rsion="1.0" standalone="yes"?> CAS.sk {literal}

Shell V-Power a jiná "lepší" paliva

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.02.01  18:09

    « Re: Re:

    Některý krámy, jako například Mercedesy měly ještě do nedávna pro použití benzínů s vyšším oktanovým číslem přepínač režimu podle druhu použitého paliva.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.02.01  09:27

    « Re: Re:

    Pravdupovediac, o cidle na vypary som memal ani potuchy. Ten predradeny na turbe - to myslis acutuator? Vies, o Imprezach citam hlavne v english a tak niektore terminy v ludskom jazyku neovladam.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.02.01  23:05

    « Re:

    Velmi uspokojivá odpověď. Ne že bych to nevěděl, chtěl jsem jen vědět, zda tázaný ví o čem píše. Jinak, ten volnoběžný ventil mě pravda trochu zmátl. U moderních vstřiků (vím, že tam dříve byl) už by být ani nemusel.
  • 00 Reagovat !

    foto

    22.02.01  22:32

    « Bez nadpisu

    No ono jich tam zase není tak moc: Průtokoměr, čidlo klepání, lambda, poloha klapky, volnoběžný ventil, poloha kliky, poloha vačky a přepouštění benzínových par. Na turbu ještě čidlo tlaku, solenoidní ventil pro klapku turba a předřadný ventil pro čidlo tlaku. Rozdíl mezi 95 a 98 můžou navíc ovlivňovat jen některé.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.02.01  20:30

    « Re:

    555> Jaké senzory máš na mysli? Co měří a jak?
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 22.02.01  12:46

    « Bez nadpisu

    Vyskumnici Shell sa dusovali, ze 95 Vpower je lepsi na akcel. nez 98. Ide o to, ci tvoj pocitac dokaze vyuzit vyssie okt. cislo. Pri mojom turbe hra ulohu lepsia schopnost odolavat detoncnemu spalovaniu pri benzinoch s vyssim okt. cislom. Pocitac /ECU/ ma mnozstvo senzovor, na zaklade ktorych vyhodnocuje, aka zmes bude namiesana. Pri slabsom benz. /a hlavne v lete pri vyss. teplotach/ zaregistruje zvnik detonacii a zmeni viacero hodnot /moze zvysit bohatost zmesi, stiahnut predstih,znizi pln. tlak.../. To zanmena, ze s vyssim okt c. mozem dosiahnut vyssi tlak turba a nedochadza k poskodzovaniu motora = tah, akceleracia,... Inou moznostou je vtrekovanie H2O.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.02.01  10:24

    « Re: V-Power - zkušensti po roce

    A jakej je rozdíl mezi N98 a V-Power 99? Je to znát?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.02.01  08:01

    « Re: V-Power - zkušensti po roce

    Spotrebu som neporovnval. Pred tym som jazdil na 98 od Aral. Robli som tak koli motoru - turba zboznuju vyssie okt. cislo, zabranuje sa detonaciam. V-Power je u nas 95-ka, ale necitim ziadny rozdiel, ani na akceleracii. Uz rok na neho jazdim a je to OK. Skoda, ze nepredavaju V-Power 99okt, ako v Madarsku. :(
  • 00 Reagovat !

    foto

    20.02.01  22:27

    « V-Power - zkušensti po roce

    Poslední příspěvky na téma V-Power jsou rok staré. Má už někdo nějaké poznatky z dlouhodobějšího používání tohoto paliva?
  • 00 Reagovat !

    foto

    23.06.00  08:49

    « V-power u meho vozu funguje.

    Svoji spotrebu dlouhodobe presne sleduji a zapisuji. Moje poznatky: Shel-Vpower mi snizil spotrebu o cca 0,2 l/100 km, motor s timto benzinem je zivejsi (odhad cca 5%), ma klidnejší a pravidelnější chod ve zvýšených otáčkách i na volnoběh, je výrazně tišší. Na starsim aute (Uno 6 let, 60 tis. km)se vice projevila zvysena akcelerace, mene utlumeni hluku. Na aute novem (Citroen 2 roky, 30 tis. km) se velmi citelně utišil motor (poznala to i ma pritelkyne, a to je co rict), akcelerace stoupla jiz mene. Ja osobne ho jednou za cas urcite nacerpam. Moje poznatky vychazi z dlouhodobeho sledovani a presne evidence km i cerpanych litru.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.06.00  15:34

    « Re: Re:

    ... hmotnost se dá snižovat samozřejmě buď zmenšením (odebráním) nebo nahrazením něčeho něčím, co je lehčí. To první musí být určitě s dopadem na bezpečnost, to druhé leze do peněz. Úplně nejlepší by asi bylo auto z titanu, místy z wolframo-zirkonovým náparem. Kvalitní, pevný, lehký, s minimální spotřebou. Takovou feldu odhaduju tak na 23M Kč (nebo tak nějak). Možná by ale bylo neekologický - dovedete si představit ty fabriky a hory hlušiny?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.06.00  13:26

    « Re: Re:

    Proč hned takový protizelený nálady? :-)). Je fakt, že ten motor asi nebude mít kdovíjakou životnost. Jistě by bylo pohodlnější zamontovat tam diesel z Lupa 3L - proč to asi neudělali??? (že by nebyl tak ekologickej jak tvrdí VW). A pokud jde o snížení hmotnosti tak tam je podle mě problém spíš v penězích než v bezpečnosti.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.06.00  13:16

    « Re:

    Něco jsem o tom nedávno četl, motor byl a le upravený, s nějakým ďábelským kompresním poměrem, takovým, že by tem motor asi dlouho nevydržel... zmenšili razantně hmostnost auta, ale na úkor bezpečnosti... prostě zelení museli zase něco dokázat....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.06.00  12:40

    « Bez nadpisu

    Ja jsem tu zpravu slysel v radiu. Rikali jen "Twingo s upravenym motorem", ono vubec v radiich jsou pri zpravach hodne strucni.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.06.00  11:42

    « Re: Rekordní spotřeba

    Jste si jistý, že šlo jen o úpravu motoru. Nebylo to náhodou to jejich známý zelený (teď si nemůžu vzpomenout jak se jmenuje) autíčko na bázi Twinga. To má ovšem zcela jinej motor - zážehový dvouválec s turbem Comprex, upravenou karoserii (vypadá hnusně, ale Cx je asi 0.28), dále snížili hmotnost, dali jiný pneumatiky a já nevim co ještě. Spotřeba pod 3 litry se mi u takovýho auta zdá docela reálná.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.06.00  11:18

    « Re: Rekordní spotřeba

    2,4l pri prumerne rychlosti 90 cha, cha, cha a na jakem druhu lana ho tahly.At se zelenaci neztrapnujou....Ale prumer 90 kmh je docela dost.Je neco jineho konstani rychlost 90 kmh a v beznem provozu ......Az ted jsem to pochopil ono to nebylo na 50 km, ale na 30 :-).
  • 00 Reagovat !

    foto

    12.06.00  11:15

    « Bez nadpisu

    Po kolika ujetých Km by se případně měla projevit nějaká pozitivní změna po načepování V - Power ?
    Zatím jsem ujel cca 200 Km a nic nepozoruju.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.06.00  09:59

    « Re: Rekordní spotřeba

    Dnes jsem slysel v radiu, ze nejaci borci z GreenPeace upravili motor Twinga tak, ze dojeli na jednu nadrz z Mnichova do Rima. Najeli 1800 km pri prumerne rychlosti 90 km/h se spotrebou 2,4 l /100 km. GreenPeace obvinili vyrobce automobilu, ze umele zvysuji spotrebu automobilu. Doufam, ze tu upravu Twinga zverejni ...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.06.00  19:58

    « Re: Rekordní spotřeba

    Máš docela pravdu on třílitr je něco docela jiného.Nediv se těm 2.3l na 100km ,protože těch
    50km z toho museli tlačit a 20km jet s kopce na vyřazený motor .
    Obelhávat lidi stakovou spotřebou se dá jenom při kombinovaném provozu s elektromotorem na solární energii.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.06.00  23:34

    « Re: VSCHT

    To můžu jenom potvrdit. Mám podobnou zkušenost.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…