co takhle místo Naturalu 95 N98 ?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 28.03.01 12:35
« Re: 99+
Ta 99 se mi zda dost predrazena, i kdyz je fakt, ze jsem s ni nejel. Lepsi volba mi prijde 98, zvlast kdyz je to v nejaky akci. Napr. v Ceske Kamenici (Decin) ho u OMV prodavaji jen o 10 haliru draz, nez 95 a to za 24,60(Zdroj www.automobil.cz - benzin). To uz se skoro vyplati, ne? -
« Re: N98 v N95
Se vzrustajicim cislem motor je tichsi ale mato dva jacky:1.se vzrustajicim OCT c. klesa tepelna enrgije paliva 2.posouva se predstih(snizuje se)tim klesa hluk motoru, a celkove vykon motoru a spotrebu ,pokud neni prispusoben tomu palivu (predstih a vysi komrese). -
« 98oktan za 28.60 Sk
V BA spravili na esso pumpach akciu a predavali v strdu kazdy benzin o 3 koruny lacnejsie ako normal.. okrem toho je tam lacnejsia 98 oproti iny pumpam asi o 2Sk..
cize na norm. pumpe stoji 98..... 33,60
na esso som tankoval za 28,60.
to stoji za to nie ? ;-) -
« Re: N98 v N95
Mam Vectru A s motorem C20XE. Pred nedavnem jsem jen tak zkusil natankovat plnou N98. Rozdil tam byl velky- motor bezel jaksi tiseji a bez vibraci. Nekdo se zde zminil o chodu za studena. I v tom, hned po nastartovani byl rozdil. Netroufam si ale stoprocentne tvrdit, ze se zvysil vykon. Ale usi to slysely- ten motor si predl, jako kdyby mel 50 a ne 150 tisic. Mimochodem- ja mam taky radsi dvanactku nez desitku..... -
« Re: N98 v N95
mipr: Pokud bys na to ve škůdce chtěl přejít trvale, tak si kousek přidej předstih, jinak zbytečně moc energie utíká zbůhdarma do výfuku. Auta, kterým elektronika samočinně drží optimální předstih na základě info z detonačního čidla, nemaj problém, ostatním hrozí při trvalejším používání paliva s vyšším oktanovým číslem bez korekce předstihu nadměrné zahřívání výfukových ventilů a jejich podpálení. -
« Re: 95vs98? 91vs95!!
No nárust výkonu při stejných otáčkách bych u N98 nečekal ..... jde spíše o to, že motor jde vytočit do vyšších otáček zejména u motoru s vysokým kompresním poměrem ....... u "normálních - nevysilených" motorů nemá 98 význam tankovat.
Jo a jednoduchy algoritmus - čím více příměsí zvýšujících oktanové číslo tím méně benzínu ! takže N98 bude mít méně joulíků nez N95 :o)) ... at mě někdo opraví pokud se pletu -
« 95vs98? 91vs95!!
nevim, jaky je rozdil mezi N95 a N98, ale kdyz jsem jezdil se S120L, tak tam byl obrovsky rozdil mezi Specialem 91 a Naturalem95, kdyz jsem jel delsi cesty s nalozenym autem, vyplatilo se mi co do max. cestovni rychlosti (s N95 130-140km/h), spotrebe a hluku (subjektivne) natankovat N95 spis, nez se tahnout se Spec91. -
« Re: N98 v N95
porovnání benzínů: N98 - motor byl nepatrně tišší, jinak bez postřehnutého vlivu na výkon nebo na spotřebu (resp. nepatrný vliv na spotřebu byl, ale klidně ty 1-2 deci mohly být i způsobem jízdy, jak si to člověk podvědomě hlídá, když sleduje, co jiný benzín udělá); Shell Power - motor zabíral ochotněji od nižších otáček (hlavně to bylo patrné na studeném), ale až tak po 100 nebo spíš 200 ujetých km - takže bych z toho usuzoval, že těch prvních pár km potřeboval na odplavení nebo rozpuštění nějakých sajrajtů, protože teď jsem zase načepoval běžný N95 a zatím se motor chová stejně; je tedy možné, že nějaká další aditiva v tom Shell Power jsou, že trochu pročistila palovací prostor, ale jinak byl bez vlivu na spotřebu. -
« Re: N98 v N95
Testujem uz asi rok rozdiel medzi N95 /Shell V-Power/ a N98 /JET/ v Skode 130L a musim povedat, ze hlavny rozdiel je, ze na N98 ide motor vyrazne s mensim hlukom a vybraciami. Vo vykone rozdiel velmi necitit ale na 98-ku ide kultivovanejsie. Tankujem striedavo 95 a 98 /vzdy dojazdim nadrz do prazdna a natankujem plnu/ - takze viem o com hovorim.