Elektromobil

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse


  • 00 Reagovat !

    foto

    16.04.2000  10:59

    Peugeot 106 electrique

    Zajimate se o elektromobily?
    Podivejte se na www.avere.org
  • 00 Reagovat !

    foto

    16.04.2000  21:31

    To elektromobil

    Ahoj, jsem velkým příznivcem elektromobilů. Je naprosto jasný, že konvenční pístový motor bude za několik málo let v autech nahrazen elektromotorem, bohužel použitelná baterka se vyvíjí už sto let. Osobně si myslím, že cestou ze slepé uličky by mohl být palivový článek. Víš něco nového o projektu Daimleru "NECAR"? S pozdravem, Berkut

    P.S. Stránka www.avere je opravdu super.
    • 00 Reagovat !

      foto

      17.04.2000  00:00

      « Re: To elektromobil

      Čau. Taky si myslím, že palivovej článek to před baterií vyhraje. Cena těch lepších baterií je opravdu příliš vysoká. A co říkáte na jiný alternativní pohony jako metanol, etanol, zemní plyn ap.
      • 00 Reagovat !

        foto

        18.04.2000  00:00

        « Re: To Hort

        Well, ale to není cesta ze slepé energetické uličky (metanol, zemní plyn...). Je třeba použít takové palivo, které se dá vytvořit elektrolýzou. Např. 2H2O na 2H2 + O2 a navázat to na pevnou látku, aby to nebylo výbušné.________ Časem se bude elektřina vyrábět termojadernou fúzí (slučováním lehkých jader), pak ať si šejkové a ekologičtí fanatici políbí....._______ Palivový článek má dvě obrovké výhody oproti baterkám: 1) Je lehký. 2) Čerpání paliva do nádrže je rychlé._______ Siemens vyvíjí paliv. článek na benzín. Ne do elektromobilů, ale místo autobaterie.________
        Až se problém zdroje podaří vyřešit, je vyhráno. Tak např. Asynchr. elektromotor nemá jedinou třecí plochu. Pomocí střídače se dá použít v širokém spektru otáček. Je přetížitelný (hodinový, minutový proud) atd. Dotaz: Výrobce el. aut v ČR?? (Beta Car v Ejpovicích u Plzně se už nevyrábí)
        • 00 Reagovat !

          foto

          19.04.2000  01:07

          « paliva

          Takže to vidíš na využití vodíku z elektrolýzy vody a na elektromobily nabíjené elektřinou z termojaderné fůze. Ten palivovej článek od Siemense bude teda jenom čistě místo baterie jo?
          • 00 Reagovat !

            foto

            20.04.2000  00:00

            « Re: paliva

            Jo, místo autobaterie. Díval jses na stránku avere? Píšou tam, že náklady na 100 km EV jsou cca 1 Euro, tj. 36,- Kč. Má to ale jednu chybičku. Životnost baterek je 3 - 5 let. A když jsou Ni-Cd, anebo Ni-Mh...:-))? Ach jo, opět ty baterie...
  • 00 Reagovat !

    foto

    20.04.2000  22:48

    To everyone: Elektromobil snů...

    Jak si představujete elektromobil vašich snů?! Myslím, jaký byste tam dali elektromotor, baterie, převodovku, funkce jako indukční dobíjení, atd.? Jak si představujete tankování paliva, případně rychlonabíjení? A na závěr: Jaký by měl mít Váš vůz parametry (zryhlení, max. rychlost, cena/1km)??!
    • 00 Reagovat !

      foto

      23.04.2000  00:00

      « Re: To everyone: Elektromobil snů...

      V tý technice se moc nevyznám. Ale stačilo by mě to , co je už k dispozici dneska. Akcelerace a zrychlení jako GM EV1, baterii Li-ion nebo Ni-Mh, dobití tak za 15 minut. Ovšem ještě ten dojezd aspoň 400 km. Ale lahůdkou by byl nějaký elektro-dragster.
      • 00 Reagovat !

        foto

        24.04.2000  23:41

        « Re: To Hort

        Souhlasím, GM je dnes asi špička ve výrobě EV.
  • 00 Reagovat !

    foto

    24.04.2000  19:35

    Flexibilni tenkostene solarni panely

    Tankovani paliva pro elektromobily?
    Teoreticky snadna vec.Elektricky generator napeti,
    baterka by stacila na nastartovani tohoto generatoru ,jez by se uvedl do chodu a vyrabel
    potrebne napeti a proud.
    Misto sestavovani tohoto narocneho generatoru
    bych doporucil neco snadnejsiho a dostupnejsiho
    v nasich podminkach. V Praze existuje firma
    prodavajici kvalitni clanky(FK technics,Zizkov)
    Flexibilni tenkostene solarni clanky,napeti pri
    zatizeni 16,5 V ,proud pri zatizeni 1,94 A .
    Rozmery 1366x383x35mm .
    Coz jich pospajet trochu vic?
    • 00 Reagovat !

      foto

      24.04.2000  23:47

      « Re: to Elektromobil

      Nechápu. Jak jsi to myslel s tím generátorem? Podle tvého popisu mně to přijde jako perpetum-mobile... Co se týká těch solárních panelů: 16V*2A=32W_____ S tím nerozsvítíš ani pitomou žárovku. Solární panely se dají využít někde v Austrálii, anebo na kalifornských plážích, ale v české kotlině je to luxus...
      • 00 Reagovat !

        foto

        25.04.2000  02:00

        « Re: to Elektromobil

        Ten generátor jsem taky nepochopil. Využití solárních panelů u normálního osobního auta vidím maximálně jako zdroj energie pro některé elektrické systémy. Jinak zůstane u využívání v závodních autech.
        • 00 Reagovat !

          foto

          27.04.2000  01:15

          « Re: to Elektromobil

          Jestli si z nás Elektromobil nerobí prču?! Potom , co tady předvedl ten blbec chaos, bych se ani nedivil.
          • 00 Reagovat !

            foto

            27.04.2000  02:40

            « Re: to Elektromobil

            Jestli on Elektromobil nemyslel setrvačník. Jinak kromě ČD je tady ještě pár tramvají a trolejbusů.
            • 00 Reagovat !

              foto

              27.04.2000  18:54

              « Re: to Elektromobil

              Generator
              Na elektromotor se pripoji generator napeti.
              Ze vzrustajicimi otackami elektromotoru
              se zvysuje napeti na generatoru.
              • 00 Reagovat !

                foto

                28.04.2000  00:00

                « Re: to Elektromobil

                Sakra, přestaňte už s tím generátorem!!! Elektromobil pro svoji činnost potřebuje jen zdroj energie (baterka), měnič napětí (z nízkého na vyšší) a elektromotor. Rekuperace se děje tak, že elektromotor pracuje ve funkci generátoru. Střídavé napětí se usměrní a dobíjí se baterka. Stejně jako všude jinde, i tady platí zákon zachování energie. Takže tolik k tomu vašemu generátoru. A neserte mě už s těmi nesmysly!!! Měli bysme vést seriózní diskuzi!
  • 00 Reagovat !

    foto

    27.04.2000  01:20

    Elektromobil

    Tak jsem teď jel o velikonocích k babičce vlakem na Moravu, a jak tak stojím na nástupišti, uvědomil jsem si jednu věc: ČD jsou největším provozovatelem elektromobilů v ČR. Znáte přece oranžové ještěrky?!__________ Pak mi ještě napadá pouťovej autodrom. :-))
  • 00 Reagovat !

    foto

    27.04.2000  01:29

    Elektromobil mých snů

    Chci se s vámi podělit o moji vizi EV: 1. koncepce - Rodinný vůz: zrychlení z nuly na sto za 15 s, max. rychlost 140 km/hod, dojezd 400 km, rychlonabíjení za 2 hod, brždění rekuperací, *životnost baterek min. 10 let.______2.koncepce - Sportovní vůz - kupé: zrychlení na sto za 8 sec, max rychlost 200 km/hod, zbytek viz bod 1.____*Pozn. Raději bych tam dal ten "svůj" palivovej článek, ale není to ještě v sériové výrobě :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.04.2000  00:00

    to Hort: Upozornění

    Vypadá to Horte, že Chaos se registruje pod tvým jménem. Na F1 s Emmelem je tvoje pochybné vyznání.
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.04.2000  01:29

    Ještě k palivům

    to Hort: To nebyl špatný nápad, s tím metanolem. Myslím, že bych měl slevit ze svých požadavků (termojaderná fůze).
    Pro masové rozšíření elektromobilů by stačilo udělat schopný palivový článek a vybudovat síť čerpacích stanic (jako LPG). Kdyby se účinnost článku blížila k 90-ti procentům, jezdilo by se za "pár kapek" paliva (a za málo peněz). Exhalace a škody na životním prostředí by byly minimální, a o to tady přece jde!
    P.S. Objevil jsem zajímavé stránky: www.methanol.org/fuelcell a www.fuelcells.org
    • 00 Reagovat !

      foto

      28.04.2000  01:32

      « Re: Ještě k palivům

      Dík za upozornění. Ten Chaos je ale vtipálek.
    • 00 Reagovat !

      foto

      28.04.2000  01:43

      « Re: Ještě k palivům

      Při tak vysoký účinnosti by to bylo opravdu levný. A metanol můžeš vyrobit z metanu vzniklýho ze skládky odpadu.
  • 00 Reagovat !

    foto

    02.05.2000  22:32

    Chaos

    Chaosovi si asi podařilo vymazat všechny příspěvky. Tak už to chodí, vítězí hrubost a blbost nad slušností... Tak se tady s váma loučím, Ahoj Berkut
  • 00 Reagovat !

    foto

    03.05.2000  00:00

    Re: Chaos

    Čau Berkute. Snad se tady ještě ukážeš ne ?
    • 00 Reagovat !

      foto

      03.05.2000  23:37

      « Re: to Hortt

      To víš, že jo!! :-)) Trochu jsem zpanikařil.______Teď sháním nějaký informace o té ještěrce ČD. Je to vlastně jedinej masově rozšířenej elektromobil na baterky v ČR. A kdybys viděl, jak s ním ti nádražáci jezdí... A pořád to funguje :-))
      • 00 Reagovat !

        foto

        04.05.2000  00:00

        « Re: to Hortt

        Tak dej vědět co zjistíš. Sundáme to z kolejí a proženem po silnici.
      • 00 Reagovat !

        foto

        04.05.2000  18:12

        « Re: to Hortt

        Ahoj ! Nevis nahodou, kde by se ta jesterka dala koupit ? Na jezdeni po vesnici po kramech by to uplne stacilo ! Vladimir.
        • 00 Reagovat !

          foto

          04.05.2000  21:28

          « Re: to Vladimír

          Zkus se zeptat v nějaké uzlové železniční stanici (Plzeň, Praha, Brno,...). A ozvi se, jak jsi dopadl.
  • 00 Reagovat !

    foto

    06.05.2000  19:39

    Klub pratel elektromobilu

    Co si zalozit Klub pratel elektromobilu?
    • 00 Reagovat !

      foto

      07.05.2000  23:34

      « Re: Klub pratel elektromobilu

      A náplň práce toho klubu? Shromažďování informací o EV?
  • 00 Reagovat !

    foto

    07.05.2000  23:38

    F1 jako elektromobil

    Dnes dopadla F1 pro moje barvy dost nešťastně, tak tady sedím a vymýšlím blbosti. Dovedete si představit formuli 1 jako elektromobil? Spolehlivost motorů by byla 100%, ale mě by chyběl ten zvuk...:-)
    • 00 Reagovat !

      foto

      17.05.2000  00:00

      « Re: F1 jako elektromobil

      Vzhledem k tomu stavu u meho oblibence Jordanu by ten elektromotor ve formuli nebyl marnej. Spolehlivost a hlavne zrychleni je taky spickovy. S tim zvukem mas ovsem pravdu. Zvuk motoru Honda je nejhezci ze vsech a vymenit ho za neznatelnej svist....
      • 00 Reagovat !

        foto

        18.05.2000  00:00

        « Re: F1 jako elektromobil

        Jo, Hortte. Chci Ti poradit, kde se dají stáhnout wavy - zvuky motorů F1. Mrkni se www.dailyf1.com
        Zdravím, Berkut
        • 00 Reagovat !

          foto

          18.05.2000  05:02

          « Re: F1 jako elektromobil

          Ahoj a dík. Taky už nějaký mám, ale mrknu na to.VVVVVRRRMMM.....
  • 00 Reagovat !

    foto

    16.05.2000  21:40

    Udržovací příspěvek

    No tak, pište něco. Elektromobil, ty jsi tohle fórum založil a zatím jsi toho moc nenapsal!
  • 00 Reagovat !

    foto

    23.05.2000  18:18

    Elios Plzeň

    Teď jsem viděl Corsu s velikým nápisem Elios Plzeň - elektromobil. Že by předělávali přibližovadla na elektropohon ?
    • 00 Reagovat !

      foto

      24.05.2000  00:00

      « Re: Elios Plzeň

      Třeba jo. A nemohl by jsi zjistit podrobnosti ? Podle loginu jseš od tam tať ne ? Dík.
      • 00 Reagovat !

        foto

        25.05.2000  23:55

        « Re: Elios Plzeň

        Já jsem taky z oblasti Plzně. (Ne ze z Plzně! :-))
        • 00 Reagovat !

          foto

          26.05.2000  00:00

          « Re: Elios Plzeň

          Tak máš taky za úkol to zjistit :-))
  • 00 Reagovat !

    foto

    04.06.2000  21:14

    Do pěti let...

    Podle zpráv autonews.cz by se v Evropě mělo do pěti let jezdit na vodík z palivových článků. Cena auta by měla být nanejvýš o 20% vyšší než u aut se zážehovým motorem.
    • 00 Reagovat !

      foto

      05.06.2000  00:00

      « Re: Do pěti let...

      Do těch pěti let budou možná sériový auta k dispozici, ale je to podle mě krátká doba na nějaký masovější rozšíření. Co říkáte na Hondu Insight ? To je auto, který bych si dneska koupil, mít ty penízky.
      • 00 Reagovat !

        foto

        06.06.2000  23:38

        « Re: Do pěti let...

        Prosím Tě, napiš mi webovou adresu ohledně té Hondy. Dík.
        • 00 Reagovat !

          foto

          07.06.2000  01:15

          « Re: Do pěti let...

          Jukni na www.honda.com.au/lifestyle/mag/mag20/mag… /> a na
          www.honda.co.uk/promotions/insight/front…
          • 00 Reagovat !

            foto

            09.06.2000  15:14

            « Re: to Hort

            Celkem slušný. Nevíš, jaká je cena a spotreba na 100km?
            • 00 Reagovat !

              foto

              09.06.2000  22:33

              « Re: to Hort

              Spotřeba v průměru 3,5 a maximální 5,7 litru. Cenu jsem někde četl kolem 1,2 - 1,5 mil.kč.
            • 00 Reagovat !

              foto

              09.06.2000  23:54

              « Re: to Hort

              Ještě k tý spotřebě. Na jeden litr japončíci ujeli 41,7 km. Měl by to bejt snad nějakej rekord hybridních aut.
              • 00 Reagovat !

                foto

                10.06.2000  00:00

                « Elios = Elis ?

                Tak jsem taky hledal a něco našel. Nemohlo na tý corse bejt Elis ? Je to taky firma z Plzně a dělaj mimo jiné také elektroniku do elektromobilů. www.elis.cz - pouze zmínka v úvodu
                • 00 Reagovat !

                  foto

                  26.06.2000  11:59

                  « Re: Elios = Elis ?

                  No jasně, že tam asi bylo Elis, jen mě zblblo, že Elios existuje taky.
  • 00 Reagovat !

    foto

    23.06.2000  23:41

    Udrzovaci prispevek

    Neslysel jste nekdo o elektro-motocyklu?
    • 00 Reagovat !

      foto

      25.06.2000  01:32

      « Re: Udrzovaci prispevek

      Jo o elektroskůtru. Velkou mašinu jenom elektrodragster.
      • 00 Reagovat !

        foto

        26.06.2000  00:00

        « Re: Udrzovaci prispevek

        Ten skůtr je Kymco City Bike MK 1. Na jedno 7hodinový nabytí dojezd 45 - 65 km, akumulátory to má 2 po 12V/80Ah. Cena 46700 kč. Ta CBR 600F bude ale určitě lepší :-))
  • 00 Reagovat !

    foto

    03.07.2000  18:52

    General Motors EV1

    Americký elektromobil GM EV1 s maximální rychlostí
    130km/h na www.gmev.com
  • 00 Reagovat !

    foto

    08.07.2000  13:55

    Auta ve švýcarsku

    Ve švýcarsku si mohou spotřebitelé vybrat
    ze šesti druhů aut.Linka www.infovel.ch .
    • 00 Reagovat !

      foto

      09.07.2000  00:00

      « Re: Auta ve švýcarsku

      Pěkný, hlavně moje oblíbená Honda EV+. Dodávky by nebyly špatný pro nějakou městskou rozvážku zboží a na kratší vzdálenosti. Ale pořád jsme u tý ceny.
  • 00 Reagovat !

    foto

    12.07.2000  23:28

    Podpora ekologických vozidel

    Majitelé ekologických vozidel budou platit
    nižší silniční daň a vozidla elektrický pohon
    budou od silniční daně osvobozena trvale.
  • 00 Reagovat !

    foto

    22.07.2000  11:54

    Citroen Berlingo

    Lehký,užitkový vůz Citroen Berlingo, který existuje i v osobním provedení , se ve Francii začne během několika týdnů prodávat i s elektrickým pohonem.Model, který se bude vyrábet v závodě Vigo ve Španělsku,si zachová všechny výhody klasického vozidla včetně zavazadlového prostoru o objemu tří metrů krychlových.
    Elektromotor o výkonu 28 kilowattů pracuje s nejvyšším točivým momentem 180 Nm.
    Maximální rychlost je 95km/h dojezd podle způsobu jízdy až 120 km .Zrychlení z 0 na 50 km/h za 8.4s.
    Akumulátory jsou po devíti hodinách zcela nabité.
    Od prosince 1994 podporuje francouská vláda prodej elektromobilů svou dotací .
    • 00 Reagovat !

      foto

      23.07.2000  00:00

      « Re: Citroen Berlingo

      Hned bych nejakej koupil. Ale v mem pripade by vyse dotace od vlady musela byt aspon 90% :-)(
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 17.08.2000  18:27

      « Re: Citroen Berlingo

      Až na těch 9hod nabíjení to může být fajn vozítko. 120km za 9+cca 1,5 hod, to je skoro jako rychlou chůzí, ne? ;-)))
  • 00 Reagovat !

    foto

    29.07.2000  19:05

    Auta podporovaná státem

    Osobní a užitková vozidla.Schází už jenom ceny.Link www.avere.asso.fr
    • 00 Reagovat !

      foto

      01.08.2000  02:51

      « Re: Auta podporovaná státem

      A co si takhle postavit vlastní EV ? Koupis baterie a ostatni, ve svete to normalne prodavaj jako konverzni kity do normalnich aut, namonujes a frcis.
      • 00 Reagovat !

        foto

        01.08.2000  07:21

        « Re: Auta podporovaná státem

        ... a výzkumný ústav v Praze bude 5 let bádat, zda Ti to povolit nebo ne :-)
        • 00 Reagovat !

          foto

          01.08.2000  07:23

          « Re: Auta podporovaná státem

          To je jako když nejdražší věcí na individuální přestavbě na LPG je to razítko - ukázka, jak stát podporuje ekologičtější pohon. :-(
          • 00 Reagovat !

            foto

            02.08.2000  01:44

            « Re: Auta podporovaná státem

            Jasně. S byrokracií u nás máš absolutní pravdu. Mělo to znít ... a frčíš, ale tak maximálně po dvoře. Stálo by to určitě fůru peněz a času, ale snad bys ten boj nakonec doved do úspěšnýho konce.
            • 00 Reagovat !

              foto

              04.08.2000  09:42

              « Re: Auta podporovan?Estátem

              Ahoj vsichni! Postavit si vlastni EV, to vubec neni spatny napad. Cesky clovek zvladne snad cokoli, urcite bychom se dockali zajimavych reseni...
  • 00 Reagovat !

    foto

    04.08.2000  19:16

    Automobiles Peugeot at Hanover Expo 2000

    Francouský stánek na Expu 2000 reprezentují také elektromobily a elektrické motorky.
    Nebylo by marné podívat se na Expo 2000 ?
    • 00 Reagovat !

      foto

      05.08.2000  01:31

      « Re: Automobiles Peugeot at Hanover Expo 2000

      Warum nicht ? Ale jenom kvůli těm elektromobilům snad ne. Co se týče jich, tak to radši na nějakou motoristickou výstavu. Existuje vůbec tady v Evropě nějakej takovej specializovanej autosalón ???
      Tak co Berkute, pustíme se do toho :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    12.08.2000  09:52

    Elektromobily u nás

    Výskyt eletromobilů na našich silnicích je častější a bude se zvětšovat.
    Přecházel jsem na přechodu a opodál projel menší vůz s typickým zvukem elektromotoru.Vůz byl tichý,
    ale motor běžel na plné obrátky.
    Celkem to není nic složitého předělat si benzínový motor na elektromotor.Vlastně ušetřime za drahý spalovací motor.
    • 00 Reagovat !

      foto

      14.08.2000  00:00

      « Re: Elektromobily u nás

      Jaká tak může být cena a životnost akumulátorových baterií ?
      • 00 Reagovat !

        foto

        14.08.2000  19:03

        « Re: Elektromobily u nás

        Cena baterií NiCd SAFT 12V/7Ah kolem 4000 Kč,
        Ges elektronics.
      • 00 Reagovat !

        foto

        15.08.2000  02:00

        « Re: Elektromobily u nás

        Kolik bys jich tak potřeboval do bateriovýho balíčku ? Jinak životnost Ni-Cd baterií je kolem 1000 nabytí.
        • 00 Reagovat !

          foto

          15.08.2000  02:05

          « Re: Elektromobily u nás

          V současné době je vyvinut robot, který získává elektrickou energii z rostlin, pomocí mikroorganismů. To by bylo autíčko, nasekat plnej kufr trávy a jet na výlet :-))
          • 00 Reagovat !

            foto

            17.08.2000  11:27

            « Re: Elektromobily u nás

            No, to by ty zbytky přírody dopadly, kdyby se na ně jezdilo ....
            • 00 Reagovat !

              foto

              17.08.2000  11:30

              « Re: Elektromobily u nás

              Ale zase by to byla zajímavá debata: "Na jitrocel to jede na *, já jsem včera natrhal nůši kopretin a na dálnici to jelo přes 200. Jen musíš mít v každý nádrži aspoň jeden čtyřlístek, aby se neničil motor."
              • 00 Reagovat !

                foto

                20.08.2000  12:57

                « Re: Elektromobily u nás

                S vama se clovek nasmeje... :-))
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 17.08.2000  18:23

      « Re: Elektromobily u nás

      Ještě dlouho ne. Někdy možná ve městě. Dnes to vypadá tak na 1h jízdy a 5h dobíjení. Príma, zvláště na dlouhé trasy, ne? Ale po městě by se to mohlo uchytit, kdyby byly spec. parkoviště s dobíječkou. Dnes je to (elektromobil) zatím těžké a drahé. V ukládání el. energie jsme zatím nikam moc nepokročili (za poslední desítky let). Spíše bych se ubíral směrem k hybridním automobilům.
      • 00 Reagovat !

        foto

        19.08.2000  07:16

        « Re: Elektromobily u nás

        Co si navrhnout a postavit elektromobil vlastní konstrukce ? Prodlužování dojezdu s přibívajícími těžkými bateriemi nikam nevede.
        • 00 Reagovat !

          foto

          20.08.2000  12:59

          « Re: Elektromobily u nás

          Jeste jednou musim pripomenout: PALIVOVE CLANKY, THAT`S A FUTURE!!!
          • 00 Reagovat !

            foto

            "-- skrytý --" 21.08.2000  12:32

            « Re: Elektromobily u nás

            Tak nám sem napiš jejich parametry. Tj. kapacitu, hmotnost, a max. odebíraný výkon vzhledem ke hmotnosti. Mně se to tak fantastické nezdálo. Stále to vídím spíše na hybridní vozidla.
            • 00 Reagovat !

              foto

              24.08.2000  12:29

              « Re: Elektromobily u nás, to phonenix

              Palivove clanky maji tu obrovksou vyhodu, ze nemusis cekat tri hodiny u cerpaci stanice, nez mas "plnou". Pomer vykon/hmotnost je rozhodne lepsi, nez u normalnich baterii, a jejich zivotnost je kolem dvaceti, triceti let. Otazkou zustava jejich cena, ale ta se muze jit velice rychle dolu, to mas jako s pocitacema...
  • 00 Reagovat !

    foto

    21.08.2000  23:00

    Upravy elektromobilu

    Co přidat alternánory ? Spřevodovat čím vyšší rychlost tím vyšší výkon alternátoru.
    • 00 Reagovat !

      foto

      22.08.2000  09:10

      « Re: Upravy elektromobilu

      jak si to myslel? že by tam byl Elektromotr, kterej by byl napájenej z alternátoru, kterej by poháněl ten elektromotr.
      Hele máš tuhle myšlenku chráněnou? mohl by ti ji někdo šlohnout a dějiny by tě vynechaly.
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 22.08.2000  20:09

      « Re: Upravy elektromobilu

      Zajímavé, máš na mysli přestavbu elektromobilu ma pojízdnou elektrárnu? No jo, ale kdo bude tlačit?
      Což takhle přidělat šlapačky - bezkonkurenční ekologické vozítko.
      • 00 Reagovat !

        foto

        23.08.2000  02:53

        « Re: Upravy elektromobilu

        Šlapací autíčko - to je ono. V dětství moje nejoblíbenější hračka. Už v tý době jsem holt přemejšlel o ekologických vozítkách :-))
        Jinak hybridní vozidla jsou fakt na prvním místě co do možnosti masového rozšíření. Já jsem si už vybral - Honda Insight.
      • 00 Reagovat !

        foto

        24.08.2000  17:18

        « Re: Upravy elektromobilu

        A co takhle rovnou udelat trolejmobily? Prijelo by se jenom k nejblizsi troleji na beterii a uz by se jelo. Jste si jenom jisty, ze je to tak ekologicky? Nas vzdycky ucili, ze: V miste provozu...
        • 00 Reagovat !

          foto

          "-- skrytý --" 25.08.2000  11:51

          « Re: Upravy elektromobilu

          No v miste provozu na 100%, ale i celkove. Rozhodne vyjde levneji kvalitne odsmradit par velkych elektraren, nez nescetnou radu aut. Jeste lepsi je pouzit energii jadernou, tedy alespon z hlediska smradu.
          • 00 Reagovat !

            foto

            26.08.2000  06:41

            « Re: Upravy elektromobilu

            Tak, a je to tady. EV s jadernym reaktorem. Dal neni co resit... :-))
    • 00 Reagovat !

      foto

      24.08.2000  12:25

      « Re: Upravy elektromobilu, to Mikel

      Co to tady zase kecas za hovadiny!! Jaky alternatory?! Co treba tam dat jaderny reaktor? A je po problemu... :-))
  • 00 Reagovat !

    foto

    08.09.2000  12:50

    Autosalon Olomouc

    14.9.-17.9.2000 snad budou prezentovat i nějaké elektromobily(výstaviště Flora Olomouc).
  • 00 Reagovat !

    foto

    21.09.2000  10:21

    Postavte si EV

    Hello everybody!
    Uz toho kecani bylo dost. Jakmile budu mit dost penez, upravim si nejakeho favorita na EV. Dam tam moje oblibene palivove clanky, silny elektromotor, kvalitni ridici elektroniku, a pak uvidime! Vim, ze palivove clanky jsou stale prilis drahe, ale je to jen otazka casu, kdy se stanou rentabilni.
    Palivo? Mozna vodik a kyslik, mozna metanol - nevim.
    Vsechny Vas zdravim,
    Berkut
    • 00 Reagovat !

      foto

      21.09.2000  10:35

      « Re: Postavte si EV

      teď vážně :-). Palivový články jsou fajn, ale kde do nich brát ten vodík resp. jak ho vyrábět. Je už tohle vyřešený???
      • 00 Reagovat !

        foto

        "-- skrytý --" 21.09.2000  11:21

        « Re: Postavte si EV

        Mne by stejne furt zajimaly parametry tech palivovych clanku. Zejmena enerige/kg a max. vykon/kg. Napise to sem nekdo?
        • 00 Reagovat !

          foto

          22.09.2000  12:52

          « Re: Postavte si EV

          Vsechny informace o palivovych clancich najdete na webu: www.fuelcells.com
          , anebo tak nejak. Nekde v predeslych stranach tohoto fora to nekdo psal.
          • 00 Reagovat !

            foto

            "-- skrytý --" 22.09.2000  15:13

            « Re: Re: Postavte si EV

            Tak jsem to tam rychle proletl, vcetene nekolika odkazu a zjistil jsem, ze clanky typu "Proton Exchange Membrane Fuel cell" vyznacujici se nejvyssim pomerem vykon/hmotnost maji cca 5kW/30dm^3 tj. na 50kW cca 300 litru prostoru. No, kolik to by asi tak vazilo? O energeticke hustote tam bohuzel nic nepsali. Az bude vic casu prolezu to dukladneji.
            • 00 Reagovat !

              foto

              22.09.2000  16:25

              « Re: Re: Postavte si EV

              Ne že bych do toho nějak moc viděl, ale u palivovejch článků podle me žádná energetická hustota neni - neni to přece baterka. To jak daleko dojedeš bude záležet na velikosti vodíkový bomby (to zní dobře :-). Mimochodem včera byl na MAX1 (nebo Discovery - teď nevim) pořad o alternativních zdrojí energie. Bylo to i o těch článcích a chválili to jak osmej div světa. Nějaký tam i ukazovali a ten co by prej mohl pohánět auto byl velkej asi jak píšeš ty tj. 300 dm3 (no možná míň, ale oni asi uvažovali slabší motor) o hmotnosti neřikali nic. A k tý výrobě vodíku - prej se dá vyrábět ze spousty věcí - předvšim z methanolu. O energetický náročnosti nebo o emisích z takový výroby neřikali nic. Jo a první auta prej budou na trhu do r 2004.
              • 00 Reagovat !

                foto

                25.09.2000  00:00

                « Re: Re: Postavte si EV

                Vodík se průmyslově vyrábí především rozkladem metanu z ropy a zemního plynu. Největší zásoby vodíku na Zemi jsou ovšem ve vodě, proto je další možností výroby elektrolýza vody. Na rozbití vazby vodíku ve vodě je ovšem potřeba hodně energie. Pro to lze použít energetické přebytky, solární energii a v budoucnu rozklad pomocí mikroorganismů.
                Jako palivo v palivovém článku lze ovšem použít nejenom přímo vodík, ale i methanol, ethanol, zemní plyn, benzín. Z nich se poté vodík získá přímo ve vozidle.
                Uváděný membránový článek PEM je pro použití v automobilech nejvhodnější. Dodává velký výkon a rychle reaguje na jeho potřebu při startech, operuje při teplotě 90°C, elektrolyt je pevnej polymerní, čímž nehrozí nebezpečí potřísnění kyselinou a koroze.
                To Berkut: taky už jsem na to myslel, až doslouží civic. Tyhle auta se na to hoděj, jsou celkem lehký. Lotus 340R EV by byl samozřejmě lepší :-)) Za mořem prodávaj celý kity na přeměnu klasickýho auta na EV (bateriový). Palivový články asi zatím ne. Vyjde to na 100-250 tisíc a přestavbu zvládneš sám. S klasickým vozem zůstane shodných 70% komponentů.
                • 00 Reagovat !

                  foto

                  25.09.2000  11:33

                  « Re: Re: Postavte si EV

                  K tý výrobě vodíku - Sem někde četl, že o výrobě přímo v autě se prej už neuvažuje - představuje to menší chemickou továrnu, která zabere půl auta. Takže asi se to bude dělat nějak průmyslově a do aut čerpat u benzínek (vodíkáren) - mimimochodem taková benzínka už prej v Německu jedna je a čerpá to tam nějakej robot (praktickej význam to sice nemá, ale asi jde o prestiž kdo byl první). K výrobě jako takový - Elektrolýza vody nevim nevim - nejřív z uhlí (ještě dlouho ho budeme dělat z uhlí) vyrobíme proud, kterým rozložíme vodu na vodík, kterej pak zase spálíme (za studena) na proud - no nezdá se mi to zrovna moc ekologický. Ale třeba jo - nevim totiž jaký jsou ztráty (ve srovnání s bateriema) při elektrolýze a v tom článku. A při výrobě z methanu přece musí něco zbejt - uhlík + něco (asi nějakej smrad :-) - nebo ne??? A k tý výrobě elektromobilu - za 100000 až 250000 bych to viděl na olověný beterky a motor jak z vysavače :-) - vem si kolik stojí maličká lithiumintová baterka do mobilu nebo třeba Nisan Hyperminni (1600000 Kč). Ale třeba se mýlim a ty komponenty nejsou tak drahý a když si to někdo postaví sám ...
                  • 00 Reagovat !

                    foto

                    26.09.2000  02:19

                    « Re: Re: Postavte si EV

                    Za tu cenu se dá opravdu postavit. Samozřejmě to nebude nejnovější druh baterie, ale normální Ni-Cd jo. S tím mobilem bych řekl, že čím menší tím dražší. Ten Nissan je nějak moc drahej. EV1 od GM stojí asi 1250000 a to je hodně vymakanej. A nejlevnější malý auta stojej 350000. Na tu elektrolýzu se spotřebuje opravdu hodně energie. Solární je čistá, ty mikroorganismy hudba budoucnosti. Z normální by se na to vyplatily jen přebytky mimo špičku. Lepší než energii vyvážet pod cenou.
                    • 00 Reagovat !

                      foto

                      26.09.2000  02:24

                      « Re: Re: Postavte si EV

                      Na vodík jezdí v Německu autobus na letišti, myslím že v Mnichově, BMW taky má nějakou pumpu. Myslím že hodně automobilek testuje tento druh pohonu a má i odpovídající vybavení jako pumpu, jenom se o tom moc nedozvíš.
                  • 00 Reagovat !

                    foto

                    16.10.2000  23:15

                    « Re: Re: Postavte si EV

                    Já jsem pro výrobu vodíku elektrolýzou vody proudem z jaderných elektráren. To zní ale šroubovaně, co?! :-))
                    Ať žije Temelín !!
                • 00 Reagovat !

                  foto

                  16.10.2000  23:08

                  « Re: Re: Postavte si EV

                  to Hortt: Hortte, ty máš doma Hondu Civic? Napiš mi o tom, prosím tě, něco víc. Poruchovost, spotřeba, výkon, jízdní vlastnosti... Můj e-mail: berkut@volny.cz
  • 00 Reagovat !

    foto

    06.10.2000  16:41

    Budoucnost

    Ja si myslim, ze za deset dvacet let uz tady nebude jezdit nic jinyho nez Honda Insight ! A kdyz to auto vyhralo cenu Motor roku 2000 tak to asi neco znamena. Za par let lidi prijdou na to ze se ty hnusny kraksny na benzin nevyplatej (a na co budou jezdit kdyz nebudeme mit ropu) no a budeme jezdit elektromobilama... docela dobrej napad byl u Mercedesu, ten jejich Necar4, to je udelany z Acka a je to na palivovy clanky, a ten vodik se nemusi tankovat primo, muze se tankovat methanol coz je mnohem jednodussi nez vodik, a ten methanol muzeme vyrabet ze dreva, no a hned nam muze bejt nejaka podelana ropa u otvoru ritniho.
  • 00 Reagovat !

    foto

    06.10.2000  19:12

    Autoshow Praha

    19.10-22.10. 7.ročník mezinárodní výstavy automobilů,... Mohly by vystavovat aspoň BETU EL.
  • 00 Reagovat !

    foto

    16.10.2000  23:26

    Držme se při zemi...

    Chlapi, já bych si EV s palivovým článkem koupil hned, ale je to ještě pořád ve stadiu vývoje a zkoušek.
    Co vám chci říct: Pořídit si elektromobil na baterie se vyplatí tomu, kdo jezdí často pouze na krátké a střední vzdálenosti. Uvědomme si, že průměrná životnost autobaterie je 5 let. Tzn., že musíte jezdit tak, aby se vám to rentovalo.
    Slibuju vám, že si dám tu práci, a v nejbližší době vám představím "virtuální" EV (na baterky) :-))
  • 00 Reagovat !

    foto

    18.10.2000  00:00

    Beta EV

  • 00 Reagovat !

    foto

    18.10.2000  00:00

    Beta EV

    Kouknete se na: www.elcar.cz/elcar_cz.htm
  • 00 Reagovat !

    foto

    10.12.2000  15:23

    Nissan HYPERMINI

    Reálná alternativa pro 21. století.
    Žádné emise.Neskutečně tichý provoz.Minimální spotřeba energie.Schopný zvládnout celodení ježdění na jedno nabití akumulátorů.
    Maximální rychlost 100km/h.
    Sériovou výrobou by byl přístupnější většímu okruhu zájemců(nebylo by jich málo).
    • 00 Reagovat !

      foto

      13.12.2000  00:00

      « Re: Nissan HYPERMINI

      Snad budou v budoucnu ve městech jezdit jenom takovýhle malý elektromobílky. Dojezd 115 km je dostatečnej a výbava super(4x kotouče, ABS, posilovač, 2x airbag,el.okna, klima, no co víc si přát. Samozřejmě nižší cenu.
  • 00 Reagovat !

    foto

    13.12.2000  07:31

    Přihlášení EV

    Nevíte někdo, jak je to, když si přivezu ze zahraničí ojetej EV. Neplatěj v ČR náhodou nějaký přiblblý předpisy, kvůli kterejm si z něj můžu udělat tak akorát králikárnu?
    • 00 Reagovat !

      foto

      14.12.2000  22:48

      « Re: Přihlášení EV

      Při dovozu by to mělo bejt stejný jako u klasickýho auta. Schvalování technický způsobilosti se řídí vyhláškou 102/1995 Sb. kde je i upřesnění technických podmínek pro elektromobily (§94,95). Obecně musí splňovat podmínky, které stanoví tato vyhláška pro příslušnou kategorii vozidel s výjimkou ustanovení, která nejsou slučitelná s elektrickým pohonem. Takže podle mě by dovoz neměl bejt velikej problém. Ale známe to... Zajímavý to musí být s emisní kontrolou, kterou budou určitě taky vyžadovat.
      • 00 Reagovat !

        foto

        15.12.2000  06:46

        « Re: Přihlášení EV

        No, musím se na to někam podívat, jelikož u normálních aut je všeobecně problém, pokud zde nemají oficiálního dovozce, kterej potvrzuje že dovezený vůz všechny homologace splňuje. Těch oficiálních dovozců elektromobilů tady asi moc nebude...
        • 00 Reagovat !

          foto

          16.12.2000  01:14

          « Re: Přihlášení EV

          To jo ale venku jsou vtšinou homologovaný, tak~e by to nemlo snad bejt tak hrozný, proto~e tady budou uznávat mezinárodní homologa
          ní pYedpisy.
          • 00 Reagovat !

            foto

            16.12.2000  01:18

            « Re: Přihlášení EV

            Dovozce ti samozYejm nepotvrdí shodnost, to by ti ml podle 102 potvrdit výrobce. Jinak tohle vozidlo podléhá samozYejm individuálnímu schválení technické zposobilosti.
            • 00 Reagovat !

              foto

              16.12.2000  06:45

              « Re: Přihlášení EV

              No právě. Čecháčkům odjakživa nestačilo, když bylo něco homologovaný někde jinde. Muselo to jít do výzkumáku a tam se to zkoumalo a zkoumalo. Hlavně že měli pomazaný hlavy co dělat. Vynalézat už vynalezený, to je to, co nám jde. A pokud možno to vylepšit tak, že to přestane fungovat. Mě stačí jen ta buzerace kvůli tomu, že nemáš na oknech napsaný to, co tam naše předpisy vyžadují. A nejsou to jen okna. Je úplně jedno, že se jedná v mnoha případech jen o ten nápis, ale pokud tam není, tak to nevyhoví. Jó, byrokracie, to je náš národní zvyk.
              • 00 Reagovat !

                foto

                17.12.2000  01:56

                « Re: Přihlášení EV

                Naprostý souhlas.
  • 00 Reagovat !

    foto

    27.12.2000  17:06

    Dovoz elektromobilu

    Od začátku roku jsou nulová cla na auta z EU.
  • 00 Reagovat !

    foto

    08.02.2001  12:27

    Pb baterie

    Olověné baterie na Beta-caru stojí kolem 100 000,- Kč, ľivotnost mají 1000 nabíjecích cyklů. Na jeden cyklus se dá ujet 100km. Tzn., ľe 1 km jízdy s EV vás vyjde na nějakých 1,50 Kč (ľivotnost baterie + elektřina + daląí výdaje).
    To by se uľ mohlo rentovat...
    P.S. Nevíte, jaký se platí povinný ručení na EV?
  • 00 Reagovat !

    foto

    13.03.2001  20:59

    Ford a jeho ekologické vozy

    Fordova ˝zelená flotila ˝se rozrůstá.
    Ford Fokus - palivové články, TH!NK city ,
    TH!NK bike a elektrické Káčko .
    Povinné ručení na EV ,myslím je osvobozeno od placení.
  • 00 Reagovat !

    foto

    20.03.2001  18:44

    Elektropohon

    Chtel bych vyrobit pomocný elektropohon ke kolu či koloběžce. Odhaduji výkon okolo 200-300W. Jaký motor regulaci a baterii doporučujete, máte již někdo zkušenosti s podobnou konstrukcí.
    • 00 Reagovat !

      foto

      21.03.2001  08:33

      « Re: Elektropohon

      Zavolej na tel: 0608 200 000 nebo 0606 846 717, nebo mail: ekolo@post.cz Udělalo to na mě docela dojem. Chtěj něco vědět o Elektrickém kole. Materiály ti asi pošlou, nebo se domluv.
    • 00 Reagovat !

      foto

      28.07.2001  14:38

      « Re: Elektropohon

      Kamos ma elektrokolo postaveny z normalni skladacky ... Na prednim kole ma pridelanej elektromotor, na zadnim nosici autobaterku. Ovladani rychlosti bosakem na riditkach ( asi dve polohy ) Jezdi to asi 15 km/h, dojezd cca 20km .. Presnejsi detaily neznam, odbornik na elektroniku nejsem, ale muzu se vyptat. a podivejte se na elektromobil.kgb.cz
    • 00 Reagovat !

      foto

      14.10.2001  20:56

      « Re: Elektropohon

      Zabýváme se tímto a mohu začít spolupracovat na pohonu koloběžky a kola. e-mail: ekolo@post.cz
  • 00 Reagovat !

    foto

    11.07.2001  20:23

    povídka ze živita elektromobilisty

    Dámy a pánové, (předpokládám, že pod pseudomymy jsou i muži) se zájmem jsem si přečetl všech 120 příspěvků Vaší kavárny,a to hlavně díky deštivému počasí :-(
    Rozhodl jsem se proto, že také něčím přispěji.
    Nejdříve něco o sobě: právě v neděli jsem oslavil kulaté narozeniny, jsem ženatý a má manželka mi umožňuje
    věnovat se mé práci, která spočívá ve vývoji a propagaci elektromobilů. Každoročně vystavuji na autosalonu v Olomouci a od roku 1994 na Autoshow-Praha mimo jiné akce např. Hoby Č.Budějovice a výstavy regionálního významu. V osmdesátých letech jsem měřil své schopnostii se světem ve švýcarském Emmenu, kde se mi podařilo konečně zvítězit v roce 1989. V současné době mám několik elektromobilů a materiálu, který již asi ani nestačím zpracovat. Bude-li zájem zveřejním seznam.
    Protože Vaše příspěvky jsou většinou v zábavném stylu, přidávám jednu povídku ze života:
    „ Zase jednou musel tatínek odjet a aby to nebylo malému, tříletému Kájovi líto, nechal ho i s jeho tříkolkou, která byla samozřejmě na motor, svému osudu. Kája se nenudil, rozoral mamince zahrádku, zajel se pochlubit do školy starším kamarádům, navštívil i babičku.Po vejprasku od maminky,která se vrátila z nákupu a viděla tu spoušť se pustil do slalomu mezi stromky na zahradě.
    Když se taťka večer vrátil,byly slzičky už opět ty tam a Kája musel tatínkovi ukázat, že i když sám nalejval naftu přesně tak,jak to tatínek dělává, tříkolka nejede. Taťko ploč?? Tatínek zprvu zvážněl, když začal přemýšlet, kde honem vymyslí nějakou jinou použitelnou baterii pro Kájovu tříkolku, ale když si představil jak Kája otevírá víčka nádrže a trychtýřkem a hrníčkem nalévá novou energii do akumulátoru, byl hrozně rád, že to dopadlo alespoň takto…“
    • 00 Reagovat !

      foto

      12.07.2001  06:51

      « Re: povídka ze živita elektromobilisty

      Řekl bych, že to jste vy, na koho předávám kontakt n přísp. č. 120. Zájem samozřejmě je, alespoň z mojí strany určitě.
  • 00 Reagovat !

    foto

    04.08.2001  13:35

    nabídka materiálu

    hezké léto.
    jak jsem slíbil ,plním. Nabízím:
    motorky 12-24 V 60-120W
    motory 12000W stg 7ks
    ležatá kola, jako nosiče pohonu el.kola-třístopá
    regulátory 12-36,ev.48 volt100-400A
    motor Lynch zabudovaný v kole 3,5x8
    Permmotor NSR
    nábový motor,bezkartáčkový i s regulátorem-různé výkony i otáčky
    tříkolky Miniel, City-el.
    Zvu nás na potlach na autosalonOlomouc, chci tam jet po ose.
    • 00 Reagovat !

      foto

      06.08.2001  12:39

      « Re: nabídka materiálu

      Protože se ještě v téhle oblasti neorientuju, tak jsem těm technickým zkratkám moc nerozuměl. Pro ty z vás, kteří jsou na tom stejně, uvádím pár odkazů:


      www.perm-motor.de - Perm Motor GmbH

      www.lynchmotor.com - Lynch Motor

      [odkaz] - odkazy na výrobce elektromobilů

      Ty URL nejdou udělat jako odkaz, neb je to zakázané, takže sorry. Metoda Cut&Paste to jistí ...

  • 00 Reagovat !

    foto

    06.08.2001  12:46

    ... a ještě něco (drobnosti)

    Lynch prodává svůj motorek za 780GBP (bez DPH a dopravy), což je cca 42.000 Kč.

    Lynch i Perm Motor dělají ploché elekromotory (do nábojů kol ??)

    Autosalón Olomouc by měl být podle kalendáře výstav 20.-23.9. na Výstavišti Flora.

  • 00 Reagovat !

    foto

    03.09.2001  21:40

    autosalon Olomouc

    Jak jsem slíbil, tak se snažím plnit. Přípravy na Olomouc jsou v plném proudu a asi to vyjde. Pokud někdo bude něco chtít, napište a nebo lépe zavolejte na 0606846717.Pravděpodobně vyjedu ve středu nebo ve čtvrtek ráno, pojedu po okreskách a dojet chci večer. Je to 300 km. Pokud to nevyjde, dotáhnu to tam na vozejku.
    Zdraví Vás všechny EKOLO jako el.kolo či ekologické co chceš.
  • 00 Reagovat !

    foto

    14.10.2001  20:54

    Autoshow 20001 Praha

    Vážení příznivci elektromobilů. Děkuji za Váš zájem na Autosalonu Olomouc 01. Nepřišel z Vás nikdo. Nic, je to přeci jen dálka. Možná to bude lepší v Praze tento veekend, kde budu již tradičně účasten také. Protože jsem dostal zákaz od Policie, nemohu jet po ose, ale po výstavišti budu jezdit. Výstava začíná ve čtvrtek.
    Co se týče motoru Lynch a Perm, tak je možná vezmu ssebou, ale není to motor do náboje kola přímo určený, ale ten tam vezmu také, byl tam již loni. To je asi vše, telefonní spojení na mne máte z minulého příspěvku. Zdraví Vás E K O L O
    Přivezli jsme Pinquin 4, bohužel nemůžu sehnat dokumentaci - schema el. zapojení. Třeba někdo někoho, kdo to servizuje v zahraničí vyšťourá.
    Děkuji předem E K O L O
  • 00 Reagovat !

    foto

    22.10.2001  12:18

    elektromotor v náboji vs. diferenciál

    Pro EKOLO: Bavili jsme se spolu na AutoShow v Praze ohledně aut s elektromotory v nábojích. O víkendu se mě příbuzný na návštěvě ptal na dvě věci, na které jsem nedokázal odpovědět:


    1. Jak je řešena problematika, kterou řeší diferenciál, tedy nestejnou dráhu při odvalování v zatáčkách?
    2. Už někdo ve světě vyrábí takováto auta (tedy s motory v nábojích)?

    Pro ostatní:


    1. EKOLO plánuje takováto auta vyrábět (časový horizont pro prototyp možná rok)
    2. Jeden motor stojí okolo 20.000Kč, výrazné množstevní ceny možné.

    Kdo nebyl na AutoShow 2001, tak podle mě ani o moc nepřišel.

    • 00 Reagovat !

      foto

      07.11.2001  22:56

      « Re: elektromotor v náboji vs. diferenciál

      Hranostaj: On se EKOLO asi nějak zasek. Problém diferáku v případě zapojení motorů do série neexistuje, jelikož si to ty motory mezi sebe rozdělej sami. Vtip je v rozdílným vnitřním odporu dvou stejných motorů s rozdílným zatížením a otáčkami. Mám takový autíčko a maká to jak čert. Fór je taky v tom, že to lze udělat i tak, že v případě rozdílný adheze kol nebude jedno stát a druhý se prokluzovat. Elektromobil má v tomhle neskutečný možnosti a zvlášť teď, kdy to lze všechno řídit počítačem. Motory v kolech jsou určitě variantou, která je známá i hojně aplikovaná. Jestli někdo něco vyrábí, tak to by věděl opravdu asi líp EKOLO. Stejně je bomba, když ke kolu místo poloosy vedou jen dráty, ne? Sorry, ale nechtěl jsem, aby to spadlo do archivu.
      • 00 Reagovat !

        foto

        08.11.2001  08:36

        « Re: elektromotor v náboji vs. diferenciál

        V nábojích? A co hmotnost neodpružených hmot? Ale je fakt, že u nějakého městského vozíku je to asi jedno...
      • 00 Reagovat !

        foto

        09.11.2001  10:52

        « Re: elektromotor v náboji vs. diferenciál

        Áááá, tak ony jsou ty kola zapojený sériově. Tím se mi to částečně vyjasňuje. V krizi jsem už začal laborovat s pojmy "skluz kotvy" apod.

        Elektromotory jsem nikdy pořádně nepochopil :-( Zato elektronické řízení elmotorů by mě bavilo :-) Jenom nějak nechápu, jak můžu ovlivnit ten popisovaný prokluz, když jsou zapojený za sebou. Asi mi to fakt uniká ... :-(

        • 00 Reagovat !

          foto

          11.11.2001  06:06

          « Re: elektromotor v náboji vs. diferenciál

          hranostaj: Když jsou na mým autíčku statory buzený "na tvrdo", tak to jede na jeden motor i když je u druhýho prasklej poháněcí řetízek a motor se jen volně točí. Tohle autíčko vzniklo zhruba před 30 lety. V tý době se o elektronice vědělo leda z tranzistoráku. V denšní době si myslím, že ty motorky už ani sériově bejt zapojený nemusí, pokud je bude hlídat počítač, kterej bude přesně vědět, kdy jim má co dovolit a co ne.
          • 00 Reagovat !

            foto

            05.06.2002  21:04

            « Re: elektromotor v náboji vs. diferenciál

            zdraví ekolo, jedu do K.Varů 12.6. z Prahy nonstop
  • 00 Reagovat !

    foto

    04.02.2002  21:27

    Motor v náboji

    Lze řešit povolením rozdílných otáček v jPokud by měl někdo o něco konkrétního zájem napište na e-mMomentálně řeším dvoukvadrantový regulátorail " ekolo@post.cz
  • 00 Reagovat !

    foto

    05.02.2002  19:22

    Bez nadpisu

    Ahoj. pokud by měl někdo něco na mne, napište na ekolo@post.cz Daj se posílat i fotky
    I pro mne je praktičtější přes majl a outlok
  • 00 Reagovat !

    foto

    18.06.2002  22:46

    kapacitor

    Ahojda konecne jsem nasel zpriznene duse zabivajicise pohonem blizke budoucnosti. Nadhodim tema kapacitory (kondenzatory pro mene znale). Pokud mate nekdo zkusenosti s timto zdrojem energie byl bych moc rad za jakekoli informace?? Pro upresneni delam ve firme, ktera se zacina velmi zajimat o moznost ele. pohonu autobusu. Samozrejme nejsme prni ani posledni, ale zkusenosti by se dali vyuzit take k pohonu osobnich aut, kol a dalsich priblizovadel.Vyviji se i planetova prevodovka pro pohon kazdeho kola vzlast. Zatim jsme tahali informace a zkusenosti ze zahranici a tam nas moc do sveho zeli nechteji pustit. Diky za jakekoli informace. :-))) Kdyztak me muzete kontaktovat na franc.josef@quick.cz
    • 00 Reagovat !

      foto

      19.06.2002  06:53

      « Re: kapacitor

      Francjosef: nevím, co na to řekne Ekolo, ale podle mého bych se s planetovými převodovkami nezabýval. Příliš moc převodů=příliš moc ztrát. Nechť je náboj kola rovnou rotujícím statorem. S kapacitou zkušenosti nemám. Preferuji obyčejnou akumulaci s menším stacionárním dobíjecím zdrojem, poháněným některým z klasických paliv (LPG,CNG), jenž může pracovat trvale v optimálním režimu s téměř nulovými exhalacemi.
      • 00 Reagovat !

        foto

        19.06.2002  09:45

        « Re: kapacitor

        prof: planetovy prevod nebyl muj napad, ale vzhledem k moznostem motoru je vyhodnejsi mit u tak teskejch aut preci jenom alespon dva kvalty. Ty planetove prevody se mi taky nezdaji jako idealni reseni. Jednim z moznych reseni je generátor s plynovou turbinou. Vyhoda vyvoje tohoto auta by byla dotace, ktera se snad rysuje. Jaky typ akumulatoru preferujete?? Popripade jake zkusenosti mate?? Vzledem k tomu, ze jsem i modelar a mel jsem tu cest vlastnit modely jak aut, lodi tak letadel na ele. pohon. Ze zkusenosti modelare vidim pouze na aku LiOn. Dal moje zkusenosti konci. V modelarine se jedna ovsen o jine proudy a jine regulatory atd. Budu rad za kazdou zkusenost radu. Diky diky diky.
        • 00 Reagovat !

          foto

          19.06.2002  13:02

          « Re: kapacitor

          Josef: Tak to jsou všechno otázky pro EKOLO, kterej toho ví zcela určitě nejvíc a má s tím i praktický dlouholetý zkušenosti.
  • 00 Reagovat !

    foto

    14.07.2002  22:25

    kapacitor

    Ahoj Franto. Nemám zkušenosti, já hlavně jezdím a to na to co je dostupné.A to nejsou ani palivové články.
    Jezdím na baterie OPTIMA.
    Převodovku jsem pohřbil, když jsem si vyrobil první EC motor, kde na ráfku běhají magnety kolem statoru..Má to dostatečný moment a ani půl kvaltu není potřeba.
    ekolo@seznam.cz
    • 00 Reagovat !

      foto

      30.07.2002  17:45

      « Re: kapacitor

      ekolo: Co stojí jedna trakční OPTIMA?
  • 00 Reagovat !

    foto

    18.08.2002  15:37

    Aku kolo

    Nebo akukoloběžka má někdo zkušenosti je někde návod?
  • 00 Reagovat !

    foto

    04.09.2002  18:31

    Trochu historie

    Elektromobil z roku 1976 na adrese
    //maineseite.i-one.at/das.elektrofahrzeu…
    • 00 Reagovat !

      foto

      04.09.2002  18:43

      « Re: Trochu historie-oprava inter.stránky

      oprava na //meineseite.i-one.at/das.elektrofahrzeu…
  • 00 Reagovat !

    foto

    24.11.2002  23:10

    Elektrické topení v autě

    Máte někdo zkušenost s jeho konstrukcí, kolik watů jaké dráty atd...
  • 00 Reagovat !

    foto

    23.05.2003  23:45

    Jaký elektrický pohon ke kolu???

    Jenom jako pomocný.
    • 00 Reagovat !

      foto

      08.06.2003  17:26

      « Re: Jaký elektrický pohon ke kolu???

      jde o to, co s tím chceš sledovat. Pokud jen pomocný, dá se s tím strávit spoustu času.
      Nabízím celého skútra za čtvrtinu celkových nákladů, tzn. bylo vyrobeno 200 ks a celá sranda stála 20 000 000 Kč.
      Materiálové vstupy na kus jsou 45 000 Kč. Já nabízím nový ,hotový s doklady za 25 000 Kč. Možno vyzkoušet a to nezávazně.
      Můžete navštívit mé www.sweb.cz/ekolo
      tam uvidíte dosti, ale ne vše.
      Mám naprodej i el. favorita s doklady apod.
      Zdraví EKOLO@seznam.cz
  • 00 Reagovat !

    foto

    08.06.2003  17:19

    jen tak co si pamatuji, že někdo chce vědět..

    El. kolobežku vlastním, nejezdím na ní i bych ji asi výhodně přenechal.Možná ji uvidíte na mých WWW.sweb.cz/ekolo
    Nevyplatí se dělat něco, co je hotovo.
    Francjosefovi: nejsi z ČAS ZNOJMO?
    AKU Existují akumulátory, které jsou 4x lehčí než dosavadní a provoz je srovnatelný s olovem.o rozměrech ani nemluvě, je to opět čtvrtina olova.
    Asi to způsobí revoluci v provozu elektromobilů.
    Sháním někoho, kdo do toho půjde.
    Byl jsem opět v k.vARECH A SÁM PAN MINISTR aMBROZEK VYZKOUŠEL EL. SKÚTR.
    Kapacitory jsou zatím dost draké, ovšem já chápu kapacitor jako elektronický kondenzátor, ,který nemá vlastní kapacitu, která je fiktivní pro HiFi v autě. Bylo myšleno tzv. velkokapacitní kondy pro zálohu v počítačích?
    Příští týden vystavuji v Písku a pak asi až na Živitelce, kde představím nový skládací skútra aMINIMOBIL-
    Mějte se
    elektromobil@tiscali.cz EKOLO
  • 00 Reagovat !

    foto

    30.07.2003  20:58

    Prodám elektromobil

    Škoda 151 L PICK-UP,r.v.92,najeto 30000 km,5-rychlostí,prodloužený dojezd ,spolehlivý.Cena 49000 Kč.Mobil:605758565
  • 00 Reagovat !

    foto

    13.08.2003  14:30

    SS motorek cca 100 W ale spíše až 200W

    Kde sehnat?
    Poradí někdo
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 13.08.2003  14:37

      « Re: SS motorek cca 100 W ale spíše až 200W

      Měl bych el. motory ze sahary chladiče, z rozebraného auta. Kolik mají, nevím, ale ke 100W by klidně i mít mohly?
  • 00 Reagovat !

    foto

    14.08.2003  23:37

    Ä co stěračový motorek

    Z náklaďáku?
  • 00 Reagovat !

    foto

    14.08.2003  23:38

    K tomu modelářská regulace

    A převod řemenicí.
    Jaký je asi tak potřeba krouťák na kolech?
  • 00 Reagovat !

    foto

    19.08.2003  21:48

    Ideální

    Pro pohon kola je elektrický posilovač rízení do Fabie!
  • 00 Reagovat !

    foto

    27.08.2003  19:58

    Aby řeč

    nestála
  • 00 Reagovat !

    foto

    07.09.2003  21:36

    Koloběžka - trojkolka

    Za 6-7000 Kč je na trhu jako E-Sccoter!
    To je dobrá cena!
  • 00 Reagovat !

    foto

    07.09.2003  21:36

    A kolo s přídavným El. motorkem

    Za 5000 Kč ale to jsem ještě neviděl!
  • 00 Reagovat !

    foto

    17.09.2003  15:43

    Výkon elektromotoru

    Stěračový motor má otáčky 75 za min a moment 4 Nm není to málo? Na kolo?
  • 00 Reagovat !

    foto

    17.09.2003  15:44

    Kolik asi jezdí elektrické kolo

    S 200W motorkem?
    Na normální se dá tak Do 50 km/h a tím motorkem 80 Km/h. Máte zkušenosti?
  • 00 Reagovat !

    foto

    21.09.2003  22:55

    Přídavné motorky se dělají

    Montují se buď do výpletu kola a nebo mají třecí přenos síly na kolo.
    Ideální by ovšem bylo zapojit je přímo k šlapkám před měniče převodů!
  • 00 Reagovat !

    foto

    26.09.2003  22:31

    Volnoběžky

    Potom by se musela použít i volnoběžka Jednak kyž kolo pojede více než točí motorek a jednak když pedály točí méně než žene motorek.
  • 00 Reagovat !

    foto

    22.09.2005  00:19

    současný stav elektromobilů u nás (v Čechách)

    Přátelé elektromobilů.Nejlepší bude, když zajdete opět na Autoschow 2005, kde budu jako vždy vystavovat v levém foyeru hlavního pavilonu. Qidění bude P106, americký komunální vozík a asi jeden skútr.
    Minulý týden jsem byl na konferenci v K.Varech a odtud jsem přejížděl do Olomouce na autosalon.(440km) Nabíjel jsem 2x a ujel rekord, 180 km na jedno nabití.(P106) Nyní mám 4x P106 a jednou SAXO, něco bych prodal, než bude fronta po dalším uragánu v USA. Mám i 2 Partnery a nyní jsem přivezl jednoho Pandu ,který je bez aku, ale v perfektním stavu.
    Váš EKOLO- elektromobil@tiscali
    www.elektromobil.wz.cz tel.: 608400000
  • 00 Reagovat !

    foto

    26.09.2005  21:59

    Bez nadpisu

    mrkněte na [odkaz] jsou tam auta za super ceny
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…