BRISK Premium II
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Tuning
-
« Můj postřeh
Máme Mitsubishi Galant Glsi 2,0l model 97. Při 30.000Km jme měnily svíčky. Originál Mitsubishi stály za houby. Dali Jsme tam BRISK PREMIUM
DOR14LGS. Byly jsme překvapeni jak sa motor lépe vytáčí, citelně začal táhnout již od 1.000ot/min.
Asi po 600 Km jsme si všimly, že na dvojku, někdy i na trojku asi při 1.000ot auto cuká. Asi 14 dní jsme tak jezdily, až tatík zavolal do Tábora a domluvil se že na Autoteku se sejdeme a pokecáme s chlapíkem co má ty svíčky na svědomí. Po delším pokuce nám ze zadu donesl svíčky s označením BRISK Spark Plug DR14ZC že je máme odskoušet a za 14náct dní zavolat jestli se to zlepšilo. Večer jsme hned dali ty nové svíčky DR14ZC. Cukání zmizelo s aoutem se jede ještě líp než před tím.
28.06.2k jedeme autem na dovolenou do Chorvatska.
Cesta je dlouhá asi 1.000 Km. Na té cesťě řádne
svíčky otestujem až se vrátím, tak Vám dám vědět.
Mů jázor na svíčky BRISK je že jsou to dobré svíčky a že ten kdo sněma měl tu špatnou zkušenost, by je neměl zatracovat a měl by odskoušet i jiný druh svíček BRISK.
-
« Bez nadpisu
Do aut, kam patří platinky, bych zakázal cpát jakékoliv Brisky pod pokutou. Abyste si udělali představu o kvalitě, tak porovnejte víceelektrodové svíčky značek jako NGK, Bosch, Beru, atd. s trojel. svíčkou Brisk. Ty jsou udělané tak křivě, že je to pouhým okem vidět. Z toho vyplývá, že jiskra nebude přeskakovat tam, kde jsou pro ní nejlepší podmínky ve válci ale tam, kde jsou elektrody nejblíž sobě. Jinak v podstatě nevím o renomované automobilce, kde by jakékoliv revoluční svíčky fungovaly lépe, než ty předepsané výrobcem. -
« Brisk Premium TXS - jsou naprd.
Zkousel jsem v me MR2. Jsou tam predepsane platinove NGK. Mam tam platinove AutoLite a slapou vyborne naskoci na prvni skubnuti a beh je vyrovnany. Zkousel jsem tam vsak dat Brisky TXS (doporucene podle www.brisk.cz) a svete div se ac jsem se snazil jak snazil tak jsem ji ani netatocil (nemel jsem prehazene kabeli ani nic takoveho) - vratil jsem stare Autolite (maji najeto asi 10000km v mem Favoritu a 1000Km v Toyote a naskocila zase okamzite).
Takze Brisky TXS jsou pro MR2 naprd. -
« brisk TXS
Mam Feldu 1.6
Jako nove se Brisk TXS jevili opravdu lepsi nez originaly.(Bosch) Ale vydrzeli mi sotva 15 000 km.
Poslednich asi 3000 jsem pozoroval spise zmeny
k horsimu. Nakonec jedna odesla uplne.Po vyjmuti vypadali hrozne. Vratil jsem tam Bosche a jezdim spokojene dal s pocitem, ze o nic zvlastniho neprichazim. Za ty penize si ty Brisky TXS uz nekoupim. -
« Premium II (DOR15LGS) a felicie 1.3MPI 50kw
Uvedené svíčky používám cca tři měsíce (tj. cca 3000 km). Zklidnil se chod volnoběhu a po vyřazeni rychlosti po brzdění motorem nedochází k "lítání" otáček. Zlepšila se reakce na přidání plynu a auto je nepatrně živější, např. při 120 km/h je cítit po jemném přídání plynu lepší zátah oproti původním svíčkam. Spotřeba se nepatrně snížila max. o 0.2 l/100km. Zatím nepozoruji problémy např. se startováním, nebo při studeném motoru. Až budu mít čas vyndám je a porovnám stav. -
« Re: Životnost Premium I
Jo, to je ono. Mezi elektrodou a prstýnkem, co dvoří druhou elektrodu, je bohužel dost vysoko vysunuté keramické jádro svíčky a to se při studeném chodu samozřejmě zakarbonuje a obě elektrody spojí. To při studeném startu, kdy je ve válci nasátý vlhký vzduch může snižovat elektrický potenciál a při ohřátí ho naopak zvyšovat. -
petous 09.04.00 19:46
« Životnost Premium I
Myslím si, že po 3000km neodcházej, ale většinou si zamažou vnější kroužek (závit) sazema, ten se sám neočistí, protože nedosahuje samočistící teploty. Stačí ho mechanicky očistit a můžese jezdit dál. Ale kdo to má furt dělat ?
LGS už by tím trpět neměly, uvidíme. -
« Bez nadpisu
Používal jsem staré Premium do Subaru asi 3 měsíce. Max. vydržely 10000 km (orig NGK . se mění po 25 000 km, ale vydrží víc.) Ale spíš tak 3-5 tis. Poslední vynechávalo hned od začátku a tím jsem s Briskem skončil. Jednak byl v Praze problém sehnat ten správný typ, jednak byly o 40,- Kč dražší než NGK a navíc byly naprd. Ani když fungovaly, tak se nepoznalo žádné zlepšení. Navíc na některých modelech Subaru (turbo a 2,5) jsou platinky (výměna 50 000 - turbo, 100 000 -2,5), to už si vůbec neumím představit, co by udělaly Brisky. -
« Premium II nejsou Premium I
Výrobce Brisk upozorňuje, že svíčky Premium I nejsou vhodné do městského provozu a na krátké vzdálenosti.
To bude asi problém vás co tu popisujete ty odešlé svíčky po 3000 km ....
Premium I se hodí pro závodní auta, kde motor jede stále na plný výkon a svíčka nemá šanci se zaolejovat.
Premium II jsou konstrukčně zcela odlišné a hodí se pro nás obyčejné "jezdce" do práce a zpět. Dle výrobce vydrží 30 000,- t.j.akorát dvě servisní prohlídky.
Sám je ve své feldě mám zatím týden a jsem vysloveně spokojen. Motor běží vyrovnanějším chodem a je dle mého trochu živější. Nejvíce je změna cítit při studeném motoru a přechodových režimech.
Všem doporučuji !!!!
Nejsem žádným agentem BRISK - naopak mně mrzí, že jako jedna z mála českých firem vyrobí opravdu skvělý výrobek a neumí to prodat - viz jejich diskusní skupina na www.brisk.cz -
« Re: Jiskří již i ve vašem motoru ?
Nechci tvrdit, ze jsou uplne h....! Kamarad to dava do citrona XM V6 a je spokojenej. Ja se uz ale nachytat nenecham.
Jen ciste teoreticky by me zajimalo, zda to nemuze byt i rezimem jizdy. Ja jezdim vetsinou kratsi trasy po meste, t.j caste startovani, vice kilometru za studena. Kamos po meste nejezdi. Verzi, ze by to mohlo mit nejaky vliv, ale ze by to melo uplne chcipnout po 3000 to se mi nezda. Asi nebude tak docela pravda, ze to delaji a hlavne testuji pro vsechna auta. -
« Re: Jiskří již i ve vašem motoru ?
Pánové, musím souhlasit s Fittipaldim. Sám jsem svíčky Premium I namontoval do své Sierry (2,0 DOHC). Po cca. 2500 km mi studený motor nechtěl startovat. Předtím vždy chytal napoprvé. Po dlouhém hledání jsem zkusil vyměnit svíčky - koho by to napadlo, když jsou skoro nové,že? Motor zase začal startovat jako nový. Víckrát mě už na ně nenachytají, i když vypadají vymyšlený hodně dobře. Jo a typ byl zaručeně správný do mého motoru.
Jen tak mimochodem, originál Motorcrafty mi pak udělaly to samé za cca. 4000 km. Ale tam za správný typ neručím, prodali mi je ve fordím servisu =:)).
Teď tam mám už 22000 km NGK V-LINE, a zatím vše v pořádku.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!