Shell V-Power a jiná "lepší" paliva
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Bez nadpisu
No ono jich tam zase není tak moc: Průtokoměr, čidlo klepání, lambda, poloha klapky, volnoběžný ventil, poloha kliky, poloha vačky a přepouštění benzínových par. Na turbu ještě čidlo tlaku, solenoidní ventil pro klapku turba a předřadný ventil pro čidlo tlaku. Rozdíl mezi 95 a 98 můžou navíc ovlivňovat jen některé. -
"-- skrytý --" 22.02.01 12:46
« Bez nadpisu
Vyskumnici Shell sa dusovali, ze 95 Vpower je lepsi na akcel. nez 98. Ide o to, ci tvoj pocitac dokaze vyuzit vyssie okt. cislo. Pri mojom turbe hra ulohu lepsia schopnost odolavat detoncnemu spalovaniu pri benzinoch s vyssim okt. cislom. Pocitac /ECU/ ma mnozstvo senzovor, na zaklade ktorych vyhodnocuje, aka zmes bude namiesana. Pri slabsom benz. /a hlavne v lete pri vyss. teplotach/ zaregistruje zvnik detonacii a zmeni viacero hodnot /moze zvysit bohatost zmesi, stiahnut predstih,znizi pln. tlak.../. To zanmena, ze s vyssim okt c. mozem dosiahnut vyssi tlak turba a nedochadza k poskodzovaniu motora = tah, akceleracia,... Inou moznostou je vtrekovanie H2O. -
"-- skrytý --" 21.02.01 08:01
« Re: V-Power - zkušensti po roce
Spotrebu som neporovnval. Pred tym som jazdil na 98 od Aral. Robli som tak koli motoru - turba zboznuju vyssie okt. cislo, zabranuje sa detonaciam. V-Power je u nas 95-ka, ale necitim ziadny rozdiel, ani na akceleracii. Uz rok na neho jazdim a je to OK. Skoda, ze nepredavaju V-Power 99okt, ako v Madarsku. :( -
« V-power u meho vozu funguje.
Svoji spotrebu dlouhodobe presne sleduji a zapisuji. Moje poznatky: Shel-Vpower mi snizil spotrebu o cca 0,2 l/100 km, motor s timto benzinem je zivejsi (odhad cca 5%), ma klidnejší a pravidelnější chod ve zvýšených otáčkách i na volnoběh, je výrazně tišší. Na starsim aute (Uno 6 let, 60 tis. km)se vice projevila zvysena akcelerace, mene utlumeni hluku. Na aute novem (Citroen 2 roky, 30 tis. km) se velmi citelně utišil motor (poznala to i ma pritelkyne, a to je co rict), akcelerace stoupla jiz mene. Ja osobne ho jednou za cas urcite nacerpam. Moje poznatky vychazi z dlouhodobeho sledovani a presne evidence km i cerpanych litru. -
« Re: Re:
... hmotnost se dá snižovat samozřejmě buď zmenšením (odebráním) nebo nahrazením něčeho něčím, co je lehčí. To první musí být určitě s dopadem na bezpečnost, to druhé leze do peněz. Úplně nejlepší by asi bylo auto z titanu, místy z wolframo-zirkonovým náparem. Kvalitní, pevný, lehký, s minimální spotřebou. Takovou feldu odhaduju tak na 23M Kč (nebo tak nějak). Možná by ale bylo neekologický - dovedete si představit ty fabriky a hory hlušiny? -
« Re: Re:
Proč hned takový protizelený nálady? :-)). Je fakt, že ten motor asi nebude mít kdovíjakou životnost. Jistě by bylo pohodlnější zamontovat tam diesel z Lupa 3L - proč to asi neudělali??? (že by nebyl tak ekologickej jak tvrdí VW). A pokud jde o snížení hmotnosti tak tam je podle mě problém spíš v penězích než v bezpečnosti. -
« Re: Rekordní spotřeba
Jste si jistý, že šlo jen o úpravu motoru. Nebylo to náhodou to jejich známý zelený (teď si nemůžu vzpomenout jak se jmenuje) autíčko na bázi Twinga. To má ovšem zcela jinej motor - zážehový dvouválec s turbem Comprex, upravenou karoserii (vypadá hnusně, ale Cx je asi 0.28), dále snížili hmotnost, dali jiný pneumatiky a já nevim co ještě. Spotřeba pod 3 litry se mi u takovýho auta zdá docela reálná. -
« Re: Rekordní spotřeba
2,4l pri prumerne rychlosti 90 cha, cha, cha a na jakem druhu lana ho tahly.At se zelenaci neztrapnujou....Ale prumer 90 kmh je docela dost.Je neco jineho konstani rychlost 90 kmh a v beznem provozu ......Az ted jsem to pochopil ono to nebylo na 50 km, ale na 30 :-). -
« Re: Rekordní spotřeba
Dnes jsem slysel v radiu, ze nejaci borci z GreenPeace upravili motor Twinga tak, ze dojeli na jednu nadrz z Mnichova do Rima. Najeli 1800 km pri prumerne rychlosti 90 km/h se spotrebou 2,4 l /100 km. GreenPeace obvinili vyrobce automobilu, ze umele zvysuji spotrebu automobilu. Doufam, ze tu upravu Twinga zverejni ... -
« Re: Rekordní spotřeba
Máš docela pravdu on třílitr je něco docela jiného.Nediv se těm 2.3l na 100km ,protože těch
50km z toho museli tlačit a 20km jet s kopce na vyřazený motor .
Obelhávat lidi stakovou spotřebou se dá jenom při kombinovaném provozu s elektromotorem na solární energii.