Toyota Corolla

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Toyota

  • « 00 Reagovat !

    foto Saab

    Saab 18.06.02  07:21

    « Re: Corola 1,8 TS, skvely motor

    Tady se to pěkně rozjelo :-)


    to Lubos1: proč se od doby kdy máš 307ku snažíš najít všechny chyby na Corolle ? Každé auto má své + a -. Pravdu máš v tom, že podélné nastavení volantu by tam být mohlo. Ale Toyota když už něco vychytá k dokonalosti, tak to nerada mění, proto je taky vyhlášena spolehlivostí. Ostatní výrobci nabízejí co nejvíc (občas i úplně zbytečných) prvků výbavy a pak se jim to všechno ser...


    ad světla: udělat kvalitní světla je umění, v nějakém testu světel vyhrál první místo Saab se svými halogeny (druhé bylo Volvo taktéž s halogeny) před bixenony značek jako Audi apod. Halogeny Saabu patřili k nejlepším na světě do doby než Saab udělal bixenony :-) Navíc už je i vědecky (?) dokázáno, že xenony více oslňují řidiče než halogeny, takže otázka bezpečnosti je sporná, protože sice více vidíš, ale ten kdo jede proti tobě vidí zase míň.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.06.02  11:14

    « Re: Corola 1,8 TS, skvely motor

    Tenkrát, to byly doby pro AUTA. Teď je to všechno ve stylu hrc prc a je to venku. Když se i dneska podíváš třeba do nové M5tky, tak je to něco úděsného - kovové kličky má i koktávka, šaltpáka se tam kvedlá jako kdyby tam nebyla, má to přehršel čudlíků (čert aby se v nich vyznal, něco ve stylu 850tky a samozřejmě jen skopčácky popsané), pak je to taky strašně hlučné a při běžných městských rychlostech to "skoro nejede", protože to má 2,5 tuny...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    15.06.02  17:53

    « Re: Corola 1,8 TS, skvely motor

    to našrot: Podélně nastavitelný volant - sériové příslušenství mého BMW z roku 1981 :o)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.06.02  17:45

    « Re: Corola 1,8 TS, skvely motor

    Já jsem to napsal jen proto, že jsem tu normu prostě nedávno viděl, a když jsme se tu o tom nedávno bavili, tak jsem to sem napsal. Tak proto.


    Jen drobnost: v ČR snad neexistuje žádný český časopis o autech, nebo alespoň testy, co v nich jsou, nejsou dělané v čechách, ale všechno se překládá z AutoBildu, AutoMoto und Sport apod., poněvadž tu všechno vlastní skopčáci. Navíc mnohdy jimi prováděné testy nemůžou být směrodatné, poněvadž nemají potřebné vybavení. A ještě další věc - oči člověka světlo vnímají úplně jinak, než měřící přístroje (ty co umí měřit tak, aby výsledek odpovídal vnímání člověka nejsou zrovna běžné (kromě hlukoměrů) ) a záleží tedy také na tom, co měří. Takže pokud měří intenzitu osvětlení, tak halogenka samozřejmě vyjde většinou hůř než xenony, ale protože vyzařuje celé spektrum barev, je pro člověka příjemnější, než jen ostře modré xenony a vidí v ní tím pádem lépe. Jediné časopisové testy, které beru skoro úplně vážně, jsou testy pneumatik, protože na tom se nedá i bez vybavení skoro nic skazit (pokud však jedou všechny pneu na stejném autě).


    A ještě se přeci jen vrátím: v autě ti nikdy nesmí být jako v bavlnce, abys neusnul při řízení. Proto jsou taky normované "posezy" v autě, vzdálenosti ovladačů - tyto normy ovšem vyplývají z výsledků různých analýz a měření, co člověka jak zaměstnává, co ho probudí, kdy má nejlepší reakce apod. Takže když někdo např. sedí v autě tak, že je nalepený nosem na čelním skle a mačká si ruce u volantu, tak rozhodně už na první pohled je jasné, že když mu někdo třeba vběhne do cesty, tak se mu nevyhne, protože nestačí rychle zatočit volantem. Pokud zase někdo v sedačce leží (a pohodlně si třeba přitáhne volant), tak třeba v daném typu auta neuvidí do stran, protože tam má B sloupky. A vzhledem k tomu, že nová Corolla je koncipovaná dle nového trendu cab-forward, tak nutí člověka taky sedět co nejvíc vpředu, už kvůli výhledu (a tomu se říká aktivní bezpečnost, do které taky patří možnost nastavení různých prvků, klimatizace, automaticky otvíratelná a zavíraná okýnka, kroutící knoflík na regulaci hlasitosti rádi apod.). Netvrdím, že pro naprosto komfortní sezení by se neměl volant nastavovat i podélně, ale když je auto dobře udělané, tak to nepotřebuje a ty jseš holt první člověk, se kterým jsem mluvil, kterému se v nové Corolle sedělo nebo jelo špatně ačkoli má "normovanou výšku" :o)

    Závěrem: trh si mnohdy žádá spoustu hovadin, nad kterými mnohdy konstruktéři jen kroutí hlavami.
  • « 00 Reagovat !

    foto Lubos-1

    Lubos.1 13.06.02  15:46

    « Re: Corola 1,8 TS, skvely motor

    našrot>

    O tych svetlach by som to netvrdil. Videl som test reflektorov v nejakom ceskom casopise (asi Autotip) a hadajte, ktore auto vyslo najhorsie. Nova Honda Civic. Najlepsie vysiel VW Passat samozrejme s bixenonami. Lenze ta Honda vysla najhorsie medzi autami s normalnymi halogenkami.Nie som si isty, ci tam bola nova Corolla.




    Normy-nenormy, nesedelo sa mi dobre. O com to tu stale vypisujes? Ide predsa o subjektivny pocit a ten som nemal dobry. Za kazdu cenu ospravedlnujes nedostatky novej Corolly. Mohol by som pokracovat v podobnom duchu: Naco je potom vyskove nastavovanie volantu? Ved predtym to tiez nebyvalo. A mozno si tiez nikto nestazoval. Naco je nam viac airbagov? No na *. Naco je nam klima? Rovnako, pretoze si predsa mozeme otvorit okno.

    V ponuke vybavy pre nizsiu strednu triedu su proste japonci pozadu o 1-2 roky. Som si isty, ze v buducom modeli Corolla bude vyskove nastavovanie volantu, lebo si to trh vyziada.

    Komu taketo nedostatky nevadia, nie je problem.

    Keby mala nova Corolla 3 kolesa miesto 4, tak ty napises, ze je to OK:
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.06.02  12:43

    « Re: Nova Corolla vs. konkurencia

    Ještě jsem taky zapomněl k té Carině napsat, že najeto má asi 178tis. a je to sedan.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.06.02  12:42

    « Re: Nova Corolla vs. konkurencia

    A ještě jsem nezmínil jednou měřenou minimální spotřebu, ovšem za téměř ideálních podmínek konstantní rychlosti cca 90 km/hod, bezvětří, suché silnici a teplotě kolem 22°C. V autě byli 4 lidi a asi 40 kg zavazadel a průměrná spotřeba byla cca 4,7 l/100 km.

    Kámoš měl taky 626tku, 2litra z 92 a taky jezdil nejmíň za 8,5...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 13.06.02  12:39

    « Re: Corola 1,8 TS, skvely motor

    Japonci dávají xenony a podélně nastavitelný volant akorát do luxusních modelů - běžný řidič to v jejich autech nepotřebuje a v těch luxusních je to proto, že by si je přitroublý skopčák, který kupuje auto podle výbavy a ne podle kvality, nekoupil. Nevím, proč bych měl mít xenony, když ty normální japonské halogeny svítí stejně a někdy i víc než evropské xenony a mají to velké plus, že neoslňují a jsou podstatně levnější. A že je podvozek měkký? Aspoň např. narozdíl od Oktávky RS dokonale sedí.


    Lubos1: mimochodem, koukal jsem do té normy na posez za volantem - jsou normované čtyři postavy (nejvyšší 185 cm) a správný sklon sedačky, na který je všechno navrhované, má být 108°. "Délka rukou" normovaná není, jen vzdálenost opěradla od pedálů.

    A ještě mě napadlo - dokud někdo nezačal dělat podélně nastavitelné volanty, tak si nikdo na to, že nejde volant nastavit podélně, nestěžoval.. není to zvláštní? :o)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.06.02  10:39

    « Re: Nova Corolla vs. konkurencia

    Vidim, ze aj Toyoty (nielen Hondy) maju velmi sympaticku spotrebu. Hlavne ma prekvapila Nasrotova a CCC Carina E. Hlavne teda ten dvojliter. Povazujem to pri tych vykonoch za super. Necakal by som to... Kamarat ma Mazdu 626 2.0 /16v a spotreba v meste 11, vonku nieco pod 8. Je to model 89. Inac pekne auticko.
    Nasrot - ten katalyzator by si uz mohol vymenit :-).
  • 00 Reagovat !

    foto

    13.06.02  01:26

    « Corola 1,8 TS, skvely motor

    Byl jsem dnes na predvadecce prave teto verze.Krome motoru, ktery me nadchnul jsem velmi zklaman.Volant se neda nastavit podelne, auto v plne vybave nema ,ani nelze prikoupit xenony.Otresny podvozek(mekky jak maslo).Na sportovni verzi pomerne dlouhe drahy razeni.Ne,ne v zadnem pripade
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.06.02  20:37

    « Re: Nova Corolla vs. konkurencia

    Já jsem se dostal se spotřebou 6,5l/100km
    a mám Carinu E combi 2,0 16v,jinak běžný provoz od 7,5-8,5l jsem max spokojenej
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.06.02  14:01

    « Re: Nova Corolla vs. konkurencia

    ještě: já tu spotřebu srovnávám s CarinouE, která je taky 1,6tka a po městě jezdí za cca 8,2 a mimo při klidné jízdě za 6,8 (když se jede ostře, tak cca 8,5 - to když neklesnou otáčky pod cca 4500).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.06.02  13:58

    « Re: Nova Corolla vs. konkurencia

    No, o dost, jak se to vezme - teď jezdím po městě za 8,7 - 9,3 litru, mimo za těch asi 7,8. Dřív jezdila za cca 6,5 mimo město. Je na ní ale prostě cítit, že jí dusí ten katalyzátor. 20. června jí bude rovných 10 let, nalítáno má asi 25 m a naježděno cca 222tis. km :o)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.06.02  12:35

    « Re: Nova Corolla vs. konkurencia

    To Lubos1: jasne, ze na 1,4. mam predsa ten model, ktory si mal aj ty.
    To Nasrot: takze si v podstate rozumieme - zmeny na motore mohli byt, ale nic extra. Skusenosti s neoriginalnymi dielmi zatial nemam. Vsetko som dal robit (menit) v toyotackom servise. Je to sice dost nakladne na penazenku :-(, ale nejako sa mi nechce (bojim sa?) kupovat neznackove diely a strkat to tam sam. Zatial som dal menit len sviecky, vzduch. filter a palivovy. Snad, ked budem mat starsie auto, sa do toho pustim sam. Na kadette som si bezne menil hocico, napr. aj tesnenie vika ventilov... a to sa nepovazujem za odbornika. Pri Toyote mam ale respekt... Nasrot, jedna otazocka: aka stara je tvoja Corollka, resp. kolko mas na nej nabehane. Zaujima ma to z toho dovodu, ze pises, ze uz teraz mas o dost vyssiu spotrebu. Dik
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.06.02  23:08

    « Re: Nova Corolla vs. konkurencia

    Celý samozřejmě ne a určitě se taky nejdená o nějaké super inovace, to jsem ani netvrdil, ale taky nelze jednoduše tvrdit, že ten motor je stejný - např. mají jiné sání apod.

    Ta spotřeba je moc pěkná - kdysi jsem taky takovou míval, teď při stejném stylu jízdy tak lehce pod 8 l. Potřeboval bych konečně ten nový katalyzátor. Nemáte někdo nějaké zkušenosti s těmi neoriginálními? Já mám s ostatním výfukem jen ty nejhorší, přesto se mi nechce dávat 20000 za originál, neboť bych asi zdvojnásobil hodnotu auta :o))
  • « 00 Reagovat !

    foto Lubos-1

    Lubos.1 11.06.02  14:14

    « Re: Nova Corolla vs. konkurencia

    Ale to si jazdil na Corolle 1.4? Ak by to bola 1.6, tak by to bol zazrak :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.06.02  10:09

    « Re: Nova Corolla vs. konkurencia

    Nasrot, ty si videl supis dielov predchadzajuceho a sucasneho modelu motora? Tak, si macher... Napriek tomu, ako hovorim - kozmeticke upravy. VVTi bol zasadny krok vpred, ktory bol aj patricne marketingovo podporeny. V sucasnosti nic take neprebieha, co znamena, ze nic zasadne nevymysleli. Vsak by isli sami proti sebe, keby tam boli nejake super inovacie a oni budu ticho.
    Vratim sa vsak opat k jednej veci. Robil som teraz jednu trasu: Kosice - D. Kubin (cca 460 km) zbytok som prejazdil po meste a blizkom okoli. Do Kubina som to ale absolutne nesetril, kedze som sa velmi ponahlal - dialnice takmer v kuse 160. No a teraz som si robil spotrebu. Vysla 6,6. Som z toho happy, a tu musim potvrdit Nasrotov nazor, ze tieto motory maju radi svizne jazdy... Ake mate vy skusenosti s tym?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.06.02  16:15

    « Re: Nova Corolla vs. konkurencia

    Z markteingových materiálů to nepoznáš, ale ze soupisu dílů už jo. Např. motory 4A-FE - oblíbené 1,6tky - se vyráběly od cca roku 1987 do cca 2000 a skoro každý rok to byl jiný motor.
  • « 00 Reagovat !

    foto Lubos-1

    Lubos.1 10.06.02  09:15

    « Re: Nova Corolla vs. konkurencia

    Myslim, ze na motoroch novej Corolly 1.4 a 1.6 VVTi nezmenili absolutne nic.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.06.02  19:29

    « Re: Nova Corolla vs. konkurencia

    Co změnili na motorech u nové Corolly? Bude toho dost, ale běžný člověk to nepozná. Každého půl roku dělá Toyota nový model každého svého vyráběného auta - neliší se designem, ale "vnitřnostmi" dost.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…