BRISK Premium II
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Tuning
- Jiskří již i ve vašem motoru ? 02.04.2000 12:07
- Mám je Civicu 1.5i 03.04.2000 14:40 petous
- Tak a už je mám ve své Feldě ! 04.04.2000 12:29
- LGS 05.04.2000 00:00
- Tempra 06.04.2000 14:08
- Fitipaldi 07.04.2000 14:14
- Premium II nejsou Premium I 07.04.2000 22:21
- Bez nadpisu 07.04.2000 23:16
- Životnost Premium I 09.04.2000 19:46 petous
- Super4 25.05.2000 14:57
- Bez nadpisu 26.05.2000 08:37
- Premium II (DOR15LGS) a felicie 1.3MPI 50kw 06.06.2000 10:04
- brisk TXS 15.06.2000 09:51
- Brisk Premium TXS - jsou naprd. 15.06.2000 10:41
- Bez nadpisu 18.06.2000 00:00
- Bez nadpisu 25.06.2000 01:00
- Bez nadpisu 25.06.2000 01:02
- NGK 09.07.2000 19:09
- Bez nadpisu 13.07.2000 00:00
- Kdo mi poradi se svickama na F127 mot. 1300 ccm 13.07.2000 07:04
- 2000-30 000 km ? 13.07.2000 09:13
- Vycistenie pristrojovej dosky 13.07.2000 13:46 Lubos.1
- Premium ZS 14.07.2000 10:59
- Vterinove lepidlo 14.07.2000 13:16
- Bez nadpisu 18.07.2000 16:30
- Bez nadpisu 21.07.2000 21:15
- ozivme to tady 27.04.2001 22:59
- Denso 03.05.2001 10:39
- BRISK PREMIUM LGS 06.05.2001 11:52
- Bez nadpisu 10.05.2001 08:08
-
-
« Re: Jiskří již i ve vašem motoru ?
Vím, že byli měřeny ve vozech Škoda a výsledky byly oproti originál svíčkám spíše nepatrně horší. Ta reklamní tabulka s grafem, kdy výrobce svíček uvádí že u vozu Audi A3 došlo ke zvýšení výkonu o téměř 10% je samozřejmě blbost. Rovněž názor, že čím víc elektrod tím lepší vlastnosti je poněkud zcestný a hlavně komerční. Záleží na typu motoru, na systému zapalování (lišta nebo mechanický distributor) a na uspořádání hlavy motoru. Tyto svíčky mají jiný průběh jiskření a proto mohou i ovlivnit vlastní časování zápalu. Taky mají jinou elektrodovou vzdálenost a tím vzrůstá v celém zapalovacím systému napětí. U motoru, které na toto nejsou stavěny pak může dojít i k výbojům mezi konektory kabelů, nebo kontakty v rozdělovači. Takže já osobně bych kupoval svíčky předepsané výrobcem, případně shodné typy od ronomovanějších výrobců. Sám používám Champion s jednou elektrodou a jsem velice spokojený. Spíše se taky vyplatí sledovat stav kabelů ke svíčkám, zvláště těch uhlíkových. Mohou mít třeba malé prasklinky a k jiskření pak dochízí částečně i v kabelech, nebo mezi blokem a kabely a tím pádem klesá výkon jiskry na svíčkách.-
« CAU BESTIASI
TY ZIJES? TO JE SUPER! CO S TEBOU BYLO TAKOVOU DOBU? MY MYSLELI, ZES MEL KVULI NAM NEJAKY PRUSER.-
« Re: CAU BESTIASI
To ne, ja sem sice zpuchnul o net, ale z jinejch duvodu. Ani jsem se nokoukal do posty, jestli ses ozval. Ja uz se lek, zes prisel o praci ci co. Jak jsem se tu znova rozhlid, tak o srazky s par blbci tu neni nouze. Ale na druhou stranu, to tu ma uz trochu lepsi uroven (zmizely linky na buzny atd...). Jak zijes ? Teda já sem vůl....já už píšu ze zvyku bez diakritiky. Napiš !!!
-
-
-
« Re: Jiskří již i ve vašem motoru ?
Mám diesel. Nevím jak ty nové LGS, ale staré Premium byly cítit dost. Akorát, že vydržely jen cca. 15.000. Tak jsem tenkrát koupil tříbodovky Boschky a ty vydrřely minimálně 50.000, než jsem to auto (Tempra 1.8) prodal.-
« Re: Jiskří již i ve vašem motoru ?
Celej nadsenej a plenej ocekavani jsem to namontoval do Calibry 2.0i 16V Turbo. Nepamatuji si presne oznaceni, ale bylo tam myslim TXS. Po 3.000 km odelsy do vecnejch lovist!!! Auto neslo ani nastartovat!!! Vysrouboval jsem je a nestacil se divit. Bylo to, jako kdybych z toho vyndal uhli. Elektrody nebyly vubec videt. Dal jsem tam zpet Boschky a zase to jezdilo jako za mlada. Uz to v aute nechci!!!-
« Re: Jiskří již i ve vašem motoru ?
Jestli si tam nedal přesnej typ, kterej udává výrobce auta (jako že asi nedal), tak se nemáš čemu divit. Nechce se mi věřit, že by ti odešly po 3000 km sami od sebe...-
« Re: Jiskří již i ve vašem motoru ?
Jsem presvedcenej, ze jsem tam dal "spravny" svicky. Nasel jsem v katalogu, jake svicky jsou urcene pro motor Opel C20LET 150kW. Chvili trvalo, nez mi je po objednani dodali. Zkontroloval jsem je a jedna byla jina!!! Obchodnik to musel napravit. Kazdopadne odesly po 3000km!!! Okamzite jsem volal vyrobci svicek a konzultoval, zda jsem tam dal spravne svicky. Po pulhodinove debate jsme se shodli, ze ano. Co dodat?
Jeste by mohlo byt neco s motorem. Ale v servisu nic nenasli a s Boschkama to jezdilo v pohode.-
« Re: Jiskří již i ve vašem motoru ?
Hm, tak to je na pováženou. A to si je vyndával po delší jízdě, tzn. z teplýho motoru a nebo jen po pár minutách chodu. Vono když protočíš studenej motor, tak máš ze svíček vždycky "lojovky".-
« Re: Jiskří již i ve vašem motoru ?
Pánové, musím souhlasit s Fittipaldim. Sám jsem svíčky Premium I namontoval do své Sierry (2,0 DOHC). Po cca. 2500 km mi studený motor nechtěl startovat. Předtím vždy chytal napoprvé. Po dlouhém hledání jsem zkusil vyměnit svíčky - koho by to napadlo, když jsou skoro nové,že? Motor zase začal startovat jako nový. Víckrát mě už na ně nenachytají, i když vypadají vymyšlený hodně dobře. Jo a typ byl zaručeně správný do mého motoru.
Jen tak mimochodem, originál Motorcrafty mi pak udělaly to samé za cca. 4000 km. Ale tam za správný typ neručím, prodali mi je ve fordím servisu =:)).
Teď tam mám už 22000 km NGK V-LINE, a zatím vše v pořádku.-
« Re: Jiskří již i ve vašem motoru ?
Nechci tvrdit, ze jsou uplne h....! Kamarad to dava do citrona XM V6 a je spokojenej. Ja se uz ale nachytat nenecham.
Jen ciste teoreticky by me zajimalo, zda to nemuze byt i rezimem jizdy. Ja jezdim vetsinou kratsi trasy po meste, t.j caste startovani, vice kilometru za studena. Kamos po meste nejezdi. Verzi, ze by to mohlo mit nejaky vliv, ale ze by to melo uplne chcipnout po 3000 to se mi nezda. Asi nebude tak docela pravda, ze to delaji a hlavne testuji pro vsechna auta.
-
-
-
-
-
-
-
Tak a už je mám ve své Feldě !
Nejprve k Bestiasovi a Kralovi silnic -
Panove pletete si autonews s mailem - myslim, ze nikdo neni na vase soukrome poznamky zvedav !!!!!
Uz ale k BRISK PREMIUM II.
1/ Instalace bez problemu - jak jinak.
2/ Nastartovani stejne snadno jako drive.
3/ Volnobeh je citelne kultivovanejsi, zadne houpani otacek.
4/ Zlepseni registruji hlavne v prechodovych rezimech motoru.
5/ Vliv na vykon je spise otazkou subjektivniho pocitu, ale jevi se mi jako velmi mirne +.
6/ Spotreba - to teprve uvidime.-
« Re: Tak a už je mám ve své Feldě !
Dobrá, dobrá. Nebudem již oxidovat soukromejma problémama. Teda ještě jeden - Bohužel se tu někdo začal přihlašovat na můj login, takže měním login na to samý, ale s diakritikou.... Jinak k těm svíčkám - Kolik stojí ? Kdyby se tu nahromadili kladné zkušenosti, asi by u mě převládla zvědavost nad důkazy od odborníků. Doufám, že nestojí jedna 300,- , páč to by se při šestiválci prodražilo.-
-
« Re: Cena
To jde. Máte někdo zkušenost s její aplikací do aut s mechanickým distributorem nebo rozdělovačem ?-
« Re: Cena
Jediný problém vidím v této věci -
Větší vzdálenost elektrod zvyšuje výstupní napětí na celém rozvodu VN. T.J. rozdělovač, palec, kabely. Pokud je zde něco v nepořádku, tak tím spíše vznikne problém s Premium II.
Další možný problém tkví ve výkonu zapalovací soustavy. Pokud mají VN cívky malou energii, / závisí na napětí a indukci / může se ve vyšších otáčkách stát, že motor nebude mít výkon jako dříve s obyč. svíčkami. To ale není problém většiny dnešních aut s moderní zapalovací soustavou. Další informace jsou na www.brisk.cz.
-
-
-
-
-
-
-
Fitipaldi
No to sme na tom stejně...ono stačí, když ten motor je opravdu trochu starší a jetej...a ty svíčky nic nevydržej. Já sem to taky poznal když jsem jednou po 3 tejdnech nastartoval a běželo to na 3 válce...1 LGS prostě odešla do věčných lovišť...a s Boschkama sem jezdil půl roku. Teď sem ale právě objednal ty TXS kvůli pomocným elektrodám, tak sem zvědav. Ale už teď maluju čerta na zeď. Všem, kteří nechtěj vyhazovat peníze za testování svíček jaké já, tak nejlepší koupit Boschky Super 4 - 4 elektrody, žádné jiné 4elektrody...Beru mi taky odešly. -
Premium II nejsou Premium I
Výrobce Brisk upozorňuje, že svíčky Premium I nejsou vhodné do městského provozu a na krátké vzdálenosti.
To bude asi problém vás co tu popisujete ty odešlé svíčky po 3000 km ....
Premium I se hodí pro závodní auta, kde motor jede stále na plný výkon a svíčka nemá šanci se zaolejovat.
Premium II jsou konstrukčně zcela odlišné a hodí se pro nás obyčejné "jezdce" do práce a zpět. Dle výrobce vydrží 30 000,- t.j.akorát dvě servisní prohlídky.
Sám je ve své feldě mám zatím týden a jsem vysloveně spokojen. Motor běží vyrovnanějším chodem a je dle mého trochu živější. Nejvíce je změna cítit při studeném motoru a přechodových režimech.
Všem doporučuji !!!!
Nejsem žádným agentem BRISK - naopak mně mrzí, že jako jedna z mála českých firem vyrobí opravdu skvělý výrobek a neumí to prodat - viz jejich diskusní skupina na www.brisk.cz -
Bez nadpisu
Používal jsem staré Premium do Subaru asi 3 měsíce. Max. vydržely 10000 km (orig NGK . se mění po 25 000 km, ale vydrží víc.) Ale spíš tak 3-5 tis. Poslední vynechávalo hned od začátku a tím jsem s Briskem skončil. Jednak byl v Praze problém sehnat ten správný typ, jednak byly o 40,- Kč dražší než NGK a navíc byly naprd. Ani když fungovaly, tak se nepoznalo žádné zlepšení. Navíc na některých modelech Subaru (turbo a 2,5) jsou platinky (výměna 50 000 - turbo, 100 000 -2,5), to už si vůbec neumím představit, co by udělaly Brisky. -
petous 09.04.2000 19:46
Životnost Premium I
Myslím si, že po 3000km neodcházej, ale většinou si zamažou vnější kroužek (závit) sazema, ten se sám neočistí, protože nedosahuje samočistící teploty. Stačí ho mechanicky očistit a můžese jezdit dál. Ale kdo to má furt dělat ?
LGS už by tím trpět neměly, uvidíme.-
« Re: Životnost Premium I
Jo, to je ono. Mezi elektrodou a prstýnkem, co dvoří druhou elektrodu, je bohužel dost vysoko vysunuté keramické jádro svíčky a to se při studeném chodu samozřejmě zakarbonuje a obě elektrody spojí. To při studeném startu, kdy je ve válci nasátý vlhký vzduch může snižovat elektrický potenciál a při ohřátí ho naopak zvyšovat.
-
-
Premium II (DOR15LGS) a felicie 1.3MPI 50kw
Uvedené svíčky používám cca tři měsíce (tj. cca 3000 km). Zklidnil se chod volnoběhu a po vyřazeni rychlosti po brzdění motorem nedochází k "lítání" otáček. Zlepšila se reakce na přidání plynu a auto je nepatrně živější, např. při 120 km/h je cítit po jemném přídání plynu lepší zátah oproti původním svíčkam. Spotřeba se nepatrně snížila max. o 0.2 l/100km. Zatím nepozoruji problémy např. se startováním, nebo při studeném motoru. Až budu mít čas vyndám je a porovnám stav. -
brisk TXS
Mam Feldu 1.6
Jako nove se Brisk TXS jevili opravdu lepsi nez originaly.(Bosch) Ale vydrzeli mi sotva 15 000 km.
Poslednich asi 3000 jsem pozoroval spise zmeny
k horsimu. Nakonec jedna odesla uplne.Po vyjmuti vypadali hrozne. Vratil jsem tam Bosche a jezdim spokojene dal s pocitem, ze o nic zvlastniho neprichazim. Za ty penize si ty Brisky TXS uz nekoupim. -
Brisk Premium TXS - jsou naprd.
Zkousel jsem v me MR2. Jsou tam predepsane platinove NGK. Mam tam platinove AutoLite a slapou vyborne naskoci na prvni skubnuti a beh je vyrovnany. Zkousel jsem tam vsak dat Brisky TXS (doporucene podle www.brisk.cz) a svete div se ac jsem se snazil jak snazil tak jsem ji ani netatocil (nemel jsem prehazene kabeli ani nic takoveho) - vratil jsem stare Autolite (maji najeto asi 10000km v mem Favoritu a 1000Km v Toyote a naskocila zase okamzite).
Takze Brisky TXS jsou pro MR2 naprd. -
Bez nadpisu
Do aut, kam patří platinky, bych zakázal cpát jakékoliv Brisky pod pokutou. Abyste si udělali představu o kvalitě, tak porovnejte víceelektrodové svíčky značek jako NGK, Bosch, Beru, atd. s trojel. svíčkou Brisk. Ty jsou udělané tak křivě, že je to pouhým okem vidět. Z toho vyplývá, že jiskra nebude přeskakovat tam, kde jsou pro ní nejlepší podmínky ve válci ale tam, kde jsou elektrody nejblíž sobě. Jinak v podstatě nevím o renomované automobilce, kde by jakékoliv revoluční svíčky fungovaly lépe, než ty předepsané výrobcem.-
« Můj postřeh
Máme Mitsubishi Galant Glsi 2,0l model 97. Při 30.000Km jme měnily svíčky. Originál Mitsubishi stály za houby. Dali Jsme tam BRISK PREMIUM
DOR14LGS. Byly jsme překvapeni jak sa motor lépe vytáčí, citelně začal táhnout již od 1.000ot/min.
Asi po 600 Km jsme si všimly, že na dvojku, někdy i na trojku asi při 1.000ot auto cuká. Asi 14 dní jsme tak jezdily, až tatík zavolal do Tábora a domluvil se že na Autoteku se sejdeme a pokecáme s chlapíkem co má ty svíčky na svědomí. Po delším pokuce nám ze zadu donesl svíčky s označením BRISK Spark Plug DR14ZC že je máme odskoušet a za 14náct dní zavolat jestli se to zlepšilo. Večer jsme hned dali ty nové svíčky DR14ZC. Cukání zmizelo s aoutem se jede ještě líp než před tím.
28.06.2k jedeme autem na dovolenou do Chorvatska.
Cesta je dlouhá asi 1.000 Km. Na té cesťě řádne
svíčky otestujem až se vrátím, tak Vám dám vědět.
Mů jázor na svíčky BRISK je že jsou to dobré svíčky a že ten kdo sněma měl tu špatnou zkušenost, by je neměl zatracovat a měl by odskoušet i jiný druh svíček BRISK.
-
-
-
-
« Re: NGK
Ja je mam na Honde a jsou dobry. Do japoncu je vubec montujou hodne primo ve vyrobe. Kamos je ma na Nissanu a kdyz je menil, tak tam zkousel dat jiny, ale motor mel pak horsi emise a vykon vubec, takze zustal u puvodnich. -
-
« Re: NGK
Něco málo.Svíčky NGK-BKR-6 BS jsem měl v minulém autě Forman 136 GLXi 50kW a doporučuje je i Škoda Auto a byly super.Předtím nějaké Boschky a taky to šlo.Ty Japonské byly ale při startu o dost lepší, hlavně v zimě.Vždy na poprvé.Teď mám Octavii 1,6 74kW a nevím co do ní dát.Poraďte.Dík. -
« Re: NGK
Na Fiatu Ritmo 1500-karburátorová verze jsem měl dvakrát svíčky BOSCH-nebyly špatný ale velice rychle se u nich zhoršily starty.Na radu automechanika jsem zkusil NGK a byly super!Zimní starty na 1 pokus bez garážování..Cena sice byla vyšší ale myslím že se to vyplatilo!
-
-
Kdo mi poradi se svickama na F127 mot. 1300 ccm
Dosud jsem jezdil na LR15YC (dle katalogu BRISK). Motor se choval vcelku obstojne. Nedavno jsem zkusil 4 elektrodove BOSCHe. Je to primo poteseni s tim jezdil, ale pouze v pasmu 2500 - 7000 otacek (100% lepsi nez ty LR...). V nizkych otackach to silne skube. Ty od brisku jely krasne v nizkych otackach, ale zase to neslo poradne vytacet. Existuje neco, co by solidne pokrylo cely rozsah otacek? Neco k motoru 1300 / 75 koni. V soucasne dobe se pracuje na lad. vyf. a sani a bude se upravovat karbur. (predp. 90 - 100 koni). Zapalovani je predelane (elektronika). Diky za radu Vita. -
2000-30 000 km ?
Ked to tak citam tak som fakt zdeseny. Mam Opel Vectru uz skoro 4 roky a sviecky som menil az nedavno a to mam najazdenych 95 000 km !!! Ked mi ich technik vybral, tak hovoril ze su este celkom dobre. Ako nove som dal original od Oplu, teda GM.
Chcel som vymyslat a davat nejake ine, ale bol som s nimi spokojny. Vidim ze som urobil dobre.-
« Re: 2000-30 000 km ?
Ještě jsem nepochopil jak lze pohledem na svíčku, bez jakéhokoli měření, konstatovat, že je "ještě dobrá". Subjektivní pocit dobré jízdy, to je již trošku něco jiného. Ale ty ujeté kilometry na svíčce udává výrobce pouze jako jistotu, že zaručuje kvalitu (svíčka má parametry a vydrží namáhání tepelné i mechanické). To, že mě to fajne ještě jezdí, nemusí být objektivní. Mám zkušenost se staršími auty, kde postupné opotřebení svislých čepů, řízení člověk nepoznal, protože se to vše měnilo postupně a poznenáhlu. A najednou se šlo na STK a tam se člověk zhrozil. A to samé může být se svíčkami. Bez objektivního měření parametrů bych nedokázal říci, že svíčka po ujetí 95 000 km je "ještě dobrá".
-
-
Lubos.1 13.07.2000 13:46
Vycistenie pristrojovej dosky
Dobry den.Potreboval by som od Vas radu. Na mojej Toyote Corolle je (bola) imitacia dreveneho oblozenia na pristrojovej doske. Kedze sa mi zacala odliepat, tak som ju dal dole. Na stredovej konzole to islo pekne, bez problemov. Ale na obidvoch stranach to bolo horsie. Bolo to pravdepodobne lepene sekundovym lepidlom alebo chemoprenom. Ostalo tam zaschnute (akoby zazrate) lepidlo a sem - tam spodna cast tej imitacie. Rad by som to lepidlo dal nejakym sposobom dole, samozrejme aby som tym neposkodil plast. Mozte mi poradit nejake specialne prostriedky na cistenie? Nikto mi nevedel poradit nejaky specialny pripravok. Existuje jediny - "Scolla Tutto" - nejaky taliansky, ale ten sa k nam uz nedovaza. S roznymi chemikaliami je to problem, lebo poskodzuju plast. Mozte mi poskytnut nejake informacie? Dakujem.-
« Re: Vycistenie pristrojovej dosky
Mozna rikam blbost, ale me se vetsinou na ocisteni zaschleho lepidla nejvic osvedcil obycejny technicky benzin. I v nemocnici po slepaku mi smyvali lepidlo od naplasti z bricha benzinem. Na palubovce v aute uz jsem s nim taky neco smyval a plast se neposkodil.
-
-
-
« Re: Premium ZS
Ja jsem mel Brisky asi pred rokem a pul v Kadettu 1.6i a po asi 1500 kilometrech jsem nenastartoval. A tak po tech 1000 km to startovalo dost na prd. Original GM tam byly asi 35000 a po Briskach sly zpatky do motoru. Dalsich asi 10000 km do prodeje a v pohode.
-
-
-
« Re: Vterinove lepidlo
Nebo zkus někde sehnat inertní plyn ve spreji. Nevím ale kolik stojí. V práci ho používáme na podobné čištění. Výrobce ho doporučuje na odstranění rozšlapaných žvýkaček na kobercích. Když to držíš tryskou nahoře, tak to rozpouští a když to držíš tryskou dole, tak to podlchlazuje až na -55°C. Svinstvo zmrzne a dá se odstranit kartáčkem. Bacha při manipulaci - sprej má tlak 3,5 baru.
-
-
Bez nadpisu
Nedávno si jeden zákazník koupil přes Annonci Legacy z r. 90 a dal mi ho na prohlídku. Mezi jiným svíčky, které se mění po 25000 km a v tom případě vypadají okem ještě pěkně (odtrh pořád okolo 1.1 - jak má být), tak ty, které jsem z toho vyndal, byly originál (možná ještě z továrny), elektrody byly opálené dokulata a odtrh byl tak 2 mm. A dokonce to na ně i jelo. Takže na těch se to okem už poznat dalo. -
-
BRISK PREMIUM LGS
Koupil jsem si svíčky Premium LGS.Ze začátku se zdálo,že to je dobrý,ale po cca.200km pozoruji,že někdy po přeřazení to vynechá,někdy i při zrychlování.Volnoběh ok.Někdy horší start-se starými svíčkami to chytalo na "brnknutí" tedˇ se motor převalí asi 3 krát.V pátek pršelo,začlo to škubat daleko víc-vypadalo to,že to reaguje na vlhkost,tak jsem rozebral,vyčistil rozdělovač+kabely.Svíčky mají normální bílou barvu elekrod.Se starými svíčkami bylo všechno ok. Po vyčistění jsem to nezkoušel projet.Tyhle nové svíčky mají větší vzdálenost elektrod-asi budou kabely napětově víc namáhané,možná to vyčistění pomohlo.Pokud to nepomůže,myslíte,že mám zkusit vyndat ty odrušovací odpory zapojené na rozdělovači k jednotlivým svíčkám?-
"-- skrytý --" 09.05.2001 08:18
« Re: BRISK PREMIUM LGS
Pokial viem LGS vyzaduje vykonnu el. sustavu a odporucaju ich len na motory splne elektronickym zapalovanim.-
« Re: BRISK PREMIUM LGS
Po vyčistění rozdělovače a kabelů se zdá,že je vše ok.Jednalo se o Sierru 2,0 DOHC r.v.92-vstřikování.-
« Re: BRISK PREMIUM LGS
Tak včera jsem umyl u pumpy vapem motor a začal škubat-volnoběh ok.,při zrychlování škubal,ve vysokých otáčkách asi ok.Po vyndání těch odporů na víčku rozdělovače stejné.Po krátké jízdě ok.-vadí tomu vlhko-možná použít jiné kabely s lepší izolací.Totˇ vše...
-
-
-
Vzhledově velmi zajímavé / kruhové jiskřiště. /
Slibovaný vliv na výkon a spotřebu motoru ještě zajímavější¨.