Toyota Corolla

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Toyota

  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 22.01.07  21:50

    « Re: Re: servis 45.000km

    ad razítko: někde jsem zaslechl, že snad začala platit nějaká právní úprava, že se už nemusí pouze do znač. servisů
    no je to tak nejako, ze ked ten servis pouzije predpisane dielce, tak zaruka musi platit.
    ale v tomto kocurkove ked sa autorizak potom pri nejakom probleme (reklamacii) zatne, tak skus sa s nimi sudit...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.01.07  21:18

    « Re: servis 45.000km

    2 matuS: a nerobili na tom ciastocne dvaja ludia?
    mno nevím, koukal jsem přes tmavé sklo, bylo to cca 10 - 15m a koukal jsem na auto ze zadu, přes haubnu není nic vidět, dělal tam jeden člověk, občas mu někdo přinesl nějakou krabičku (filtr), ale co by tam dělali dva lidi? jeden by vypouštěl olej a druhej na něj koukal? ...ale možný je dneska asi všechno 8-s ach jo, dřív jsem tam byl dvakrát, mohl jsem být přímo na place a stát bokem a koukat, projít si stav auta ze spodu a odpovídat na dotazy technika (ne, děkuji nechci dolít...toho oleje stačí opravdu 4l apod.), taky jsem při tý příležitosti zjistil např. na minulý prohlídce, že mám v jednom tlumiči zaraženej kámen, což technik v rámci kontroly přehlédl (menší zklamání).
    taky mám z minula (Avensis) špatnou zkušenost z výměny pylového filtru, nejprve domluva z technikem, že požaduji před novým filtrem určitě vyluxovat bordel pod filtrem, technik odkýval, že prej se můžu dívat - technik na dílně se na mě přes sklo usmál a vrazil tam filtr za 1.000,-Kč bez vyluxování! po zapnutí klimy byl filtr de fakto okamžitě plnej bordelu :shock: samozřejmě jsem začal na technika ječet, tem mi klidně odvětil, že prý to vyhodnotil ten odborník tak, že to není třeba luxovat, že je to v pořádku! já mu říkal, že jsem trval na vyluxování, protože jsem předtím sám sahal do prostoru filtru a vytahoval jsem bordel (mrtvý mouchy, prach, popel..) on, že to není třeba = nakonec hádka, říkal mi, že pokud se mi to tak nelíbí, mám jít jinam. já blbec nešel! když jsem tam pak kupoval auto, nechal jsem se ukecat i na servis, nejdřív celkem spokojenost, teď zklamání :-(
    asi si příště nechám vyměnit pouze olej, olej i filtr si přinesu svůj, všechno ostatní (filtry) si vyměním sám v garáži. ale proč pak platit 1500 - 2000 za skoro nic? za razítko?! teda by mě zajímalo, jestli by si takový přístup dovolil někdo na západ od Aše...
    taky mi přijde velká slabota, že nikdo nic neví a ani nejeví žádnou snahu to někde zjišťovat 8-s jako, že by se třeba nabídl, že to zjistí a pošle mi to emailem... ale to je problém i na dovozci Toyoty...
    ad razítko: někde jsem zaslechl, že snad začala platit nějaká právní úprava, že se už nemusí pouze do znač. servisů - nevím na co je mi záruka, když stejně za všechno platím (materiál i práce) a oboje je několikrát předražené :x (ceny co jsem uváděl např. u filtru, jsou pro maloobchod, velkoodběratel bude mít podstatně nižší, v servisu tedy bude odhadem min. 4x předraženo) chápu, že musí z něčeho žít, ale když platím práci, proč díly nemohou být jen mírně dražší než normálně? nehodlám jim přispívat na paláce a mercedesy >:-[]
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 22.01.07  20:26

    « Re: servis 45.000km @ Tsusho Průhonice


    samotný servis @ 45.000km -> 1702,-Kč (na faktuře 2,20 nevím co, asi jako 2 hodiny 20 minut = byl jsem tam cca 1,5 hodiny i s 15min mytím auta!)

    a nerobili na tom ciastocne dvaja ludia?

    celkový dojem? převeliká slabota, viděli mě tam naposledy! špatně vypuštěný olej z auta, nově nalitý je po ujetí 50km špinavý (zřejmě zbylo cca 0,5 litru v autě, protože není třeba dolít tabulkovou hodnotu, stačí ho míň)

    mne ked menia na moto, tak stojim pri nich a vidim, ze nechaju olej vytiect, aj kvapka dost dlho. Potom ked daju novy, tak chvilku je aj cisty, ale hned ako nastartujem je tmavy...mam tam okienko, takze je to stale vidiet. takze tu by som problem nevidel.
    Okrem toho, ak olej necucaju cez vrch, tak si neviem predstavit ako by to odmerali, ze "teraz uz staci, zavriem to" ked z auta tecie horuci olej do odpadovej vane...ten prud nieje silny, ale proste, neviem si to predstavit, total spinava robota a pol litra oleja stoji 100kc...
    Som nachylny verit tomu, ze nevytiahli vsetko ak tahali cez vrch ale ked to vypustali cez srob, tak neverim ze nevytieklo vsetko. Mozno nenechal vsetko vykvapkat, ale to nevadi, to su mililitre.
    už nelze jít na plac za mechanikem

    zevraj ta nemozu nechat byt pri aute, z bezpecnostnych dovodov. Moze byt, ale okno by tam mali mat. Ked nemaju, nepaci sa mi to.

    jaké máte skušenosti se "značkovými" servisy vy? kam chodíte? jste spokojeni? nosíte si vlastní dily? jak jinak si zachovat záruku, ale nepodporovat šlendrián?! kdo musí razítkovat servisku, aby trvala záruka?

    zacnem motorkou - servisujem ju v sali, lebo som na ne dostal dobre referencie. Dovolia mi stat pri motorke, su tam ochotni chalani, vzdy pokecame. Vsetky dielce mi davaju oni, urcite by som si vedel tie filtre a pod zohnat o par korun lacnejsie, ale kaslem na to, proste som s nimi spokojny a patri to k tomu. Takze sto bodov, maximalna spokojnost.
    co sa tyka citroen - zo zaciatku som chodil do jedneho maleho autorizovaneho servisu, dobri boli, ochotni, porobili co sa dalo. Lenze rastol im pocet zakaznikov, tak postavili novy servis. Veduci servisu bol stale ten isty, ale jednoducho uz to bolo velke a cim mas viacej ludi, tym tazsie to ustrazis a kvalita aj isla dole vodou. Takze nakoniec sklamanie. Vrchol bol, ked som si nechal vymenit olej v automate a odvtedy automat nesiel spravne, obcas blbol. Ani som tam uz nesiel naspat, lebo asi viem co by mi povedali - no viete, to uz nieje nove, treba spravit hento a tamto a to bude za xxx tisic... takze nechal som to tak. Potom som uz dal spravit auto kadekomu, kolegininmu frajerovi a pod, proste dosiel som do stadia, ze mam v , ajtak ma vsade odrbu ked budu chciet.
    co sa tyka lexusu - zatial som bol iba raz, na montaz automatickych svetiel, manik povedal, ze to bude stat okolo 6tisic, stalo to 5800 tusim, takze ok. auto vyluxovali aj umyli zvonka. takze spokojnost. uvidime co bude dalej. na vyber velmi nemam, kedze v sr je na lexus iba jeden servis...
    je to tazke dneska. Najradsej by som si vsetko urobil sam, lenze viem iba vymenit olej a tym to konci. a dneska auto potrebuje vacsiu starostlivost. Na jednej strane su dobri garazovi mechanici, lebo snaha je, ale zasa ked je nejaky problem, tak on nema vykresy, schemy, nema diagnostiku - proste nema sa kde odrazit. Takze radsej budem udrzovat priatelske vztahy v autorizovanom servise.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.01.07  18:40

    « servis @ 45.000km

    chtěl bych se s ostatními podělit o čerstvé dojmy ze servisní prohlídky v Průhonicích - střední prohlídka @ 45.000:
    olejový filtr -> 345,-Kč (běžná cena - Nipparts - 168,-Kč) >:-[]
    vzduchový filtr -> 735,-Kč (běžná cena - Nipparts - 637,-Kč)
    chladící kapalina -> 212,8,-/litr - dolito 0,2 za 42,60,-Kč
    odmaštění šroubů na kolech -> 85,50,-Kč (zbytečné)
    nesvítící žárovka na palubce -> 126,20,-Kč (nejdražší žárovka ve střední evropě!) 8-s
    samotný servis @ 45.000km -> 1702,-Kč (na faktuře 2,20 nevím co, asi jako 2 hodiny 20 minut = byl jsem tam cca 1,5 hodiny i s 15min mytím auta!) :shock:
    celkový dojem? převeliká slabota, viděli mě tam naposledy! špatně vypuštěný olej z auta, nově nalitý je po ujetí 50km špinavý (zřejmě zbylo cca 0,5 litru v autě, protože není třeba dolít tabulkovou hodnotu, stačí ho míň), "dárek" servisu, zdarma dolití ostřikovačů - měl jsem tam drahý kvalitní ostřikování s voskovou emulzí (rain-off) - "zdarma" dolito sračkovitou míchanicí (asi Glacidet) >:-[] nesprávně účtované hodiny za servis, celkově odfláknuté a předražené, díly předražené, už nelze jít na plac za mechanikem :x - teda budu hledat jiný servis, tohle nebudu sponzorovat! až to bude aktuální, nechám si od vás poradit servis, ale sem už nepáchnu >:-[]
    jaké máte skušenosti se "značkovými" servisy vy? kam chodíte? jste spokojeni? nosíte si vlastní dily? jak jinak si zachovat záruku, ale nepodporovat šlendrián?! kdo musí razítkovat servisku, aby trvala záruka?
    P.S. dotaz na použití LED ve světlech - odpověď = nevím, neznáme, dotaz na rádio v autě, tech.parametry - odpověď = nevím, neznáme 8-s hodnocení: neprospěl!
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.01.07  17:20

    « Re: LED žárovky

    2 Saab> tak jsem nakonec našel i obchod v Praze, abych to neměl daleko a mají tam například tohle - (dokonce je to nejprodávanější zboží!)
    [odkaz]
    jen u některejch LED (mají i do zadních apod.) píšou, že můžou být problémy s LED při přepětí v autoinstalaci - při startování - to jsem myslel, že jsou LED naopak daleko odolnější? taky existujou LED a tzv. "POWER LED" si myslím, že s lumeny by neměli být problémy, mám baterku se 13ti LED a svítí fakt dost - minimálně jako baterka s xenonem - a to jsou to obyčejný ledky, když jsem viděl baterku (stojí ale kolem 1.000) která má power led, tak ta dle technickejch údajů dosvítí až na 50m. >:D
    btw: pojedu v pondělí na servis do průhonic tak se tam zeptám, ale nedělám si kdovíjaký iluze, budou asi vědět kulový (jako obvykle)! pokud to nemaj vmanuálech, tak to "neexistuje" :?
  • « 00 Reagovat !

    foto Saab

    Saab 21.01.07  16:03

    « Re: Re: LED žárovky

    Sedmispáč:
    to je přece jedno, že to auto budeš třeba prodávat ne? vždyť to zase vyndáš a vrátíš tam zpátky normální žárovky

    Jak se znám, tak bych na ně při prodeji buď zapomněl nebo bych byl línej je vydělat >:D
    Jinak jsem nad těma LEDkama ještě koumal a prý z nich zatím nedokážou vydolovat moc "lumenů" ve srovnání s obyč žárovkami, což je prý nevýhoda, ale zase prý díky tomu, že svítí daným směrem, tak využitelnost těch lumenů je lepší, protože žárovka jich má sice víc, ale většina svítí tam kam není potřeba. No mám z toho docela chaos, asi to bude nejlepší vyzkoušet osobně :-)
    Pokud mají patice stejné označení, tak by měli být stejné. Menší odběr by teoreticky neměl vadit, těžko říct. Zkusím ještě koumat jestli o tom něco najdu.
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 20.01.07  00:55

    « Re: Re: LED žárovky

    ti poviem pravdu, ze som s nicim zatial neexperimentoval, takze neviem ti nejako zodpovedne poradit.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 19.01.07  22:07

    « Re: LED žárovky

    2 matuS > tak to je slušné, zajímavé! nevím proč se to dává u Toyoty jen do Lexusů a ne už do všeho - úspora paliva i energie (asi lobby žárovkářů) ;-)
    2 Saab & matuS> můžete mi poradit? docela bych to vyzkoušel koupit a vyměnit LED žárovky u parkovaček - koukal jsem, že jsou tam předepsané klasické žárovky bezpaticové skleněné, typ W5W (5W) - našel jsem za ně náhrady, jen nevím jestli nebude elektroinstalaci "vadit" podstatně menší odběr u těhle "žárovek"? a taky jestli budou tyhle patice (viz linky) s klasickou bezpaticí W5W kompatibilní? mrkněte a poraďte
    [odkaz] (power LED by mohla slušně svítit?)
    nebo tahle? patice vypadaj stejný a kompatibilní...
    [odkaz]
    tohle mi přijde už dost drahý na vyzkoušení
    [odkaz]
    ale co třeba tohle? [odkaz]
    mimochodem nemáte snad někdo nějaké špatné zkušenosti s firmou autodoplnky.cz z Brna? jen abych nenaletěl... 8-s škoda, že není něco podobného ke koupi v Praze, abych si to mohl ošahat na místě a event.koupit hned? nemáte nějaký tip? dík ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 19.01.07  21:20

    « Re: Re: LED žárovky

    sedmispac> akoze klasicke interierove svetlo je to normalne zlte a potom ma kazda osoba (okrem strednej zadnej) svoje vlatne bodove osvetlenie bielymi ledkami. Svieti to perfektne, je to velmi silne svetlo, pritom ale bodove, takze aj ked sa zasvietia vsetky styri, tak ma to ako sofera nerusi. Da sa pri tom normalne citat kniha.
  • 00 Reagovat !

    foto LikeableBoy

    LikeableBoy 19.01.07  19:52

    « Dálkové ovládání k původnímu centrálu

    Ahojky, nezkoušel někdo montovat k původnímu centrálu v Corolle dálkové ovládání. Chtěl bych tuto praktičnost integrovat, ale rád bych se dozvěděl o případných úskalích. Díky předem za reakce.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.01.07  13:10

    « Re: LED žárovky

    2 matuS: a to máš teda jako kabinový světlo - místo klasický sufitový žárovky - LED žárovku? a jak to svítí? víc, míň, apod.? :?:
    2 Saab: to je přece jedno, že to auto budeš třeba prodávat ne? vždyť to zase vyndáš a vrátíš tam zpátky normální žárovky :!: přeci se dělají LED žárovky se stejnejma paticema jako klasický žárovky ;-) pak si to dáš zase do novýho auta - stejně se lišej modely aut jenom primárníma světlama - H7 - H4 - H1 a dneska už je v hodně případech H7 a duální světla místo H4 (teda pokud neplánuješ nákup nějakýho historickýho vozidla) ;-)
    a cena LED žárovek do auta je sice vyšší, ale přeci jenom není to žádná tragedie - např. W5W náhrada stojí 48,-Kč/ za pár! to jde, ne?! ;-)
    jo a jako interierový žárovky domu jsem koukal taky na www.conrad.cz (ale dost drahy) nebo ma hodně dobrý ceny www.flajzar.cz - ale moc se nedočtu kolik takovy žarovky svítej - ekvivalent W u klasickejch žárovek. kdybys něco našel tak pošli link - taky už o tom uvažuju - na chodbu do baráku, zatím se tam musí pořád rozsvěcet a zhasínat, plánoval jsem tedy čidlo, ale běhá tam i kočka a nechci rozsvěcet i ve dne, možná by bylo lepší jednu-dvě LEDky a nechat svítit přes noc? ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 17.01.07  12:46

    « Re: LED žárovky

    ja mam ledky ako interierove bodove svetlo (v aute) na citanie a je to bomba.
  • « 00 Reagovat !

    foto Saab

    Saab 17.01.07  06:54

    « LED žárovky

    Tak nad LED žárovkama jsem koumal minulý týden >:D
    Taky se mi líbila nižší spotřeba, mnohem vyšší životnost (až 100.000 hodin = cca 11 a půl roku nepřetržitého svícení) a údajně jim narozdíl od "běžných" žárovek nevadí zapínání a vypínání.
    Jen je škoda, že náhrada za hlavní světlomety zatím není, EU prý LED diody do hlavních světlometů bude schvalovat někdy od roku 2008. Navíc při výměně LED žárovek v hlavních světlometech by se asi muselo měnit celé světlo, protože LED diody mají menší vyřazovací úhel, takže rozptyl světla by nebyl ideální.
    Navíc nevím jak dlouho si současné auto ještě nechám, takže jsem výměnu zatím neprováděl 8-s
    Ale nadruhou stranu koumám nad tím, že bych doma vyměnil běžné i úsporné žárovky za LED žárovky. LED žárovky na takové to domácí svícení >:D mají poloviční spotřebu než úsporné zářivky (100W běžná žárovka = cca 20W úsporná = cca 10W LED žárovka).
    to Sedmispáč: takže je to na tobě, abys byl první kdo to vyzkouší ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 16.01.07  23:34

    « Re: Re: E model Corolly

    tiez som nad tym rozmyslal, v usa sa bezne taketo diody daju kupit pod nazvom denne svetla, ale problem je v tom, ze teraz mam svetla automaticky zapnute po nastartovani a nauc auto, aby zaplo iba parkovacky sa neda. takze som sa na to vybodol.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.01.07  23:07

    « Re: E model Corolly

    2 Saab: vidíš jak jseš dobrej rozkódovávač >:D
    2 ALL: víte co by mě zajímalo? jestli by nešlo použít LED žárovky místo normálních na Corolle. např.mě napadlo vyměnit W5W v předních světlech např. za tyhle se šesti LEDkama =
    [odkaz] :idea:
    nebo s jednou LEDkou =
    [odkaz]
    nebo třeba tyhlety použít do zadních brzdovejch světel 21/5W =
    [odkaz]
    neřešil jste to už náhodou někdo? a s jakým výsledkem? napadlo mě, že když jezdíme všichni a svítíme celý dny, v součtu to musí být poměrně hodně W = hodně nafty nebo benzínu :shock: třeba by to šlo o dost snížit? když vezmu, že by se třeba dalo svítit vpředu pouze obrysovkama (když by měly dostatečný výkon?) a vzadu by se taky vyměnily, osvětlení SPZ apod. dá se to dát asi skoro všude, mimo výkoných světlometů/žárovek H7 - na ty jsem replacement nenašel.... zajímal by mě váš názor ;-)
    odhaduju to asi tak na - předek 55+55+5+5= 120W a zadek na 5+5+5+5 = 20W - tedy celkem 140W + palubka + radio atd... :idea:
  • « 00 Reagovat !

    foto Saab

    Saab 16.01.07  16:44

    « Re: E model Corolly WAS: reproduktory pro Corollu

    Je to tak:
    NDE120L-AHMDYW = Toyota Corolla 1.4 D-4D 66kW, 5dv. hatchback s 5ti stupňovou manuální převodovkou :-!
    NDE120L - motor ze série ND (1ND-TV = 1.4 D-4D 66kW)
    NDE120L - generace E12 (E121L = 1.6VVTi, E123L = 1.8VVTLi, všechny ostatní jsou E120L)
    AHMDYW: H= 5dv. hatchback, místo toho může být G (3dv. hatch.), E (sedan) nebo W (kombi)
    AHMDYW: M= 5st. manuální převodovka, místo toho může být G (převodovka M-MT) nebo F (6st. manuální převodovka)
    Ostatní písmena jsem zatím nerozkódoval :D
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.01.07  12:37

    « E model Corolly WAS: reproduktory pro Corollu

    2 Saab: tak jsem se byl kouknout v garáži - jenom na haubně je zespodu asi 6 -8 samolepek a cedulek s různejma kodama, na motoru je nápis T 1ND-E52C (1.4 D4D, podle manuálu je motor typu 1 ND-TV) a na sloupku mezi dveřma jsou další a další nálepky :shock: našel jsem mimojiné i tuhle: MODEL NDE120L-AHMDYW => takže asi E12? >:D měls pravdu :D
  • « 00 Reagovat !

    foto Saab

    Saab 16.01.07  09:09

    « Re: Re: RE: reproduktory pre Corollu E11

    Tak když se podíváš na ten štítek na označení modelu, tak zjistíš generaci, mělo by tam být:
    ZZE12 = model E12, motor 1.4 97k (4ZZ-FE 1.398ccm)
    ZZE12 = model E12, motor 1.6 110k (3ZZ-FE 1.598ccm)
    ZZE122 = model E12, motor 1.8 135k (1ZZ-FE 1.794ccm)
    ZZE123 = model E12, motor 1.8 192k (2ZZ-GE 1.796ccm)
    CDE120 = model E12, motor 2.0 D-4D 90k (1CD-FTV 1.995ccm)
    CDE120 = model E12, motor 2.0 D-4D 110k (1CD-FTV 1.995ccm)
    ........
  • « 00 Reagovat !

    foto Saab

    Saab 16.01.07  07:39

    « Re: RE: reproduktory pre Corollu E11

    to Sedmispáč: o E13 jsem zatím nikde neslyšel :-) Navíc Toyota novým Ečkem označuje vždy až novou generaci, ještě nikdy neměnila číslo při faceliftu, ale nic není nemožné Toyóótáá :-!
    Se na to ještě kouknu. Nebo zkus se kouknout do motorového prostoru, měl by tam být někde štítek a někde by tam mělo být napsáno EE a nějaké číslo (např. EE101 apod.).
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.01.07  16:40

    « RE: reproduktory pre Corollu E11

    2 Saab: E12? fakt? jsem schválně hledal na webu a našel jsem odkazy na E12/13 - jsem myslel, že E13 je poslední Corolla, tedy facelift E12, Corolla r.v. 2005 + 2006? :shock:
    jinak nevím jestli dijkstra uspěje ve značkovým servisu, ptal jsem se emailem na technická data rádia co montujou origo a dostal jsem odpověď, že vědí jak to vymontovat, ale co tam je asi moc ne... :shock: prej je to panasonic, ale nejni možný zjistit přesný tech. data - tedy výkon, odpor atd.... dost mě to zklamalo, že to nevědí ani na Toyotě CZ (importér)! 8-s
    zajímaly mě možnosti nechat rádio a dát lepší repro a event. subwoofer.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…