Fiat Bravo, Brava a Marea - zkušenosti
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
« Koupit Mareu nebo neco jineho ????
Ahoj tak nejdrive bych vas chtel pozdravit a pochvalit za to ze na MotorCafe ma fiat takovou rozsahlou zakladnu.
Ted k problemu jsem cerstve zamestnany 20 lety clovek a chtel bych si poridit ojete auto.
Velice se mi zamlouva jak vzheledove tak vikonostne Fiat Marea Weekend. A chtel bych se tedy optat dost lidi me od teto volby odrazuje.
Duvody maji jako ze Fiat je naprosto tupe auto ,nespolehlive a ze nahradni dily na to jsou drahe jako prase a ze se nic na to nesezene a to kor na Mareu.
A proto bych uvital vsechny nazory na toto auto,jak je to s nahradnima dilama popripade se spolehlivosti.
Kdyz bych ji kupoval tak bych koupil asi 1,9TD tak by mne zajmalo jak je tento motor vykonny a jaka je jeho spotreba premejslel jsem i o 2.4TD ale u toho se spotraby bojim tuplem :-) .
Dale jsem slysel nazor ze je dobre kupovat rocniky 98 a vejs a pry se to pozna dle materialu zadniho plata kdy se jedna o nevejsi typ.
Dekuji vsem za nazory a rady jinak jsem z Prahy takze nevim koli dealeru nahradnich dilu se v Praze pohybnuje.
Uvitam vsechny www adresy.
Este jednou moc diky Michal finsko@atlas.cz -
« Re: Re:
Pylovy filtr by mne take zajimal. Predsijen dat litr
za neco, co se kazdy rok meni a ma to cenu
cca 200 Kc je mi lito.
Na druhou stranu mam potesujici zpravu. Kdyz jsem mel auto
studene, tak se mi s nim blbe rozjizdelo -- auto cukalo a pri pridani
se motor dusil (sice nechcipl, ale zacal "hopsat").
To se delo hlavne v lete, protoze drive padal automaticky
sytic.
Takze me to nastvalo a premyslel jsem, cim to muze byt.
Prvni vec, ktere jsem si vsiml, bylo to, ze tahlo plynu je stale napnute a ze skrtici klapka poradne nedoleha.
Tak jsem jistici sponu na bovdenu presunul o zub a klapka
pri uvolneni plynu slysitelne "klapne". No ale tim to nebylo... (coz jsem ocekaval).
Tak jsem po zkusebni jizde vymontoval "veci" na skrtici klapce.
Jsou tam dve elektronicke "veci". Prvni, hure pristupne,
je snimac polohy klapky. Abych se k nemu dostal, musel jsem sundat hadici sani, ale tu jsem
stejne chtel sundat, protoze jsem si chtel sahnout na klapku, zda neni spinava, protoze to muze byt take duvod "poskakovani". Klapka ale spinava nebyla
a snimacem polohy klapky to take (samozrejme) nebylo.
No a druhou elektronickou "veci" na telese klapky je ovladani volnobehu.
Co jsem tak na to zbezne koukal, tak je to (asi) elektromagnet, ovladajici nejaky doraz klapky.
Kdyz jsem ho vyndal, tak byl totalne cerny od oleje a sazi.
Toz to jsem ho hadrem ocistil, ofouknul a dal zpet.
Od te doby neposkakuji :-) Jeste premyslim, jestli ho nemam znovu vyndat a poradne ho benzinem umit. Jo a jeste neco.
Ta moje Brava je 1.6, ostatni motorizace to mohou mit trosku jinak...
Takze uz mi na Brave moc veci nevadi. Jedine, co mi vadi jsou
rozpadajici se kliky ale hlavne to vrzani gumy okna. Zkousel jsem silikonovy olej a asi dalsi dva pripravky a nic...
Pouze kdyz tu gumu vice pritlacim, ci odtlacim, tak to prestane. Nevite, kolik by ta nova guma stoji? -
« Bez nadpisu
No rozbitou ..., je tam praskle sklo, ale vis jak, je to jen esteticky skraloupek pri pohledu z blizka. Ja jsem jinak pedant, ale pokud jde o vydaje na takove veci, ktere jen trosku esteticky vadi ... Sak se podivej na moje fotky Bravy a ani si toho nevsimnes. -
« Re:Theo
A už jsi slyšel Mareu 1,6 vrčet od 4000 dál? To je teprve song.Nedělám to často a jen,když jedu sám,ale neznám lepší píseň. A dnes si tak frčím po mizerný silnici a najednou vidím čerstvě zalátaný díry,posypaný štěrkem velkým,jak nehet.HRŮZA. Od škarpy ke škarpě samej asfaltovej humus. O kousek dál jsem narazil na úderníky,kteří touto speciální technologií tu silnici opravovali. Zástavím a chci je za jejich snahu inzultovat. Umlátit tou asfaltovou lopatou. A najednou se přiřítí řidič jakési služební dodávky,kterého to evidentně nebolelo,projel asi stovkou kolem a přátelé - ten zvuk,jak ty hnusný šutry bubnovaly do metalízového laku mé lásky - ten nikomu nepřeju. Nenávidím cestaře a řidiče služebních vozidel. -
« Re: Brava JTD
To je pravda, taky občas točím JTD víc než TD, co jsem měl v Tipu. Tam jsem šel přes 3.000 otáček vždycky jen krátkodobě, zatímco teď když je pěkná zatáčkovitá cesta si rád poslouchám vrnění motoru přes těch 3.000 RPM i když takovej zvuk jako Tvejch pět hrnků ty moje čtyři nemají. -
« Re: JTD
Jo dělal se. Do Marey se motor 1.9JTD/81kW dával od r.2001.
Původní 1.9JTD/77kW (od r.98) v roce 2001 končil, protože splňoval jen Euro-2 a nastoupily verze 1.9JTD/74kW (bez VTG) pro Bravo/Bravu a 1.9JTD/81kW (s VTG turbem) pro Mareu a Multiplu. Oba tyhle motory už splňují Euro-3. -
« Re: Brava JTD
Fakt, že s Temprou (1.9TD) jsem na to tak nešlapal - asi hlavně kvůli zvukovýmu projevu, který je u 2.4JTD božskej. Ale "děsnej divočák" určitě nejsem (snad ani "prase domácí" :-)) Spíš ta spotřeba těsně nad sedm bude dost velkým podílem ježdění po Praze. -
« Re: Brava JTD
To Pavel5: Ty tomu asi dáváš pěkně pokouřit, co? Známej má 2,4 JTD s přeprogramovanou ŘJ od Bit poweru ve Sportwagonu a jezdí do 7 litrů, ale on je děsnej divočák, takže: a) tuning motoru dost snižuje spotřebu nebo b) jsi divočák i Ty. Uvažuju taky o tuningu motoru, máte někdo nějakej vhodnej tip?
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!
Este jsem se docet ze u DIESLOVEHO motoru jsou motory TD a JTD zajmalo by mne jaky je rozdil jeste mezi timto a jak u auta 100 procentne zjistim ze se jedna o to ci ono.
Mam za to ze JTD je asi urcite lepsi.
Diky moc.