Toyota Corolla
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Toyota
-
matuS 17.01.03 03:59
« Re: nova corolla
rbaron> overdrive je prevodovy stupen, ked hydrodynamicky menic uz nema ziadne posobenie a spojenie prevodovky motora a kolies je "natvrdo" (hovori sa tomu tusim, ze hydrodynamicky menic sa "zamkne").
u tejto corolly je natvrdo len 4. prevodovy stupen, t.j. ked som overdrive vypol, auto radilo len 1.2.3., po zapnuti overdrivu a dosiahnuti dostatocnej rychlosti sa prepol na 4rku. (ano, je to tak. ked sme isli po dialnici a vypol si overdrive, to auto normalne podradilo na 3) Inac toto je mimoriadne zastaratale riesenie, dnes sa uz taketo tlacitko vobec nepouziva. taketo riesenie mal napr vw chrobak automat, ked paka vpredu znamenala automaticky rezim s preklzom hydrodynamickeho menica a ked si dosiel na dialnicu, tak si presunul paku manualne dozadu, a tym si zaradil overdrive. napr c5 a aj alfa166 mali overdrive (teda to pevne spojenie so zamknutym hydrodynamickym menicom) uz od 3jky. corolla ma na to asi slaby motor.
co sa tyka podrzania rychlosti - na 100% je to v honde civic rv92, na pake je tlacitko hold, a drzi rychlost az kym neprides do cerveneho, potom to preradi, cize funguje ta ochrana o ktorej pises.
ale aj u novych automatov - tie najlepsie rychlost drzia az po obmedzovac, a nechaju pracovat obmedzovac - nepreradia. suhlasim s tymto riesenim, ked zapnem manualny rezim, tak ma byt manualny rezim. (bohuzial to takto nefunguje ani u 166 ani u c5) -
« Re: nova corolla
to našrot: Jenom náhodou jsem sem nahlídnul a to, co říkáš o Overdrive, se mi moc nezdá. Overdrive je částečné rozepínání měniče od motoru, něco jako vyšláplá spojka s ponechaným záběrem kolem 10%. U spojky to samozřejmě nejde (to by byl smrad!), ale hydroměnič to zastane. Takový režim potom jakoby přidá poslední, velmi ekonomický rychlostní stupeň se značně sníženými otáčkami, přičemž zařazená rychlost se nemění. Ale už se to probíralo mockrát v sekci Automatická převodovka.
Podržet jedna rychlost se na žádném automatu, se kterým jsem se setkal, prakticky nedá. Režimy 4,3,2 pouze omezí rozmezí rychlostních stupňů na 1-4, 1-3, 1-2. Dokonce i nejnovější sekvenční převodovky prostě v některých případech motor nenechají přetočit ani dusit (či dokonce chcípnout), v takových případech prostě přeřadí ať děláš co děláš. -
"-- skrytý --" 16.01.03 11:51
« Re: nova corolla
Myslíš aby to jelo pořád na stejný převodový stupeň? Tak tak by mělo fungovat to tlačítko overdrive. Jinak k těm výbavám - mají pořád narozdíl např. od skopčáků jednu výhodu v tom, že prostě základní výbava nemá nic a pak to asi ve 3 stupních rovnoměrně roste, zatímco u skopčáků (konkrétně např. audi) nemá v základu nic běžného (např. loketní opěrku), ale zato dělenou klimatizaci, za kterou zaplatíš nehorázný peníze a v 90% případů to nepoužiješ... -
matuS 16.01.03 05:11
« nova corolla
ocino mal z pozicovni par corol, od novych s 200km na tachaci az po uz odjazdenu a otlcenu s 25000km.
vsetky mal 1.8 s automatom, corolla sa mu pacila, aj ta s najviac km nevrzgala - proste kvalita. auto je to celkom tiche, akurat ze v zakladnej vybave niesu ani len predne el. okna :-( japonci sa priblizuju europe nielen kvalitou interierov ale aj holou vybavou :-(
neviete ako sa na automate robi, aby drzal uvedenu rychlost bez babrania sa s pakou? hondy mali take tlacitko na pake, ze HOLD, u corolly je len tlacitko overdrive a potom dole je shift lock, ale to je asi zamykanie paky pri parkovani. inac tam nic nieje. -
Saab 12.12.02 06:54
« Re: Aerodynamický hluk corolla 2002
Ty otáčky jsou normální, má Corolla XLi (1993, 1332ccm) má dle výrobce volnoběžné otáčky 700 ot. +-50 ot.
ad hluk: já jel s 1.6kou 200 km/h a ničeho jsem si nevšimnul, možná to bylo tím, že jsem jel po dálnici D2 a tam přehluší všechno hluk od pneu.