BMW
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > BMW
-
"-- skrytý --" 10.06.02 09:44
« Re: M3
ad M3 US. Co jsem zjistoval zase ja tak to bylo vic. Dost divne je take ze US mela jiny prumer luftmesseru - takže nabidka tuning shopu v americe zacinala EU luftakem. Co se tyce prevodovky tak si myslim ze byla odlisna nejenom kulisou ale i prevodovejma stupnema i konstrukci samotnou. Nerikam ze bez M3 prevodovky je to k nicemu ale preci jenom zrovna jednicka k sobe je na te M3 EU dost zajimava a je to to proc je vlastne cenena a zajimava. Tak koukam ze si to dal alespon o x koni dopredu nebot si pamatuju nevalny vysledek akce Drag race kde ta E30 dost zaostavala, dokonce i za Subaru. Jen tak mimochodem jsem se svym subaru zavodil s M3 E46 a do 200 km/h nebyl rozdil ani metr. Zrychlovali jsme cca z 40 km/h. No a 230 mi to snad ani nejede :-) No nic to ale nemeni na tom za E30 se mi furt libi a klidne bych si ji koupil znovu. Tentokrat ale ne kvuli vykonu a jizdnim vlastnostem ale proto ze se mi proste libi. -
« Re: M3
to hrubago
ten vykonovej rozdil mezi EUR a US M3 E30 co se me podarilo zjistit, delal jen 3 PS, a to k vuli splneni US emisi atp, je to jen trochu jiny soft v jednotce, takze chiptuning (nebo nahrani programu evrop. verze) to jisti :-)
to ace2
325iS E30 ma uplne stejnej vykon jak normalni 2,5l M20, tedy 170 koni. Tim "S" oznacuji v americe jen sportovnejsi vybavu, a mam dojem ze to jsou jen dvoudveraci. Kazdopadne to neni zadny 16V jako 318iS a 320iS ci dokonce 24V jak si hodne lidi pri oznaceni S hned mysli....
to Keyser
jsi ted ale trochu vedle, protoze rec tu byla o US verzi M3jky, a ta ma prave kulisu razeni klasicky, tedy jednicku nahore. Je to taky getrag prevodovka, ale trosku jinak zprevodovana.
Jinak jeste par poznatku k M3 E30, vlastnim prave tuhle US verzi (www.e30.cz) a jsem sni skutecne spokojen. Prumerna spotreba ve meste podle pocitace je kolem 12l az max. 13,5l (a to skutecne nesetrim) na dalnici pri cestovni rychlosti 160 Km/h 11l, a pri 120ti 9,5l. Jizdni vlastnosti jsou take dobre, s mirne upravenou hlavou a chipem z eva2 to jezdi srovnatelne jak evropska 215 konova verze, coz jsem mohl uz nekolikrat otestovat. Dokonce bych rekl ze diky jinak zprevodovane prevodovce a diferaku mam kazdopadne na dalnici pri rychlostech kolem 160-180 velmi malo souperu, 4ka me tahne pekne az do 210 Km/h, coz musela zazit napriklad nedavno jedna Impreza ktera se mi nalepila v kolone pri 160ti na *, a kdyz byla cesta volna tak me nemohla nejak predjet, ba dokonce jsem se ji docela vzdaloval ;-) Az nekde pri 230 me dostala :-) Kazdopadne je M3 E30 fakt okruhovy auto, a pokud stim clovek umi zachazet, tak potrapi i par o hodne nabusenejsich karek.... -
« Průměrná spotřeba BMW 635CSi
Tak pánové, je tu průměr za poslední nádrž. Během mých posledních výletů i drobných pojížděk po městě jsem se se svou 635CSi dostal na průměrnou spotřebu 10.5 litru na 100 km, což se mi zdá výborné.
Od výměny termostatu, kdy motor jezdil studenej a bral cca 17 l/100 km, je to docela změna. Taky jsem se naučil jezdit. Lék na spotřebu u tohohle auta zní: Snažit se jezdit do 3 tis. otáček / min, s tím, že při snaze udržet to kolem 2tis.ot. je to zcela optimální. Ono totiž v běžném provozu ani není víc třeba, táhne to krásně odspodu. Myslím, že kdybych se strašně moc snažil, dosáhnul bych na průměr 8.5 litru / 100 km. Ale o tom to není a proto jsem si to auto nekupoval.
Každopádně jsem příjemně překvapen touhle klasickou bavoráckou třiapůllitrovou řadovou šestkou, vždyť stejný průměr dělá i známý s 318i E30, když ji trochu honí. Prostě mám radost, tralala :o) -
« Re: M3
jak uz ti nekdo jinej odpovedel, echt M3ka E30 se pozna podle getrag prevodovky s jednickou k sobe dozadu, podle nadsazenyho kufru a vetsiho C sloupku. Cokoliv bez neni M3 ale jen nejakej pseudobastl s body kitem a M3 motorem nebo tak neco, nejblbejc se imituje ten Csloupek.
-
"-- skrytý --" 03.06.02 09:23
« BMW M3
Tak jsem si uz dlouho nepopovídal o M-power. Kdyz jsem mel jeste M-ka zacal jsem delat web. Ted mam sice Subaru Impreza a ne moc casu, ale postupne dopisu vsechny modely. M635CSi, 850 CSi, M1 atd. Ten web je tady. Najdete tem spoustu info do vaší diskuze. www.bmw-m-power.wz.cz
Diferenciál: co mám říkat já, mám tam tři a věř tomu že se to pokaždý chová jinak.
Praktické srovnání: jako majitel 325i, M3 E30, M3 E36 3,0 a 3,2 a M5 E34 říkám toto. Stará M3 je super ikona, díky váze dobře ovladatelná, dost drsnej 4-válec a hlavně historie!!!!! Novější M3 E36 je technicky ještě dokonalejší ale díky vyšší hmotnosti se drobně vytrácí zážitek z jízdy. Teda furt je to pekelně rychlé auto které to bohužel E30 natře. Verze 3.2 a 6 kvalt byl zase krok kupředu ale při přímém srovnání na okruhu zjistíš že zase rozhoduje jak máš udělanej podvozek. M5 E34 bylo taky dobrý auto a vůbec to nebyla velká těžká kráva jak se mnozí snaží tvrdit. V galerii fotek na tom webu taky naleznete jak jsem tam dával brzdy z Ferrari a pár videí ale to už je trošku mimo mojí působnost, teď na webu pracujou jiní eMkaři. Nechtějte po mě srovnání s Imprezou. Nebo jo? -
« Re: M3
To rbaron: Jo, ještě něco: včera jsem byl tak rozladěnej, že jsem ani nereagoval na Tvůj příspěvek:) To, že jsem srovnával podvozek eMka s tlumiči Hp na šf, tím jsem nemínil výtku k bmw, i když to tak vyznělo - řek bych, že i v zatáčkách je to vklidu srovnatelný (teda když přimhouřím oko nad tím pekelným zadním náhonem :)) V jaký si jel vettě? Já jel v ZR1 4. generace - jen 2 km a bylo mi asi dvanáct - Od tý doby chci sportovní auto ;) -
« Re: M3
Já mám taky bouračku. Na předek. S rozpěrnou tyčí bys skoro nic nepoznal:)) Dneska se mi to zas rozleželo: Zkusil bych střelit 140-150. Kulku budu mít pouze jednu, ale moje komparativní výhoda - m3ka jako protiúčet dealerovi + moje know-how budou reprezentovat přesnou zbraň :)) Jsem na to docela zvědavej.. -
« Re: M3
rbaron: Tak Getrag tam tedy nebyl:)
Před chvílí jsem narazil na dost šílenou věc: Když jsem odcházel z tý, teď již radši nejmenovaný:) prodejny BMW, tak jsem si vzal 3 čísla magazínu bmw revue. No a teď, dobře najedenej, časáčky prolistovávám křížem krážem s tím ,že si najdu nějaký pikantní témátko (ostatně vybírej z: inteligence elektroniky nové sedmičky, elegance nového 318i compact atd :))No a na poslední straně je vždy nějakej kousek člena klubu bmw-cz. jak tušíš, našel jsem tam to eMko. První prodavač,boss přes jetý auta, tvrdil, že zná majitele,kterej to báwo přivezl a tady ho přestříkal z červený na žlutou-pro něj hezčí barvu, auto bouraný není. Kluk se kterým jsem se šel projet ,na otázku jestli to bouraný je , odpověděl, že možná trochu, "je to totiž vlastně stříkaný z č do ž", asi jen bůh ví kvůli čemu:). No a konečně teď se dočítám ,že je to původem totální vrakouš, ze kterýho zůstal jen cituju : "pouze motor přední náprava a pak už sotva pár plechů" :-)
No ,prostě jsem se zase dobře pobavil;)
Akorát to teď nemám moc dobře promyšlený:)) Buď to offertnu na nějakejch "extrémně rozumnejch" x tisíc ,s tím, že o všem vím. nebo tam jednoduše půjdu ještě jednou, nechám si ukázat servisní knížku, no a když to "dobře" dopadne ,tak se jim vysměju do ksichtu.
That´s all.
Jo a docela se mi teď ulevilo;))
Zdraví Robin M. -
« Re: M3
to RobinM: Na supercars.net je teď v posledních přidáních právě 1988 M3 E30, krásný fotky.
to RobinM: Getrag je firma, vyrábějící převodovky. Keyser_Soze myslel pravděpodobně Getrag 262 CR s jedničkou k sobě dozadu. Tu samou mám já v šestce, bývala za příplatek. Vyznačuje se větší hustotou převodů (kratší převody, do pomala, síly a zrychlení) a aby pětka netočila tolik a dosahovalo se stejné rychlosti, dával se jiný diferenciál. U mě je to 3.07 s omezenou svorností.
Jasně, Felda na HP a co má být? U Feldy to neocením, tady ano. Myslím si, že Felda má na něj v zatáčkách co dohánět, takže tohle bych mu odpustil.
300ZX? No, vzhledem k tomu, že se dělaly dvě verze, tak pohovořím jenom o té krátké, dvousedadlové, kterou má můj kamarád. Motor je foukaný třílitr, šestiválec do V, v jeho podání s chipem je výkon cca. 360HP oproti 300HP v sérii. To autíčko je maličký, lehký a široký. Skvěle smýká zadkem a je hodně, hodně dobře kontrolovatelný. Řekl bych, že je to oproti ostatním svým soukmenovcům (Mitsu 300GT, Supra) o dost lehčí a pohyblivější stroječek, čirá radost z jízdy. Mrštněji a lehčeji působí i např. proti 200SX Turbo, což je o třídu slabší auto. O pohodlí mluvit nebudeme, to se tady nenosí :o)
Já osobně bych asi bral víc tu Corvettu, má lepší zátah odspodu a působí na mě mohutněji a i taková je. Ten dlouhej čumák je prostě nádhernej. Na druhou stranu je ale tak tvrdá, že přejetí železničního přejezdu je jako bys dostal do zad ránu obuškem. Proti ní je 300ZX pohodlný autíčko :o) -
« Re: M3
to rbaron: Jak se jezdí v tom ZX-ku? V ničem podobným jsem zatim nejel. Zajímalo by mě ,jak japonci pojímaj sportovní auta.
**Máš recht:) Tahle E30 je asi auto jen (respektive ZEJMÉNA :-)) stavěný na vychutnávání zatáček. Ale , jak jsem řek (a teď mě prosim za to nekamenujte;-)),nastavení podvozku je PLNĚ SROVNATELNÝ s feldou na tlumičích HP. Robin