Shell V-Power a jiná "lepší" paliva
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Rekordní spotřeba
pokud jsem kdysi zaslechl, tak závody na min. spotřebu se jezdily už kdysi a dělaly se kouzla: z každého kopce vypnout motor (pak se zakázalo), zrychlovat přesně spočítaným způsobem na min. spotřebu a samozřejmě se začalo zásadním zvyšováním volného dojezdu auta - tj. výměna všech mazacích látek nejlépe strojním olejem - počínaje ložisky kol, přes převodovku, rozvodovku až po všechno ostatní, samozřejmostí byly přehuštěné pneu a pečlivě zavřená okna za jízdy, úpravy karburátoru, dostupné i vlastní spojlery atd. atd. - byly pak i se Š100 po dálnici (a nejlépe se značným převýšením start-cíl směrem dolů) takovéto spotřeby. Pak se to zpřísnilo a dneska v tomto směru nemám čerstvější informace. Ale ve světle výše uvedeného..... Dá se v zájmu minimalizace spotřeby dělat dost. -
« Re: Rekordní spotřeba
2Cara: Co ti mam na to rict ? Budes te spotrebe muset verit. Trebas ti soutezici svindluji a celou dobu jezdi ve vzduchovem pytli za kamionem, nevim. Spotrebu meri korektne, nadrze plombuji, takze neni mozne cestou nekde dolit.
Spotreba na volnobeh u aut podle mne bude tak 1-1.3 l/hodinu, ale jestli jsem se seknul, tak mne nebijte. -
« Re: Rekordní spotřeba
Nikde to neuvádějí, ale konkrétně u Káčka příručka praví doslova v kapitolce o spotřebě: "Při delším zastavení před železničními přejezdy nebo na semaforech v sídlištích se vyplatí motor během této doby vypnout. Tři minuty čekání s motorem běžícím na volnoběh odpovídá jízdě v délce téměř 1 km." Vycházím-li z tohoto údaje a vezmu-li jako fakt, že s posilovači si Káčko vezme v kombinovaném provozu 6,3 l na 100 km, odpovídá tato vzdálenost jakoby 300 minutám na volnoběh., tj 5 hodin blafání naprázdno za 6,3 l benzínu, tj 1,26 l za hodinu. čistě teorreticky tudíž vychází, že např. uvíznout někde v zimě s plnou nádrží široko daleko bez pomoci, mohl bych si v tom autě asi tak 32 hodin topit, než by mi došel benzín (obsah nádrže u Ka je cca 40 l). -
« Rekordní spotřeba
TO MFILIP - jezdím s lehoučkou nožkou, vytrénovanou z žíznivé třílitrové limuzíny, a nějack se mi těm číslům nechce věřit. Favorit 2,3l na 100 km, je to technicky vůbec možný? Docela by mě zajímala i ta spotřeba na volnoběh, uvádí ji někde výrobce? (To je asi blbost - proč by ji uváděl, že...) Nebo nezkusil už nějaký koumes nechat motor třeba hodinu volně běžet a pak dolít nádrž? Když jsem toto téma nadhodil v servise, řekli mi, že by chtěli mít moje starosti... -
« Re: Re:
MF dnes napr. z 23.9.1998. V tomto rocniku sice byla vitezna spotreba 3.3 l/100 (Felicia 50 kW. celou dobu souteze byl lijak). Rekord drzi Favorit 136 l, kdyz v roce 1994 zvitezil se spotrebou 2.6 l (omlouvam se za 2,3 l). Soutez se jede na 100 km, jsou tam merici useky, ktere musi 2 clenna posadka v danem case absolvovat. Samozrejme se s takovou spotrebou neda jezdit v beznem provozu, ale z vlastni zkusenosti vim, ze se s Formanem 50 kW da jet v beznem provozu (80 mimo,20 mesto,3xstudeny start) na 5,1 l.
V zime 5,5 l -
« Bez nadpisu
Myslim si, ze se neda usetrit tim, ze si koupite drahy benzin, ktery ma zajistit nizsi spotrebu pri stejnem vykonu. Usetrit se da jedine stylem jizdy. Jednou se i v novinach psalo, jak je polsky benzin nekvalitni, zanasi trysky a smrdi. Kecy. Na polsky benzin jsem na svem Favoritu najezdil 40000 km se prumernou spotrebou 5,5 /100 km (80 mimo,20 mesto). Ted jezdim na cesky benzin, protoze se ceny v Polsku srovnaly, a spotreba zustala stejna. Pokud chcete snizit spotrebu, zmente styl jizdy.
P.S MFDnes kazdym rokem porada souteze v uspore paliva. Vestsinou vyhravaji felicie se spotrebou
kolem 2,3 l/100 km. Nic neni nemozne. -
« Re: VSCHT
Jestli chcete nejake nezavazne informace o V Power, tak si kupte, jestli ho sezenete casopis VTM (Veda technika a my) cislo 3 BREZEN, nebo se na nej podivejte v knihovne, je tam o tom jak to testoval ustav paliv a maziv a Vyzkumny ustav motorovych vozidelk. Jezdim na V power a s motorem 1,3 bmm 50kW, felicia mam spotrebu, jizda hlavne na dlouhe trate, 6,2litru.Je to ted fakt nadherny.
Zdravim -
« Re: V - Power
Bohužel ty výsledky sem měl jen v ruce, zkusim je sehnat a rozeslat. Zatim je to takhle, bráchový holky otec rektoruje na VŠCHT a jednou nám to nějak ukazoval, a chválil to. Řekl bych, že on je rozhodně odborník na slovo vzatý. Až to budu mít u sebe, dám určitě vědět. -
« VYSVĚTLENÍ
Aha někdo chytrý si tu hraje s daňovým dokladem Tak se podívej co tam je vždy napsané datum čas částka a to hlavní """""druh benzínu!!!"""""" Jinak natural 99 jsem se spletl je to N98 A nikdy jsme do auta nelili nic než Natural 95 a ten V-
power nesmím tankovat kvůli cenně i tomu že to nechce otec, a proto jsem psal o daňovém dokladu kde se vše dá dozvědět a taky odečíst v závěru roku daň. -
« Shell V-Power
Vážený, rád bych vám oznámil, že o tom nemáte ani ponětí. 1) co se týče daňového dokladu, tak nikde není určeno, že nesmíte jezdit na V-Power.
2)CO se týče kvality tohoto benzinu, tak rozhodně za tu 1,50 -2,00 na litr to stojí. Nemyslím tím čepovat to pokaždý, ale tak jednou za měsíc je to užitečný. Pokud to nevíte, tak tenhle benzin vám nezajistí větší rychlost, ale spíš větší odolnost motoru. Jsou v něm speciální příměsi a fakt to funguje. Zkuste se zeptat na VŠCHT, kde to vyvíjeli a testovali.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!