Nejlepší ojetina (spolehlivost,dostupnost ND ...)

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.04.03  13:05

    « Re: Auto do 150 000 Kč!!

    xstrp07: Já bych zajel do AAA :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.04.03  12:02

    « Re: Nejlepší (nejvýhodnější) ojetina ?

    Potvrdzujem pohodovost Primery, len s upozornenim, ze original diely u Nissana su dost drahe (na urovni ostatnych Japoncov), na druhej strane sa daju v pohode zohnat neoriginal diely v perfektnej kvlaite a za dobre ceny (napr. original novy chladic asi 4000CZK). Faktom ostava, ze nakup dielov je skor vynimka, auto jazdi bez velkych problemov aj dlhe vzdialenosti, je pohodlne a usporne. Spolahlivost super. Obrovsky kufor, vnutri miesto pre celu rodinu ;)) Btw tej vone som si ale nevsimol ;)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.04.03  11:56

    « Re: Nejlepší (nejvýhodnější) ojetina ?

    Fakt super je prostě Nissan Primera 1.6 16V 92-96, ceny 90 - 120 tis. Je to japonská spolehlivost, ale auto je montované v Anglii z vlastních zdrojů (80%) podle japonských technologií. Díly proto nejsou tak drahé, jako u klasických japonců, existují mraky replik, originály se taky dají... Je to úsporný (spotřeba do 7l), bezůdržbový, celkem to frčí, pohodlný a krásný interiér nahrazuje nepříliš stylový zadek. Vady bývají nezávažné, povětšinou prkotiny, jako zámky, slepnoucí světla, koroze výfuku.... Hlavně, tyhle motory prostě krááásně voněj, když se zahřejou... Kdyby to někdo prodával ve spreji, dal bych si to na kapesník... :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.04.03  11:43

    « Re: Auto do 150 000 Kč!!

    Nissan Primera 1.6 16V 94-95
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.04.03  08:16

    « Re: Auto do 150 000 Kč!!

    Fiat Brava 1.6
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.04.03  19:05

    « Re: Auto do 150 000 Kč!!

    Buick Skylark 1997
  • 00 Reagovat !

    foto

    12.04.03  04:39

    « Auto do 150 000 Kč!!

    Mohl by mi někdo poradit, jaké auto koupit do 150000Kč. Asi tak 5-6let staré, takže asi r.v. 1997 nebo 1998. Potřebuji s ním tak týdně ujet asi tak 15km každý den+100-200 o víkendu=týdně asi 150 až 300km. Nejlíp abych to nemusel pořád opravovat. Rozmýšlel jsem nad fordem escortem,např.1,6 16V, nebo nad felicií-ale ta se mi nelíbí, nebo nad hyundai accentem-třeba 1,4 12V apod nebo nad peugeotem (ale autum nerozumím, a do bazaru se mi jít nechce, aby mě neoškubali a u prodejce peugeotu jsem nasel jen nejlevnejšího za 190000kc). Za auto chci dát tak 175000, ale počítám s tím, že ojetiny se lidi zbavujou, jak s ní začnou potíže, takže 25000 si nechávám na opravy. 5 dní v týdnu budu s autem jezdit v SRN, takže to nemůže být ani kradený nebo bouračka dovežená z německa. předem vám děkuju za rady.,
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.05.00  14:58

    « Re: Statistické závady u Peugeotů

    No, nechci tě strašit, ale předchozí majitel říkal, že ho to vyšlo zhruba na 20 000 Kč.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.05.00  13:33

    « Re: Statistické závady u Peugeotů

    No, s tou zpátečkou jsi mi docela vyděsil. Jak u té 306-ky, tak 106-ky je to nejslabší věc. Na obou je zámek řadicí páky a občas je to něco, když člověk chce zamknout. Kolik může taková generálka převodovky stát ? Asi majlant. Teď jezdím, jen netuším, kolik mám benzínu, protože benzínoměr ukazuje asi tak 130 %. Douf8m, 6e a6 benzín bude docházet, rozsvítí se světýlko a třeba se pak ručička vzpamatuje. Pokud ne, budu shánět palubku. Na cenu nové jsem se ani radši neptal.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.05.00  22:48

    « Re: Statistické závady u Peugeotů

    A ještě jsem zapomněl na jednu důležitou, kladnou vlastnost - nerezne.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.05.00  22:41

    « Re: Statistické závady u Peugeotů

    To jsi měl Tome docela smůlu. Já jsem koupil v prosinci 405ku, s tím, že budu muset udělat brzdy a vyměnit výfuk. Jinak jsem s tím najezdil asi 10 tkm a za tu dobu jsem musel nechat akorát vyměnit ložiska v předních kolech (zhruba 3300 Kč i s prací). Jinak je v pohodě, žádné drobné chybičky se naštěstí nevyskytly (až na ty vrzající dveře). Spotřeba oleje asi tak 0,3 l na 10 tkm (najeto 160 tkm), dynamika skvělá, spotřeba benzínu taky ujde, jednou jsem se dostal dokonce na 6,4 l/100 km. Plasty vržou akorát, když na ně praží sluníčko, ale u kterého 11 let starého auta ne? :-) Převodovka šlape skvěle, ale předochzí majitel musel u ní udělat generálku, protože nešla zařadit zpátečka. Podvozku také není co vytknout. Když to shrnu, tak Peugeot je pohodlné auto s relativně dlouhou životností, dobrými jízdními vlastnostmi, ale na druhou stranu se v něm občas něco pokazí, má trochu dražší náhradní díly a celkem se kradou (možná právě na ty náhradní díly :-)).
  • 00 Reagovat !

    foto

    23.05.00  19:06

    « Statistické závady u Peugeotů

    Co se udává u Peugeotů za časté závady:
    elektroinstalace (to mohu potvrdit), u těžkých dieselů a blbých silnic trpí přední náprava, méně trvamlivá převodovka a méně přesné řazení - to je asi taky fakt - ta 306-ka má sice převodovku po 30 tkm úplně v pohodě, ale občas tam jde hůř zpátečka a fakt je, že existují auta, která dávají z toho řazení lepší pocit - samozřejmě že oproti škodovce je ta převodovka nádherná, ale ve srovnání s jinými kvalitami Peugeotů je to poněkud slabší (ale dokud jsem si to nepřečetl, tak jsem to necítil). Nicméně u té mé 106-ky 90 tkm je už to řazení jako lžíce v bramborové kaši - ne, že by rychlosti vyskakovali, ale nemám z toho dobrý pocit. Pak prý častěji blbne startér u ojetin, jinak už vše pohoda - úsporné trvanlivé motory, perfektní podvozek, dobrá protikorozní ochrana. Spíš bych řekl, že Peugeotu kazí pověst ty blbinky jako že se někde něco utrhne, prodřou se potahy, přestanou svítit různé žárovky a diody, dělají kravál věci z umělé hmoty, taky motor na dálnici běží sice skvěle, ale soutěží s rádiem kdo dělá větší kravál v kabině - přitom by stačilo trochu izolace na vhodná místa. Já ale na Pežoty trpím, tak jim dost odpustím, protože 6-ková řada jsou samí krasavci, zvlášť 306-ka od 1/2 roku 1997 po změně čumáku. Ovšem takhle mladejch ojetin je jako šafránu a majitelé neví, co za to chtít. Chce to buď diesela nabo 1.6i, protože 1.4i musí být hodně slabá - rozhodně není pro ježdění ve 3 nebo ve 4 lidech. To je pak veškeré kouzlo Peugeota v háji, když to jede jako Felície. Pak už zbývá jen to pohodlí a to je málo.
  • 00 Reagovat !

    foto

    23.05.00  18:46

    « Závady u Peugeotů

    Peugeotem 306 světlemodrou metalízou občas jezdím, ale ten není můj, ten si půjčuji od příbuzných. Psal jsem o své nové 106-ce 8 let staré a 90 000 najeto:
    závady za první 3 týdny:
    1. vyteklý tlumič
    2. prasklý náhon tachometru
    3. utržené dráty od blinkrů
    4. ložiska alternátoru v háji
    5. zadřený ventilátor topení
    6. závada na řídící jednotce, která se projevuje jen občas škubavým rozjezdem a která je nediagnostikovatelná
    7. rozbité denní počítadlo km
    8. špatně ukazující palivoměr následkem opravy náhonu tachometru
    9. utržený kontakt od palivové pumpy
    10. stržený závit šroubu držící sedadlo spolujezdce
    11. lehká netěsnost motoru - unikající olej
    12. bůhvíkým nízko přišroubovaná pravá zástěrka, která drhne o silnici
    = samé blbosti, ale trochu moc najednou za prvních 500 km. Navíc kromě toho tlumiče absolutně nezjistitelné při sebelepší prohlídce v autobazaru, kdy všechno fungovalo a začalo se to sypat až po 200 km. Jen nechápu, jak se to podařilo předch. majiteli načasovat.
    K té 306-ce: závady prý neměla žádné. Já jsem s ní jel 1650 km do Španělska a zpátky a naprosto dokonalý pocit z jízdy i v naloženém autě - 1600 benzín. V srpnovém vedru na odpočivadlech jiní "hasili" auta, tohle jelo bez problémů. Nejezdím jako blázen, ale zkusil jsem chvilku na prázdné dálnici 180, což je pro ní asi maximum. Jinak je požitek s tím autem zatáčet - samonatáčecí zadní náprava, pohodlí pro lidi i vzadu na rozdíl od Corolly. Je to měkkej a ladnej Francouz, žádnej tvrdej a strohej Němec.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.05.00  12:34

    « Re: Nejlepší (nejvýhodnější) ojetina ?

    Před pár lety se daly lacino pořídit Renaulty 11 a Citroeny BX. Kdo měl kliku a auto se mu nerozsypalo, neprohloupil.

    Teď snad pomůže žebříček TÜV.

    taky tu kdysi byl odkaz: www.mujveb.cz/www/dalinb/ojetiny.htm

  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.05.00  11:48

    « Re: Nejlepší (nejvýhodnější) ojetina ?

    Me taky zajimaji ty zavady u 306-ky...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.05.00  08:49

    « Re: Nejlepší (nejvýhodnější) ojetina ?

    Aha uz vim:Peugeotu 306 (světlemodrá metalíza).
    A ty zavady ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.05.00  08:44

    « Re: Nejlepší (nejvýhodnější) ojetina ?

    tomaszplzne: muzes rict konkretne jake 4 zavady a u ktereho auta se ti projevily ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.05.00  16:41

    « Re: Nejlepší (nejvýhodnější) ojetina ?

    Náhradní díly - ceny např.na www.autoshop2000.cz.
    Celková cena auta = pořizovací cena + nutné opravy dejme tomu do 1/2 roku. Pak auto za 80 000 Kč může být mnohem dražší, než stejné, jen mladší či udržovanější za 120 000,- Kč. Slušná pravděpodobnost úplně bezproblémového auta je tak do 5 let a 50 tisíc km, pokud zrovna nemá skrytou vadu. Pak už s léty a kilometry začne přibývat pravděpodobnost nutných investic. Je mnoho závad, na které se prostě při sebepečlivějším výběru a odzkoušení přijít nedá, pokud se ta závada projevuje jen občas. Před asi 3 týdny jsem koupil auto a už se projevily čtyři a to jsem přesvědčen, že jsem ještě dopadl mimořádně dobře.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 17.05.00  15:23

    « Re: Nejlepší (nejvýhodnější) ojetina ?

    u 10 let starýho auta (malé nebo nižší strední trida) uz pak záleží od kusu- jaxe majitel staral, havarka....ale tohle vsechno uz bylo proprano a probrano v jinych tematech
  • 00 Reagovat !

    foto

    17.05.00  14:05

    « Nejlepší (nejvýhodnější) ojetina ?

    Nazdar všichni. Založil jsem toto téma (i když o podobných tématech se tady již několikrát diskutovalo) neboť si myslím,že bude zajímavé pro spoustu "smrtelníků", kteří by rádi slušné auto za rozumnou cenu (teď mám na mysli cenu dejme tomu od 50.000 do 100.000 Kč). Já osobně mám zálusk na nějakého dvojkového Golfa (snad rozumná dostupnost i cena náhr.dílů) - proti tomu jsou zase japonci (Corolla) s věhlasnou spolehlivostí - ale jak je to u nich s náhr.díly ? Starší fiaty (Uno, Tipo) a škodovky mi zase nedoporučují kvůli jejich relativní poruchovosti a menší trvanlivosti (to mi říkal známý automechanik - ten mi doporučoval výhradně německá auta ). Svěřte se se svými zkušenostmi a poraďte - zajímala by mně hlavně již zmiňovaná kategorie aut asi 7 - 10 let starých.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…