Fiat Bravo, Brava a Marea - zkušenosti
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > FIAT
-
« Re: Koupit Mareu nebo neco jineho ????
to marea: Mareu WE 2.4JTD jsem kupoval na konci loňského roku a to po důkladných přípravách, takže ti k tomu můžu napsat romány. Tolik času ale nemám a tak zatím jen stručně (navíc leccos už jsem psal tady, případně v rubrice "Fiat Club", "Ojetiny - vše o nich" nebo v "Diesely - tipy a triky").
Napiš, kolik na to budeš mít peněz - s tím souvisí hodně věcí.
Obecně je ojetá Marea WE asi nadprůměrně dobrá koupě, co se týče poměru užitné hodnoty a ceny. V katalogu "Ojeté vozy 2002" dostala 2 (ze škály 1-5).
Pokud chceš jít do turbodieselu, tak rozhodně vol některý JTD - o litr menší spotřeba než u stejně velkého TD, lepší výkon, lepší zvuk (u 2.4JTD božskej - pošlu mpeg pokud máš zájem), lepší zimní starty, menší spotřeba oleje... Volba mezi 1.9JTD/77kW (1998-2001), 1.9JTD/81kW (2001-2003) a 2.4JTD/96kW (1998-2001) je pak už méně důležitá a záleží na tvých preferencích a taky na tom, co mezi ojetinama seženeš. Navíc pokud bereš Mareu s JTD, tak je jasné, že je to mladší model s řadou vylepšení.
Jinak ojetá Marea WE je podle mne taky docela zajímavá s benzíňákem 1.6 - slušná dynamika i spotřeba a hlavně se jich v ČR hodně prodalo nových (nejlacinější motorizace), takže ji můžeš koupit od prvního majitele a nebouranou (to bylo u mého 2.4JTD takřka nemožné). Jen se 1.6 víc naklání v zatáčkách, ale na druhou stranu v Praze asi míň odchází podvozkové díly než u těžkého motoru 2.4JTD.
Pokud máš zájem, tak ti pošlu svoje "tabulky na kontrolu ojetiny před koupí" - dělal jsem je právě před koupí mojí Marey.
Navíc jsem toho času taky pražák, takže ti tu svoji může někdy ukázat (včetně krátkého pohledu pod sukně :-)) a svézt tě. Tedy pokud budeš mít zájem a dokážeme se časově sladit. Já jsem si kvůli tomuhle "seznamování" (před koupí) na podzim 2002 půjčil Mareu WE 1.6 od Dojáčka. -
« Re: Prasklé čelní sklo
Ahoj Adyne,mě se talo totéž,a nechal sem namontovat neorig.sklo.Totální blbost.Sklo bylo levnější asi o 5.000.(mám je stejně pojištěná !!?)
Zelený široký pruh v horní části,výrobce XY,ale za dva měsíce vybroušený dráhy od stěračů !!!!!!!
To na orig.od Fiata za dva roky nebylo.Nech namontovat orig.nešetři ,jináč budeš nasranej jako já. P.S. už mám krycí dopis na rozbyté sklo.
-
Adyn 18.07.03 11:19
« Prasklé čelní sklo
V neděli mě takhle předjel na okresní cestě mercedes (osobák) a do skla mi ťukl kamínek. Okamžitě jsem se podíval jestli mi někde neudělal dírku. (Mám s tím bohaté zkušenosti...). Nikde nic nebylo tak jsem jel v poklidu dál. Avšak ráno - prasklina cca 20cm dlouhá od spodního okraje skla. Ten kamínek ťukl přesně pod stěrač, takže jsem ho původně neviděl, a jak to bylo u kraje skla tak se to začalo rozlízat. Jedinný mojě štěstí je, že mám čelní sklo pojištěno, takže v pohodě. Nechám si tam tudíž dát originální sklo (cena cca 11-16 tis.) Kdybych ho neměl pojištěno tak bych musel kupovat nějakej * za 3-5 litrů. Na sklech mám vyleptaný VIN kód, ale naštěstí jsem si v předvídavosti nechal udělat víc šablon a leptadlo mi ještě zbylo, takže vše uvedu do původního stavu. Ale hlavně proč to píšu. Máte někdo zkušenost s čelními neoriginálními skly od jiných výrobců? Nevlní se, nebo nemají jiný odstín? -
Adyn 17.07.03 15:06
« Re: Stěrače
Jinak dlouho jsem si myslel, že je nejlepší řešení cyklovače alá Favorit/Forman, kde se dal plynule měnit v rozmezi cca 5 - 30 sekund. Praxe mi však ukázala, že je to zbytečné a že to člověk jenom pořád nastavuje a nastavuje. V jednoduchosti je krása. Pevně nastavená předvolba cyklovače u Fiatů (cca 5 s) je téměř univerzální. Já mám v Marey 4, nebo 5 poloh a jen velmi málo se mi stává, že bych použil jiné než krajní. -
« Re: Stěrače
No tak to je na Brave taky, lisime se akorat v pojmu cyklovac - v bode 2. Ja si myslim, ze cyklovac je tehdy, kdyz muzes nastavit libovolne dlouhou prodlevu mezi stiranim. A to tam nemam, coz mi i pred lety tvrdili i v servise. V poloze 2 mi sterace stiraji, mezi stiranim mam asi 5 vt. prodlevu, kterou podle mne nemuzu menit. V tom pripade, pokud cyklovac mas, rekni jakym zpusobem nastavujes prodlevu mezi stiranim. Kdysi jsem si rikal, auto za 460 tKc a nema cyklovac, ze by to nakonec melo ? -
« Re: úprava ŘJ JTD
mfilip, jirkav: Bosal, Walker -- stejny *.
Bosala jsem mel na Crome, ted na Brave. Na te Brave
je v porovnani s originalem jiny (horsi) zvuk, takovy
hlubsi. Ovsem neni to tragedie, ale delsi trasy nejezdim.
IMHO nikde nepodfukuje, ale takhle blbe "rezonuje"
Posledni dil. Mozna nekdy koupim nejaky jiny, uriznu ho a
tenhle si necham do foroty. Jak je to s trvanlivosti nevim,
na Crome jsem na nich najel cca 20000-30000 km
a nejake zavazne ujmy na zdravi jsem si nevsiml...
Takze zivotnost bych neresil (stejne nikdy nebudu vedet "kolik by mi vydrzel original").
Ale ten zvuk je jiny.
No ale ta cena 22 kKc na 1.8 je fakt dobra :-)
To bych tedy koupil znovu klidne i toho Bosala. Ovsem me
ve Fiatu nabizeli vyfuk za 11 kKc. Ale neptal jsem se,
co je to zac. Predpokladam ale ze origos.