Elektromobil
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« kapacitor
Ahoj Franto. Nemám zkušenosti, já hlavně jezdím a to na to co je dostupné.A to nejsou ani palivové články.
Jezdím na baterie OPTIMA.
Převodovku jsem pohřbil, když jsem si vyrobil první EC motor, kde na ráfku běhají magnety kolem statoru..Má to dostatečný moment a ani půl kvaltu není potřeba.
ekolo@seznam.cz -
« Re: kapacitor
prof: planetovy prevod nebyl muj napad, ale vzhledem k moznostem motoru je vyhodnejsi mit u tak teskejch aut preci jenom alespon dva kvalty. Ty planetove prevody se mi taky nezdaji jako idealni reseni. Jednim z moznych reseni je generátor s plynovou turbinou. Vyhoda vyvoje tohoto auta by byla dotace, ktera se snad rysuje. Jaky typ akumulatoru preferujete?? Popripade jake zkusenosti mate?? Vzledem k tomu, ze jsem i modelar a mel jsem tu cest vlastnit modely jak aut, lodi tak letadel na ele. pohon. Ze zkusenosti modelare vidim pouze na aku LiOn. Dal moje zkusenosti konci. V modelarine se jedna ovsen o jine proudy a jine regulatory atd. Budu rad za kazdou zkusenost radu. Diky diky diky. -
« Re: kapacitor
Francjosef: nevím, co na to řekne Ekolo, ale podle mého bych se s planetovými převodovkami nezabýval. Příliš moc převodů=příliš moc ztrát. Nechť je náboj kola rovnou rotujícím statorem. S kapacitou zkušenosti nemám. Preferuji obyčejnou akumulaci s menším stacionárním dobíjecím zdrojem, poháněným některým z klasických paliv (LPG,CNG), jenž může pracovat trvale v optimálním režimu s téměř nulovými exhalacemi. -
« kapacitor
Ahojda konecne jsem nasel zpriznene duse zabivajicise pohonem blizke budoucnosti. Nadhodim tema kapacitory (kondenzatory pro mene znale). Pokud mate nekdo zkusenosti s timto zdrojem energie byl bych moc rad za jakekoli informace?? Pro upresneni delam ve firme, ktera se zacina velmi zajimat o moznost ele. pohonu autobusu. Samozrejme nejsme prni ani posledni, ale zkusenosti by se dali vyuzit take k pohonu osobnich aut, kol a dalsich priblizovadel.Vyviji se i planetova prevodovka pro pohon kazdeho kola vzlast. Zatim jsme tahali informace a zkusenosti ze zahranici a tam nas moc do sveho zeli nechteji pustit. Diky za jakekoli informace. :-))) Kdyztak me muzete kontaktovat na franc.josef@quick.cz -
« Re: elektromotor v náboji vs. diferenciál
hranostaj: Když jsou na mým autíčku statory buzený "na tvrdo", tak to jede na jeden motor i když je u druhýho prasklej poháněcí řetízek a motor se jen volně točí. Tohle autíčko vzniklo zhruba před 30 lety. V tý době se o elektronice vědělo leda z tranzistoráku. V denšní době si myslím, že ty motorky už ani sériově bejt zapojený nemusí, pokud je bude hlídat počítač, kterej bude přesně vědět, kdy jim má co dovolit a co ne. -
« Re: elektromotor v náboji vs. diferenciál
Áááá, tak ony jsou ty kola zapojený sériově. Tím se mi to částečně vyjasňuje. V krizi jsem už začal laborovat s pojmy "skluz kotvy" apod. Elektromotory jsem nikdy pořádně nepochopil :-( Zato elektronické řízení elmotorů by mě bavilo :-) Jenom nějak nechápu, jak můžu ovlivnit ten popisovaný prokluz, když jsou zapojený za sebou. Asi mi to fakt uniká ... :-(
-
« Re: elektromotor v náboji vs. diferenciál
Hranostaj: On se EKOLO asi nějak zasek. Problém diferáku v případě zapojení motorů do série neexistuje, jelikož si to ty motory mezi sebe rozdělej sami. Vtip je v rozdílným vnitřním odporu dvou stejných motorů s rozdílným zatížením a otáčkami. Mám takový autíčko a maká to jak čert. Fór je taky v tom, že to lze udělat i tak, že v případě rozdílný adheze kol nebude jedno stát a druhý se prokluzovat. Elektromobil má v tomhle neskutečný možnosti a zvlášť teď, kdy to lze všechno řídit počítačem. Motory v kolech jsou určitě variantou, která je známá i hojně aplikovaná. Jestli někdo něco vyrábí, tak to by věděl opravdu asi líp EKOLO. Stejně je bomba, když ke kolu místo poloosy vedou jen dráty, ne? Sorry, ale nechtěl jsem, aby to spadlo do archivu. -
« elektromotor v náboji vs. diferenciál
Pro EKOLO: Bavili jsme se spolu na AutoShow v Praze ohledně aut s elektromotory v nábojích. O víkendu se mě příbuzný na návštěvě ptal na dvě věci, na které jsem nedokázal odpovědět:
Jak je řešena problematika, kterou řeší diferenciál, tedy nestejnou dráhu při odvalování v zatáčkách?
Už někdo ve světě vyrábí takováto auta (tedy s motory v nábojích)?
Pro ostatní:
EKOLO plánuje takováto auta vyrábět (časový horizont pro prototyp možná rok)
Jeden motor stojí okolo 20.000Kč, výrazné množstevní ceny možné.
Kdo nebyl na AutoShow 2001, tak podle mě ani o moc nepřišel. -
« Autoshow 20001 Praha
Vážení příznivci elektromobilů. Děkuji za Váš zájem na Autosalonu Olomouc 01. Nepřišel z Vás nikdo. Nic, je to přeci jen dálka. Možná to bude lepší v Praze tento veekend, kde budu již tradičně účasten také. Protože jsem dostal zákaz od Policie, nemohu jet po ose, ale po výstavišti budu jezdit. Výstava začíná ve čtvrtek.
Co se týče motoru Lynch a Perm, tak je možná vezmu ssebou, ale není to motor do náboje kola přímo určený, ale ten tam vezmu také, byl tam již loni. To je asi vše, telefonní spojení na mne máte z minulého příspěvku. Zdraví Vás E K O L O
Přivezli jsme Pinquin 4, bohužel nemůžu sehnat dokumentaci - schema el. zapojení. Třeba někdo někoho, kdo to servizuje v zahraničí vyšťourá.
Děkuji předem E K O L O -
« autosalon Olomouc
Jak jsem slíbil, tak se snažím plnit. Přípravy na Olomouc jsou v plném proudu a asi to vyjde. Pokud někdo bude něco chtít, napište a nebo lépe zavolejte na 0606846717.Pravděpodobně vyjedu ve středu nebo ve čtvrtek ráno, pojedu po okreskách a dojet chci večer. Je to 300 km. Pokud to nevyjde, dotáhnu to tam na vozejku.
Zdraví Vás všechny EKOLO jako el.kolo či ekologické co chceš.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!
//maineseite.i-one.at/das.elektrofahrzeu…