Shell V-Power a jiná "lepší" paliva
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« V-power u meho vozu funguje.
Svoji spotrebu dlouhodobe presne sleduji a zapisuji. Moje poznatky: Shel-Vpower mi snizil spotrebu o cca 0,2 l/100 km, motor s timto benzinem je zivejsi (odhad cca 5%), ma klidnejší a pravidelnější chod ve zvýšených otáčkách i na volnoběh, je výrazně tišší. Na starsim aute (Uno 6 let, 60 tis. km)se vice projevila zvysena akcelerace, mene utlumeni hluku. Na aute novem (Citroen 2 roky, 30 tis. km) se velmi citelně utišil motor (poznala to i ma pritelkyne, a to je co rict), akcelerace stoupla jiz mene. Ja osobne ho jednou za cas urcite nacerpam. Moje poznatky vychazi z dlouhodobeho sledovani a presne evidence km i cerpanych litru. -
« Re: Re:
... hmotnost se dá snižovat samozřejmě buď zmenšením (odebráním) nebo nahrazením něčeho něčím, co je lehčí. To první musí být určitě s dopadem na bezpečnost, to druhé leze do peněz. Úplně nejlepší by asi bylo auto z titanu, místy z wolframo-zirkonovým náparem. Kvalitní, pevný, lehký, s minimální spotřebou. Takovou feldu odhaduju tak na 23M Kč (nebo tak nějak). Možná by ale bylo neekologický - dovedete si představit ty fabriky a hory hlušiny? -
« Re: Re:
Proč hned takový protizelený nálady? :-)). Je fakt, že ten motor asi nebude mít kdovíjakou životnost. Jistě by bylo pohodlnější zamontovat tam diesel z Lupa 3L - proč to asi neudělali??? (že by nebyl tak ekologickej jak tvrdí VW). A pokud jde o snížení hmotnosti tak tam je podle mě problém spíš v penězích než v bezpečnosti. -
« Re: Rekordní spotřeba
Jste si jistý, že šlo jen o úpravu motoru. Nebylo to náhodou to jejich známý zelený (teď si nemůžu vzpomenout jak se jmenuje) autíčko na bázi Twinga. To má ovšem zcela jinej motor - zážehový dvouválec s turbem Comprex, upravenou karoserii (vypadá hnusně, ale Cx je asi 0.28), dále snížili hmotnost, dali jiný pneumatiky a já nevim co ještě. Spotřeba pod 3 litry se mi u takovýho auta zdá docela reálná. -
« Re: Rekordní spotřeba
2,4l pri prumerne rychlosti 90 cha, cha, cha a na jakem druhu lana ho tahly.At se zelenaci neztrapnujou....Ale prumer 90 kmh je docela dost.Je neco jineho konstani rychlost 90 kmh a v beznem provozu ......Az ted jsem to pochopil ono to nebylo na 50 km, ale na 30 :-). -
« Re: Rekordní spotřeba
Dnes jsem slysel v radiu, ze nejaci borci z GreenPeace upravili motor Twinga tak, ze dojeli na jednu nadrz z Mnichova do Rima. Najeli 1800 km pri prumerne rychlosti 90 km/h se spotrebou 2,4 l /100 km. GreenPeace obvinili vyrobce automobilu, ze umele zvysuji spotrebu automobilu. Doufam, ze tu upravu Twinga zverejni ... -
« Re: Rekordní spotřeba
Máš docela pravdu on třílitr je něco docela jiného.Nediv se těm 2.3l na 100km ,protože těch
50km z toho museli tlačit a 20km jet s kopce na vyřazený motor .
Obelhávat lidi stakovou spotřebou se dá jenom při kombinovaném provozu s elektromotorem na solární energii. -
« má cenu přitlačit za V-power anebo nahradit N95 s N98
no vaše diskuze vypadá k tomu benzínu od shellu celkem přívětivě , myslíte teda že má cenu ho kupovat ? Navadí když se smísí s N95 ? Jo a ještě jedna hloupá otázka , můžu si u své Calibry 2 litrové nahradit N95 s N98 ??? -
« Re: VSCHT
Po tom co som vcera naladoval do mojej felky vpower nieco sa s nou deje... :-)
Tradicna cesta do Viedne. Dnes som predbiehal koho som videl, jeden krat aj styri auta naraz, menej casto som preradoval na nizsi stupen a ked som prisiel do ciela, palivovej rucke este kusok chybalo tam, kde by som ju normalne predpokladal (jazdim pravidelne uz skoro rok). Takze to vyzera zaujimavo. -
« Propočty
Takže, abych to uvedl na pravou míru:
to login: Nauč se počítat, anebo si laskavě srovnej v hlavě to, co chceš počítat..... Je úplně jedno, jakou rychlostí jedeš - ten údaj hovoří o tom, že jeden kilometr jízdy odpovídá 3 minutám volnoběhu..... Jestliže bych vzal jako východisko tvoji tezi, že Ka žere 6.3 l na 100 km při sedmdesátikilometrové rychlosti, těch 6.3 l polkne po 100 km jízdy (údaj 6.3 l je vztažen ke spotřebě na 100 km, pokud nevíš :-) ), což odpovídá 300 minutám volnoběhu, a tedy 5 hodinám, za které to sežere 6.3 l benzínu. Takže za hodinu polkne 1.26 l. Údaj 1.8 l, který jsi spočetl, vyšel z Tvého mylného (mírně a shovívavě řečeno) předpokladu, že to auto ujede 70 km (70 km krát tři odpovídá 210 minutám, tj. 3.5 hodinám, a 6.3 děleno 3.5 je skutečně 1.8 l). Nějak ti ale uniklo, že po těch sedmdesáti kilometrech by to auto spotřebovalo jen 4.41 l benzínu. Manipuluješ s čísly hezky, jen poněkud nešťastně.
to octavia: nepochopil jsem zcela smysl tvé otázky - jestli měla znamenat, že je to opravdu jedno, jakou rychlostí člověk jede, že prostě spotřeba na 100 km je spotřeba na 100 km a tím to hasne, pak to byl poznámka na místě. Pokud měla znamenat něco jiného, opravdu ji nechápu. -
« Re: zima a benžín Volnoběh
Jestlize je spotreba Kacka 6,3 pri rychlosti dejme tomu 70 km, a tri minuty volnobehu odpovidaji jednomu ujetemu kilometru, tak je spotreba na volnobeh 1,8 litru. Coz by asi tak odpovidalo.
A za stani v zime auto opravdu moc netopi. Pocitam, ze by spotreba byla tak tri, ctyri litry na hodinu - aby clovek neumrznul. (otacky by musely byt tak 1500) -
« zima a benžín Volnoběh
o000))))) pokud někdo uvízne na horách v zimě v autě s plnou nádrží tak si může o spotřebě 1,3 litrů jen zdát. Jakmile je -10 stupňu a k tomu si začneš v autě topit a auto velmi rychle prochladne takže topit dost tak ti spotřeba hupsne na 2 litry ani nemrkneš!!!
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!