Elektromobil
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Držme se při zemi...
Chlapi, já bych si EV s palivovým článkem koupil hned, ale je to ještě pořád ve stadiu vývoje a zkoušek.
Co vám chci říct: Pořídit si elektromobil na baterie se vyplatí tomu, kdo jezdí často pouze na krátké a střední vzdálenosti. Uvědomme si, že průměrná životnost autobaterie je 5 let. Tzn., že musíte jezdit tak, aby se vám to rentovalo.
Slibuju vám, že si dám tu práci, a v nejbližší době vám představím "virtuální" EV (na baterky) :-)) -
« Budoucnost
Ja si myslim, ze za deset dvacet let uz tady nebude jezdit nic jinyho nez Honda Insight ! A kdyz to auto vyhralo cenu Motor roku 2000 tak to asi neco znamena. Za par let lidi prijdou na to ze se ty hnusny kraksny na benzin nevyplatej (a na co budou jezdit kdyz nebudeme mit ropu) no a budeme jezdit elektromobilama... docela dobrej napad byl u Mercedesu, ten jejich Necar4, to je udelany z Acka a je to na palivovy clanky, a ten vodik se nemusi tankovat primo, muze se tankovat methanol coz je mnohem jednodussi nez vodik, a ten methanol muzeme vyrabet ze dreva, no a hned nam muze bejt nejaka podelana ropa u otvoru ritniho. -
« Re: Re: Postavte si EV
Za tu cenu se dá opravdu postavit. Samozřejmě to nebude nejnovější druh baterie, ale normální Ni-Cd jo. S tím mobilem bych řekl, že čím menší tím dražší. Ten Nissan je nějak moc drahej. EV1 od GM stojí asi 1250000 a to je hodně vymakanej. A nejlevnější malý auta stojej 350000. Na tu elektrolýzu se spotřebuje opravdu hodně energie. Solární je čistá, ty mikroorganismy hudba budoucnosti. Z normální by se na to vyplatily jen přebytky mimo špičku. Lepší než energii vyvážet pod cenou. -
« Re: Re: Postavte si EV
K tý výrobě vodíku - Sem někde četl, že o výrobě přímo v autě se prej už neuvažuje - představuje to menší chemickou továrnu, která zabere půl auta. Takže asi se to bude dělat nějak průmyslově a do aut čerpat u benzínek (vodíkáren) - mimimochodem taková benzínka už prej v Německu jedna je a čerpá to tam nějakej robot (praktickej význam to sice nemá, ale asi jde o prestiž kdo byl první). K výrobě jako takový - Elektrolýza vody nevim nevim - nejřív z uhlí (ještě dlouho ho budeme dělat z uhlí) vyrobíme proud, kterým rozložíme vodu na vodík, kterej pak zase spálíme (za studena) na proud - no nezdá se mi to zrovna moc ekologický. Ale třeba jo - nevim totiž jaký jsou ztráty (ve srovnání s bateriema) při elektrolýze a v tom článku. A při výrobě z methanu přece musí něco zbejt - uhlík + něco (asi nějakej smrad :-) - nebo ne??? A k tý výrobě elektromobilu - za 100000 až 250000 bych to viděl na olověný beterky a motor jak z vysavače :-) - vem si kolik stojí maličká lithiumintová baterka do mobilu nebo třeba Nisan Hyperminni (1600000 Kč). Ale třeba se mýlim a ty komponenty nejsou tak drahý a když si to někdo postaví sám ... -
« Re: Re: Postavte si EV
Vodík se průmyslově vyrábí především rozkladem metanu z ropy a zemního plynu. Největší zásoby vodíku na Zemi jsou ovšem ve vodě, proto je další možností výroby elektrolýza vody. Na rozbití vazby vodíku ve vodě je ovšem potřeba hodně energie. Pro to lze použít energetické přebytky, solární energii a v budoucnu rozklad pomocí mikroorganismů.
Jako palivo v palivovém článku lze ovšem použít nejenom přímo vodík, ale i methanol, ethanol, zemní plyn, benzín. Z nich se poté vodík získá přímo ve vozidle.
Uváděný membránový článek PEM je pro použití v automobilech nejvhodnější. Dodává velký výkon a rychle reaguje na jeho potřebu při startech, operuje při teplotě 90°C, elektrolyt je pevnej polymerní, čímž nehrozí nebezpečí potřísnění kyselinou a koroze.
To Berkut: taky už jsem na to myslel, až doslouží civic. Tyhle auta se na to hoděj, jsou celkem lehký. Lotus 340R EV by byl samozřejmě lepší :-)) Za mořem prodávaj celý kity na přeměnu klasickýho auta na EV (bateriový). Palivový články asi zatím ne. Vyjde to na 100-250 tisíc a přestavbu zvládneš sám. S klasickým vozem zůstane shodných 70% komponentů. -
« Re: Re: Postavte si EV
Ne že bych do toho nějak moc viděl, ale u palivovejch článků podle me žádná energetická hustota neni - neni to přece baterka. To jak daleko dojedeš bude záležet na velikosti vodíkový bomby (to zní dobře :-). Mimochodem včera byl na MAX1 (nebo Discovery - teď nevim) pořad o alternativních zdrojí energie. Bylo to i o těch článcích a chválili to jak osmej div světa. Nějaký tam i ukazovali a ten co by prej mohl pohánět auto byl velkej asi jak píšeš ty tj. 300 dm3 (no možná míň, ale oni asi uvažovali slabší motor) o hmotnosti neřikali nic. A k tý výrobě vodíku - prej se dá vyrábět ze spousty věcí - předvšim z methanolu. O energetický náročnosti nebo o emisích z takový výroby neřikali nic. Jo a první auta prej budou na trhu do r 2004. -
"-- skrytý --" 22.09.00 15:13
« Re: Re: Postavte si EV
Tak jsem to tam rychle proletl, vcetene nekolika odkazu a zjistil jsem, ze clanky typu "Proton Exchange Membrane Fuel cell" vyznacujici se nejvyssim pomerem vykon/hmotnost maji cca 5kW/30dm^3 tj. na 50kW cca 300 litru prostoru. No, kolik to by asi tak vazilo? O energeticke hustote tam bohuzel nic nepsali. Az bude vic casu prolezu to dukladneji. -
« Postavte si EV
Hello everybody!
Uz toho kecani bylo dost. Jakmile budu mit dost penez, upravim si nejakeho favorita na EV. Dam tam moje oblibene palivove clanky, silny elektromotor, kvalitni ridici elektroniku, a pak uvidime! Vim, ze palivove clanky jsou stale prilis drahe, ale je to jen otazka casu, kdy se stanou rentabilni.
Palivo? Mozna vodik a kyslik, mozna metanol - nevim.
Vsechny Vas zdravim,
Berkut