Elektromobil
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
- Peugeot 106 electrique 16.04.2000 10:59
- To elektromobil 16.04.2000 21:31
- To everyone: Elektromobil snů... 20.04.2000 22:48
- Flexibilni tenkostene solarni panely 24.04.2000 19:35
- Elektromobil 27.04.2000 01:20
- Elektromobil mých snů 27.04.2000 01:29
- to Hort: Upozornění 28.04.2000 00:00
- Ještě k palivům 28.04.2000 01:29
- Chaos 02.05.2000 22:32
- Re: Chaos 03.05.2000 00:00
- Klub pratel elektromobilu 06.05.2000 19:39
- F1 jako elektromobil 07.05.2000 23:38
- Udržovací příspěvek 16.05.2000 21:40
- Elios Plzeň 23.05.2000 18:18
- Do pěti let... 04.06.2000 21:14
- Udrzovaci prispevek 23.06.2000 23:41
- General Motors EV1 03.07.2000 18:52
- Auta ve švýcarsku 08.07.2000 13:55
- Podpora ekologických vozidel 12.07.2000 23:28
- Citroen Berlingo 22.07.2000 11:54
- Auta podporovaná státem 29.07.2000 19:05
- Automobiles Peugeot at Hanover Expo 2000 04.08.2000 19:16
- Elektromobily u nás 12.08.2000 09:52
- Upravy elektromobilu 21.08.2000 23:00
- Autosalon Olomouc 08.09.2000 12:50
- Postavte si EV 21.09.2000 10:21
- Budoucnost 06.10.2000 16:41
- Autoshow Praha 06.10.2000 19:12
- Držme se při zemi... 16.10.2000 23:26
- Beta EV 18.10.2000 00:00
- Beta EV 18.10.2000 00:00
- Nissan HYPERMINI 10.12.2000 15:23
- Přihlášení EV 13.12.2000 07:31
- Dovoz elektromobilu 27.12.2000 17:06
- Pb baterie 08.02.2001 12:27
- Ford a jeho ekologické vozy 13.03.2001 20:59
- Elektropohon 20.03.2001 18:44
- povídka ze živita elektromobilisty 11.07.2001 20:23
- nabídka materiálu 04.08.2001 13:35
- ... a ještě něco (drobnosti) 06.08.2001 12:46
- autosalon Olomouc 03.09.2001 21:40
- Autoshow 20001 Praha 14.10.2001 20:54
- elektromotor v náboji vs. diferenciál 22.10.2001 12:18
- Motor v náboji 04.02.2002 21:27
- Bez nadpisu 05.02.2002 19:22
- kapacitor 18.06.2002 22:46
- kapacitor 14.07.2002 22:25
- Aku kolo 18.08.2002 15:37
- Trochu historie 04.09.2002 18:31
- Elektrické topení v autě 24.11.2002 23:10
- Jaký elektrický pohon ke kolu??? 23.05.2003 23:45
- jen tak co si pamatuji, že někdo chce vědět.. 08.06.2003 17:19
- Prodám elektromobil 30.07.2003 20:58
- SS motorek cca 100 W ale spíše až 200W 13.08.2003 14:30
- Ä co stěračový motorek 14.08.2003 23:37
- K tomu modelářská regulace 14.08.2003 23:38
- Ideální 19.08.2003 21:48
- Aby řeč 27.08.2003 19:58
- Koloběžka - trojkolka 07.09.2003 21:36
- A kolo s přídavným El. motorkem 07.09.2003 21:36
- Výkon elektromotoru 17.09.2003 15:43
- Kolik asi jezdí elektrické kolo 17.09.2003 15:44
- Přídavné motorky se dělají 21.09.2003 22:55
- Volnoběžky 26.09.2003 22:31
- současný stav elektromobilů u nás (v Čechách) 22.09.2005 00:19
- Bez nadpisu 26.09.2005 21:59
-
To elektromobil
Ahoj, jsem velkým příznivcem elektromobilů. Je naprosto jasný, že konvenční pístový motor bude za několik málo let v autech nahrazen elektromotorem, bohužel použitelná baterka se vyvíjí už sto let. Osobně si myslím, že cestou ze slepé uličky by mohl být palivový článek. Víš něco nového o projektu Daimleru "NECAR"? S pozdravem, Berkut
P.S. Stránka www.avere je opravdu super.-
« Re: To elektromobil
Čau. Taky si myslím, že palivovej článek to před baterií vyhraje. Cena těch lepších baterií je opravdu příliš vysoká. A co říkáte na jiný alternativní pohony jako metanol, etanol, zemní plyn ap.-
« Re: To Hort
Well, ale to není cesta ze slepé energetické uličky (metanol, zemní plyn...). Je třeba použít takové palivo, které se dá vytvořit elektrolýzou. Např. 2H2O na 2H2 + O2 a navázat to na pevnou látku, aby to nebylo výbušné.________ Časem se bude elektřina vyrábět termojadernou fúzí (slučováním lehkých jader), pak ať si šejkové a ekologičtí fanatici políbí....._______ Palivový článek má dvě obrovké výhody oproti baterkám: 1) Je lehký. 2) Čerpání paliva do nádrže je rychlé._______ Siemens vyvíjí paliv. článek na benzín. Ne do elektromobilů, ale místo autobaterie.________
Až se problém zdroje podaří vyřešit, je vyhráno. Tak např. Asynchr. elektromotor nemá jedinou třecí plochu. Pomocí střídače se dá použít v širokém spektru otáček. Je přetížitelný (hodinový, minutový proud) atd. Dotaz: Výrobce el. aut v ČR?? (Beta Car v Ejpovicích u Plzně se už nevyrábí)
-
-
-
To everyone: Elektromobil snů...
Jak si představujete elektromobil vašich snů?! Myslím, jaký byste tam dali elektromotor, baterie, převodovku, funkce jako indukční dobíjení, atd.? Jak si představujete tankování paliva, případně rychlonabíjení? A na závěr: Jaký by měl mít Váš vůz parametry (zryhlení, max. rychlost, cena/1km)??!-
« Re: To everyone: Elektromobil snů...
V tý technice se moc nevyznám. Ale stačilo by mě to , co je už k dispozici dneska. Akcelerace a zrychlení jako GM EV1, baterii Li-ion nebo Ni-Mh, dobití tak za 15 minut. Ovšem ještě ten dojezd aspoň 400 km. Ale lahůdkou by byl nějaký elektro-dragster.
-
-
Flexibilni tenkostene solarni panely
Tankovani paliva pro elektromobily?
Teoreticky snadna vec.Elektricky generator napeti,
baterka by stacila na nastartovani tohoto generatoru ,jez by se uvedl do chodu a vyrabel
potrebne napeti a proud.
Misto sestavovani tohoto narocneho generatoru
bych doporucil neco snadnejsiho a dostupnejsiho
v nasich podminkach. V Praze existuje firma
prodavajici kvalitni clanky(FK technics,Zizkov)
Flexibilni tenkostene solarni clanky,napeti pri
zatizeni 16,5 V ,proud pri zatizeni 1,94 A .
Rozmery 1366x383x35mm .
Coz jich pospajet trochu vic?
-
« Re: to Elektromobil
Nechápu. Jak jsi to myslel s tím generátorem? Podle tvého popisu mně to přijde jako perpetum-mobile... Co se týká těch solárních panelů: 16V*2A=32W_____ S tím nerozsvítíš ani pitomou žárovku. Solární panely se dají využít někde v Austrálii, anebo na kalifornských plážích, ale v české kotlině je to luxus...-
« Re: to Elektromobil
Ten generátor jsem taky nepochopil. Využití solárních panelů u normálního osobního auta vidím maximálně jako zdroj energie pro některé elektrické systémy. Jinak zůstane u využívání v závodních autech.-
« Re: to Elektromobil
Jestli si z nás Elektromobil nerobí prču?! Potom , co tady předvedl ten blbec chaos, bych se ani nedivil.-
« Re: to Elektromobil
Jestli on Elektromobil nemyslel setrvačník. Jinak kromě ČD je tady ještě pár tramvají a trolejbusů.-
« Re: to Elektromobil
Generator
Na elektromotor se pripoji generator napeti.
Ze vzrustajicimi otackami elektromotoru
se zvysuje napeti na generatoru.
-
« Re: to Elektromobil
Sakra, přestaňte už s tím generátorem!!! Elektromobil pro svoji činnost potřebuje jen zdroj energie (baterka), měnič napětí (z nízkého na vyšší) a elektromotor. Rekuperace se děje tak, že elektromotor pracuje ve funkci generátoru. Střídavé napětí se usměrní a dobíjí se baterka. Stejně jako všude jinde, i tady platí zákon zachování energie. Takže tolik k tomu vašemu generátoru. A neserte mě už s těmi nesmysly!!! Měli bysme vést seriózní diskuzi!
-
-
-
-
-
-
-
-
Elektromobil mých snů
Chci se s vámi podělit o moji vizi EV: 1. koncepce - Rodinný vůz: zrychlení z nuly na sto za 15 s, max. rychlost 140 km/hod, dojezd 400 km, rychlonabíjení za 2 hod, brždění rekuperací, *životnost baterek min. 10 let.______2.koncepce - Sportovní vůz - kupé: zrychlení na sto za 8 sec, max rychlost 200 km/hod, zbytek viz bod 1.____*Pozn. Raději bych tam dal ten "svůj" palivovej článek, ale není to ještě v sériové výrobě :-)
-
Ještě k palivům
to Hort: To nebyl špatný nápad, s tím metanolem. Myslím, že bych měl slevit ze svých požadavků (termojaderná fůze).
Pro masové rozšíření elektromobilů by stačilo udělat schopný palivový článek a vybudovat síť čerpacích stanic (jako LPG). Kdyby se účinnost článku blížila k 90-ti procentům, jezdilo by se za "pár kapek" paliva (a za málo peněz). Exhalace a škody na životním prostředí by byly minimální, a o to tady přece jde!
P.S. Objevil jsem zajímavé stránky: www.methanol.org/fuelcell a www.fuelcells.org
-
-
« Re: to Hortt
To víš, že jo!! :-)) Trochu jsem zpanikařil.______Teď sháním nějaký informace o té ještěrce ČD. Je to vlastně jedinej masově rozšířenej elektromobil na baterky v ČR. A kdybys viděl, jak s ním ti nádražáci jezdí... A pořád to funguje :-))
-
-
-
-
« Re: F1 jako elektromobil
Vzhledem k tomu stavu u meho oblibence Jordanu by ten elektromotor ve formuli nebyl marnej. Spolehlivost a hlavne zrychleni je taky spickovy. S tim zvukem mas ovsem pravdu. Zvuk motoru Honda je nejhezci ze vsech a vymenit ho za neznatelnej svist....
-
-
-
-
« Re: Do pěti let...
Do těch pěti let budou možná sériový auta k dispozici, ale je to podle mě krátká doba na nějaký masovější rozšíření. Co říkáte na Hondu Insight ? To je auto, který bych si dneska koupil, mít ty penízky.
-
-
-
Citroen Berlingo
Lehký,užitkový vůz Citroen Berlingo, který existuje i v osobním provedení , se ve Francii začne během několika týdnů prodávat i s elektrickým pohonem.Model, který se bude vyrábet v závodě Vigo ve Španělsku,si zachová všechny výhody klasického vozidla včetně zavazadlového prostoru o objemu tří metrů krychlových.
Elektromotor o výkonu 28 kilowattů pracuje s nejvyšším točivým momentem 180 Nm.
Maximální rychlost je 95km/h dojezd podle způsobu jízdy až 120 km .Zrychlení z 0 na 50 km/h za 8.4s.
Akumulátory jsou po devíti hodinách zcela nabité.
Od prosince 1994 podporuje francouská vláda prodej elektromobilů svou dotací .
-
-
« Re: Auta podporovaná státem
A co si takhle postavit vlastní EV ? Koupis baterie a ostatni, ve svete to normalne prodavaj jako konverzni kity do normalnich aut, namonujes a frcis.
-
-
-
« Re: Automobiles Peugeot at Hanover Expo 2000
Warum nicht ? Ale jenom kvůli těm elektromobilům snad ne. Co se týče jich, tak to radši na nějakou motoristickou výstavu. Existuje vůbec tady v Evropě nějakej takovej specializovanej autosalón ???
Tak co Berkute, pustíme se do toho :-)
-
-
Elektromobily u nás
Výskyt eletromobilů na našich silnicích je častější a bude se zvětšovat.
Přecházel jsem na přechodu a opodál projel menší vůz s typickým zvukem elektromotoru.Vůz byl tichý,
ale motor běžel na plné obrátky.
Celkem to není nic složitého předělat si benzínový motor na elektromotor.Vlastně ušetřime za drahý spalovací motor.-
-
« Re: Elektromobily u nás
Kolik bys jich tak potřeboval do bateriovýho balíčku ? Jinak životnost Ni-Cd baterií je kolem 1000 nabytí.-
« Re: Elektromobily u nás
V současné době je vyvinut robot, který získává elektrickou energii z rostlin, pomocí mikroorganismů. To by bylo autíčko, nasekat plnej kufr trávy a jet na výlet :-)) -
-
-
"-- skrytý --" 17.08.2000 18:23
« Re: Elektromobily u nás
Ještě dlouho ne. Někdy možná ve městě. Dnes to vypadá tak na 1h jízdy a 5h dobíjení. Príma, zvláště na dlouhé trasy, ne? Ale po městě by se to mohlo uchytit, kdyby byly spec. parkoviště s dobíječkou. Dnes je to (elektromobil) zatím těžké a drahé. V ukládání el. energie jsme zatím nikam moc nepokročili (za poslední desítky let). Spíše bych se ubíral směrem k hybridním automobilům.-
« Re: Elektromobily u nás
Co si navrhnout a postavit elektromobil vlastní konstrukce ? Prodlužování dojezdu s přibívajícími těžkými bateriemi nikam nevede.-
-
"-- skrytý --" 21.08.2000 12:32
« Re: Elektromobily u nás
Tak nám sem napiš jejich parametry. Tj. kapacitu, hmotnost, a max. odebíraný výkon vzhledem ke hmotnosti. Mně se to tak fantastické nezdálo. Stále to vídím spíše na hybridní vozidla.
-
« Re: Elektromobily u nás, to phonenix
Palivove clanky maji tu obrovksou vyhodu, ze nemusis cekat tri hodiny u cerpaci stanice, nez mas "plnou". Pomer vykon/hmotnost je rozhodne lepsi, nez u normalnich baterii, a jejich zivotnost je kolem dvaceti, triceti let. Otazkou zustava jejich cena, ale ta se muze jit velice rychle dolu, to mas jako s pocitacema...
-
-
-
-
-
-
-
"-- skrytý --" 22.08.2000 20:09
« Re: Upravy elektromobilu
Zajímavé, máš na mysli přestavbu elektromobilu ma pojízdnou elektrárnu? No jo, ale kdo bude tlačit?
Což takhle přidělat šlapačky - bezkonkurenční ekologické vozítko.-
« Re: Upravy elektromobilu
Šlapací autíčko - to je ono. V dětství moje nejoblíbenější hračka. Už v tý době jsem holt přemejšlel o ekologických vozítkách :-))
Jinak hybridní vozidla jsou fakt na prvním místě co do možnosti masového rozšíření. Já jsem si už vybral - Honda Insight. -
« Re: Upravy elektromobilu
A co takhle rovnou udelat trolejmobily? Prijelo by se jenom k nejblizsi troleji na beterii a uz by se jelo. Jste si jenom jisty, ze je to tak ekologicky? Nas vzdycky ucili, ze: V miste provozu...
-
-
Postavte si EV
Hello everybody!
Uz toho kecani bylo dost. Jakmile budu mit dost penez, upravim si nejakeho favorita na EV. Dam tam moje oblibene palivove clanky, silny elektromotor, kvalitni ridici elektroniku, a pak uvidime! Vim, ze palivove clanky jsou stale prilis drahe, ale je to jen otazka casu, kdy se stanou rentabilni.
Palivo? Mozna vodik a kyslik, mozna metanol - nevim.
Vsechny Vas zdravim,
Berkut
-
« Re: Postavte si EV
teď vážně :-). Palivový články jsou fajn, ale kde do nich brát ten vodík resp. jak ho vyrábět. Je už tohle vyřešený???-
"-- skrytý --" 21.09.2000 11:21
« Re: Postavte si EV
Mne by stejne furt zajimaly parametry tech palivovych clanku. Zejmena enerige/kg a max. vykon/kg. Napise to sem nekdo?-
« Re: Postavte si EV
Vsechny informace o palivovych clancich najdete na webu: www.fuelcells.com
, anebo tak nejak. Nekde v predeslych stranach tohoto fora to nekdo psal.-
"-- skrytý --" 22.09.2000 15:13
« Re: Re: Postavte si EV
Tak jsem to tam rychle proletl, vcetene nekolika odkazu a zjistil jsem, ze clanky typu "Proton Exchange Membrane Fuel cell" vyznacujici se nejvyssim pomerem vykon/hmotnost maji cca 5kW/30dm^3 tj. na 50kW cca 300 litru prostoru. No, kolik to by asi tak vazilo? O energeticke hustote tam bohuzel nic nepsali. Az bude vic casu prolezu to dukladneji.-
« Re: Re: Postavte si EV
Ne že bych do toho nějak moc viděl, ale u palivovejch článků podle me žádná energetická hustota neni - neni to přece baterka. To jak daleko dojedeš bude záležet na velikosti vodíkový bomby (to zní dobře :-). Mimochodem včera byl na MAX1 (nebo Discovery - teď nevim) pořad o alternativních zdrojí energie. Bylo to i o těch článcích a chválili to jak osmej div světa. Nějaký tam i ukazovali a ten co by prej mohl pohánět auto byl velkej asi jak píšeš ty tj. 300 dm3 (no možná míň, ale oni asi uvažovali slabší motor) o hmotnosti neřikali nic. A k tý výrobě vodíku - prej se dá vyrábět ze spousty věcí - předvšim z methanolu. O energetický náročnosti nebo o emisích z takový výroby neřikali nic. Jo a první auta prej budou na trhu do r 2004.-
« Re: Re: Postavte si EV
Vodík se průmyslově vyrábí především rozkladem metanu z ropy a zemního plynu. Největší zásoby vodíku na Zemi jsou ovšem ve vodě, proto je další možností výroby elektrolýza vody. Na rozbití vazby vodíku ve vodě je ovšem potřeba hodně energie. Pro to lze použít energetické přebytky, solární energii a v budoucnu rozklad pomocí mikroorganismů.
Jako palivo v palivovém článku lze ovšem použít nejenom přímo vodík, ale i methanol, ethanol, zemní plyn, benzín. Z nich se poté vodík získá přímo ve vozidle.
Uváděný membránový článek PEM je pro použití v automobilech nejvhodnější. Dodává velký výkon a rychle reaguje na jeho potřebu při startech, operuje při teplotě 90°C, elektrolyt je pevnej polymerní, čímž nehrozí nebezpečí potřísnění kyselinou a koroze.
To Berkut: taky už jsem na to myslel, až doslouží civic. Tyhle auta se na to hoděj, jsou celkem lehký. Lotus 340R EV by byl samozřejmě lepší :-)) Za mořem prodávaj celý kity na přeměnu klasickýho auta na EV (bateriový). Palivový články asi zatím ne. Vyjde to na 100-250 tisíc a přestavbu zvládneš sám. S klasickým vozem zůstane shodných 70% komponentů.-
« Re: Re: Postavte si EV
K tý výrobě vodíku - Sem někde četl, že o výrobě přímo v autě se prej už neuvažuje - představuje to menší chemickou továrnu, která zabere půl auta. Takže asi se to bude dělat nějak průmyslově a do aut čerpat u benzínek (vodíkáren) - mimimochodem taková benzínka už prej v Německu jedna je a čerpá to tam nějakej robot (praktickej význam to sice nemá, ale asi jde o prestiž kdo byl první). K výrobě jako takový - Elektrolýza vody nevim nevim - nejřív z uhlí (ještě dlouho ho budeme dělat z uhlí) vyrobíme proud, kterým rozložíme vodu na vodík, kterej pak zase spálíme (za studena) na proud - no nezdá se mi to zrovna moc ekologický. Ale třeba jo - nevim totiž jaký jsou ztráty (ve srovnání s bateriema) při elektrolýze a v tom článku. A při výrobě z methanu přece musí něco zbejt - uhlík + něco (asi nějakej smrad :-) - nebo ne??? A k tý výrobě elektromobilu - za 100000 až 250000 bych to viděl na olověný beterky a motor jak z vysavače :-) - vem si kolik stojí maličká lithiumintová baterka do mobilu nebo třeba Nisan Hyperminni (1600000 Kč). Ale třeba se mýlim a ty komponenty nejsou tak drahý a když si to někdo postaví sám ...-
« Re: Re: Postavte si EV
Za tu cenu se dá opravdu postavit. Samozřejmě to nebude nejnovější druh baterie, ale normální Ni-Cd jo. S tím mobilem bych řekl, že čím menší tím dražší. Ten Nissan je nějak moc drahej. EV1 od GM stojí asi 1250000 a to je hodně vymakanej. A nejlevnější malý auta stojej 350000. Na tu elektrolýzu se spotřebuje opravdu hodně energie. Solární je čistá, ty mikroorganismy hudba budoucnosti. Z normální by se na to vyplatily jen přebytky mimo špičku. Lepší než energii vyvážet pod cenou.
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Budoucnost
Ja si myslim, ze za deset dvacet let uz tady nebude jezdit nic jinyho nez Honda Insight ! A kdyz to auto vyhralo cenu Motor roku 2000 tak to asi neco znamena. Za par let lidi prijdou na to ze se ty hnusny kraksny na benzin nevyplatej (a na co budou jezdit kdyz nebudeme mit ropu) no a budeme jezdit elektromobilama... docela dobrej napad byl u Mercedesu, ten jejich Necar4, to je udelany z Acka a je to na palivovy clanky, a ten vodik se nemusi tankovat primo, muze se tankovat methanol coz je mnohem jednodussi nez vodik, a ten methanol muzeme vyrabet ze dreva, no a hned nam muze bejt nejaka podelana ropa u otvoru ritniho. -
Držme se při zemi...
Chlapi, já bych si EV s palivovým článkem koupil hned, ale je to ještě pořád ve stadiu vývoje a zkoušek.
Co vám chci říct: Pořídit si elektromobil na baterie se vyplatí tomu, kdo jezdí často pouze na krátké a střední vzdálenosti. Uvědomme si, že průměrná životnost autobaterie je 5 let. Tzn., že musíte jezdit tak, aby se vám to rentovalo.
Slibuju vám, že si dám tu práci, a v nejbližší době vám představím "virtuální" EV (na baterky) :-)) -
Nissan HYPERMINI
Reálná alternativa pro 21. století.
Žádné emise.Neskutečně tichý provoz.Minimální spotřeba energie.Schopný zvládnout celodení ježdění na jedno nabití akumulátorů.
Maximální rychlost 100km/h.
Sériovou výrobou by byl přístupnější většímu okruhu zájemců(nebylo by jich málo).
-
-
« Re: Přihlášení EV
Při dovozu by to mělo bejt stejný jako u klasickýho auta. Schvalování technický způsobilosti se řídí vyhláškou 102/1995 Sb. kde je i upřesnění technických podmínek pro elektromobily (§94,95). Obecně musí splňovat podmínky, které stanoví tato vyhláška pro příslušnou kategorii vozidel s výjimkou ustanovení, která nejsou slučitelná s elektrickým pohonem. Takže podle mě by dovoz neměl bejt velikej problém. Ale známe to... Zajímavý to musí být s emisní kontrolou, kterou budou určitě taky vyžadovat.-
« Re: Přihlášení EV
No, musím se na to někam podívat, jelikož u normálních aut je všeobecně problém, pokud zde nemají oficiálního dovozce, kterej potvrzuje že dovezený vůz všechny homologace splňuje. Těch oficiálních dovozců elektromobilů tady asi moc nebude...-
« Re: Přihlášení EV
To jo ale venku jsou vtšinou homologovaný, tak~e by to nemlo snad bejt tak hrozný, proto~e tady budou uznávat mezinárodní homologa
ní pYedpisy.-
« Re: Přihlášení EV
Dovozce ti samozYejm nepotvrdí shodnost, to by ti ml podle 102 potvrdit výrobce. Jinak tohle vozidlo podléhá samozYejm individuálnímu schválení technické zposobilosti.-
« Re: Přihlášení EV
No právě. Čecháčkům odjakživa nestačilo, když bylo něco homologovaný někde jinde. Muselo to jít do výzkumáku a tam se to zkoumalo a zkoumalo. Hlavně že měli pomazaný hlavy co dělat. Vynalézat už vynalezený, to je to, co nám jde. A pokud možno to vylepšit tak, že to přestane fungovat. Mě stačí jen ta buzerace kvůli tomu, že nemáš na oknech napsaný to, co tam naše předpisy vyžadují. A nejsou to jen okna. Je úplně jedno, že se jedná v mnoha případech jen o ten nápis, ale pokud tam není, tak to nevyhoví. Jó, byrokracie, to je náš národní zvyk.
-
-
-
-
-
-
Pb baterie
Olověné baterie na Beta-caru stojí kolem 100 000,- Kč, ľivotnost mají 1000 nabíjecích cyklů. Na jeden cyklus se dá ujet 100km. Tzn., ľe 1 km jízdy s EV vás vyjde na nějakých 1,50 Kč (ľivotnost baterie + elektřina + daląí výdaje).
To by se uľ mohlo rentovat...
P.S. Nevíte, jaký se platí povinný ručení na EV? -
-
« Re: Elektropohon
Kamos ma elektrokolo postaveny z normalni skladacky ... Na prednim kole ma pridelanej elektromotor, na zadnim nosici autobaterku. Ovladani rychlosti bosakem na riditkach ( asi dve polohy ) Jezdi to asi 15 km/h, dojezd cca 20km .. Presnejsi detaily neznam, odbornik na elektroniku nejsem, ale muzu se vyptat. a podivejte se na elektromobil.kgb.cz
-
povídka ze živita elektromobilisty
Dámy a pánové, (předpokládám, že pod pseudomymy jsou i muži) se zájmem jsem si přečetl všech 120 příspěvků Vaší kavárny,a to hlavně díky deštivému počasí :-(
Rozhodl jsem se proto, že také něčím přispěji.
Nejdříve něco o sobě: právě v neděli jsem oslavil kulaté narozeniny, jsem ženatý a má manželka mi umožňuje
věnovat se mé práci, která spočívá ve vývoji a propagaci elektromobilů. Každoročně vystavuji na autosalonu v Olomouci a od roku 1994 na Autoshow-Praha mimo jiné akce např. Hoby Č.Budějovice a výstavy regionálního významu. V osmdesátých letech jsem měřil své schopnostii se světem ve švýcarském Emmenu, kde se mi podařilo konečně zvítězit v roce 1989. V současné době mám několik elektromobilů a materiálu, který již asi ani nestačím zpracovat. Bude-li zájem zveřejním seznam.
Protože Vaše příspěvky jsou většinou v zábavném stylu, přidávám jednu povídku ze života:
„ Zase jednou musel tatínek odjet a aby to nebylo malému, tříletému Kájovi líto, nechal ho i s jeho tříkolkou, která byla samozřejmě na motor, svému osudu. Kája se nenudil, rozoral mamince zahrádku, zajel se pochlubit do školy starším kamarádům, navštívil i babičku.Po vejprasku od maminky,která se vrátila z nákupu a viděla tu spoušť se pustil do slalomu mezi stromky na zahradě.
Když se taťka večer vrátil,byly slzičky už opět ty tam a Kája musel tatínkovi ukázat, že i když sám nalejval naftu přesně tak,jak to tatínek dělává, tříkolka nejede. Taťko ploč?? Tatínek zprvu zvážněl, když začal přemýšlet, kde honem vymyslí nějakou jinou použitelnou baterii pro Kájovu tříkolku, ale když si představil jak Kája otevírá víčka nádrže a trychtýřkem a hrníčkem nalévá novou energii do akumulátoru, byl hrozně rád, že to dopadlo alespoň takto…“
-
nabídka materiálu
hezké léto.
jak jsem slíbil ,plním. Nabízím:
motorky 12-24 V 60-120W
motory 12000W stg 7ks
ležatá kola, jako nosiče pohonu el.kola-třístopá
regulátory 12-36,ev.48 volt100-400A
motor Lynch zabudovaný v kole 3,5x8
Permmotor NSR
nábový motor,bezkartáčkový i s regulátorem-různé výkony i otáčky
tříkolky Miniel, City-el.
Zvu nás na potlach na autosalonOlomouc, chci tam jet po ose.-
« Re: nabídka materiálu
Protože se ještě v téhle oblasti neorientuju, tak jsem těm technickým zkratkám moc nerozuměl. Pro ty z vás, kteří jsou na tom stejně, uvádím pár odkazů:
www.perm-motor.de - Perm Motor GmbH
www.lynchmotor.com - Lynch Motor
[odkaz] - odkazy na výrobce elektromobilů
Ty URL nejdou udělat jako odkaz, neb je to zakázané, takže sorry. Metoda Cut&Paste to jistí ...
-
-
autosalon Olomouc
Jak jsem slíbil, tak se snažím plnit. Přípravy na Olomouc jsou v plném proudu a asi to vyjde. Pokud někdo bude něco chtít, napište a nebo lépe zavolejte na 0606846717.Pravděpodobně vyjedu ve středu nebo ve čtvrtek ráno, pojedu po okreskách a dojet chci večer. Je to 300 km. Pokud to nevyjde, dotáhnu to tam na vozejku.
Zdraví Vás všechny EKOLO jako el.kolo či ekologické co chceš. -
Autoshow 20001 Praha
Vážení příznivci elektromobilů. Děkuji za Váš zájem na Autosalonu Olomouc 01. Nepřišel z Vás nikdo. Nic, je to přeci jen dálka. Možná to bude lepší v Praze tento veekend, kde budu již tradičně účasten také. Protože jsem dostal zákaz od Policie, nemohu jet po ose, ale po výstavišti budu jezdit. Výstava začíná ve čtvrtek.
Co se týče motoru Lynch a Perm, tak je možná vezmu ssebou, ale není to motor do náboje kola přímo určený, ale ten tam vezmu také, byl tam již loni. To je asi vše, telefonní spojení na mne máte z minulého příspěvku. Zdraví Vás E K O L O
Přivezli jsme Pinquin 4, bohužel nemůžu sehnat dokumentaci - schema el. zapojení. Třeba někdo někoho, kdo to servizuje v zahraničí vyšťourá.
Děkuji předem E K O L O -
elektromotor v náboji vs. diferenciál
Pro EKOLO: Bavili jsme se spolu na AutoShow v Praze ohledně aut s elektromotory v nábojích. O víkendu se mě příbuzný na návštěvě ptal na dvě věci, na které jsem nedokázal odpovědět:
Jak je řešena problematika, kterou řeší diferenciál, tedy nestejnou dráhu při odvalování v zatáčkách?
Už někdo ve světě vyrábí takováto auta (tedy s motory v nábojích)?
Pro ostatní:
EKOLO plánuje takováto auta vyrábět (časový horizont pro prototyp možná rok)
Jeden motor stojí okolo 20.000Kč, výrazné množstevní ceny možné.
Kdo nebyl na AutoShow 2001, tak podle mě ani o moc nepřišel.-
« Re: elektromotor v náboji vs. diferenciál
Hranostaj: On se EKOLO asi nějak zasek. Problém diferáku v případě zapojení motorů do série neexistuje, jelikož si to ty motory mezi sebe rozdělej sami. Vtip je v rozdílným vnitřním odporu dvou stejných motorů s rozdílným zatížením a otáčkami. Mám takový autíčko a maká to jak čert. Fór je taky v tom, že to lze udělat i tak, že v případě rozdílný adheze kol nebude jedno stát a druhý se prokluzovat. Elektromobil má v tomhle neskutečný možnosti a zvlášť teď, kdy to lze všechno řídit počítačem. Motory v kolech jsou určitě variantou, která je známá i hojně aplikovaná. Jestli někdo něco vyrábí, tak to by věděl opravdu asi líp EKOLO. Stejně je bomba, když ke kolu místo poloosy vedou jen dráty, ne? Sorry, ale nechtěl jsem, aby to spadlo do archivu.-
« Re: elektromotor v náboji vs. diferenciál
Áááá, tak ony jsou ty kola zapojený sériově. Tím se mi to částečně vyjasňuje. V krizi jsem už začal laborovat s pojmy "skluz kotvy" apod. Elektromotory jsem nikdy pořádně nepochopil :-( Zato elektronické řízení elmotorů by mě bavilo :-) Jenom nějak nechápu, jak můžu ovlivnit ten popisovaný prokluz, když jsou zapojený za sebou. Asi mi to fakt uniká ... :-(
-
« Re: elektromotor v náboji vs. diferenciál
hranostaj: Když jsou na mým autíčku statory buzený "na tvrdo", tak to jede na jeden motor i když je u druhýho prasklej poháněcí řetízek a motor se jen volně točí. Tohle autíčko vzniklo zhruba před 30 lety. V tý době se o elektronice vědělo leda z tranzistoráku. V denšní době si myslím, že ty motorky už ani sériově bejt zapojený nemusí, pokud je bude hlídat počítač, kterej bude přesně vědět, kdy jim má co dovolit a co ne.
-
-
-
kapacitor
Ahojda konecne jsem nasel zpriznene duse zabivajicise pohonem blizke budoucnosti. Nadhodim tema kapacitory (kondenzatory pro mene znale). Pokud mate nekdo zkusenosti s timto zdrojem energie byl bych moc rad za jakekoli informace?? Pro upresneni delam ve firme, ktera se zacina velmi zajimat o moznost ele. pohonu autobusu. Samozrejme nejsme prni ani posledni, ale zkusenosti by se dali vyuzit take k pohonu osobnich aut, kol a dalsich priblizovadel.Vyviji se i planetova prevodovka pro pohon kazdeho kola vzlast. Zatim jsme tahali informace a zkusenosti ze zahranici a tam nas moc do sveho zeli nechteji pustit. Diky za jakekoli informace. :-))) Kdyztak me muzete kontaktovat na franc.josef@quick.cz-
« Re: kapacitor
Francjosef: nevím, co na to řekne Ekolo, ale podle mého bych se s planetovými převodovkami nezabýval. Příliš moc převodů=příliš moc ztrát. Nechť je náboj kola rovnou rotujícím statorem. S kapacitou zkušenosti nemám. Preferuji obyčejnou akumulaci s menším stacionárním dobíjecím zdrojem, poháněným některým z klasických paliv (LPG,CNG), jenž může pracovat trvale v optimálním režimu s téměř nulovými exhalacemi.-
« Re: kapacitor
prof: planetovy prevod nebyl muj napad, ale vzhledem k moznostem motoru je vyhodnejsi mit u tak teskejch aut preci jenom alespon dva kvalty. Ty planetove prevody se mi taky nezdaji jako idealni reseni. Jednim z moznych reseni je generátor s plynovou turbinou. Vyhoda vyvoje tohoto auta by byla dotace, ktera se snad rysuje. Jaky typ akumulatoru preferujete?? Popripade jake zkusenosti mate?? Vzledem k tomu, ze jsem i modelar a mel jsem tu cest vlastnit modely jak aut, lodi tak letadel na ele. pohon. Ze zkusenosti modelare vidim pouze na aku LiOn. Dal moje zkusenosti konci. V modelarine se jedna ovsen o jine proudy a jine regulatory atd. Budu rad za kazdou zkusenost radu. Diky diky diky.
-
-
-
kapacitor
Ahoj Franto. Nemám zkušenosti, já hlavně jezdím a to na to co je dostupné.A to nejsou ani palivové články.
Jezdím na baterie OPTIMA.
Převodovku jsem pohřbil, když jsem si vyrobil první EC motor, kde na ráfku běhají magnety kolem statoru..Má to dostatečný moment a ani půl kvaltu není potřeba.
ekolo@seznam.cz -
-
-
« Re: Jaký elektrický pohon ke kolu???
jde o to, co s tím chceš sledovat. Pokud jen pomocný, dá se s tím strávit spoustu času.
Nabízím celého skútra za čtvrtinu celkových nákladů, tzn. bylo vyrobeno 200 ks a celá sranda stála 20 000 000 Kč.
Materiálové vstupy na kus jsou 45 000 Kč. Já nabízím nový ,hotový s doklady za 25 000 Kč. Možno vyzkoušet a to nezávazně.
Můžete navštívit mé www.sweb.cz/ekolo
tam uvidíte dosti, ale ne vše.
Mám naprodej i el. favorita s doklady apod.
Zdraví EKOLO@seznam.cz
-
-
jen tak co si pamatuji, že někdo chce vědět..
El. kolobežku vlastním, nejezdím na ní i bych ji asi výhodně přenechal.Možná ji uvidíte na mých WWW.sweb.cz/ekolo
Nevyplatí se dělat něco, co je hotovo.
Francjosefovi: nejsi z ČAS ZNOJMO?
AKU Existují akumulátory, které jsou 4x lehčí než dosavadní a provoz je srovnatelný s olovem.o rozměrech ani nemluvě, je to opět čtvrtina olova.
Asi to způsobí revoluci v provozu elektromobilů.
Sháním někoho, kdo do toho půjde.
Byl jsem opět v k.vARECH A SÁM PAN MINISTR aMBROZEK VYZKOUŠEL EL. SKÚTR.
Kapacitory jsou zatím dost draké, ovšem já chápu kapacitor jako elektronický kondenzátor, ,který nemá vlastní kapacitu, která je fiktivní pro HiFi v autě. Bylo myšleno tzv. velkokapacitní kondy pro zálohu v počítačích?
Příští týden vystavuji v Písku a pak asi až na Živitelce, kde představím nový skládací skútra aMINIMOBIL-
Mějte se
elektromobil@tiscali.cz EKOLO -
-
současný stav elektromobilů u nás (v Čechách)
Přátelé elektromobilů.Nejlepší bude, když zajdete opět na Autoschow 2005, kde budu jako vždy vystavovat v levém foyeru hlavního pavilonu. Qidění bude P106, americký komunální vozík a asi jeden skútr.
Minulý týden jsem byl na konferenci v K.Varech a odtud jsem přejížděl do Olomouce na autosalon.(440km) Nabíjel jsem 2x a ujel rekord, 180 km na jedno nabití.(P106) Nyní mám 4x P106 a jednou SAXO, něco bych prodal, než bude fronta po dalším uragánu v USA. Mám i 2 Partnery a nyní jsem přivezl jednoho Pandu ,který je bez aku, ale v perfektním stavu.
Váš EKOLO- elektromobil@tiscali
www.elektromobil.wz.cz tel.: 608400000
Podivejte se na www.avere.org