Toyota Corolla
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Toyota
-
« Re: Tahanie do lava...
Obavam sa, ze to co s autom spravili uz z nich nedostanem...:-(, ale tiez som mal taky pocit z toho tuhsieho riadena ako vravi nasrot - odstranili dosledok nie pricinu. Na druhej strane si spominam, ze chlapik nieco mlel aj o nastaveni odklonu kolesa, takze v niecom by mohol mat pravdu aj mitsi. Celkovo som zatial spokojny - cas ukaze ci to spravili dobre, alebo len odflakli robotu, ale som rozhodnuty im to uz nedavat do ruk a najst si lepsi servis. Inac to riadenie sa mi uz nezda, zeby islo ta tuho (zeby som si uz zvykol?)... Diky vsetkym za prispevky do diskusie. -
"-- skrytý --" 30.05.03 20:46
« Re: Tahanie do lava...
S tím "přítlakem" hřebene se mi to teda dvakrát nezdá, ale kdyby to tam bylo, tak je pěkná pitomost tím seřizovat "tahání" na určitou stranu - odstraní se následek a ne příčina. A k tomu McPhersonu - dneska už se takhle seřizovatelné běžně nevyrábí, protože by to bylo zbytečně drahé a seřizování náročné (když člověk mnohdy vidí ty mouly automechaniky, tak možná i nebezpečné ;o) ...). -
"-- skrytý --" 30.05.03 16:34
« Re: Tahanie do lava...
To našrot: Posilovač se sice opravdu seřídit nedá, zato se ovšem dá seřídit přítlak hřebene v převodce řízení (je tam na to šroub s pojistkou). Podle popisu toho, jak se změnil charakter řízení ("ztuhlo"), usuzuji právě na manipulaci s tímto prvkem. Rovněž na McPhersonu se obvykle dají seřizovat i jiné hodnoty než jen sbíhavost, např. odklon kola či záklon rejdového čepu (změnou postavení horního úchytu McPhersonu vůči karoserii nebo změnou geometrie uchycení silentbloků ramen přední nápravy - pokud mají excentrický středový otvor). Ale každé auto to má uděláno trochu jinak a podle toho je třeba postupovat. -
"-- skrytý --" 30.05.03 14:06
« Re: Tahanie do lava...
Nevim nevim, ale nezdá se mi to "tužší nastavení" - posilovač se seřídit nedá. Spíš to vypadá, jako kdyby nastavili větší rozbíhavost (nic jiného na McPhersonu stejně nenastaví), takže pneu překonávají větší odpory a pak se samozřejmě i jinak sjíždějí atp... Měli by ti říct, co s tím provedli. -
« Re: Tahanie do lava...
Tak som to preluftoval po dialnici a vyzera to fakt v norme. To tuhsie nastavenie riadenia je lepsie ako to bolo predtym. Skusil som vcera ist chvilku aj 170 km/h, a auto sa spravalo velmi korektne... ziadne vibracie, trasenie, vsetko uplne v pohode. Az som bol z toho prekvapeny. Ale prijemne. To tahanie do lava som nemal moznost velmi vyskusat, nakolko fukal dost silny bocny vietor z pravej strany, takze samozrejme auto po case tahalo do lavej strany... ale je to o dost ine, ako bolo predtym, a aj volant je konecne nastaveny neutralne pri rovnom smere. -
« Re: Aerodynamický hluk corolla 2002
Ahoj Cibulko,
spolu jsme kdysi projížděli svoje Corolly ve ZL a testovali zmíněný hluk. Pokud bys mne na něj neupozornil, tak bych o něm ani nevěděl. Já mám "výhodu" slyším jen na levé ucho a tak při běžné jízdě "nosem kupředuů nic neslyším. Pouze když se na ten hluk skutečně zaměřím, nakloním se více ke dvěřím a stočím slyšící ucho dozadu, tak při 110-120 km/h je tento hluk trochu znatelný. Máš asi citlivější uši. Já teď budu řešit v servisu pevné připevnění SPZ ke karoserii (dle nové vyhl. se to týká nových SPZ začínající číslicí), stejně mně celé podložka tříská při zavření 5. dvěří (je připevněna jen při horním okraji). Kromě toho, že jsem si lehce poškrabal metalýzu špinavou jelenicí (zaleští mi to při garančce) tak je vše OK, najeto 7 000 km, při úsporné jízdě 5,5 l/100 km, při běžné o litr více, obsah motoru mám 1,6 l. -
« Re: Aerodynamický hluk corolla 2002
Aerodinamický hluk u nové Corolly vzniká velkou mezerou mezi střechou a pátými dveřmi. V servisu mi po roce zkusili vložit těsnění do této mezery (já jsem zkusil přelepit spáru izolepou) a hluk ve vnitřku auta rapidně klesl. Půjdu nyní na pravidelný servis a nějaké těsnění mi servis slíbil nalepit do této mezery. Údajně jsem sám, který tuto závadu reklamuje. Rád bych, kdyby někdo, kdo má tu samou Corollu zkusil to samé co já (s izolepou) a posoudil hluk. Myslím si, že je to konstrukční závada a rád bych pomohl i jiným, kteří si myslí, že ten hluk ve vnitř patří k tomuto autu. Dřív jsem mněl Corollu r.v.1996 a ten hluk tam nebyl. -
« Re: Tahanie do lava...
Tak som bol dnes v servise, nech sa na to pozru este raz. Spravili este raz kontrolu geometrie, potom neviem, lebo isiel prec z dielne (chlapik ma poziadal aby som pockal v cakarni), ale o pol hodinu prisiel chlapik, nech to vyskusam. Isli sme sa previest no a zistil som, ze volant ide tuhsie, ako predtym (neviem ci nastavovali posilovac alebo co), co mi aj trochu vyhovuje, lebo predtym to bolo velmi "makke". To tahanie skoro celkom zmizlo, ale stale to tam podla mna je... Tahanie mozno teraz eliminuje aj to tuhsie nastavienie riadenia. Potom to vzal do ruk chlapik, vravel, ze je to v pohode, takze neviem... nechcel som do toho uz rypat - uvidim ked to zajtra prezeniem po dialnici. Ale nepriznal sa, co tam na aute riesili, takze ani neviem ci nieco nastavovali, alebo nie. Nie je to celkom pozitivna skusenost zo znackoveho servisu :-(. -
"-- skrytý --" 23.05.03 22:01
« Re: Tahanie do lava...
Jestli jsi to kupoval ojeté, tak nikdy nevíš - podle toho, co ale píšeš, tak to vypadá na ten ohnutý tlumič - to se nedá pořádně seřídit geometrie, protože kolo se nepohybuje tak, jak má a pak se při pohybu mění geometrie nesymetricky a auto má tedy tendenci k "táhnutí" na nějakou stranu. -
« Re: Tahanie do lava...
Blatnik som naburany nemal. Aspon neviem o tom v poslednej dobe. Bol som v utorok v servise, spravili mi (vraj) geometriu a napravili volant... No a auto taha stale, volant je nakrivo stale... Cez vikend vyskusam este raz a v pondelok volam do servisu zase, nech to spravia poriadne, alebo nech vratia peniaze, ked su amateri. Mam trosku nervy na to... -
« Re: Tahanie do lava...
... tak som sa predcasne radoval. Vcera som spravil dlhsiu jazdu (asi 60 km po dialnici) a zistil som, ze to predsa taha. Je to sice o dost menej ako predtym ked boli stare pneumatiky - ale je to predsa tam. Vsimol som este jednu vec - volant mam pri drzani rovneho smeru zatoceny trosku do prava. Ked som ho vyrovnal do neutralnej polohy auto zacalo bocit do lava. No, predsa to vyzera na servis... dam zmerat geometriu - alebo nech s tym daco spravia. -
« Re: corolla v nafte
tak jsem se byl dneska projet v corolle combi ('95) naftovej dvoulitr a zadnej zazrak to nebyl, prozrel jsem a budu se muset podivat po necem jinym,
nenapada vas nejaky turbodieslovej kombik do 140000 , v autech se moc nevyznam a nerad bych koupil nejakej *. diky -
« Re: corolla v nafte
suhlas s nasrotom. Naftu len do velkych aut - teda terenak alebo van. Priatel ma 9 miestny van a myslim,ze je spokojny - priatelna spotreba dostatocny tocak potrebny na velke a tazke auto. do sedanu a pod. jedine benzin - tie su podla mna u japoncov v tejto kategorii bezkonkurencne. -
« Re: Tahanie do lava...
to moze byt pravda - pneumatiky boli v hroznom stave (aj ked hlbka dezenu bola este slusna). Chlapik v pneuservise mi povedal, ze z nich uz nic nebude, tak som ich tam nechal. Letne maju pred sebou tiez poslednu sezonu... Takze v jeseni a v jari ma cakaju investicie do novych pneu (a aj do novych diskom asi).