co takhle místo Naturalu 95 N98 ?
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
- benzín pro sportovní auto 31.05.2000 14:58
- Bez nadpisu 31.05.2000 15:31
- Natural 98 31.05.2000 17:07
- Bez nadpisu 31.05.2000 18:21
- Lepsi benzin??? alias Cola kontra Pepsi 31.05.2000 21:58
- N98 v N95 31.05.2000 22:52
- Re: N98 v N95 01.06.2000 09:07
- Joe 15.06.2000 09:18
- 95 v. 98 28.06.2000 09:24
- n98 07.07.2000 11:33
- 95vs98? 91vs95!! 29.11.2000 15:48
- 98oktan za 28.60 Sk 22.03.2001 23:02
- Bez nadpisu 23.03.2001 18:10
- 99+ 24.03.2001 09:31
-
-
Bez nadpisu
No ja si myslim, ze to je napsane bud na nadrzi nebo v TP, Na mazde mx5 je navicku(zevnitr) napsane natural minimalni oktanove cislo 95,
takze tam by to mozna k necemu bylo. Z technickeho hlediska, Nevim jak v te Calibre ale treba ve skodovkach By to bylo naprosto k nicemu mozna i ke skode, protoze ten motor je proste nastaveny na 95. -
Lepsi benzin??? alias Cola kontra Pepsi
Veskere reci o lepsich palivech nez jsou jina je jen hloupy konkurencni trik.Benzin a nafta podlehaji pomerne prisnym kriteriim a je presne rizena i technologie jejich vyroby.Velke znacky tezi s dlouholete tradice a obliby u zakazniku.Cely proces prodeje paliv,maziv,uniformni shopy atd. je lety praxe odzkouseny a do puntiku vymysleny ,marketingove perfektne zpracovany projekt.U nekterych firem dovedeno skutecne k dokonalosti./Shell,Aral/.Pouceni:
Neverte tolik zavedenym znackam.Pouzivejte vzdy zdravy selsky rozum.
Kamil -
N98 v N95
nazdarek, chvilku tady firma Jet mel tu akci N98 za cenu N95, tak jsem to asi 4-5 nalil do plny.
Muzu rici, ze moje Mazda 323F 1.5i DOHC r.v.96 jela na ten N98 lepe, auto bylo sviznejsi a za studena bezelo lepe, pak uz to nebylo tak znat, ale trochu preci. Nekde jsem slysel, ze obecne auta vyrobena v Japonsku **ne Japonska vyrobena v Evrope** jsou postavena na lepsi benzin, nez se v Evrope bezne prodava, v Japonsku je nejmene N98 a da se koupit i N102.
Jinak naprosto urcite muzu rici, ze mi to s N98 zralo tak o 5-8 deci mene..a to je znat. :-) Pepa
-
Re: N98 v N95
Myslím, že je to trochu inak. Chápem to tak, že N98 má oproti N95 väcšiu odolnost proti samovznieteniu (preto sa používa pri vyšších kompr. pomeroch). U Š105/120 sa to javilo tak, že motor bol menej náchylný na "klepanie", cím sa zdalo, že "ide lepšie". Medzi N98 a N95 nie je rozdiel vo využitelnej energii, teda zvýšenie výkonu motora neprinesú.
Osobne si myslím, že medzi benzínmi sú rozdiely, hlavne v aditívach. Podla toho, co sa píše v letáciku o Shell V-Power, jedná sa o benzín N95, ktorý sa môže miešat s klasickým N95. Ked nad tým tak uvažujem, tak fyzika umožnuje viac spôsobov, ako sa môže zlepšit spalovanie vo valcoch (napr. už len zmena viskozity benzínu môže spôsobit zlepšenie rozptylu kvapôcok benzínu v spalovacom priestore, co zase zmení priebeh a úcinnost spalovania - to je ostatne princíp, ktorý požíva vstrekovanie - okrem presného množstva paliva a dalších detailov vstrekovanie zlepšuje zmiešanie benzínu so vzduchom), prípadne to, co tvrdia o V-Power - cistenie dosadacích plôch ventilov. Som presvedcený, že vývoj aditív pre benzíny má svoj význam. Tvrdenie, že aditíva v benzíne tvoria len malé percento z celkového objemu benzínu, a preto sú bezvýznamné, je trochu od veci. Motory môžu omnoho viac ocenit prímesi v benzíne, ako náš jazyk a žalúdok rozdiel medzi Pepsi a Coke.-
« Re: N98 v N95
Testujem uz asi rok rozdiel medzi N95 /Shell V-Power/ a N98 /JET/ v Skode 130L a musim povedat, ze hlavny rozdiel je, ze na N98 ide motor vyrazne s mensim hlukom a vybraciami. Vo vykone rozdiel velmi necitit ale na 98-ku ide kultivovanejsie. Tankujem striedavo 95 a 98 /vzdy dojazdim nadrz do prazdna a natankujem plnu/ - takze viem o com hovorim.-
« Re: N98 v N95
porovnání benzínů: N98 - motor byl nepatrně tišší, jinak bez postřehnutého vlivu na výkon nebo na spotřebu (resp. nepatrný vliv na spotřebu byl, ale klidně ty 1-2 deci mohly být i způsobem jízdy, jak si to člověk podvědomě hlídá, když sleduje, co jiný benzín udělá); Shell Power - motor zabíral ochotněji od nižších otáček (hlavně to bylo patrné na studeném), ale až tak po 100 nebo spíš 200 ujetých km - takže bych z toho usuzoval, že těch prvních pár km potřeboval na odplavení nebo rozpuštění nějakých sajrajtů, protože teď jsem zase načepoval běžný N95 a zatím se motor chová stejně; je tedy možné, že nějaká další aditiva v tom Shell Power jsou, že trochu pročistila palovací prostor, ale jinak byl bez vlivu na spotřebu. -
« Re: N98 v N95
mipr: Pokud bys na to ve škůdce chtěl přejít trvale, tak si kousek přidej předstih, jinak zbytečně moc energie utíká zbůhdarma do výfuku. Auta, kterým elektronika samočinně drží optimální předstih na základě info z detonačního čidla, nemaj problém, ostatním hrozí při trvalejším používání paliva s vyšším oktanovým číslem bez korekce předstihu nadměrné zahřívání výfukových ventilů a jejich podpálení.-
« Re: N98 v N95
Mam Vectru A s motorem C20XE. Pred nedavnem jsem jen tak zkusil natankovat plnou N98. Rozdil tam byl velky- motor bezel jaksi tiseji a bez vibraci. Nekdo se zde zminil o chodu za studena. I v tom, hned po nastartovani byl rozdil. Netroufam si ale stoprocentne tvrdit, ze se zvysil vykon. Ale usi to slysely- ten motor si predl, jako kdyby mel 50 a ne 150 tisic. Mimochodem- ja mam taky radsi dvanactku nez desitku.....-
« Re: N98 v N95
Se vzrustajicim cislem motor je tichsi ale mato dva jacky:1.se vzrustajicim OCT c. klesa tepelna enrgije paliva 2.posouva se predstih(snizuje se)tim klesa hluk motoru, a celkove vykon motoru a spotrebu ,pokud neni prispusoben tomu palivu (predstih a vysi komrese).
-
-
-
-
-
« Re: 95 v. 98
Hm, tak to má v autě docela pěknou laboratoř :-) Zkoumá ho motorovou nebo výzkumnou metodou?
-
-
95vs98? 91vs95!!
nevim, jaky je rozdil mezi N95 a N98, ale kdyz jsem jezdil se S120L, tak tam byl obrovsky rozdil mezi Specialem 91 a Naturalem95, kdyz jsem jel delsi cesty s nalozenym autem, vyplatilo se mi co do max. cestovni rychlosti (s N95 130-140km/h), spotrebe a hluku (subjektivne) natankovat N95 spis, nez se tahnout se Spec91.-
« Re: 95vs98? 91vs95!!
No nárust výkonu při stejných otáčkách bych u N98 nečekal ..... jde spíše o to, že motor jde vytočit do vyšších otáček zejména u motoru s vysokým kompresním poměrem ....... u "normálních - nevysilených" motorů nemá 98 význam tankovat.
Jo a jednoduchy algoritmus - čím více příměsí zvýšujících oktanové číslo tím méně benzínu ! takže N98 bude mít méně joulíků nez N95 :o)) ... at mě někdo opraví pokud se pletu
-
-
-
-
"-- skrytý --" 28.03.2001 12:35
« Re: 99+
Ta 99 se mi zda dost predrazena, i kdyz je fakt, ze jsem s ni nejel. Lepsi volba mi prijde 98, zvlast kdyz je to v nejaky akci. Napr. v Ceske Kamenici (Decin) ho u OMV prodavaji jen o 10 haliru draz, nez 95 a to za 24,60(Zdroj www.automobil.cz - benzin). To uz se skoro vyplati, ne?
-