Toyota Corolla

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Toyota

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.11.02  16:28

    « Re: Už je doma!

    matuS: s podvozkama je to vždycky dost takové složité (každá automobilka má vždycky dobrý důvod, proč to svoje dělá tak jak dělá - i když si výsledky třeba diametrálně odporují s jiným taky obhájeným řešením...). Obecně jde o to, že když vím, že auto bude využívané jen na kvalitním okruhu a nikdy nevyjede na normální silnici s kolejema a výmolama apod., tak si klidně můžu dovolit nechat auto jezdit zatáčky i po dvou kolech právě z toho důvodu, že budu na jeho "utržení" potřebovat větší boční sílu. Pokud udělám stejné auto pro běžný provoz (tedy pro téměř nepředvídatelné povrchy a silnice), tak se mi třeba může stát (uvedu pitomej příklad, ale je to na tom asi nejjasnější), že v zatáčce bude olejová skvrna, na kterou najedu zrovna třema kolama, které mi zůstaly na silnici a tak mi to sklouzne, protože to čtvrté je ve vzduchu, kdežto kdyby bylo na zemi, tak by mě třeba na té silnici mohlo aspoň trochu nebo i úplně udržet. To je třeba i rozdíl v konstrukci podvozků aut na okruh a na rally - málokterému autu na rally se zdvihá v běžné ostré zatáčce nějaké kolo, zatímco u okruhových aut je to normální jev. A k tomu překlopení při zdvihání zadního kola - to záleží na rozložení sil. Kdyby třeba přední vnitřní najelo v opačně klopené zatáčce z kopce na kámen, tak by ty síly na auto mohly působit tak, že by se auto překlopilo. Ovšem v dnešní době je převrácení auta na běžné silnici bez působení nějakého jiného nevhodného vlivu (hluboká díra, obrubník..) v podstatě vyloučené.


    ad alfa: jel jsem s tím jen kousek loni na jaře na předváděčce - nejdřív s tím jel ten prodejce (tak, že jezdit jako on, tak tu dávno nejsem a fakt jsem se bál), na čemž bylo hodně poznat, jak ten podvozek jede - každou zatáčku totiž jezdil trhaně na 2x až 3x (opominu-li, že v protisměru...) a autu po každém takovém trhnutí mírně ucuk zadek a když se chytil, tak kopnul zpátky - má podle mě moc pružné uložení ramen zavěšení. A pak když jsem s tím jel já nějakou zatáčku konstantně zatočeným volantem, tak mi přišlo, že mě chce ten zadek předjet (no, např. 307mička to dělá taky) - což by potvrzovalo tu doměnku o moc pružném uložení zadku, protože to napomáhá samořízení kol do zatáčky, což se ale zase nesmí přehnat (pokud není aktivní - tím myslím 4WS). A byla to ta 1,6tka (prý 120 hp, ale zrychlení měla horší, než moje stará Corollka ;o), zvlášť ve vyšších otáčkách).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.11.02  16:14

    « Re: Pár fotek nové corolly

    To som bol ja... diky. Inac, velmi pekna, aj ked ja nie som privrzencom novej mody vyssich aut, corollka je jednym z mala, kt. sa mi ako tak pacia... A na tvojej velmi sedi aj ta svetla metaliza. Fakt pekna. Takze vela bezproblemovych kilometrov Ti prajem. Osobne sa mi este pacia predne a zadne pohlady. Z predu vyzera robustne, a vzadu sa mi paci ten vystupujuci naraznik. Z boku sa mi nepaci sucasny trend - ze sa strecha od predu do zadu znizuje.
  • 00 Reagovat !

    foto

    25.11.02  10:36

    « Pár fotek nové corolly

    Zdravím pánové, nedávno tu bylo přání zveřejnit pár fotek nové corolly. Neude to nic světoborného, žádné studiové foto - kamarád mi v rychlosti udělal 4 snímky, nedávno je poslal, já nastudoval pár html příkazů a hodil to na jednu "volnou" adresu: www.volny.cz/petr.matulik. Jestli chcete, tak mrkněte, časem možná něco dokonalejšího.
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 20.11.02  00:00

    « Re: Už je doma!

    nasrot> ja sa s tebou nechcem hadat, lebo tvoje znalosti su daleko vacsie ako moje (ako aj teoreticke, tak aj prakticke)
    preco ked ide auto na troch, tak ma sklony k prevrateniu?

    mozno sa ti to zda ako hlupa otazka, ale to preklopenie ide krizom cez karoseriu, na predne koleso a nepredpokladam, ze by sa prekoprclo sikmo cez predok :-)
    clio sport tiez ide po troch v zakrute, ja by som to aj integre pripisal kratkemu zdvihu pruzenia.
    ked ide auto len po troch, tak nezatazuju sa o to viac ostatne tri kolesa a teda maju vacsi grip?
    ad alfa> to ma zaujima, pretoze je to auto, o ktorom tak trocha snivam (ale ak by to bolo realne, tak len 1.6 100konova)
    jazdil si aj s touto? co myslis pod pojmom plavanie (predpokladam, ze je to nieco ine ako u oktavie :-) )? pravdu povediac, tazko sa mi veri ze ten podvozok je zly (je predsa od alfy) a si vlastne prvy clovek ktory pruzenie otvorene skritizoval. inac ho _vsade_ chvalia. nemohlo byt aj nieco ine zle, nebolo to nejake novinarske rozbite auto?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.11.02  20:39

    « Re: Už je doma!

    matuS: jakmile auto projíždí zatáčku po třech kolech, tak je to vždy mínus a zvlášť, když je konstruované na vyšší rychlost - tedy pokud mám konstrukční rychlost auta 190 km/h, tak do této rychlosti se mi pořád musí dotýkat všechna kola země (jedno jestli se valí nebo smýkají) a navíc auto se musí utrhnout kolama, ne se převrátit - a tomu převrácení nahrává právě dotyk menšího počtu kol (u standardních aut, ne u aut na Superturismo apod., tam je to něco jiného). Takže pokud jede Honda Integra po třech kolech, tak holt někde soudruzi z Japonska udělali chybu (a vzhledem k tomu, že to jsou Japonci, tak bych od nich čekal i rychlé napravení). Jinak tu 80tku jsem uváděl pro porovnání, protože na tom samém místě jsem to dělal s novou Corollou i se svojí starou (Corollou :o) ) a obě se chovali podstatně lépe (i když se ta stará už poměrně dost naklonila, ale jsem na to u ní zvyklý a nějak výrazně mi to nevadí).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 15.11.02  20:31

    « Re: Už je doma!

    Lubos1: vždyť jsem psal, abys to s tou koupí bral jako fór.. :o) Alfou 147mičkou jsem jel taky a klidně věřím tomu, že je 307mička lepší - Alfa na můj vkus dost plavala (a že by to bylo až tak Dunlopama SP Wintersport...) a byla vcelku líná (ovšem srovnat můžu akorát 1,6tky, 2,0 nikde neměli). A navíc naprosto souhlasím s tím, že je Corolla poměrně dost předražená (ovšem jak jsem zatím koukal, tak je to tak snad akorát v ČR a SR..), dokonce jsem ale někde slyšel už i takový blábol, že je levnější než stará...
  • « 00 Reagovat !

    foto Lubos-1

    Lubos.1 15.11.02  10:35

    « Re: Už je doma!

    našrot> Ja si nic nechcem dokazovat, ani som nenapisal, ze 307 bola dobra kupa. Ale na druhej strane, ked sa mi vyriesi ten problem s vibraciami, tak tak to bude OK.


    Okrem toho som porovnaval 307 s Corollou '96, nie s novou. Tiez som bol prekvapeny, pretoze som cakal, ze stara Corolla musi mat lepsie jazdne vlastnosti ako 307, pretoze je omnoho nizsia. Ale vazne to tak nie je. Na druje strane s Corollou som mal mensie problemy :)


    Videl som porovnavaci test medzi Alfou 147 2.0 a 307 2.0 (benzin). Na moje prekvapenie to 307 na plnej ciare vyhrala a nielen cenou. Vykonnejsi motor, o 1l nizsia spotreba atd. Co som vsak vobec nepredpokladal, jazdne vlastnosti 307 boli omnoho lepsie ako mala Alfa.


    Na novej Corolle som si odjazdil iba mozno 30 km, takze jazdne vlastnosti porovnavat nemozem...ale s tymi napravami mas mozno pravdu a jazda bude podobna, hlacne kvoli podobnej stavbe auta.


    Mne sa nova Corolla paci, ale 307 som mal objednanu skor ako bola Corolla na trhu. Ale aj keby to nebolo tak, nekupil by som ju, pretoze jej cena je zbytocne vysoka aj vzhadom k vybave, ktora nedosahuje vybavu napr. uz spominanej 307.

    Skor som uvazoval o Honde Civic, ale odradil ma hrozny interier a prilisne naklananie auta v zakrutach.
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 15.11.02  01:29

    « Re: Už je doma!

    aky je problem, ked ide auto po troch kolesach, navyse v 80tke pri losom teste? ja sa 307 nezastavam, to auto ma moc chyb, ale to ze take _vysoke_ auto dokaze prejst losi test 80tkou je jeho vyznamne plus (mercedes A to nezvladol v 64km/h ci kolko to oni skusaju), a to ze ide po 3 kolesach je len vlastnost.

    nova honda integra ide tiez v zakrute po 3 kolesach a nikto si snad nedovoli povedat, ze honda robi zle podvozky...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 14.11.02  23:02

    « Re: Už je doma!

    Lubos1: a jéje, pořád si musíš dokazovat, že 307mička byla dobrá koupě, viď :o))) Né, to byl fór, ale uvedu příklad: jel jsem nedávno novou Vectrou GTS 3,2 atp. Hrůza a děs - v místech, kde i ve vyjetých kolejích můžu jet pohodlně se svou starou Corollou 130-140 se s touhle Vectrou (která prý má podvozek od Lotusu) dá jet na okraji možností - příšerně plave. Při přejezdech z pruhu do pruhu už v rychlostech kolem 100 km/h zapíná ESP apod. Vectra se oproti mé Corolle akorát neneklání, což je ovšem její mínus - podobně jako u většiny ostatních aut -> auto, které je většinou více stabilní, než auto, které se nenaklání.

    Jinak, 307mička má stejný typ nápravy jako Corolla a jako většina dnešních aut a ty dvakrát přiřizované nejsou. A ještě mě napadlo - když jsem zkoušel v 80ti losí test s 307mičkou, tak jsem opravdu vůbec neměl dobrý pocit (jel jsem po třech kolech), což se mi ještě s žádnou Toyotou nestalo. Rozdíl mezi auty je ale stejně hlavně ve způsobu jízdy řidiče.
  • « 00 Reagovat !

    foto Lubos-1

    Lubos.1 14.11.02  16:06

    « Re: Už je doma!

    Novy model sa pomerne dost naklana, mozno je to trend novych japoncov (podobne aj Civic) :). Ja som mal tiez Corollu '96, a tiez som si myslel, ze sedi ako pribita. Je to skor tym, ze v novej Corolle sedis vyssie. Okrem toho: nechcem niekoho *, ale jazdne vlastnosti napr. 307 a Corolly '96 su o niecom inom. Mozem to porovnat a dokonca v rovnakych obdobiach a na rovnakych cestach. Tam, kde ma v Corolle vynasalo zo zakruty, tam na 307 mi zatial nepistia ani gumy (samozrejme v rovnakej rychlosti). 307 by mala mat samoriadiacu zadnu napravu, ktora tomu napomaha. Samozrejme tymto nechcem porovnavat kvalitu novej Corolly a 307 (kto citam forum 307 ten vie :), ale Corolla je podstatne hlucnejsia (motor 1.6) a to nehovorim o pomere cena/vybava.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.11.02  22:05

    « Re: Už je doma!

    V zatáčkách sedí skutečně dobře, vůbec se nenaklání, zatím ale moc nedivočím, zatáčky neřežu. Přechod z favorita je šok, musím zvykat pomalu, nechci udělat chybu. Podle většiny testů co jsem četl, tak jízdní vlastnosti příkladné, podvozek přísně neutrální atd. Prostor, komfort, nízká hladina vnitřního hluku - vše potvrzuji, občas se musím podívat, jakou mám vlastně zařazenu rychlost, podle zvuku motoru to lze poznat jen stěží, jedině podle otáčkoměru.
    Dnes jsem vyřídil SPZ, favorita vyšoupl na parkoviště (celá rodina jsme mu poděkovali za prokázané služby), nedá se nic dělat, garáž obsadí nový nájemník. Kamarád s xsarou se už zastavil, nafotil na digi a slíbil, že mi snímky pošle. Malý postřeh k objemu kufrů: u xsary se udává 408 l, u corolly 289 l. Když jsme to měřili, tak výška a šířka je téměř nachlup shodná, pouze ložnou plochu (hloubku) má xsara o 5 cm větší. Kde se tedy na 5 cm nabere rozdíl 120 l skutečně nechápu. Asi to u xsary měří bez víka až po strop. Novináři to samozřejmě zbaští, nic nepřeměřují a pak kritizují ...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.11.02  10:25

    « Re: Už je doma!

    Gratulujem!!! Rychlo to niekde pofot a posli fotky... strasne som zvedavy. jak sedi v zatackach? v teste pisali, ze sa dost naklana, tak neviem.. Moja (model 1996) sedi jak pribita, tak mi to pripada cudne, zeby sli s jazdnymi vlastnostami dole? nezda sa mi to pravdepodobne...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.11.02  22:56

    « Re: Už je doma!

    ... a co je podstatné: do 140 km/h žádné vibrace, kožený volant se drží příjemně, žádné pazvuky, pouze rádio (ovládání na volantu) si hrálo, doufám, že to tak bude i nadále.
  • 00 Reagovat !

    foto

    11.11.02  22:49

    « Už je doma!

    Tak nová corolla je doma! Provedení 1,6 HB 5D Sol (plná výbava), sv.modrá metalíza, výbava navíc: orig. 15" litá kola Zamba (7paprsková), gumové koberce, defend lock (pin) - plná cena 639 350, smluvní cena 597 800, tj. sleva 41 550,- Kč.
    Ráno po dálnici Brno-Praha jsem moc příjemné pocity neměl, když jsem viděl rozsekaná auta po příkopách, cestou zpět už ale bylo vše OK, cesty pouze mokré. Podle doporučení jsem točil motor max. do 4500 ot/min. S favoritem se to nedá absolutně srovnávat, trochu jsem si musel zvyknout na ostré brzdy, tužší spojku a hlavně hluk, přesněji řečeno ticho - do cca 80 km motor téměř neslyšet, až přes 110 se začne trochu ozývat. Manželka si dělala legraci, jestli v ní nebudu i spát ...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 11.11.02  20:40

    « Re: Chladič

    Výborný - NETEČE !!!! Dik moc.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.11.02  19:28

    « Re: Chladič

    No vidíš,doufám,že ta oprava chemií bude co k čemu:
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.11.02  17:58

    « Re: Chladič

    No, člověče, dneska jsem s tím jel asi 50km (tedy od "zásypu" celkem asi 150km) a už z toho dým nešel, takže to asi fakt zafunguje. Ještě to teda budu přemlouvat :o))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.11.02  20:02

    « Re: Chladič

    nejlépe je nalít a pak ujet asi 100 km a zatáhne se to .Na služ.autě tam byla dirka jako špendliková hlavička a zatáhlo se to,počkej ještě!!!!!!!!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.11.02  19:29

    « Re: Chladič

    Dik za rady. Koupil jsem ty piliny, nasypal komplet do chladiče (moc se tomu nechtělo :o) ), ale bohužel jsem si moc nepomoh - od pondělka se to totiž rozteklo nějak najednou moc (tak malej panák za noc), v úterý jsem to tam nalil a teď to vypadá tak na necelou půlku panáka za noc, takže sháním chladič...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 05.11.02  19:23

    « Re: Chladič

    Jo existuje,nejlepší je podle mě přípravek od firmy Gold eagle,vyrobený v USA.Je to takový prášek nebo spíš zlatý piliny.Stojí to asi okolo 70kč a je to spolehlivý.V práci jsme takto utěsňovali carinu II a drží to už asi 4 roky
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…