Toyota Corolla

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Toyota

  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.06.02  10:58

    « Re: Nova Corolla vs. konkurencia

    Moze to byt kludne tym mensim mnozstvom oleja. Mozem trosku porovnat Kadett a Corollu. Ale, v kazdom pripade by som to nebral za nejaku velku nevyhodu - totiz zivotnost a kvalita motora velmi zavisi od kvality mazania (pravidelne menenie oleja a pouzivanie kvalitnych olejov). Ja napriklad nenajazdim za rok 15 000 km, ale pravidelne menim olej v jari pri rocnych prehliadkach. Pre mna by tak tato vyhoda (30 000 km vymena oleja) nemala vyznam. Ale su ludia, kt. dokazu v pohode nabehat 30 000 km aj za menej ako rok a v tom pripade by tom mohlo mat vyznam... Napriek tomu verim japoncikom, ze vedia, co robia...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.06.02  08:14

    « Re: Nova Corolla vs. konkurencia

    To je prej tim ze maji mensi objemy oleje,takze se drive znecisti.Vyhodou je mala hmotnost motoru-mene materialu,mensi napor na predni napravu,gumy atd.Kdyz porovnas Toyotu s Golfem,ma tam Toyota tricvrtak:-))
  • « 00 Reagovat !

    foto Lubos-1

    Lubos.1 05.06.02  13:17

    « Re: Nova Corolla vs. konkurencia

    Neviem ci to je, ale nechapem, preco su japonske benzinove motory take narocne na udrzbu. Olej sa meni kazdych 15 000 km. Nemci aj francuzi menia kazdych 30 000 (u novych aut).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.06.02  10:57

    « Re: Nova Corolla vs. konkurencia

    Suhlasim s Lubom. Motory Hondy su bezkonkurencne. Co sa tyka vykonu aj spotreby. VTEC nema chybu.
    Tie motory v novom modeli mohli byt aj podla mna len nejako "kozmeticky" vylepsene, nic zasadne tam urcite nerobili. Ale reklama je reklama. Treba nejako spravedlnit cenu...
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 05.06.02  04:57

    « Re: Nova Corolla vs. konkurencia

    lubo, neviem aka je cena za novu corollu tu v aud, ale je ich tu viacej ako tych novych hond
  • « 00 Reagovat !

    foto Lubos-1

    Lubos.1 04.06.02  11:25

    « Re: Nova Corolla vs. konkurencia

    Cena je vysoka vsade, nielen iba u nas a to v porovnani s konkurencnymi modelami. Ked sa porovnaju predajne uspechy napr. Hondy Civic (urcite tomu napomohla aj terajsia vydarena akcia) s Toyotou Corollou, tak je to rozdiel. Za takuto cenu sa Corolla nebude predavat tak, ako by si predajcovia predstavovali.

    Okrem toho ma zarazila este jedna vec: preco sa propaguju VVTi motory 1.4 a 1.6 ako nove? Ved su to tie iste ako boli pozite v starsich modeloch. Ked napr. porovnam motory 1.6 u Civic-u a Corolly, tak Honda vychadza lepsie. VVTi : Variabilne casovanie ventilov. VTEC II. : Variabilne casovanie ventilov + ich variabilny zdvih. Papierova spotreba u Hondy: 6.6, u Corolly 7.0. Zaco taka cena?
  • 00 Reagovat !

    foto

    03.06.02  15:36

    « Nova Corolla vs. konkurencia

    Takze jak vidim, celkom slusne sa tu rozbehla diskusia o kladoch a zaporoch novej Corolly. Aj ked si myslim, ze taketo hodnotenia su zatial dost povrchne, kedze nik z nas to auto nevlastni, a tym padom nevie hlbsie spoznat. Snad ale v kratkej dobe k nam niekto taky pribudne... :-). Mne ide v podstate len o jedno - kvalitne (bezproblemove) auto za rozumnu cenu. A to som vlastne aj ja vytykal sucasnemu modelu - totiz znacne vysoku cenu (aspon u nas na Sk). Takze ako to vyzera (v penazenke), s tou svojou budem este dlho jazdit. Ale zase - netvrdim, ze nie som spokojny. Na to moje jazdenie mi bohate vyhovuje.
  • « 00 Reagovat !

    foto Saab

    Saab 28.05.02  07:06

    « Re: TS

    to mracek: nevím kolik jich bude mít nová 9-3ka, zatím o zvýšení jejich počtu nemám informace. Jinak automobilka SAAB craschtesty celkem ignoruje ikdyž z jejich výsledků mají radost, oni berou za směrodatné výsledky skutečných nehod, které se provádí v USA (www.carsafety.org). Tam dokonce hodnotí i řidiče jednotlivých značek a řidiči SAABů patří k nejzodpovědnějším :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto Saab

    Saab 28.05.02  07:02

    « Re: TS

    to Lubos1: tady je názorná ukázka bezpečnosti s bočními airbagy dle EuroNCAP:

    SAAB 9-3, test v roce 1999, boční airbagy (viz minulé příspěvky), boční náraz 18 bodů = 100%

    Renault Laguna, test v roce 2001, boční a hlavové airbagy, boční náraz 18 bodů = 100%

    Peugeot 406, test v roce 2001, boční airbagy, boční náraz 10 bodů = 56%.

    Nezáleží na počtu, ale na tom jak jsou udělány.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.05.02  17:19

    « Re: TS

    Mezi námi, kdo se výsledky crash-testů nevychloubá, ať už dopadnou jakkoliv... Netvrdím, že boční airbagy nepomůžou, ale z tvého příspěvku to vyznělo tak, že auto, které má 4 airbagy, tak nutně na tom musí být s bezpečností hůř, než auto se 6ti airbagy.


    Ta opěrka je tam fakt moc vysoká - nahoru (jako oktávce) bych jí ale nevyklápěl, protože pak zase vadí při řazení dolů. Ale když jsem jel s tou Corollou podruhé, potřetí... tak už mi tam vůbec nevadila.
  • « 00 Reagovat !

    foto Lubos-1

    Lubos.1 27.05.02  10:55

    « Re: TS

    OK, vsetko je vec nazoru a subjektivneho pocitu.
    K tej bezpecnosti. Neposudzujem to podla poctu airbagov, ale podla crash testov NCAP. Nova Corolla este asi testovana nebola. Nova Honda Civic sa chvali svojimi vysledkami v crash testoch, ale napr. P307 je lepsia. Ak niekomu vyjde 100% - ny bocny naraz, urcite maju na tom podiel aj airbagy. Ja by som ich neodsudzoval.


    Inak este jedna vec mi SUBJEKTIVNE na Corolle vadila. Predna laktova opierka sa nedala vyklopit hore. resp. dala sa, ale tym sa iba otvoril odkladaci priestor. Trosku mi to vadilo, lebo som musel chytat riadiacu paku akosi 'zhora'. Zase mozno vec zvyku. Je fajn, ze to tam je, ale na druhej strane, mohla by sa dat vyklopit. Ja osobne ju v meste nepouzivam, ked potrebujem casto radit.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.05.02  15:02

    « Re: TS

    Průměr z PP je něco jiného, než okamžitá spotřeba z PP, to taky netvrdím. Jen prostě člověk, který o autě ví akorát to, že se tím jezdí a leje se do toho benzín, by asi jezdil každou chvíli do servisu, že má něco v nepořádku, kdyby mu okamžitá spotřeba na PP lítala ve vysokých číslech - proto se třeba maximální ukázatelné hodnoty na PP omezují. Toyota to holt nedělá.


    Ještě k tomu posezu v autě: ty normy, podle kterých se dělá sedačka a ovládací prvky vyplývají z různých ergonomických a medicinských studií, kterými prostě určíš, při kterém posezu se v člověku nic moc nemačká, ale zase na druhou stranu tam nesmíš usnout :o)) Je pak ale problém to, že ne každý člověk má normovaně dlouhé ruce a nohy :o), takže se mu třeba dobře sedět nemusí, to je fakt. Jde vždycky si v novém autě hodně se sedačkou pohrát - mě to trvá v průměru tak 5 minut na nové auto, než je mi akorát. Jenže např. v P206 3D pro mě taky neexistuje vhodná poloha - má strašně blízko pedály a daleko volant (u 5D je to paradoxně v pohodě). Pak mi taky nesedí žádné VW - mají krátký plyn a brzdu, ale neskutečně dlouhou spojku.

    Na Corollu jsem crash test neviděl. Jenže např. když ti třeba středový sloupek při bočním nárazu projde až doprostřed auta, tak je ti každý airbag na pytel... Proto bych pasivní bezpečnost rozhodně neposuzoval podle počtu airbagů. A ještě další příklad - kdybys měl v autě čtyř- nebo šestibodové pásy, tak nepotřebuješ ani přední airbag. Přesto je fakt, že ho některé takto vybavené sporťáky mají, ovšem je to zase jen kvůli tomu, že "to dělají všichni".
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.05.02  08:31

    « Re: TS

    našrot-ESP neni o tom, ze to auto nepotrebuje... :-)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.05.02  08:26

    « Re: TS

    Saab-Renault pouziva predni airbagy, ktere chrani taky hlavu, jsou dost velke a presto Renault dodava i okenni, ktere chrani i cestujici na zadnich sedadlech... Novy Saab jich bude mit minimalne 6... Rekl bych, ze ty okenni se delaji i proto, ze nikdy nevis, z jake strany chytnes naraz, tzn. ze Te to muze hodit mimo pole bocnich airbagu, proto se ty okenni nafukuji pres celou delku auta...
  • « 00 Reagovat !

    foto Saab

    Saab 24.05.02  07:41

    « Re: TS

    to Lubos1: souhlasím, vždy jde o subjektivní pocity ovlivněné tím v čem jsi seděl před tím. Taky jsem byl spokojený ve Feldě a nechápal proč všichni kritizují její nepřesné řazení než jsem si koupil Corollu a pak jsem nemohl pochopit jak se někomu může povést zařadit nějaký rychlostní stupeň :-)


    Možná má Corolla nejmenší kufr mezi hatchbacky, ale to taky nebylo prioritou, na kufr jsou jiné verze. Např. u 307ky takový výběr zpočátku nebyl, proto museli brát zřetel na kufr. Např. já poslední rok co mám tu novější Corollu nevyužil její kufr ani z poloviny :-)


    Ad airbagy: Saab má ve standardu 4 airbagy, ale taky je to maximum, žádný další není ani za příplatek. Myslíš, že je Saab nebezpečné auto? Není protože většina výrobců dělá malé boční airbagy a dělá ještě další hlavové a to jen proto aby mohli říct, že mají více airbagů. U Saabu je to vyřešeno všechno jenom bočnímy, které jsou mnohem větší a pracují takhle: při nárazu se nejdříve nafoukne jeho spodní část a poté co zastaví hrudník se spodní část vyfoukne a nafoukne se horní část, která ochrání hlavu. Jo a Volvo má 20 airbagů, ale je to spousta malých airbagů, které chrání hlavu (opět marketing :-) Nevím jak je to řešeno u Toyoty, takže tu posoudit nemůžu, ale rozhodně počet není směrodatný.
  • « 00 Reagovat !

    foto Lubos-1

    Lubos.1 23.05.02  22:41

    « Re: TS

    našrot>

    OK, s tym PP to vysvetlenie beriem. Ale napriek tomu som presvedceny, ze u Corolly, s ktorou som jazdil, bol pocitac vadny. Musel by si tam sediet a vidiet to. Ale ostatne, co si vysvetloval, beriem.

    Co sa tyka skutocnej spotreby a PP ('ludia by tomu neverili, aku maju spotrebu' - ako si pisal), meral som si manualne priemernu spotrebu (natankoval plnu nadrz a vypocital) a porovnal s priemerom PP a rozdiel bo necely 1/4 litra. Takze to meria v pohode.



    Co sa tyka bezpecnosti, nesuhlasim s Tebou. Momentalne je standard mat v tejto triede 6 airbagov. Japonci to ignoruju. Co sa tyka crash testov, Corolla na tom nebola nikdy nejako uzasne. Nechcem rypat, ale momentalne je v tejto trede najbezpecnejsi prave P307 a myslim ze k tomu prispeli aj hlavove airbagy. (bocny naraz 100 %)

    K tomu sedeniu v aute - ja mam 186 cm, takze by som mal byt v Corolle spokojny. Este raz hovorim, nobolo to ono a to prave kvoli nemoznosti axialnemu nastaveniu volantu. Ked som sa posunul blizsie, vadili mi kolena, ked som bol dalej, bol som dost daleko od volantu. Ja beriem, ze sa da na to zvyknut, ale to nie je ono. Auto by sa malo prisposobit vodicovi a nie naopak.

    ESP - nie je standart v tejto triede.

    Ked sa mam vyjadrit k POHODLIU cestovania a porovnat Corollu a P307, je to vazne znacny rozdiel. Motoricky velmi podobne, akurat Corolla malinko zivsia, ale hlucnejsia. POHODLIE som zvyraznil preto, lebo neporovnavam kvalitu tychto vozov, to ma Toyota navrch.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.05.02  22:08

    « Re: TS

    Lubos1: já se nerozčiluji. Jen mě zaráží, jak si někdo neprohlídne ani manuál a své pocity prezentuje tak, že je to tak z výroby navržené. Stačí v manuálu kouknout na stránku, kde se popisují funkce PP a tam se dočteš, že ukazovaná hodnota okamžité spotřeby se mění jednou za 3 s. Tudíž pokud během 3 s projedeš celé otáčkové spektrum, tak se hodnoty budou velmi výrazně měnit. K měření spotřebovaného paliva: měří se množství dodaného paliva do motoru, ne průtok (ten by se měřil dost obtížně a navíc zbytečně, poněvadž do motoru ti neteče palivo kontinuálně). Pokud chci ukazovat v nějakých jednotkách, které jsou závislé na čase, tak buď můžu měřit otáčky motoru a ujetou vzdálenost, nebo rychlost auta a ujetou vzdálenost apod. Ale bez těchto dalších hodnot to nespočítám, ani kdybych se po. A k tomu co to ukazuje - u Opla Omegy 3.0 V6 to při plně sešlápnutém plynu a 6000 otáčkách ukazuje 37,9 l - jenže to je hodnota, na které se to počítadlo zasekne, aby ses z té spotřeby nepozvracel, protože tu hodnotu to ukazuje už o 2500 otáček dále neměnnou. A tak to dělá spousta automobilek. A ještě jedno, proč se spotřeba na neutrál při čím dál více pomalejší jízdě zvyšuje? Viz můj předchozí příspěvek a příklad výpočtu spotřeby. Ten PP měří rychlost a pořád to přepočítává na dobu, za jakou tou rychlostí ujedeš 100 km. Chápu, že ti Peugeot ukazuje možná něco jiného, jenže to taky není auto - evropská auta prodává akorát vzhled a výbava a kdybys mnoha lidem ukázal o spotřebě pravdu (stejně jako o vysoké hmotnosti aut se taky mlčí), tak by tomu stejně nevěřili - viz tvoje příspěvky. Takže jak zjišťuji, japonci udělali chybu, že ukazují okamžitou spotřebu po pravdě.

    A další věc - u bezínových motorů s rozdělovačem při brždění motorem jde do motoru troška paliva, aby se zbytečně nasucho neopotřebovávaly svíčky. U motorů bez rozdělovače se vypnou i svíčky, takže pak je spotřeba vážně nulová, podobně jako u nafťáků.

    A další věc: neznamená, že když auto má "jen" 4 airbagy, tak je méně bezpečné, než to, které jich má třeba 6 - stačí vidět výsledky bočních crash-testů např. pro starý Avensis, který měl jen čelní airbagy, přesto dopadl při bočních nárazech lépe než naprostá většina konkurence, která měla i airbagy hlavové...

    A ještě - normovaný Oskar (tedy figurína, kolem které se staví auto) má 185 cm, tudíž takto vysokým lidem by mělo být každé auto ideální - jenže v něm musíš sědět v sedačce, která je také podle normy nastavená (což znamená úhel od sedáku asi 100° (nepamatuji si to přesně) ).

    Argument, že je něco v současnosti standard, není argument - např. dnes už je vlastně standard VSC (nebo ESP apod.), ale naprostá většina aut to nepotřebuje - zkoušel jsem losí test s CarinouE ve 150 a auto se ani nehlo... Takže axiálně nastavitelný volant potřebují akorát ti, co nesedí za volantem tak, aby mohli rychle reagovat.

    Ještě ke kufru: Taky jsme 4.
  • « 00 Reagovat !

    foto Lubos-1

    Lubos.1 23.05.02  15:44

    « Re: oprava...

    ... ato je aj pravdam lebo sa uzatvara privod paliva a naozaj spotreba = 0.
  • « 00 Reagovat !

    foto Lubos-1

    Lubos.1 23.05.02  15:43

    « Re: oprava...

    Nemoze ukazovat nula, lebo bezia volnobezne otacky. Nula alebo skoro nula je vtedy, ked ma zaradenu rychlost a ide z kopca.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.05.02  15:30

    « Re: oprava...

    Strýcova Octavie když dá z kopce neutrál, ukazuje okamžitou spotřebu nula. To je ovšem taky nesmysl. Ještě, že PP nemám a nemusím si dělat hlavu z toho proč mi to měří tak a tak.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…