BRISK Premium II

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Tuning


  • 00 Reagovat !

    foto

    02.04.2000  12:07

    Jiskří již i ve vašem motoru ?

    Svěřte se se svými zkušenostmi ...
    Vzhledově velmi zajímavé / kruhové jiskřiště. /
    Slibovaný vliv na výkon a spotřebu motoru ještě zajímavější¨.
    • 00 Reagovat !

      foto

      04.04.2000  08:58

      « Re: Jiskří již i ve vašem motoru ?

      Počkej si na nový Atotuning a tam ted psali že budou dělat test těchto svíček, tak uvivíme jak dopadnou.
      Čau Jenz
    • 00 Reagovat !

      foto

      04.04.2000  09:13

      « Re: Jiskří již i ve vašem motoru ?

      Vím, že byli měřeny ve vozech Škoda a výsledky byly oproti originál svíčkám spíše nepatrně horší. Ta reklamní tabulka s grafem, kdy výrobce svíček uvádí že u vozu Audi A3 došlo ke zvýšení výkonu o téměř 10% je samozřejmě blbost. Rovněž názor, že čím víc elektrod tím lepší vlastnosti je poněkud zcestný a hlavně komerční. Záleží na typu motoru, na systému zapalování (lišta nebo mechanický distributor) a na uspořádání hlavy motoru. Tyto svíčky mají jiný průběh jiskření a proto mohou i ovlivnit vlastní časování zápalu. Taky mají jinou elektrodovou vzdálenost a tím vzrůstá v celém zapalovacím systému napětí. U motoru, které na toto nejsou stavěny pak může dojít i k výbojům mezi konektory kabelů, nebo kontakty v rozdělovači. Takže já osobně bych kupoval svíčky předepsané výrobcem, případně shodné typy od ronomovanějších výrobců. Sám používám Champion s jednou elektrodou a jsem velice spokojený. Spíše se taky vyplatí sledovat stav kabelů ke svíčkám, zvláště těch uhlíkových. Mohou mít třeba malé prasklinky a k jiskření pak dochízí částečně i v kabelech, nebo mezi blokem a kabely a tím pádem klesá výkon jiskry na svíčkách.
      • 00 Reagovat !

        foto

        04.04.2000  09:22

        « CAU BESTIASI

        TY ZIJES? TO JE SUPER! CO S TEBOU BYLO TAKOVOU DOBU? MY MYSLELI, ZES MEL KVULI NAM NEJAKY PRUSER.
        • 00 Reagovat !

          foto

          04.04.2000  10:04

          « Re: CAU BESTIASI

          To ne, ja sem sice zpuchnul o net, ale z jinejch duvodu. Ani jsem se nokoukal do posty, jestli ses ozval. Ja uz se lek, zes prisel o praci ci co. Jak jsem se tu znova rozhlid, tak o srazky s par blbci tu neni nouze. Ale na druhou stranu, to tu ma uz trochu lepsi uroven (zmizely linky na buzny atd...). Jak zijes ? Teda já sem vůl....já už píšu ze zvyku bez diakritiky. Napiš !!!
    • 00 Reagovat !

      foto

      05.04.2000  16:33

      « Re: Jiskří již i ve vašem motoru ?

      Mám diesel. Nevím jak ty nové LGS, ale staré Premium byly cítit dost. Akorát, že vydržely jen cca. 15.000. Tak jsem tenkrát koupil tříbodovky Boschky a ty vydrřely minimálně 50.000, než jsem to auto (Tempra 1.8) prodal.
      • 00 Reagovat !

        foto

        06.04.2000  17:28

        « Re: Jiskří již i ve vašem motoru ?

        Celej nadsenej a plenej ocekavani jsem to namontoval do Calibry 2.0i 16V Turbo. Nepamatuji si presne oznaceni, ale bylo tam myslim TXS. Po 3.000 km odelsy do vecnejch lovist!!! Auto neslo ani nastartovat!!! Vysrouboval jsem je a nestacil se divit. Bylo to, jako kdybych z toho vyndal uhli. Elektrody nebyly vubec videt. Dal jsem tam zpet Boschky a zase to jezdilo jako za mlada. Uz to v aute nechci!!!
        • 00 Reagovat !

          foto

          07.04.2000  09:39

          « Re: Jiskří již i ve vašem motoru ?

          Jestli si tam nedal přesnej typ, kterej udává výrobce auta (jako že asi nedal), tak se nemáš čemu divit. Nechce se mi věřit, že by ti odešly po 3000 km sami od sebe...
          • 00 Reagovat !

            foto

            07.04.2000  11:33

            « Re: Jiskří již i ve vašem motoru ?

            Jsem presvedcenej, ze jsem tam dal "spravny" svicky. Nasel jsem v katalogu, jake svicky jsou urcene pro motor Opel C20LET 150kW. Chvili trvalo, nez mi je po objednani dodali. Zkontroloval jsem je a jedna byla jina!!! Obchodnik to musel napravit. Kazdopadne odesly po 3000km!!! Okamzite jsem volal vyrobci svicek a konzultoval, zda jsem tam dal spravne svicky. Po pulhodinove debate jsme se shodli, ze ano. Co dodat?

            Jeste by mohlo byt neco s motorem. Ale v servisu nic nenasli a s Boschkama to jezdilo v pohode.
            • 00 Reagovat !

              foto

              07.04.2000  13:02

              « Re: Jiskří již i ve vašem motoru ?

              Hm, tak to je na pováženou. A to si je vyndával po delší jízdě, tzn. z teplýho motoru a nebo jen po pár minutách chodu. Vono když protočíš studenej motor, tak máš ze svíček vždycky "lojovky".
              • 00 Reagovat !

                foto

                07.04.2000  14:18

                « Re: Jiskří již i ve vašem motoru ?

                Pánové, musím souhlasit s Fittipaldim. Sám jsem svíčky Premium I namontoval do své Sierry (2,0 DOHC). Po cca. 2500 km mi studený motor nechtěl startovat. Předtím vždy chytal napoprvé. Po dlouhém hledání jsem zkusil vyměnit svíčky - koho by to napadlo, když jsou skoro nové,že? Motor zase začal startovat jako nový. Víckrát mě už na ně nenachytají, i když vypadají vymyšlený hodně dobře. Jo a typ byl zaručeně správný do mého motoru.
                Jen tak mimochodem, originál Motorcrafty mi pak udělaly to samé za cca. 4000 km. Ale tam za správný typ neručím, prodali mi je ve fordím servisu =:)).
                Teď tam mám už 22000 km NGK V-LINE, a zatím vše v pořádku.
                • 00 Reagovat !

                  foto

                  07.04.2000  15:50

                  « Re: Jiskří již i ve vašem motoru ?

                  Nechci tvrdit, ze jsou uplne h....! Kamarad to dava do citrona XM V6 a je spokojenej. Ja se uz ale nachytat nenecham.

                  Jen ciste teoreticky by me zajimalo, zda to nemuze byt i rezimem jizdy. Ja jezdim vetsinou kratsi trasy po meste, t.j caste startovani, vice kilometru za studena. Kamos po meste nejezdi. Verzi, ze by to mohlo mit nejaky vliv, ale ze by to melo uplne chcipnout po 3000 to se mi nezda. Asi nebude tak docela pravda, ze to delaji a hlavne testuji pro vsechna auta.
  • 00 Reagovat !

    foto petous

    petous 03.04.2000  14:40

    Mám je Civicu 1.5i

    Jsou výrazně lepší než Premium I. Narozdíl od nich se nedají po startu utopit benzínem při přidání plynu a fungují na plno i za studena. Nárust výkonu můžu hodnotit jen subjektivně, ale asi nepatrně +.
  • 00 Reagovat !

    foto

    04.04.2000  12:29

    Tak a už je mám ve své Feldě !

    Nejprve k Bestiasovi a Kralovi silnic -
    Panove pletete si autonews s mailem - myslim, ze nikdo neni na vase soukrome poznamky zvedav !!!!!
    Uz ale k BRISK PREMIUM II.
    1/ Instalace bez problemu - jak jinak.
    2/ Nastartovani stejne snadno jako drive.
    3/ Volnobeh je citelne kultivovanejsi, zadne houpani otacek.
    4/ Zlepseni registruji hlavne v prechodovych rezimech motoru.
    5/ Vliv na vykon je spise otazkou subjektivniho pocitu, ale jevi se mi jako velmi mirne +.
    6/ Spotreba - to teprve uvidime.
    • 00 Reagovat !

      foto

      04.04.2000  12:43

      « Re: Tak a už je mám ve své Feldě !

      Dobrá, dobrá. Nebudem již oxidovat soukromejma problémama. Teda ještě jeden - Bohužel se tu někdo začal přihlašovat na můj login, takže měním login na to samý, ale s diakritikou.... Jinak k těm svíčkám - Kolik stojí ? Kdyby se tu nahromadili kladné zkušenosti, asi by u mě převládla zvědavost nad důkazy od odborníků. Doufám, že nestojí jedna 300,- , páč to by se při šestiválci prodražilo.
      • 00 Reagovat !

        foto petous

        petous 04.04.2000  14:54

        « Re: Cena

        Stojí 125Kč/kus, myslím že cena odpovídá kvalitě.
        • 00 Reagovat !

          foto

          04.04.2000  15:25

          « Re: Cena

          To jde. Máte někdo zkušenost s její aplikací do aut s mechanickým distributorem nebo rozdělovačem ?
          • 00 Reagovat !

            foto

            04.04.2000  20:40

            « Re: Cena

            Jediný problém vidím v této věci -
            Větší vzdálenost elektrod zvyšuje výstupní napětí na celém rozvodu VN. T.J. rozdělovač, palec, kabely. Pokud je zde něco v nepořádku, tak tím spíše vznikne problém s Premium II.
            Další možný problém tkví ve výkonu zapalovací soustavy. Pokud mají VN cívky malou energii, / závisí na napětí a indukci / může se ve vyšších otáčkách stát, že motor nebude mít výkon jako dříve s obyč. svíčkami. To ale není problém většiny dnešních aut s moderní zapalovací soustavou. Další informace jsou na www.brisk.cz.
  • 00 Reagovat !

    foto

    05.04.2000  00:00

    LGS

    Já sem zkoušel ty LGS zkousel (560,- 4ks) a musel sem je dat po mesici pryc, protoze mi motor, jelikoz je starsi, trochu zere olej a jedna svicka temer odesla. Takze ted budu zkouset starsi typ TXS s pomocnyma elektrodama. Jinak ty LGSka bych videl na novejsi motory...
  • 00 Reagovat !

    foto

    06.04.2000  14:08

    Tempra

    No to je vončo, ať sou sebelepší, tak česká "kvalita" na h.... nic nevydrží. Kdo má pak kupovat každou chvíli nový svíce za 600? Jestli ani ty TXSka nic nevydržej, hodim jim to všechno na hlavu :-) a pujdu se pomodlit za Bosche :-)
    • 00 Reagovat !

      foto

      06.04.2000  15:50

      « Re: Tempra

      30 000 km které jsou uváděny u LGS je málo ?
  • 00 Reagovat !

    foto

    07.04.2000  14:14

    Fitipaldi

    No to sme na tom stejně...ono stačí, když ten motor je opravdu trochu starší a jetej...a ty svíčky nic nevydržej. Já sem to taky poznal když jsem jednou po 3 tejdnech nastartoval a běželo to na 3 válce...1 LGS prostě odešla do věčných lovišť...a s Boschkama sem jezdil půl roku. Teď sem ale právě objednal ty TXS kvůli pomocným elektrodám, tak sem zvědav. Ale už teď maluju čerta na zeď. Všem, kteří nechtěj vyhazovat peníze za testování svíček jaké já, tak nejlepší koupit Boschky Super 4 - 4 elektrody, žádné jiné 4elektrody...Beru mi taky odešly.
    • 00 Reagovat !

      foto

      11.04.2000  17:30

      « Re: Fitipaldi

      BTW Beru vs. Bosch, hádej, kdo dělá svíčky pro Bosche?...;-)

      Bosch samotný *nemá* prvovýrobu zapalovacích svíček...
  • 00 Reagovat !

    foto

    07.04.2000  22:21

    Premium II nejsou Premium I

    Výrobce Brisk upozorňuje, že svíčky Premium I nejsou vhodné do městského provozu a na krátké vzdálenosti.
    To bude asi problém vás co tu popisujete ty odešlé svíčky po 3000 km ....
    Premium I se hodí pro závodní auta, kde motor jede stále na plný výkon a svíčka nemá šanci se zaolejovat.
    Premium II jsou konstrukčně zcela odlišné a hodí se pro nás obyčejné "jezdce" do práce a zpět. Dle výrobce vydrží 30 000,- t.j.akorát dvě servisní prohlídky.
    Sám je ve své feldě mám zatím týden a jsem vysloveně spokojen. Motor běží vyrovnanějším chodem a je dle mého trochu živější. Nejvíce je změna cítit při studeném motoru a přechodových režimech.
    Všem doporučuji !!!!
    Nejsem žádným agentem BRISK - naopak mně mrzí, že jako jedna z mála českých firem vyrobí opravdu skvělý výrobek a neumí to prodat - viz jejich diskusní skupina na www.brisk.cz
  • 00 Reagovat !

    foto

    07.04.2000  23:16

    Bez nadpisu

    Používal jsem staré Premium do Subaru asi 3 měsíce. Max. vydržely 10000 km (orig NGK . se mění po 25 000 km, ale vydrží víc.) Ale spíš tak 3-5 tis. Poslední vynechávalo hned od začátku a tím jsem s Briskem skončil. Jednak byl v Praze problém sehnat ten správný typ, jednak byly o 40,- Kč dražší než NGK a navíc byly naprd. Ani když fungovaly, tak se nepoznalo žádné zlepšení. Navíc na některých modelech Subaru (turbo a 2,5) jsou platinky (výměna 50 000 - turbo, 100 000 -2,5), to už si vůbec neumím představit, co by udělaly Brisky.
  • 00 Reagovat !

    foto petous

    petous 09.04.2000  19:46

    Životnost Premium I

    Myslím si, že po 3000km neodcházej, ale většinou si zamažou vnější kroužek (závit) sazema, ten se sám neočistí, protože nedosahuje samočistící teploty. Stačí ho mechanicky očistit a můžese jezdit dál. Ale kdo to má furt dělat ?
    LGS už by tím trpět neměly, uvidíme.
    • 00 Reagovat !

      foto

      10.04.2000  08:05

      « Re: Životnost Premium I

      Jo, to je ono. Mezi elektrodou a prstýnkem, co dvoří druhou elektrodu, je bohužel dost vysoko vysunuté keramické jádro svíčky a to se při studeném chodu samozřejmě zakarbonuje a obě elektrody spojí. To při studeném startu, kdy je ve válci nasátý vlhký vzduch může snižovat elektrický potenciál a při ohřátí ho naopak zvyšovat.
      • 00 Reagovat !

        foto

        13.04.2000  08:17

        « Re: Životnost Premium I

        Ciao bestiasi, ja zapomnel, jaky mas mail. Prosim prosim.
  • 00 Reagovat !

    foto

    25.05.2000  14:57

    Super4

    Kupujte Super4, ja som videl na novej felde original sviecky z fabriky (co ja viem, co to je, ale boli trojelektrodove) po 2kkm a boschky po 9kkm a bol som rad, ze som tie originalne zahodil.
  • 00 Reagovat !

    foto

    26.05.2000  08:37

    Bez nadpisu

    Jojo, s Bosch Super 4 mam jenom ty nejlepší zkušenosti...
  • 00 Reagovat !

    foto

    06.06.2000  10:04

    Premium II (DOR15LGS) a felicie 1.3MPI 50kw

    Uvedené svíčky používám cca tři měsíce (tj. cca 3000 km). Zklidnil se chod volnoběhu a po vyřazeni rychlosti po brzdění motorem nedochází k "lítání" otáček. Zlepšila se reakce na přidání plynu a auto je nepatrně živější, např. při 120 km/h je cítit po jemném přídání plynu lepší zátah oproti původním svíčkam. Spotřeba se nepatrně snížila max. o 0.2 l/100km. Zatím nepozoruji problémy např. se startováním, nebo při studeném motoru. Až budu mít čas vyndám je a porovnám stav.
  • 00 Reagovat !

    foto

    15.06.2000  09:51

    brisk TXS

    Mam Feldu 1.6
    Jako nove se Brisk TXS jevili opravdu lepsi nez originaly.(Bosch) Ale vydrzeli mi sotva 15 000 km.
    Poslednich asi 3000 jsem pozoroval spise zmeny
    k horsimu. Nakonec jedna odesla uplne.Po vyjmuti vypadali hrozne. Vratil jsem tam Bosche a jezdim spokojene dal s pocitem, ze o nic zvlastniho neprichazim. Za ty penize si ty Brisky TXS uz nekoupim.
  • 00 Reagovat !

    foto

    15.06.2000  10:41

    Brisk Premium TXS - jsou naprd.

    Zkousel jsem v me MR2. Jsou tam predepsane platinove NGK. Mam tam platinove AutoLite a slapou vyborne naskoci na prvni skubnuti a beh je vyrovnany. Zkousel jsem tam vsak dat Brisky TXS (doporucene podle www.brisk.cz) a svete div se ac jsem se snazil jak snazil tak jsem ji ani netatocil (nemel jsem prehazene kabeli ani nic takoveho) - vratil jsem stare Autolite (maji najeto asi 10000km v mem Favoritu a 1000Km v Toyote a naskocila zase okamzite).
    Takze Brisky TXS jsou pro MR2 naprd.
  • 00 Reagovat !

    foto

    18.06.2000  00:00

    Bez nadpisu

    Do aut, kam patří platinky, bych zakázal cpát jakékoliv Brisky pod pokutou. Abyste si udělali představu o kvalitě, tak porovnejte víceelektrodové svíčky značek jako NGK, Bosch, Beru, atd. s trojel. svíčkou Brisk. Ty jsou udělané tak křivě, že je to pouhým okem vidět. Z toho vyplývá, že jiskra nebude přeskakovat tam, kde jsou pro ní nejlepší podmínky ve válci ale tam, kde jsou elektrody nejblíž sobě. Jinak v podstatě nevím o renomované automobilce, kde by jakékoliv revoluční svíčky fungovaly lépe, než ty předepsané výrobcem.
    • 00 Reagovat !

      foto

      20.06.2000  22:56

      « Můj postřeh

      Máme Mitsubishi Galant Glsi 2,0l model 97. Při 30.000Km jme měnily svíčky. Originál Mitsubishi stály za houby. Dali Jsme tam BRISK PREMIUM
      DOR14LGS. Byly jsme překvapeni jak sa motor lépe vytáčí, citelně začal táhnout již od 1.000ot/min.
      Asi po 600 Km jsme si všimly, že na dvojku, někdy i na trojku asi při 1.000ot auto cuká. Asi 14 dní jsme tak jezdily, až tatík zavolal do Tábora a domluvil se že na Autoteku se sejdeme a pokecáme s chlapíkem co má ty svíčky na svědomí. Po delším pokuce nám ze zadu donesl svíčky s označením BRISK Spark Plug DR14ZC že je máme odskoušet a za 14náct dní zavolat jestli se to zlepšilo. Večer jsme hned dali ty nové svíčky DR14ZC. Cukání zmizelo s aoutem se jede ještě líp než před tím.
      28.06.2k jedeme autem na dovolenou do Chorvatska.
      Cesta je dlouhá asi 1.000 Km. Na té cesťě řádne
      svíčky otestujem až se vrátím, tak Vám dám vědět.
      Mů jázor na svíčky BRISK je že jsou to dobré svíčky a že ten kdo sněma měl tu špatnou zkušenost, by je neměl zatracovat a měl by odskoušet i jiný druh svíček BRISK.
      • 00 Reagovat !

        foto

        21.06.2000  09:29

        « Re: Můj postřeh

        Kdyz jsi CarMuz, tak proc pises vse v zenskem rode ?
        • 00 Reagovat !

          foto

          21.06.2000  20:39

          « Re: Můj postřeh

          Protože jsem to dělal všechno s tatíkem!
          • 00 Reagovat !

            foto

            22.06.2000  09:33

            « Re: Můj postřeh

            Tim hur, ze jste to delalI dva muzi.
  • 00 Reagovat !

    foto

    25.06.2000  01:00

    Bez nadpisu

    Co je to za blbost jiný druh svíček. Přece nebudu zkoušet všechny, co Brisk vyrábí!!! Existuje katalog svíček Brisk a podle něj jsem je vybíral.
  • 00 Reagovat !

    foto

    25.06.2000  01:02

    Bez nadpisu

    Ještě: dva a více mužů: dělali, muž a žena, atd.: dělali, ženy (a taky děti!! - to je nějaká výjimka): dělaly. Tak nevím.
    • 00 Reagovat !

      foto

      26.06.2000  08:51

      « Re:

      Presne to jsem mel na mysli. 1 muz a treba 1000 zen s autem bylI, vsimlI a jezdilI.
  • 00 Reagovat !

    foto

    09.07.2000  19:09

    NGK

    Zkousel jste uz nekdo NGK svicky.
    www.ngksparkplugs.com --vite vo tom neco? diky.
    • 00 Reagovat !

      foto

      10.07.2000  00:00

      « Re: NGK

      Ja je mam na Honde a jsou dobry. Do japoncu je vubec montujou hodne primo ve vyrobe. Kamos je ma na Nissanu a kdyz je menil, tak tam zkousel dat jiny, ale motor mel pak horsi emise a vykon vubec, takze zustal u puvodnich.
      • 00 Reagovat !

        foto

        10.07.2000  21:56

        « Re: NGK

        Jsem s nimi take maximalne spokojen.
        • 00 Reagovat !

          foto

          12.07.2000  22:53

          « Re: NGK

          Pánové děkuji za názor.Už se těsím až je tam dám.
    • 00 Reagovat !

      foto

      19.07.2000  12:00

      « Re: NGK

      Něco málo.Svíčky NGK-BKR-6 BS jsem měl v minulém autě Forman 136 GLXi 50kW a doporučuje je i Škoda Auto a byly super.Předtím nějaké Boschky a taky to šlo.Ty Japonské byly ale při startu o dost lepší, hlavně v zimě.Vždy na poprvé.Teď mám Octavii 1,6 74kW a nevím co do ní dát.Poraďte.Dík.
      • 00 Reagovat !

        foto

        03.05.2001  08:59

        « Re: NGK

        do 1,6 74 kw patří svíčky NGK BKUR 6ET 10.
        Výměna po 60 tKm, doporučené Škodou. S jinými nemám zkušenosti. Jinak jsou i od BOSCHE.
    • 00 Reagovat !

      foto

      20.07.2000  20:15

      « Re: NGK

      Na Fiatu Ritmo 1500-karburátorová verze jsem měl dvakrát svíčky BOSCH-nebyly špatný ale velice rychle se u nich zhoršily starty.Na radu automechanika jsem zkusil NGK a byly super!Zimní starty na 1 pokus bez garážování..Cena sice byla vyšší ale myslím že se to vyplatilo!
  • 00 Reagovat !

    foto

    13.07.2000  00:00

    Bez nadpisu

    S tou Alfou bych se tak neradoval. Nejlepší budou asi ty, co tam cpali v továrně (aspoň to tak většinou je)
  • 00 Reagovat !

    foto

    13.07.2000  07:04

    Kdo mi poradi se svickama na F127 mot. 1300 ccm

    Dosud jsem jezdil na LR15YC (dle katalogu BRISK). Motor se choval vcelku obstojne. Nedavno jsem zkusil 4 elektrodove BOSCHe. Je to primo poteseni s tim jezdil, ale pouze v pasmu 2500 - 7000 otacek (100% lepsi nez ty LR...). V nizkych otackach to silne skube. Ty od brisku jely krasne v nizkych otackach, ale zase to neslo poradne vytacet. Existuje neco, co by solidne pokrylo cely rozsah otacek? Neco k motoru 1300 / 75 koni. V soucasne dobe se pracuje na lad. vyf. a sani a bude se upravovat karbur. (predp. 90 - 100 koni). Zapalovani je predelane (elektronika). Diky za radu Vita.
  • 00 Reagovat !

    foto

    13.07.2000  09:13

    2000-30 000 km ?

    Ked to tak citam tak som fakt zdeseny. Mam Opel Vectru uz skoro 4 roky a sviecky som menil az nedavno a to mam najazdenych 95 000 km !!! Ked mi ich technik vybral, tak hovoril ze su este celkom dobre. Ako nove som dal original od Oplu, teda GM.
    Chcel som vymyslat a davat nejake ine, ale bol som s nimi spokojny. Vidim ze som urobil dobre.
    • 00 Reagovat !

      foto

      18.07.2000  10:16

      « Re: 2000-30 000 km ?

      Ještě jsem nepochopil jak lze pohledem na svíčku, bez jakéhokoli měření, konstatovat, že je "ještě dobrá". Subjektivní pocit dobré jízdy, to je již trošku něco jiného. Ale ty ujeté kilometry na svíčce udává výrobce pouze jako jistotu, že zaručuje kvalitu (svíčka má parametry a vydrží namáhání tepelné i mechanické). To, že mě to fajne ještě jezdí, nemusí být objektivní. Mám zkušenost se staršími auty, kde postupné opotřebení svislých čepů, řízení člověk nepoznal, protože se to vše měnilo postupně a poznenáhlu. A najednou se šlo na STK a tam se člověk zhrozil. A to samé může být se svíčkami. Bez objektivního měření parametrů bych nedokázal říci, že svíčka po ujetí 95 000 km je "ještě dobrá".
  • 00 Reagovat !

    foto Lubos-1

    Lubos.1 13.07.2000  13:46

    Vycistenie pristrojovej dosky

    Dobry den.Potreboval by som od Vas radu. Na mojej Toyote Corolle je (bola) imitacia dreveneho oblozenia na pristrojovej doske. Kedze sa mi zacala odliepat, tak som ju dal dole. Na stredovej konzole to islo pekne, bez problemov. Ale na obidvoch stranach to bolo horsie. Bolo to pravdepodobne lepene sekundovym lepidlom alebo chemoprenom. Ostalo tam zaschnute (akoby zazrate) lepidlo a sem - tam spodna cast tej imitacie. Rad by som to lepidlo dal nejakym sposobom dole, samozrejme aby som tym neposkodil plast. Mozte mi poradit nejake specialne prostriedky na cistenie? Nikto mi nevedel poradit nejaky specialny pripravok. Existuje jediny - "Scolla Tutto" - nejaky taliansky, ale ten sa k nam uz nedovaza. S roznymi chemikaliami je to problem, lebo poskodzuju plast. Mozte mi poskytnut nejake informacie? Dakujem.
    • 00 Reagovat !

      foto

      14.07.2000  11:25

      « Re: Vycistenie pristrojovej dosky

      Mozna rikam blbost, ale me se vetsinou na ocisteni zaschleho lepidla nejvic osvedcil obycejny technicky benzin. I v nemocnici po slepaku mi smyvali lepidlo od naplasti z bricha benzinem. Na palubovce v aute uz jsem s nim taky neco smyval a plast se neposkodil.
      • 00 Reagovat !

        foto

        14.07.2000  11:26

        « Re: Vycistenie pristrojovej dosky

        Ale na sekundove lepidlo nepomuze nic.
        • 00 Reagovat !

          foto

          14.07.2000  11:33

          « Re: Vycistenie pristrojovej dosky

          Jo tak to mas asi pravdu, proste smula. A co zkusit nejakou firmu, ktera dela ty imitace dreva? Treba by to umeli odstranit.
  • 00 Reagovat !

    foto

    14.07.2000  10:59

    Premium ZS

    Mam zapalovaci svicky Premium ZS ve Formanovi 135E a po 18000 km nejsou zadne problemy. Ale myslim ze ten prinos asi nebude takovy, aby se to vyplacelo tam porad davat. Jinak je je treba obcas trosicku ocistit. Asi co 5000 km.
    • 00 Reagovat !

      foto

      14.07.2000  11:30

      « Re: Premium ZS

      Ja jsem mel Brisky asi pred rokem a pul v Kadettu 1.6i a po asi 1500 kilometrech jsem nenastartoval. A tak po tech 1000 km to startovalo dost na prd. Original GM tam byly asi 35000 a po Briskach sly zpatky do motoru. Dalsich asi 10000 km do prodeje a v pohode.
  • 00 Reagovat !

    foto

    14.07.2000  13:16

    Vterinove lepidlo

    Na ten vterinak jsem videl prodavat neco...odstranovac vterinoveho lepidla, takova mala vodicka, stoji kolem 50-60Kč, videl sem to naposled myslim u nas v Bauhausu v Chabrech...
    • 00 Reagovat !

      foto

      14.07.2000  15:07

      « Re: Vterinove lepidlo

      Nebo zkus někde sehnat inertní plyn ve spreji. Nevím ale kolik stojí. V práci ho používáme na podobné čištění. Výrobce ho doporučuje na odstranění rozšlapaných žvýkaček na kobercích. Když to držíš tryskou nahoře, tak to rozpouští a když to držíš tryskou dole, tak to podlchlazuje až na -55°C. Svinstvo zmrzne a dá se odstranit kartáčkem. Bacha při manipulaci - sprej má tlak 3,5 baru.
  • 00 Reagovat !

    foto

    18.07.2000  16:30

    Bez nadpisu

    Nedávno si jeden zákazník koupil přes Annonci Legacy z r. 90 a dal mi ho na prohlídku. Mezi jiným svíčky, které se mění po 25000 km a v tom případě vypadají okem ještě pěkně (odtrh pořád okolo 1.1 - jak má být), tak ty, které jsem z toho vyndal, byly originál (možná ještě z továrny), elektrody byly opálené dokulata a odtrh byl tak 2 mm. A dokonce to na ně i jelo. Takže na těch se to okem už poznat dalo.
    • 00 Reagovat !

      foto

      19.07.2000  11:20

      « Re:

      To, že jsou ještě dobré i stěmi dvěmi milimetry?
  • 00 Reagovat !

    foto

    21.07.2000  21:15

    Bez nadpisu

    To rozhodně nebyly! Ale nechal jsem si je jako raritku.
  • 00 Reagovat !

    foto

    27.04.2001  22:59

    ozivme to tady

    brisk dela uz i nejake nove modely svicek, mate nekdo nove zkusenosti .... chtel bych neco do vectry 2.5 V6 ale nevim jestli to stoji za to :o)
  • 00 Reagovat !

    foto

    03.05.2001  10:39

    Denso

    Mate nekdo nejake zkusenosti s jap. svickami Denso?/www.iridiumpower.com/ Byvaji udavany jako alternativa NGK.
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 03.05.2001  15:14

      « Re: Denso

      Denso sa v UK a USA predava pod znackou HKS, co je vysokokvalitna spolocnost zamerana na upravu vozov. Sviecky su drahsie, nez platina, no o dost lepsie. Horsie je to so zivotnostou, iridia s 0,4mm elektrodou maju udavanu vymenu po 30000km.
  • 00 Reagovat !

    foto

    06.05.2001  11:52

    BRISK PREMIUM LGS

    Koupil jsem si svíčky Premium LGS.Ze začátku se zdálo,že to je dobrý,ale po cca.200km pozoruji,že někdy po přeřazení to vynechá,někdy i při zrychlování.Volnoběh ok.Někdy horší start-se starými svíčkami to chytalo na "brnknutí" tedˇ se motor převalí asi 3 krát.V pátek pršelo,začlo to škubat daleko víc-vypadalo to,že to reaguje na vlhkost,tak jsem rozebral,vyčistil rozdělovač+kabely.Svíčky mají normální bílou barvu elekrod.Se starými svíčkami bylo všechno ok. Po vyčistění jsem to nezkoušel projet.Tyhle nové svíčky mají větší vzdálenost elektrod-asi budou kabely napětově víc namáhané,možná to vyčistění pomohlo.Pokud to nepomůže,myslíte,že mám zkusit vyndat ty odrušovací odpory zapojené na rozdělovači k jednotlivým svíčkám?
    • 00 Reagovat !

      foto

      "-- skrytý --" 09.05.2001  08:18

      « Re: BRISK PREMIUM LGS

      Pokial viem LGS vyzaduje vykonnu el. sustavu a odporucaju ich len na motory splne elektronickym zapalovanim.
      • 00 Reagovat !

        foto

        09.05.2001  10:18

        « Re: BRISK PREMIUM LGS

        Po vyčistění rozdělovače a kabelů se zdá,že je vše ok.Jednalo se o Sierru 2,0 DOHC r.v.92-vstřikování.
        • 00 Reagovat !

          foto

          21.05.2001  09:19

          « Re: BRISK PREMIUM LGS

          Tak včera jsem umyl u pumpy vapem motor a začal škubat-volnoběh ok.,při zrychlování škubal,ve vysokých otáčkách asi ok.Po vyndání těch odporů na víčku rozdělovače stejné.Po krátké jízdě ok.-vadí tomu vlhko-možná použít jiné kabely s lepší izolací.Totˇ vše...
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 10.05.2001  08:08

    Bez nadpisu

    Takze su citlive na odpor a straty vo vedeni. Na to mi pomahal modry Kontax.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…