BRISK Premium II
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Tuning
-
« Premium II (DOR15LGS) a felicie 1.3MPI 50kw
Uvedené svíčky používám cca tři měsíce (tj. cca 3000 km). Zklidnil se chod volnoběhu a po vyřazeni rychlosti po brzdění motorem nedochází k "lítání" otáček. Zlepšila se reakce na přidání plynu a auto je nepatrně živější, např. při 120 km/h je cítit po jemném přídání plynu lepší zátah oproti původním svíčkam. Spotřeba se nepatrně snížila max. o 0.2 l/100km. Zatím nepozoruji problémy např. se startováním, nebo při studeném motoru. Až budu mít čas vyndám je a porovnám stav. -
« Re: Životnost Premium I
Jo, to je ono. Mezi elektrodou a prstýnkem, co dvoří druhou elektrodu, je bohužel dost vysoko vysunuté keramické jádro svíčky a to se při studeném chodu samozřejmě zakarbonuje a obě elektrody spojí. To při studeném startu, kdy je ve válci nasátý vlhký vzduch může snižovat elektrický potenciál a při ohřátí ho naopak zvyšovat. -
petous 09.04.00 19:46
« Životnost Premium I
Myslím si, že po 3000km neodcházej, ale většinou si zamažou vnější kroužek (závit) sazema, ten se sám neočistí, protože nedosahuje samočistící teploty. Stačí ho mechanicky očistit a můžese jezdit dál. Ale kdo to má furt dělat ?
LGS už by tím trpět neměly, uvidíme. -
« Bez nadpisu
Používal jsem staré Premium do Subaru asi 3 měsíce. Max. vydržely 10000 km (orig NGK . se mění po 25 000 km, ale vydrží víc.) Ale spíš tak 3-5 tis. Poslední vynechávalo hned od začátku a tím jsem s Briskem skončil. Jednak byl v Praze problém sehnat ten správný typ, jednak byly o 40,- Kč dražší než NGK a navíc byly naprd. Ani když fungovaly, tak se nepoznalo žádné zlepšení. Navíc na některých modelech Subaru (turbo a 2,5) jsou platinky (výměna 50 000 - turbo, 100 000 -2,5), to už si vůbec neumím představit, co by udělaly Brisky. -
« Premium II nejsou Premium I
Výrobce Brisk upozorňuje, že svíčky Premium I nejsou vhodné do městského provozu a na krátké vzdálenosti.
To bude asi problém vás co tu popisujete ty odešlé svíčky po 3000 km ....
Premium I se hodí pro závodní auta, kde motor jede stále na plný výkon a svíčka nemá šanci se zaolejovat.
Premium II jsou konstrukčně zcela odlišné a hodí se pro nás obyčejné "jezdce" do práce a zpět. Dle výrobce vydrží 30 000,- t.j.akorát dvě servisní prohlídky.
Sám je ve své feldě mám zatím týden a jsem vysloveně spokojen. Motor běží vyrovnanějším chodem a je dle mého trochu živější. Nejvíce je změna cítit při studeném motoru a přechodových režimech.
Všem doporučuji !!!!
Nejsem žádným agentem BRISK - naopak mně mrzí, že jako jedna z mála českých firem vyrobí opravdu skvělý výrobek a neumí to prodat - viz jejich diskusní skupina na www.brisk.cz -
« Re: Jiskří již i ve vašem motoru ?
Nechci tvrdit, ze jsou uplne h....! Kamarad to dava do citrona XM V6 a je spokojenej. Ja se uz ale nachytat nenecham.
Jen ciste teoreticky by me zajimalo, zda to nemuze byt i rezimem jizdy. Ja jezdim vetsinou kratsi trasy po meste, t.j caste startovani, vice kilometru za studena. Kamos po meste nejezdi. Verzi, ze by to mohlo mit nejaky vliv, ale ze by to melo uplne chcipnout po 3000 to se mi nezda. Asi nebude tak docela pravda, ze to delaji a hlavne testuji pro vsechna auta. -
« Re: Jiskří již i ve vašem motoru ?
Pánové, musím souhlasit s Fittipaldim. Sám jsem svíčky Premium I namontoval do své Sierry (2,0 DOHC). Po cca. 2500 km mi studený motor nechtěl startovat. Předtím vždy chytal napoprvé. Po dlouhém hledání jsem zkusil vyměnit svíčky - koho by to napadlo, když jsou skoro nové,že? Motor zase začal startovat jako nový. Víckrát mě už na ně nenachytají, i když vypadají vymyšlený hodně dobře. Jo a typ byl zaručeně správný do mého motoru.
Jen tak mimochodem, originál Motorcrafty mi pak udělaly to samé za cca. 4000 km. Ale tam za správný typ neručím, prodali mi je ve fordím servisu =:)).
Teď tam mám už 22000 km NGK V-LINE, a zatím vše v pořádku. -
« Fitipaldi
No to sme na tom stejně...ono stačí, když ten motor je opravdu trochu starší a jetej...a ty svíčky nic nevydržej. Já sem to taky poznal když jsem jednou po 3 tejdnech nastartoval a běželo to na 3 válce...1 LGS prostě odešla do věčných lovišť...a s Boschkama sem jezdil půl roku. Teď sem ale právě objednal ty TXS kvůli pomocným elektrodám, tak sem zvědav. Ale už teď maluju čerta na zeď. Všem, kteří nechtěj vyhazovat peníze za testování svíček jaké já, tak nejlepší koupit Boschky Super 4 - 4 elektrody, žádné jiné 4elektrody...Beru mi taky odešly. -
« Re: Jiskří již i ve vašem motoru ?
Jsem presvedcenej, ze jsem tam dal "spravny" svicky. Nasel jsem v katalogu, jake svicky jsou urcene pro motor Opel C20LET 150kW. Chvili trvalo, nez mi je po objednani dodali. Zkontroloval jsem je a jedna byla jina!!! Obchodnik to musel napravit. Kazdopadne odesly po 3000km!!! Okamzite jsem volal vyrobci svicek a konzultoval, zda jsem tam dal spravne svicky. Po pulhodinove debate jsme se shodli, ze ano. Co dodat?
Jeste by mohlo byt neco s motorem. Ale v servisu nic nenasli a s Boschkama to jezdilo v pohode. -
« Re: Jiskří již i ve vašem motoru ?
Celej nadsenej a plenej ocekavani jsem to namontoval do Calibry 2.0i 16V Turbo. Nepamatuji si presne oznaceni, ale bylo tam myslim TXS. Po 3.000 km odelsy do vecnejch lovist!!! Auto neslo ani nastartovat!!! Vysrouboval jsem je a nestacil se divit. Bylo to, jako kdybych z toho vyndal uhli. Elektrody nebyly vubec videt. Dal jsem tam zpet Boschky a zase to jezdilo jako za mlada. Uz to v aute nechci!!! -
« LGS
Já sem zkoušel ty LGS zkousel (560,- 4ks) a musel sem je dat po mesici pryc, protoze mi motor, jelikoz je starsi, trochu zere olej a jedna svicka temer odesla. Takze ted budu zkouset starsi typ TXS s pomocnyma elektrodama. Jinak ty LGSka bych videl na novejsi motory...
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!