Fiat Bravo, Brava a Marea - zkušenosti
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
« Re: nove vs ojete
Diky, vsem za rady. Potvrzuje to co jsem si myslel, ja uz sem oddoxidoval vsechno co jsem myslel ze s tim souvisi..,ale copak vim, kde sou vsechny draty a konektory..asi se na to... Ale z jineho soudku včera jsem měl velice "zajimavou" diskusi z kolegou, ktery i presto, ze mu na jeho Felicii 1.4 po 30 tis menili zadni tlumice a vyfuk a me po 74 tis. nic (krome bezne udrzby a taky mi trochu rezne jedna cast vyfuku) me do krve presvedcoval, ze jeho karka, kde ma akorat klimu ma vetsi hodnotu nez muj disel 2.4 HLX v maximalni vybave+doplnky a ze je vyhodnejsi si koupit novou fabii nez jakekkoliv ojete auto vyssi tridy..proste zastance konglomeratu VW, Skoda, Seat.. Nejsem z tech co by nekomu tlacil, ze jeho znacka je nej, myslim si, ze kazde auto ma sve pro a proti, ale na tohle uz jsem nemel...:) -
« Re: zkusenost s meluzinou
Pavel_KR5 a pazvuky: Me take "neco" svisti. Kdysi jsem tu
cetl, ze to delala odchlipla guma okolo predniho skla, konkretne
v rohu nahore (u strechy). Jeste jsem se k tomu nedostal,
abych ji prilepil vterinovym lepidlem -- ted je vsude
sracka, vlhko, takze by to asi pri lepeni nedrzelo... -
« Re: kontrolka
dabel: Hm, ono to u Crom bylo "bezne". Moje delala
presne tohle same, jako to dela zralokovi. Dokonce
mi blikala ta sama kontrolka (kontrola zadnich svetel/osvetleni znacky).
Kdyz jsem koukal do schemata, tu kontrolu delal
pomerne jednoduchy obvod (jedno hradlo), takze
chyba byla (asi) v konektorech. Pro to hovorilo
i to, ze se to vetsinou objevilo pri (po) zvetseni
vzdusne vlhkosti. Obcas mi to delalo i u prednich
svetel, ale tam jsem se jednou nastval a vsechny
konektory v motorovem prostoru prostrikal a pak
to prestalo.
Takze pro zraloka -- holt se ti nekde klepe, ci oxiduje konektor :-\
U Cromy na tohle byla extra "deska" (krabicka s ridici logikou), ktera byla
nad pojistkovou skrini. Kde je to u Marey, nevim... -
« zkusenost s meluzinou
Pred casem jsem nechal delat nejaky dodelavky na svoji Maree (nedavno kopena bouracka, kterou autobazar nechal opravit stylem "nahore huj - vespod fuj") v Autocentru Dojacek a zvladli to docela hezky vsechno najit a opravit, ale kdyz jsem odjizdel, tak pri rychlosti nad 60 km/h se zacala ozyvat odnekud zepredu takova divna meluzina. Ne velka, ale otravna. Tak jsem tam hned zavolal, ze jim to privezu casem na malou reklamaci, ale byl jsem trochu nejisty, jestli vubec najdou pricinu. Na aute totiz delali asi 10 zasahu na mistech jako naraznik, podbehy, motorovy prostor a ventilacni mrizka.
Po tydnu jsem to k nim odvezl a par cca 1-2 hodinach na to prisli - byla to pitoma antena na strese, zdvizena do maximalni polohy (pri rucnim myti). Takova ptakovina.
Tak to sem pisu pro pripad kdyby to potkalo nekoho z vas (mozna by se to stejne chovalo i na sourozencich Bravo/Brava).
Komplikace u techto vetrnejch pazvuku je to, ze clovek za jizdy uvnitr nepozna odkud to prichazi. -
« Re: Baterie
K recenzím. Včera jsem si procházel hodnocení zimních pneumatik. Tolik rozporuplných informací a protikladů jsem už dlouho neviděl.
P.S. V jednom nejmenovaném časopise jsem viděl, asi tak dva měsíce zpátky, zajímavý článek o ekonomické situace a budoucnosti firmy FIAT..(dost černé..) -
« Re: Baterie
to Jacek> jo obecne hodnoceni a recenze cehokoli jsou fakt komicke. Ta na Bravu taky, napred tam v tom testu hodnoti materialy vevnitr jako luxusni a kvalitni. Potom tam jakysi clovek z bazaru ve svem hodnoceni vedle toho clanku pise, ze nevyhodou jsou lacine materialy. Tak se mi zda, ze nekdo to auto pri recenzi ani nevidel :-) -
« kontrolka
Po přečtení některých příspěvků jsem zjistil, že se tady dá leccos dozvědet, aproto bych se chtěl zeptat na jeden malej problém. Mam Mareu We 2.4TD. A jediný (díky bohu)problém (banální) je v tom, že se mi občas rozsvítí kontrolka, která podle manuálu udává, že nesvítí osvětlení SPZ nebo obrysovek. Poprvé, když se to stalo tak SPZ nesvítila, tak sem si řek - žárovka. Druhej den ovšem kontrolka nesvítila a SPZ jo. vše OK. Pak zase poslední možnost svítí kontrolka i SPZ. Myslel jsem, že je zaoxidovaný kontakt nebo odchází žárovka, tak jsem ji vyměnil a očistil kontakty- a nic kontrolka furt svítí. V současnosti převážně svítí a přitom všechno funguje. Když nesvítí, tak stejně po čase (zdá se mi, že po otřesech) se zase rozsvítí. Víte si někdo rady? -
« Re: Baterie
Z té baterie si nelam hlavu ,že odešla po 4 letech.Já ji měnil před koncem roku.Totálně v pr..
a po třech letech.Dost záleží na tom jak kdo jezdí,čili počet startů. Jo a kupte si nový Autohit konečně článek a test F 1.2 SH × Ford.
Naše značka vítěz.
P.S. co se týče zapalování tak to je na dlouhé psaní,teď dělám to,že v momentě startu, když už chytá motor šlápnu na plyn a funguje to(nééé když je studený).Na garanče nechám vše přeměřit. -
Adyn 22.01.03 09:21
« Re: Baterie
Jo, jo, to si dokážu představit. Vzpomínám jak jsem zkoušel zapalování na fechtlovi - prst ve fajfce a roztláčet - blbej pincek a rany jak hrom, že sem myslel, že o ten prst příjdu.
A natož v autě a zvlášť když si se dobře uzemnil. No nic aspoň si nemusíš dobíjet mobil :-). Teď si vzpomínám, že jednou (myslím v MFDnes) dělali test asistenčních služeb, kdy na svém autě (Vectra) simulovali poruchu zapalování a čekali kdo jim pomůže. Největší potíže jim způsobila samotná simulace poruchy, kdy přerušili kabel a motor pořád fungoval. Pak přímo kus vodiče z kabelu vystřihli a motor pořád jel, nakonec museli dovnitř kabelu místo toho vystřiženého vodiče vložit cenťák izolace a až potom motor nenaskočil. Jo vysoké napětí si svoji cestu vždycky najde!!! -
« Baterie
Tak ja si tu zase napisu prispevek...
To si takhle jezdim po meste, shanime nejaky konkretni nabytek.
Vse v pohode (tedy s autem, nabytek jsme ani v
sesti obchodech nesehnali :-\) -- auto v pohode
startuje, baterie byla nabita (pri startu prilis
kontrolky a svetla nepohasinala).
No a to si takhle v 17:30 prijedeme k jednomu obchodu. Zastavime,
vlezeme dovnitr, cca pet minut tam jsme a opet... nemeli.
Nu coz, jeste vime o jednom (obchodni dum), tak
tam jeste sjedem... Zkousim nastartovat a nic.
Ta hnusna baterie umrela. Proste nezije. Upadne si cast
elektrody a nic... No, nastesti jsem odchytl
jednoho postarsiho pana s dieslovou 309, aby me
roztlacil. To ale nemelo valny smysl (rusna ulice
a po rovine), tak me roztahl a na dvojku mi to hned
chytlo. Tak jsem pak dojel k Baumaxu, kde prodavali
nalite a nabite baterie a koupil tam jednu 60Ah.
Sice je o trosku vetsi, takze je nafest (doufam, ze mi neprosoupe hadici sani), ale je tam. A nevite, co se do Bravy 98 davalo za baterie? Tohle byla normalni 55 Ah Varta, ta asi nebyla origos, co? Ale jestli tamta umrela po 4 letech, tak tahle moc dlouho nevydrzela... No ale spis tu zanovni prodavajici, ci v autobazaru, vymenil za tuhle jetou, co ted odesla :-\
A ted druha prihoda. Kdyz jsem v noci, potme menil baterii, tak jsem zjistil,
ze musim doupravit uchyt, co ji drzi. Nastartoval jsem, aby se nabila
a upravoval jsem ho. Ted kratkou vsuvku. Posledni
dobou to auto vydavalo takovy traktorovy zvuk a smrdi.
Ted, kdyz o tom premyslim, si vzpominam, ze je to od te doby, co jsem meril ty zapalovaci kabely :-))). No a kdyz jsem oteviral kapotu,
tak jsem zjistil, co bylo duvodem hluku. Jeden
ze zapalovacich kabelu z civky vypadl a v te cca
2 cm vzduchove mezere letala jiskra :-) No, nenapadlo
me nic chytrejsiho, nez se ji tam za beziciho motoru pokusit zastrcit. Jednou rukou jsem drzel kapotu, protoze jsem ji zrovna oteviral a te jiskry jsem si v noci vsiml hned, co jsem haupnu nadzvedl,
a druhou rukou jsem se jal zasunout konec kabelu :-))
Jak to dopadlo, si dovedete predstavit. Kopanec jak krava,
na druhou stranu musim podotknout, ze 220 ze zasuvky (podstatne tvrdsi zdroj nez tohle)
je horsi. Ale opakovat to jiz nebudu. Takze po uspesnem urovnani zjezenych vlasu, jsem
motor zastavil a kabel jsem tam vlozil bez napeti :-)
Pouceni: Nikdy nesahejte na zapalovaci kabely pod napetim :-) -
« Re: Zapalovaci kabely
Tak jsem si jen tak pro informaci promeril odpor
tech vn kabelu... Kdyz to vezmu "podle delky"
(nejdrive kabel pro 4. valec, pak pro 3., 2. a
nakonec nejdelsi -- 1. valec). Znacka "O" znaci jednotku elektrickeho odporu ([Ohm]):
4: 0.6 kO, 3: 3 kO, 2: 60 kO, 1,6 kO... Mereno pri
10 st Celsia... Takze nevite kde sehnat nejlevnejsi
kabely :-)? Na netu jsem je nikoho prodavat nevidel... Asi zkusim Stangla (prodava Championy?).
Popripade jsou ty hodnoty OK? IMHO nejsou,
odpor tech kabelu by mel byt cca 5-15 kO. Tech 60
kO a 0.6 kO a 1.6 kO jsou blbe...
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!