Elektromobil
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: to Elektromobil
Sakra, přestaňte už s tím generátorem!!! Elektromobil pro svoji činnost potřebuje jen zdroj energie (baterka), měnič napětí (z nízkého na vyšší) a elektromotor. Rekuperace se děje tak, že elektromotor pracuje ve funkci generátoru. Střídavé napětí se usměrní a dobíjí se baterka. Stejně jako všude jinde, i tady platí zákon zachování energie. Takže tolik k tomu vašemu generátoru. A neserte mě už s těmi nesmysly!!! Měli bysme vést seriózní diskuzi! -
« Elektromobil mých snů
Chci se s vámi podělit o moji vizi EV: 1. koncepce - Rodinný vůz: zrychlení z nuly na sto za 15 s, max. rychlost 140 km/hod, dojezd 400 km, rychlonabíjení za 2 hod, brždění rekuperací, *životnost baterek min. 10 let.______2.koncepce - Sportovní vůz - kupé: zrychlení na sto za 8 sec, max rychlost 200 km/hod, zbytek viz bod 1.____*Pozn. Raději bych tam dal ten "svůj" palivovej článek, ale není to ještě v sériové výrobě :-)
-
« Elektromobil
Tak jsem teď jel o velikonocích k babičce vlakem na Moravu, a jak tak stojím na nástupišti, uvědomil jsem si jednu věc: ČD jsou největším provozovatelem elektromobilů v ČR. Znáte přece oranžové ještěrky?!__________ Pak mi ještě napadá pouťovej autodrom. :-)) -
« Re: to Elektromobil
Nechápu. Jak jsi to myslel s tím generátorem? Podle tvého popisu mně to přijde jako perpetum-mobile... Co se týká těch solárních panelů: 16V*2A=32W_____ S tím nerozsvítíš ani pitomou žárovku. Solární panely se dají využít někde v Austrálii, anebo na kalifornských plážích, ale v české kotlině je to luxus... -
« Flexibilni tenkostene solarni panely
Tankovani paliva pro elektromobily?
Teoreticky snadna vec.Elektricky generator napeti,
baterka by stacila na nastartovani tohoto generatoru ,jez by se uvedl do chodu a vyrabel
potrebne napeti a proud.
Misto sestavovani tohoto narocneho generatoru
bych doporucil neco snadnejsiho a dostupnejsiho
v nasich podminkach. V Praze existuje firma
prodavajici kvalitni clanky(FK technics,Zizkov)
Flexibilni tenkostene solarni clanky,napeti pri
zatizeni 16,5 V ,proud pri zatizeni 1,94 A .
Rozmery 1366x383x35mm .
Coz jich pospajet trochu vic?
-
« Re: To everyone: Elektromobil snů...
V tý technice se moc nevyznám. Ale stačilo by mě to , co je už k dispozici dneska. Akcelerace a zrychlení jako GM EV1, baterii Li-ion nebo Ni-Mh, dobití tak za 15 minut. Ovšem ještě ten dojezd aspoň 400 km. Ale lahůdkou by byl nějaký elektro-dragster. -
« To everyone: Elektromobil snů...
Jak si představujete elektromobil vašich snů?! Myslím, jaký byste tam dali elektromotor, baterie, převodovku, funkce jako indukční dobíjení, atd.? Jak si představujete tankování paliva, případně rychlonabíjení? A na závěr: Jaký by měl mít Váš vůz parametry (zryhlení, max. rychlost, cena/1km)??! -
« Re: To Hort
Well, ale to není cesta ze slepé energetické uličky (metanol, zemní plyn...). Je třeba použít takové palivo, které se dá vytvořit elektrolýzou. Např. 2H2O na 2H2 + O2 a navázat to na pevnou látku, aby to nebylo výbušné.________ Časem se bude elektřina vyrábět termojadernou fúzí (slučováním lehkých jader), pak ať si šejkové a ekologičtí fanatici políbí....._______ Palivový článek má dvě obrovké výhody oproti baterkám: 1) Je lehký. 2) Čerpání paliva do nádrže je rychlé._______ Siemens vyvíjí paliv. článek na benzín. Ne do elektromobilů, ale místo autobaterie.________
Až se problém zdroje podaří vyřešit, je vyhráno. Tak např. Asynchr. elektromotor nemá jedinou třecí plochu. Pomocí střídače se dá použít v širokém spektru otáček. Je přetížitelný (hodinový, minutový proud) atd. Dotaz: Výrobce el. aut v ČR?? (Beta Car v Ejpovicích u Plzně se už nevyrábí) -
« To elektromobil
Ahoj, jsem velkým příznivcem elektromobilů. Je naprosto jasný, že konvenční pístový motor bude za několik málo let v autech nahrazen elektromotorem, bohužel použitelná baterka se vyvíjí už sto let. Osobně si myslím, že cestou ze slepé uličky by mohl být palivový článek. Víš něco nového o projektu Daimleru "NECAR"? S pozdravem, Berkut
P.S. Stránka www.avere je opravdu super.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!
Pro masové rozšíření elektromobilů by stačilo udělat schopný palivový článek a vybudovat síť čerpacích stanic (jako LPG). Kdyby se účinnost článku blížila k 90-ti procentům, jezdilo by se za "pár kapek" paliva (a za málo peněz). Exhalace a škody na životním prostředí by byly minimální, a o to tady přece jde!
P.S. Objevil jsem zajímavé stránky: www.methanol.org/fuelcell a www.fuelcells.org