pomerne slaba v porovnani s konkurenciou.

    U dealera Toyoty som sa pytal, ako sa im Corolla predava a su velmi sklamani. Konkurencia je silna a ked niekto chce uz japonca, tak si kupi Hondu Civic v rovnakej vybave o 100 000 menej. Ak nepojdu dole (vraj nepojdu), tak nemaju sancu prerazit.
  • « 00 Reagovat !

    foto Saab

    Saab 21.05.02  06:51

    « Re: Corolla 2.0 diesel

    Díky, brácha chce koupit stejnou Corollu jakou mám já, tedy 5dv. hatchback 93-97 a benzín se těžko shání, když už na něj v nějakým inzertním časopise narazí, tak je pryč dřív než tam zavolá. Sehnat jde max. 3dveřák nebo právě ten 5tidveřák v dieselu. Dokonce ze srandy zkusil i AAA a dopadnul stejně buď 3dv nebo diesel.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.05.02  20:03

    « Re: Corolla 2.0 diesel

    jezdim s japoncem 2,5 td a maximalni spokojenost,pravidelny servis a provoz bez závad
    najeto asi 170tkm
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.05.02  12:50

    « Re: Corolla 2.0 diesel

    Já bych diesla od japonce nekupoval - nehodí se k nim :o) I když budou určitě velmi kvalitní. Ty starší jsou ale poměrně dost slabé.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 20.05.02  12:48

    « Re: 80.000km s Corollou

    Prý stačí účast.
  • 00 Reagovat !

    foto Saab

    Saab 20.05.02  12:09

    « Corolla 2.0 diesel

    Nemáte někdo zkušenosti s motorem 2.0D v Corolle ročník 93-97 ? Co je to za motor a jak je na tom se spolehlivostí apod. ?
  • « 00 Reagovat !

    foto Saab

    Saab 20.05.02  07:14

    « Re: TS

    Stačí věta kde se zmiňuje o přeplňování a už je jasné jaký je to odborník (ten článek už je na www.ihned.cz).

    A musím něco udělat abych tu Corollu vyhrál nebo stačí účast v této akci?

    Tu zpátečku vyzkouším, ale nevím kdy se k mé Corollce dostanu, protože teď jsem ji dočasně vyměnil za Saaba.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…