co takhle místo Naturalu 95 N98 ?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: N98 v N95
Myslím, že je to trochu inak. Chápem to tak, že N98 má oproti N95 väcšiu odolnost proti samovznieteniu (preto sa používa pri vyšších kompr. pomeroch). U Š105/120 sa to javilo tak, že motor bol menej náchylný na "klepanie", cím sa zdalo, že "ide lepšie". Medzi N98 a N95 nie je rozdiel vo využitelnej energii, teda zvýšenie výkonu motora neprinesú.
Osobne si myslím, že medzi benzínmi sú rozdiely, hlavne v aditívach. Podla toho, co sa píše v letáciku o Shell V-Power, jedná sa o benzín N95, ktorý sa môže miešat s klasickým N95. Ked nad tým tak uvažujem, tak fyzika umožnuje viac spôsobov, ako sa môže zlepšit spalovanie vo valcoch (napr. už len zmena viskozity benzínu môže spôsobit zlepšenie rozptylu kvapôcok benzínu v spalovacom priestore, co zase zmení priebeh a úcinnost spalovania - to je ostatne princíp, ktorý požíva vstrekovanie - okrem presného množstva paliva a dalších detailov vstrekovanie zlepšuje zmiešanie benzínu so vzduchom), prípadne to, co tvrdia o V-Power - cistenie dosadacích plôch ventilov. Som presvedcený, že vývoj aditív pre benzíny má svoj význam. Tvrdenie, že aditíva v benzíne tvoria len malé percento z celkového objemu benzínu, a preto sú bezvýznamné, je trochu od veci. Motory môžu omnoho viac ocenit prímesi v benzíne, ako náš jazyk a žalúdok rozdiel medzi Pepsi a Coke. -
« N98 v N95
nazdarek, chvilku tady firma Jet mel tu akci N98 za cenu N95, tak jsem to asi 4-5 nalil do plny.
Muzu rici, ze moje Mazda 323F 1.5i DOHC r.v.96 jela na ten N98 lepe, auto bylo sviznejsi a za studena bezelo lepe, pak uz to nebylo tak znat, ale trochu preci. Nekde jsem slysel, ze obecne auta vyrobena v Japonsku **ne Japonska vyrobena v Evrope** jsou postavena na lepsi benzin, nez se v Evrope bezne prodava, v Japonsku je nejmene N98 a da se koupit i N102.
Jinak naprosto urcite muzu rici, ze mi to s N98 zralo tak o 5-8 deci mene..a to je znat. :-) Pepa
-
« Lepsi benzin??? alias Cola kontra Pepsi
Veskere reci o lepsich palivech nez jsou jina je jen hloupy konkurencni trik.Benzin a nafta podlehaji pomerne prisnym kriteriim a je presne rizena i technologie jejich vyroby.Velke znacky tezi s dlouholete tradice a obliby u zakazniku.Cely proces prodeje paliv,maziv,uniformni shopy atd. je lety praxe odzkouseny a do puntiku vymysleny ,marketingove perfektne zpracovany projekt.U nekterych firem dovedeno skutecne k dokonalosti./Shell,Aral/.Pouceni:
Neverte tolik zavedenym znackam.Pouzivejte vzdy zdravy selsky rozum.
Kamil -
« Bez nadpisu
No ja si myslim, ze to je napsane bud na nadrzi nebo v TP, Na mazde mx5 je navicku(zevnitr) napsane natural minimalni oktanove cislo 95,
takze tam by to mozna k necemu bylo. Z technickeho hlediska, Nevim jak v te Calibre ale treba ve skodovkach By to bylo naprosto k nicemu mozna i ke skode, protoze ten motor je proste nastaveny na 95.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!
BTW JOE_ST: benzín se s oktanovým číslem 102? TO jde?