co takhle místo Naturalu 95 N98 ?

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse


  • 00 Reagovat !

    foto

    31.05.2000  14:58

    benzín pro sportovní auto

    Mám Calibru , mohu využít nahrazení N95 s devadesátosmičkou ? Vyplatí se kupovat lepší paliva typu Shell V-Power ?
    • 00 Reagovat !

      foto

      13.06.2000  10:21

      « Re: benzín pro sportovní auto

      S motorem C20NE to nepoznáš..., jo kdybys' měl XE ne LET... to by bylo jiný...

      BTW JOE_ST: benzín se s oktanovým číslem 102? TO jde?
  • 00 Reagovat !

    foto

    31.05.2000  15:31

    Bez nadpisu

    No ja si myslim, ze to je napsane bud na nadrzi nebo v TP, Na mazde mx5 je navicku(zevnitr) napsane natural minimalni oktanove cislo 95,
    takze tam by to mozna k necemu bylo. Z technickeho hlediska, Nevim jak v te Calibre ale treba ve skodovkach By to bylo naprosto k nicemu mozna i ke skode, protoze ten motor je proste nastaveny na 95.
  • 00 Reagovat !

    foto

    31.05.2000  17:07

    Natural 98

    No některým lidem se zdá benzín furt zbytečně levnej, tak se snaží sehnat nejaký dražší. Opačný extrém jsou ti, co tam lejou ten technickej benzín. Jestli to tak půjde dál, jedni budou jezdit na destilovaný prdy a druzí na Channel 5.
  • 00 Reagovat !

    foto

    31.05.2000  18:21

    Bez nadpisu

    Jó a jestli to není fťypný, tak sorry. Už jsem dneska dostal dost vynadáno za hlouposti, tak ....
  • 00 Reagovat !

    foto

    31.05.2000  21:58

    Lepsi benzin??? alias Cola kontra Pepsi

    Veskere reci o lepsich palivech nez jsou jina je jen hloupy konkurencni trik.Benzin a nafta podlehaji pomerne prisnym kriteriim a je presne rizena i technologie jejich vyroby.Velke znacky tezi s dlouholete tradice a obliby u zakazniku.Cely proces prodeje paliv,maziv,uniformni shopy atd. je lety praxe odzkouseny a do puntiku vymysleny ,marketingove perfektne zpracovany projekt.U nekterych firem dovedeno skutecne k dokonalosti./Shell,Aral/.Pouceni:
    Neverte tolik zavedenym znackam.Pouzivejte vzdy zdravy selsky rozum.
    Kamil
  • 00 Reagovat !

    foto

    31.05.2000  22:52

    N98 v N95

    nazdarek, chvilku tady firma Jet mel tu akci N98 za cenu N95, tak jsem to asi 4-5 nalil do plny.

    Muzu rici, ze moje Mazda 323F 1.5i DOHC r.v.96 jela na ten N98 lepe, auto bylo sviznejsi a za studena bezelo lepe, pak uz to nebylo tak znat, ale trochu preci. Nekde jsem slysel, ze obecne auta vyrobena v Japonsku **ne Japonska vyrobena v Evrope** jsou postavena na lepsi benzin, nez se v Evrope bezne prodava, v Japonsku je nejmene N98 a da se koupit i N102.

    Jinak naprosto urcite muzu rici, ze mi to s N98 zralo tak o 5-8 deci mene..a to je znat. :-) Pepa
    • 00 Reagovat !

      foto

      29.06.2000  22:22

      « Re: N98 v N95

      to: všem. Nedávno jsem zkusil místo 95ky 98ičku u Subaru 1.8 Turbo. Připadalo mi to téměř stejný, jen ve vyšších otáčkách jde možná ochotnějc dál, ale jinak nic moc.
  • 00 Reagovat !

    foto

    01.06.2000  09:07

    Re: N98 v N95

    Myslím, že je to trochu inak. Chápem to tak, že N98 má oproti N95 väcšiu odolnost proti samovznieteniu (preto sa používa pri vyšších kompr. pomeroch). U Š105/120 sa to javilo tak, že motor bol menej náchylný na "klepanie", cím sa zdalo, že "ide lepšie". Medzi N98 a N95 nie je rozdiel vo využitelnej energii, teda zvýšenie výkonu motora neprinesú.
    Osobne si myslím, že medzi benzínmi sú rozdiely, hlavne v aditívach. Podla toho, co sa píše v letáciku o Shell V-Power, jedná sa o benzín N95, ktorý sa môže miešat s klasickým N95. Ked nad tým tak uvažujem, tak fyzika umožnuje viac spôsobov, ako sa môže zlepšit spalovanie vo valcoch (napr. už len zmena viskozity benzínu môže spôsobit zlepšenie rozptylu kvapôcok benzínu v spalovacom priestore, co zase zmení priebeh a úcinnost spalovania - to je ostatne princíp, ktorý požíva vstrekovanie - okrem presného množstva paliva a dalších detailov vstrekovanie zlepšuje zmiešanie benzínu so vzduchom), prípadne to, co tvrdia o V-Power - cistenie dosadacích plôch ventilov. Som presvedcený, že vývoj aditív pre benzíny má svoj význam. Tvrdenie, že aditíva v benzíne tvoria len malé percento z celkového objemu benzínu, a preto sú bezvýznamné, je trochu od veci. Motory môžu omnoho viac ocenit prímesi v benzíne, ako náš jazyk a žalúdok rozdiel medzi Pepsi a Coke.
    • 00 Reagovat !

      foto

      28.11.2000  10:24

      « Re: N98 v N95

      Testujem uz asi rok rozdiel medzi N95 /Shell V-Power/ a N98 /JET/ v Skode 130L a musim povedat, ze hlavny rozdiel je, ze na N98 ide motor vyrazne s mensim hlukom a vybraciami. Vo vykone rozdiel velmi necitit ale na 98-ku ide kultivovanejsie. Tankujem striedavo 95 a 98 /vzdy dojazdim nadrz do prazdna a natankujem plnu/ - takze viem o com hovorim.
      • 00 Reagovat !

        foto

        28.11.2000  14:37

        « Re: N98 v N95

        porovnání benzínů: N98 - motor byl nepatrně tišší, jinak bez postřehnutého vlivu na výkon nebo na spotřebu (resp. nepatrný vliv na spotřebu byl, ale klidně ty 1-2 deci mohly být i způsobem jízdy, jak si to člověk podvědomě hlídá, když sleduje, co jiný benzín udělá); Shell Power - motor zabíral ochotněji od nižších otáček (hlavně to bylo patrné na studeném), ale až tak po 100 nebo spíš 200 ujetých km - takže bych z toho usuzoval, že těch prvních pár km potřeboval na odplavení nebo rozpuštění nějakých sajrajtů, protože teď jsem zase načepoval běžný N95 a zatím se motor chová stejně; je tedy možné, že nějaká další aditiva v tom Shell Power jsou, že trochu pročistila palovací prostor, ale jinak byl bez vlivu na spotřebu.
      • 00 Reagovat !

        foto

        07.03.2001  07:14

        « Re: N98 v N95

        mipr: Pokud bys na to ve škůdce chtěl přejít trvale, tak si kousek přidej předstih, jinak zbytečně moc energie utíká zbůhdarma do výfuku. Auta, kterým elektronika samočinně drží optimální předstih na základě info z detonačního čidla, nemaj problém, ostatním hrozí při trvalejším používání paliva s vyšším oktanovým číslem bez korekce předstihu nadměrné zahřívání výfukových ventilů a jejich podpálení.
        • 00 Reagovat !

          foto

          18.03.2001  21:13

          « Re: N98 v N95

          Mam Vectru A s motorem C20XE. Pred nedavnem jsem jen tak zkusil natankovat plnou N98. Rozdil tam byl velky- motor bezel jaksi tiseji a bez vibraci. Nekdo se zde zminil o chodu za studena. I v tom, hned po nastartovani byl rozdil. Netroufam si ale stoprocentne tvrdit, ze se zvysil vykon. Ale usi to slysely- ten motor si predl, jako kdyby mel 50 a ne 150 tisic. Mimochodem- ja mam taky radsi dvanactku nez desitku.....
          • 00 Reagovat !

            foto

            22.03.2001  11:51

            « Re: N98 v N95

            Mno to ja taky, ale kdyz je min penez, musi se jit na 10°. Stejne tak i s benzinem.
          • 00 Reagovat !

            foto

            23.03.2001  21:27

            « Re: N98 v N95

            Se vzrustajicim cislem motor je tichsi ale mato dva jacky:1.se vzrustajicim OCT c. klesa tepelna enrgije paliva 2.posouva se predstih(snizuje se)tim klesa hluk motoru, a celkove vykon motoru a spotrebu ,pokud neni prispusoben tomu palivu (predstih a vysi komrese).
  • 00 Reagovat !

    foto

    15.06.2000  09:18

    Joe

    Mas recht, s N98 najedes i o neco malo vice km, ale pruser je, ze se u hodne pump lisi...kolikrat u NAT98 nacepujes NAT95 :-(
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.06.2000  09:24

    95 v. 98

    Jeden znamej ma v aute (Lancer EVO IV)takovy zarizenicko a to mu krome miliony jinych veci ukazuje hodnotu oktanoveho cisla. Jezdi pouze na 98 a pry leckdy se ta hodnota velmi blizi 95-ce. Co z toho vyplyva? Micha se, micha.....
    • 00 Reagovat !

      foto

      28.06.2000  12:22

      « Re: 95 v. 98

      Hm, tak to má v autě docela pěknou laboratoř :-) Zkoumá ho motorovou nebo výzkumnou metodou?
      • 00 Reagovat !

        foto

        29.06.2000  09:03

        « Re: 95 v. 98

        To je Motek, nebo jak se to jmenuje. To ma kazdy WRC. Je to pocitac, kde nastavujes motor, jak ma palit, kolik ma strikat (treba podle vlhkosti a teploty vzduchu), atd. Ja bych to auto bral i bez tohodle :-)(Mitsubishi Lancer EVO VI)
        • 00 Reagovat !

          foto

          29.06.2000  10:40

          « Re: 95 v. 98

          I mně se myšák moc líbí :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    07.07.2000  11:33

    n98

    Jak je možne, ze na vsetinsku se v podstate neda N98 sehnat? Vite kolik stoji n102? asi 170Kc/litr.
  • 00 Reagovat !

    foto

    29.11.2000  15:48

    95vs98? 91vs95!!

    nevim, jaky je rozdil mezi N95 a N98, ale kdyz jsem jezdil se S120L, tak tam byl obrovsky rozdil mezi Specialem 91 a Naturalem95, kdyz jsem jel delsi cesty s nalozenym autem, vyplatilo se mi co do max. cestovni rychlosti (s N95 130-140km/h), spotrebe a hluku (subjektivne) natankovat N95 spis, nez se tahnout se Spec91.
    • 00 Reagovat !

      foto

      04.03.2001  10:03

      « Re: 95vs98? 91vs95!!

      No nárust výkonu při stejných otáčkách bych u N98 nečekal ..... jde spíše o to, že motor jde vytočit do vyšších otáček zejména u motoru s vysokým kompresním poměrem ....... u "normálních - nevysilených" motorů nemá 98 význam tankovat.
      Jo a jednoduchy algoritmus - čím více příměsí zvýšujících oktanové číslo tím méně benzínu ! takže N98 bude mít méně joulíků nez N95 :o)) ... at mě někdo opraví pokud se pletu
      • 00 Reagovat !

        foto

        06.03.2001  17:01

        « Re: 95vs98? 91vs95!!

        obcas musi zasahnout omezovac, protoze jde motor do vysokych otacek jak nic. to pak nema pro mne N98 zadny vyznam, spise naopak?
  • 00 Reagovat !

    foto

    22.03.2001  23:02

    98oktan za 28.60 Sk

    V BA spravili na esso pumpach akciu a predavali v strdu kazdy benzin o 3 koruny lacnejsie ako normal.. okrem toho je tam lacnejsia 98 oproti iny pumpam asi o 2Sk..
    cize na norm. pumpe stoji 98..... 33,60
    na esso som tankoval za 28,60.
    to stoji za to nie ? ;-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    23.03.2001  18:10

    Bez nadpisu

    tahle akce 12tydnu nebo jak se jmenuje je v CR taky
  • 00 Reagovat !

    foto

    24.03.2001  09:31

    99+

    Na pumpe Shell kousek za Brnem na dalnici na Prahu maji Natural 99+ za 34.50. Mam 2.5l V6 tak jsem to zkusil. Kdyby nebylo tak vysoke ceny, bral bych to porad. Mnohem sviznejsi od nizsich otacek..
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 28.03.2001  12:35

      « Re: 99+

      Ta 99 se mi zda dost predrazena, i kdyz je fakt, ze jsem s ni nejel. Lepsi volba mi prijde 98, zvlast kdyz je to v nejaky akci. Napr. v Ceske Kamenici (Decin) ho u OMV prodavaji jen o 10 haliru draz, nez 95 a to za 24,60(Zdroj www.automobil.cz - benzin). To uz se skoro vyplati, ne?
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…